Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna
Unia zniszczyła PKP!
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna -> Aktualności dżunglowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 80236
Przeczytał: 187 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 16:41, 05 Maj 2012    Temat postu:

Nawet 46 tysięcy złotych miesięcznie będą zarabiali nowi szefowie PKP

Kosz­ty no­we­go 3 oso­bo­we­go za­rzą­du PKP S.A wy­nio­są w sumie 138 ty­się­cy zło­tych mie­sięcz­nie - do­wie­dzia­ło się Radio ZET.

W czwar­tek mi­ni­ster trans­por­tu Sła­wo­mir Nowak ma przed­sta­wić kan­dy­da­ta na no­we­go pre­ze­sa PKP , któ­rym bę­dzie były współ­pra­cow­nik Lesz­ka Bal­ce­ro­wi­cza Jakub Kar­now­ski. Nowak od­chu­dzi też wła­dze ko­le­jo­wej spół­ki. Za­rząd PKP skur­czy się z 6 do 3 osób. Do­tych­cza­so­wy 4 oso­bo­wy za­rząd PKP S.A kosz­to­wał 120 ty­sie­cy mie­sięcz­nie. Po afe­rze z na­gro­da­mi w NCS mi­ni­ster trans­por­tu nie chce też ko­lej­nej z od­pra­wa­mi w PKP. Aby nie wy­pła­cać od­praw zwal­nia­nym pre­ze­som PKP , które w sumie wy­nio­sły by pra­wie 2 mi­lio­ny, nie zwol­ni ich z pracy w PKP, prze­sta­ną tylko kie­ro­wać firmą ale otrzy­ma­ją pro­po­zy­cje in­ne­go za­ję­cia.

We­dług in­fro­ma­cji Radia ZET po re­wo­lu­cji w PKP S.A. ko­lej­ne zmia­ny na­stą­pią we wła­dzach Pol­skich Linii Ko­le­jo­wych. Kan­dy­da­tem na no­we­go szefa PLK jest Re­mi­giusz Pasz­kie­wicz - pre­zes Wło­cław­skie­go AN­WI­LU.

>>>>

No co ? Chlopaki musza miec to kieszonkowe aby jakos przezyc ... Wszak mogliby brac miliony a biora tylko dziesiatki tysiecy ....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 80236
Przeczytał: 187 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 12:07, 09 Maj 2012    Temat postu:

Tłok, smród, upodlenie - tak PKP wozi Polaków!.

Fakt

Tłok, brud, smród, upokorzenie - oto prawda o polskich kolejach. Ci, którzy chcieli spędzić udaną majówkę w długi weekend, musieli przejść gehennę, jeśli w podróż wybrali się pociągiem. A miłe wspomnienia z pobytu w pięknym miejscu szybko prysły, gdy w takich warunkach wracali do domu. Ale jakie pojęcie o tym, jak podróżują Polacy, ma minister transportu Sławomir Nowak (38 l.), który do domu w Gdańska lata wygodnie samolotem?

Choć koleje, jak zapewnia minister Nowak, to priorytet rządu, podróżowanie nimi przypomina najgorsze lata PRL. - To był koszmar, ludzie leżeli na korytarzach, spali w toaletach. Konduktor nawet nie sprawdzał biletów w tym tłoku - opowiada nam pani Wioletta (34 l.) z Wrocławia, która jechał na majówkę pociągiem grozy z Wrocławia do Świnoujścia. Jej zdjęcie z wagonu jest wstrząsające. - Panie ministrze, czy tak będą wyglądały wakacje? Ile ludzi pozwala pan wpuszczać do pociągu? - pyta Nowaka pasażerka.

Pani Wioletta chciała spędzić tegoroczną, wyjątkowo długą i słoneczną majówkę nad morzem. Kupiła bilet II klasy za 64 złote. Na druczku był nawet napis "bilet z miejscem do siedzenia". Ale gdy tuż po północy wsiadła we Wrocławiu do pociągu, zamarła. Tłum był tak wielki, że ludzie koczowali nawet w toaletach. Bez miejscówki o miejscu do siedzenia można było pomarzyć. - To była niewiarygodna podróż. Nie dało się przejść korytarzem, nie dało skorzystać z toalet, bo tam spali ludzie - opowiada wstrząśnięta czytelniczka. Nawet konduktor nie wychylił nosa do rana.

Mieszkanka Wrocławia rozumie, że minister nie może odpowiadać za każdy tłok w pociągu, ale pyta, dlaczego nie ma przepisów, które by zakazywały podróży w takich warunkach. - Przecież gdyby pociąg musiał awaryjnie hamować albo nie daj Boże w coś uderzył, kto by przeżył z tych leżących na korytarzach - zastanawia się.

Minister Nowak radzi pasażerom, by korzystali z przedsprzedaży biletów. - Jeśli ktoś decyduje się na jazdę bez rezerwacji, to z pełną świadomością, że może nie być miejsca siedzącego - wzrusza ramionami szef resortu transportu. Zapewnia, że PKP na długi weekend podstawiły kilkaset dodatkowych wagonów.

Ale sam nie zdecydował się na taką podróż. Nawet na konferencję o kolei minister poleciał ostatnio z Warszawy do Wrocławia samolotem. Koleją tłukłby się sześć godzin, autem cały dzień. Najłatwiej więc bujać w chmurach i patrzeć na wszystko z góry.

>>>>

Tak . Tylko ze to juz nie PKP tylko jakies tam spolki ...



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 80236
Przeczytał: 187 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 17:31, 31 Maj 2012    Temat postu:

Takiego absurdu świat nie widział!.
2
Fakt

Jak dotrzeć ze Świnoujścia w Bieszczady pociągiem? Kolej, ta nowoczesna, zarządzana przez ministra Sławomira Nowaka (38l.), publikuje rozkład jazdy - i co proponuje? Najpierw wsiądź na rower i dojedź do pobliskiej stacji i tam złap pociąg. Następnie przesiądź się kolejno do dwóch autobusów, które niestety nie muszą także zabrać Twojego roweru - ostrzega informacja PKP. Na koniec, po 17 godzinach podróży pociągiem, namów kogoś, by samochodem dowiózł Cię do celu. Prawda, że proste?

Podróż ze Świnoujścia w Bieszczady nie musi być trudna. Wystarczy wsiąść w helikopter niczym Donald Tusk (55l.) i można być na miejscu szybko i bez żadnych przesiadek. Problem w tym, że w Polsce mało kogo stać na podróże w stylu premiera.

Zwykłym Polakom pozostaje więc transport naziemny. Ale ani autostrady ani kolej nie umożliwią nam szybkiej i komfortowej podróży. Dlaczego? Autostradami nie dojedziemy, bo dopiero się budują lub właśnie są remontowane. Jeśli chodzi o kolej, to chcąc dojechać np. znad morza w Bieszczady możemy się mocno zdziwić tym, co wyczytamy w rozkładzie jazdy.

Najszybszy możliwy przejazd na trasie: Świnoujście - Lesko Łukawica według rozkładu jazdy PKP zajmie ponad dobę. Najpierw rozkład podpowiada, aby podjechać rowerem do stacji, co zajmie nam ok. 11 minut. Wsiadamy do pociągu TLK, który po 17 godzinach dojedzie do Rzeszowa. Następnie jedziemy busem do Jasła, a stamtąd kolejnym do miejscowości Nowosielce. I tutaj ważna informacja - do busa możemy nie zabrać naszego roweru - przypomina rozkład PKP. Potem rozkład proponuje, aby samochodem dojechać do Leska - czyli bierzemy taryfę, bądź łapiemy autostop. W końcu, po ponad 24 godzinach podróży jesteśmy na miejscu. Czyli szybkość, komfort i prostota w jednym.

- Pociągi do tej stacji nie kursują już od jakiegoś czasu, dlatego rozkład podpowiada nam, do której stacji najbliżej wybranej miejscowości możemy dojechać pociągiem i sugeruje jakim środkiem transportu dostać się do wybranej miejscowości podpowiadając jednocześnie ile czasu może to zająć - poinformowano nas w spółce TK Telekom odpowiedzialnej za internetowy rozkład.

>>>>

Podroz ko-leją skraca czas
na cmen-tasz ...
Nawet się rymnęło !


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 80236
Przeczytał: 187 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 19:35, 01 Cze 2012    Temat postu:

Pociąg pojechał złym torem. Bali się o życie

To już ko­lej­ny błąd na kolei w ostat­nim cza­sie. Tym razem po­ciąg z War­sza­wy Za­chod­niej do Pi­la­wy skrę­cił na zły tor i nie mógł się za­trzy­mać na sta­cji Ol­szyn­ka Gro­chow­ska. Jak za­pew­nia Krzysz­tof Łań­cuc­ki, rzecz­nik PKP PLK, skład je­chał torem nie­wła­ści­wym, ale bez­piecz­nym - in­for­mu­je tvnwarszawa.​pl.

O swoje bez­pie­czeń­stwo oba­wia­li się po­dróż­ni, któ­rzy bali się, że na ho­ry­zon­cie po­ja­wi się pę­dzą­cy po­ciąg z prze­ciw­nej stro­ny i na­stą­pi zde­rze­nie.

Po­ciąg re­la­cji War­sza­wa Za­chod­nia-Pi­la­wa może je­chać to­ra­mi pod­miej­ski­mi, a nie da­le­ko­bież­ny­mi, na które skrę­cił - po­da­je tvnwarszawa.​pl. Rzecz­nik PKP PLK za­pew­nia, że nie było za­gro­że­nia wy­pad­kiem.

>>>>

Podroz koleja skraca zycie ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 80236
Przeczytał: 187 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 12:24, 23 Cze 2012    Temat postu:

Chytrość nie popłaca

Tuż przed roz­po­czę­ciem ME­2012 sa­mo­rzą­do­wa kolej Prze­wo­zy Re­gio­nal­ne pod­nio­sła ceny bi­le­tów na lot­ni­sko do Balic z 12 do 19 zł. W efek­cie licz­ba pa­sa­że­rów zma­la­ła aż trzy­krot­nie, in­for­mu­je „Dzien­nik Pol­ski”.

Wiele osób do­jeż­dża­ją­cych do portu lot­ni­cze­go prze­sia­dło się do au­to­bu­su. Za prze­jazd nim płaci się tylko 3,4 zł, a więc bli­sko sześć razy mniej niż za bilet na po­ciąg. Przy trzech oso­bach bar­dziej opła­cal­na staje się nawet tak­sów­ka.

Po utra­cie pa­sa­że­rów Prze­wo­zom Re­gio­nal­nym grozi także utra­ta pie­nię­dzy, które prze­ka­zu­je Urząd Mar­szał­kow­ski. – Po­in­for­mo­wa­li­śmy już prze­woź­ni­ka, że przy ta­kiej ko­mer­cyj­nej cenie za bi­le­ty nie mo­że­my do­fi­nan­so­wy­wać tej linii, po­wie­dział ga­ze­cie wi­ce­mar­sza­łek wo­je­wódz­twa Roman Cie­pie­la.

>>>>

I brawo . Widzicie jak dziala wolny rynek . To naprawde wspaniala zasada wolnego rynku . I jest on nadzwyczaj sprawiedliwy jak widzicie . Kombinowali jak wykorzystac sytuacje i znalezli sie na skraju bankructwa . A widzicie jaki bandydtyzm jest tam gdzie nie ma wolnego rynku typu ,,zawody regulowane'' . Istny horror ... W ogole nie znacie wolnego rynku tylko okragle stoly konekse uklady . Okrgly Stol to praprzyczna tych mafii i tego ze nie wyksztalcil sie ani wolny rynek ani demokracja . Okragly Stol zatrzasnal Polsce drzwi do wolnosci .
A tam gdzie cos tego typu sie pojawia od razu jest tlamszone przez mafie ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 80236
Przeczytał: 187 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:11, 09 Lip 2012    Temat postu:

Solidarność apeluje o przejęcie pracowników PR przez Koleje Śląskie

Śląsko-dąbrowska Solidarność zaapelowała do władz Przewozów Regionalnych o przekazanie pracowników i taboru likwidowanego śląskiego zakładu Przewozów samorządowej spółce Koleje Śląskie. Pd 12 grudnia Koleje Śląskie przejmą w regionie wszystkie połączenia Przewozów.

W ocenie szefa śląsko-dąbrowskiej Solidarności Dominika Kolorza, najrozsądniejszym i najbardziej odpowiedzialnym społecznie rozwiązaniem byłoby przekazanie Kolejom Śląskim pracowników Przewozów na gruncie odpowiedniego zapisu kodeksu pracy - art. 23(1) - w ramach przekazania części zasobów przedsiębiorstwa.

W poniedziałek śląsko-dąbrowska Solidarność poinformowała, że jej szef podjął się roli mediatora w tej sprawie między marszałkiem woj. śląskiego, a zarządem Przewozów Regionalnych.

„Jestem już po konsultacjach z marszałkiem i z jego strony uzyskałem zapewnienie, że pragnie rozwiązać ten konflikt w duchu porozumienia. Zadeklarował gotowość do rozmów na temat przejęcia przez Koleje zorganizowanej części przedsiębiorstwa wraz z pracownikami. Teraz czekam na odpowiedź zarządu Przewozów Regionalnych” – zaznaczył Kolorz.

Według Kolorza skorzystanie z tego rozwiązania nie jest skomplikowanym przedsięwzięciem. „Potrzebna jest tylko dobra wola obu stron, czyli zarządu Przewozów Regionalnych i zarządu spółki Koleje Śląskie, podlegającej marszałkowi woj. śląskiego” - wskazał Kolorz.

Jak przekazała PAP rzeczniczka marszałka Aleksandra Marzyńska, marszałek nie zaprzecza doniesieniom Solidarności, jednak nie chce ich komentować, bo strony umówiły się, że nie będą prowadziły negocjacji za pośrednictwem mediów. „Sprawa nie jest zakończona - rozmowy na ten temat trwają” – zaznaczyła Marzyńska.

Pod koniec czerwca zarząd woj. śląskiego poinformował, że od przyszłego roku całość regionalnych przewozów pasażerskich w regionie przejmą bez procedury przetargowej należące do niego Koleje Śląskie. Samorząd zamierza w najbliższych dniach podpisać z własną spółką stosowną trzyletnią umowę.

Wobec tych informacji zarząd Przewozów Regionalnych poinformował o likwidacji z końcem roku swojego zakładu w Katowicach oraz konieczności zwolnienia 1874 obecnie pracujących tam osób. Przewozy miały już pytać marszałka, czy Koleje byłyby zainteresowane przejęciem części zwalnianej załogi.

Do tej pory przedstawiciele Kolei Śląskich sygnalizowali, że są zainteresowani przede wszystkim pozyskiwaniem pracowników z rynku. Od kilku miesięcy trwały jednak rozmowy, by wraz z przejmowaniem od Przewozów kolejnych połączeń w regionie, do Kolei Śląskich trafiali też obsługujący je pracownicy. W tej sprawie nie zapadły wiążące ustalenia.

Wraz z perspektywą przejęcia wszystkich połączeń w regionie, Koleje Śląskie stanęły przed koniecznością pozyskania do końca roku ok. 50 pociągów do ich obsługi, a także – szacunkowo – ok. 600-650 pracowników. Do tej pory spółka ogłosiła przetargi na leasing ponad 40 pociągów, kwestie pracownicze pozostały otwarte.

>>>>

Ciekawy pomysl tylko czy oplacalny ???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 80236
Przeczytał: 187 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 13:45, 30 Lip 2012    Temat postu:

Budowlańcy znów polegną. Tym razem na torach

Kolej powiela błędy drogowców, które doprowadziły do krachu wykonawców budujących dla GDDKiA. Kontrakty znów dostają firmy godzące się na zejście dużo poniżej realnych kosztów przedsięwzięcia - stwierdza "Dziennik Gazeta Prawna".

W tym tygodniu startuje program rewitalizacji, czyli remontów 9 odcinków szlaków kolejowych w całej Polsce. Ale przy rozstrzyganiu konkursów nie zostanie uwzględniony żaden z postulatów firm wykonawczych, które apelują m.in. o odrzucanie ofert skalkulowanych na podstawie rażąco niskiej ceny czy indeksację wartości kontraktów.

- W zadaniach rewitalizacyjnych jedynym parametrem będzie cena. W najbliższych przetargach nie planujemy indeksacji cen materiałów - mówi Mirosław Siemieniec z PKP PLK.

Jak wylicza "DGP", PKP PLK zapowiada w tym roku wydanie na inwestycje rekordowej kwoty 5 mld zł; w 2013 r. wydatki wzrosną do 8 mld zł. Te środki miały być szansą na godziwe zyski dla firm, które sparzyły się na autostradowych kontraktach.

>>>>

Nienormalni . Wiemy ile kosztuje material wiemy jakie sa stawki na rynku pracy . W budownictwie akurat mamy pojecie KOSZTORYSU ktory jest PRECYZYJNY . To nie elktronika ze ktos oparcuje genialny program i koszty spadan dziesieciokrotnie . Skoro kontrakty sa bezsensowne bo wiemy ze niewykonalne TO W CO ONI GRAJA !!! Powazne firmy niech w to nie wchodza . Ile mozna mowic !


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 80236
Przeczytał: 187 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 14:36, 17 Sie 2012    Temat postu:

Od grudnia pasażerowie nie będą mogli dostać się bezpośrednio z Rzeszowa do Lublina. Pociągi przestaną jeździć na tej trasie, ponieważ… korzysta z niej zbyt wielu pasażerów. „"Potoki pasażerów" są tak duże, że szynobusy nie są w stanie ich obsłużyć. Stąd liczne skargi zarówno pasażerów, jak i lubelskiego Zakładu Przewozów Regionalnych”- tłumaczy rzecznik spółki

>>>>

Wspanaile wiesci ! Teraz beda likwidacje pociagow z tego powodu ze zbyt duzo jezdzi . Przedtem likeidowali o zbyt malo . Ale jak widac mysl kolejowa sie rozwija ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 80236
Przeczytał: 187 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 12:56, 20 Sie 2012    Temat postu:

"Jak bydło w wagonach". Fatalna sytuacja podróżnych.

TVN24/x-news

Przepełniony pociąg TLK Bałtyk przyjechał na Dworzec Główny w Gdańsku. Czekało tam jeszcze kilkaset osób, które miały do niego wsiąść. Okazało się, że pociąg, jadący z Gdyni do Poznania miał tylko sześć wagonów. - Jeden wagonik będzie dostawiony i mam nadzieję, że się wszyscy zmieszczą - poinformowała kierownik pociągu. Nie dla wszystkich znalazło się jednak miejsce, a pociąg odjechał wypełniony po brzegi. - Jak bydło w tych wagonach - skomentował sytuację jeden z podróżnych.

>>>>

Znowu wraca nowe ??? Wspaniale czasy podrozy w kiblu po dziesieciu ???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 80236
Przeczytał: 187 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:26, 10 Wrz 2012    Temat postu:

8 milionów złotych na pensje dla prezesów PKP

Brud, smród, tłok, spóźnienia – na taką kolej skazanych jest wielu pasażerów. Dlaczego? Może dlatego, że niezależnie od bajzlu miliony złotych wciąż idą na pensje dla prezesów. Kolejowi związkowcy biją na alarm. Jak wyliczył Tygodnik Śląsko-Dąbrowski NSZZ "Solidarność", na wynagrodzenia szefów najważniejszych kolejowych spółek rocznie idzie nawet 8 milionów zł. Jeden tylko prezes PKP, Jakub Karnowski, który nie ma żadnego doświadczenia w pracy na kolei, dostaje od ministra transportu Sławomira Nowaka (38 l.) miesięcznie 59 tys. zł! To ponad 700 tysięcy zł rocznie!

Gdy Sławomir Nowak został ministrem transportu, obiecał, że zrobi porządek na kolei. I zrobił. Ale nie z brudnymi i psującymi się wagonami, w którym zimą nie ma ogrzewania, a w wakacje ludzie muszą się tłoczyć na korytarzach, bo brakuje miejsc. Polityk PO wziął się za pensje prezesów. Zatrudnił Jakuba Karnowskiego, człowieka, który nigdy z kolejami nie miał nic wspólnego i dla zachęty dał mu pensję sięgającą 59 tys. zł miesięcznie. Dwoje jego zastępców – Maria Wasiak, dotychczasowa prezes PKP, i Piotr Ciżkowicz, dostają po 40 tysięcy.

Do tego – według mediów – każdy członek zarządu może liczyć na roczną premię za wyniki i pokaźną odprawę, gdyby stracił stołek. Premia to sześciokrotność zarobków, czyli w przypadku prezesa Karnowskiego prawie 360 tys. złotych. Na same pensje, tylko tych trojga prezesów, rocznie trzeba wydać 1,7 mln zł. – Zarząd będzie dobrze opłacany, ale także dobrze rozliczany – obiecywał Nowak.

I z jednego minister się wywiązał – pieniądze do szefów kolejowych spółek płyną szerokim strumieniem. Związkowcy wzięli pod lupę nie tylko Grupę PKP, ale i inne kolejowe spółki. Roczne zarobki prezesów spółek PKP – jak wyliczył Tygodnik Śląsko-Dąbrowski NSZZ "Solidarność" – sięgają w sumie nawet 8 milionów złotych. Na dodatek, odwołani przez Nowaka prezesi, których zastąpił nowymi, nie stracili pracy. Nadal są zatrudnieni w PKP, zostali jedynie przesunięci na stanowiska pełnomocników, zachowując wcześniejsze wynagrodzenia.

Przewodniczący kolejarskiej Solidarności Henryk Grymel zwraca uwagę, że nowi członkowie zarządów zostali zatrudnieni z pominięciem „ustawy kominowej”, co pozwoliło im dać tak wysokie wynagrodzenia. – Nie są etatowymi pracownikami tych spółek, tylko świadczą na ich rzecz usługi zarządcze. Nie tak dawno premier krytykował PSL za podobne praktyki, a w spółkach kolejowych za przyzwoleniem ministra Nowaka dzieje się to samo – mówi Grymel związkowemu tygodnikowi.

>>>>

To juz staly element serialu ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 80236
Przeczytał: 187 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 14:30, 25 Wrz 2012    Temat postu:

GUS: przewozy ładunków w sierpniu spadły o 2,7 proc. rok do roku

Prze­wo­zy ła­dun­ków w sierp­niu 2012 roku spa­dły rok do roku o 2,7 proc. do 39,6 mln ton - podał GUS.

Po 8 mie­sią­cach prze­wo­zy spa­dły o 2,1 proc. do 301,45 mln ton.

Trans­port ko­le­jo­wy rdr spadł o 7,6 proc. do 19,8 mln ton.

>>>>

Super ! Wspanialy roskfit k-raju ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 80236
Przeczytał: 187 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 14:19, 16 Paź 2012    Temat postu:

Protest maszynistów śląskich i zmiany w rozkładach jazdy - chaos na kolei.

Piąty dzień protestu maszynistów w śląskich Przewozach Regionalnych oznacza kolejny dzień utrudnień dla pasażerów - informuje RMF FM. Związkowcy grożą rozlaniem protestu na całą Polskę. Dziś też wchodzą w życie zmiany w rozkładzie jazdy w trzech województwach.

W wyniku chorobowego protestu maszynistów nie pojadą pociągi na liniach: z Katowic do Wodzisławia, Bielska-Białej oraz do Kielc. Na trasie Czechowice-Dziedzice - Oświęcim zamiast pociągów pojadą dziś autobusy.

Śląscy maszyniści zdecydowali się na protest z powodu braku wypłaty wynagrodzenia za wrzesień. RMF FM ustaliło, że protestem nie zainteresował się nikt z resortu transportu. Nie wiadomo, kiedy się skończy. Przewozy Regionalne, zgodnie z zapowiedzią, przelały wczoraj na konta każdego z pracowników połowę wrześniowej pensji, ale to kolejarzy nie satysfakcjonuje.

Zmiany w rozkładach jazdy wprowadzone zostały w trzech województwach: na Podkarpaciu, w województwie Świętokrzyskim i Małopolskim.

>>>>

Rzad nie jest zainteresowany ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 80236
Przeczytał: 187 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 16:30, 15 Lis 2012    Temat postu:

Afera w PKP Intercity: przekręty w przetargach, członek zarządu odwołany

Radio Zet

Odwołany członek zarządu PKP Intercity, zawiadomiona prokuratura - Radio ZET ujawnia aferę w spółce. Zarząd kolei odkrył przekręty przy wartych setki milionów złotych zamówieniach na naprawę i czyszczenie wagonów kolejowych.

Zarząd PKP wpadł na trop klasycznego kolejowego układu. Chodzi o obchodzenie przepisów przetargowych w PKP Intercity. W jednym z przypadków dwa dni przed oficjalnym rozstrzygnięciem przetargu już wysłano wagony do naprawy. Trafiły do firmy, która - jak się później okazało - wygrała przetarg.

Drugi przypadek dotyczy wartego prawie 200 milionów złotych przetargu na czyszczenie wagonów. W jego dokumentach natrafiono na niejasne powiązania między firmami. W przetargu mogły startować tylko firmy z certyfikatem Izby Gospodarczej Transportu Lądowego. A w komisji wydającej te certyfikaty zasiadał prezes firmy, która wygrała ten kolejowy przetarg. Zapisy tego przetargu nie były zgodne z przepisami prawa.

Dodatkowo z firmą którą wytypowano do czyszczenia wagonów związany był członek zarządu PKP Intercity. Zasiadał kiedyś w jej Radzie Nadzorczej. Tadeusz Matyla, bo o niego chodzi, został odwołany z zarządu PKP Intercity w ubiegły piątek.

Na jutro zarząd PKP Intercity zapowiedział konferencję prasową. Temat konferencji to "Intercity rozpoczyna serię zmian".

>>>

Kazdy orze jak moze ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 80236
Przeczytał: 187 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:14, 28 Lis 2012    Temat postu:

PKP wyda 8 mln zł na ankietę!

Co zrobić, by poprawić wizerunek kolei w oczach pasażerów? Zarząd PKP wpadł na pomysł przeprowadzenia wielkiej ankiety, która da odpowiedź na to "trudne" pytanie. Badania zlecone zagranicznemu instytutowi mogą kosztować nawet 8 mln zł - donosi Radio Zet. Postanowiliśmy pomóc kolejom za darmo i podpowiadamy, co odstrasza pasażerów.

Brud, smród i niepunktualność – tak w telegraficznym skrócie można opisać jakość usług świadczonych przez niektórych przewoźników PKP.

Tak odpowie niemal każdy, kto choć raz podróżował pociągiem i trafił na zapchaną lub zamkniętą toaletę, brudny i śmierdzący pleśnią przedział czy atakujące z zakamarków pluskwy! Nie mówiąc już o tysiącach tych, którzy na pociąg się w ogóle nie doczekali i zmarzli na peronie. Bo awaria, bo za zimno, bo za gorąco... PKP postanowiło wyjść naprzeciw oczekiwaniom pasażerów. Zamiast jednak zabrać się po prostu za sprzątanie i naprawę pociągów, zarząd PKP postanowił przeprowadzić wielkie badania wśród pasażerów.

Eksperci i sami pasażerowie nie mogą uwierzyć, że gigantyczne pieniądze zostaną wydane na pytanie o rzeczy oczywiste. - Dramatycznie wysoki rachunek za rzeczy oczywiste i od dawna znane. Zamiast wydawać miliony na ankietę, trzeba je było wydać na sprzątanie - mówi wprost Adrian Furgalski z zespołu doradców gospodarczych TOR.

Podobnego zdania są Damian Wardziński (24 l.) i Dominika Pszczółkowska (24 l.) z Łodzi, którzy na co dzień korzystają z usług kolei. - Te pieniądze można by wydać na poprawę stanu torów i pociągów. Jest też wiele rzeczy, które można by usprawnić. Za 8 mln zł możemy wymienić ich znacznie więcej - mówią.

PKP tłumaczy, że przepytywanie podróżnych to tylko część większego programu podniesienia jakości usług, a wynagrodzenie zewnętrznej firmy będzie zależeć od wyników jej pracy. – Umowa skonstruowana jest w bardzo korzystnej dla PKP SA formie. Wynagrodzenie firmy zewnętrznej w ogromnej części uzależnione jest od rzeczywistej zmiany poziomu satysfakcji klientów po wprowadzeniu proponowanych zmian – usłyszeliśmy w biurze prasowym PKP. Niestety, konkretów nie chce ujawniać. – Szlag mnie trafia na utajnianie wydatków z publicznych pieniędzy – grzmi Furgalski.

Oto co odstrasza pasażerów:
Tłok - Pasażerowie poupychani w przedziałach i na korytarzach są wożeni niczym bydło.
Brud - Przedziały nie są dokładnie sprzątane, szyby są brudne, a podłoga lepka Toalety - Są tak brudne, że strach do nich wejść. Czasem nie są nawet otwarte.
Bezpieczeństwo - Wieczorny przejazd pociągiem nie należy do najmilszych. Tym bardziej gdy nie działa w nim oświetlenie przedziału.
Robactwo - Kolejne ataki pluskiew potwierdzają, że czasem strach zasypiać w przedziałach sypialnych.
Rozkład - Sprawne wdrożenie nowego rozkładu jazdy jest odwiecznym problemem PKP.
Poczekalnie - Wiele peronów nie posiada wiat dla pasażerów, a okna poczekalni są często powybijane.
Kolejki i informacja - Kolejki na dużych dworcach są ogromne, a przy kasach rzadko można uzyskać informację w języku angielskim.

>>>>

I to jest to ! Po co sie przemeczac poprawa jakosci . Lepiej wydac na ankiete ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 80236
Przeczytał: 187 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:15, 10 Gru 2012    Temat postu:

Już 46 pociągów Kolei Śląskich nie wyjechało na trasy

Pierwszy dzień roboczy nowego rozkładu jazdy nie jest szczęśliwy dla pasażerów Kolei Śląskich. Według stanu na godz.14:00 na trasę nie wyjechało 46 pociągów. Spółka zapewnia, że o 16:00 przywrócono kursowanie zgodnie z rozkładem

Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", do godziny 8:30 Koleje Śląskie nie uruchomiły dziś aż 16 pociągów. Według stanu na godz. 12:30 na trasę nie wyjechały 34 pociągi. Do południa KŚ odwołały 30 ze 197 zaplanowanych pociągów. Kilkadziesiąt pozostałych było opóźnionych Rzecznik zarządcy infrastruktury PKP PLK Maciej Dutkiewicz zapewnia, że "jeśli chodzi o infrastrukturę nie występują problemy wpływające na kursowanie pociągów na terenie województwa śląskiego".

Kapryśny tabor

Według Kolei Śląskich przyczyną tego wszystkiego jest do wszystkich utrudnień doszło z powodu błędu pracownika dyspozytury i podstawienia niewłaściwego taboru. - Tabor jest kapryśny. Włączyliśmy już spalinowe zespoły trakcyjne, które wczoraj nam praktycznie wszystkie padły, i one dziś jeżdżą, tak więc myślę że sytuacja się poprawi – powiedział Polskiemu Radiu prezes Kolei Śląskich Marek Worach.

Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", Koleje Śląskie mimo wczorajszych informacji o braku problemów taborowych korzystają dziś ze wszystkich 50 wagonów, które przeznaczyła na rezerwę w województwie śląskim spółka PKP Intercity. Przetransportowano je do Katowic dopiero kilka dni temu. PKP IC zdecydowało również o honorowaniu biletów na trasach pokrywających się z Kolejami Śląskimi.

Pasażerowie wściekli

- Totalny chaos na Śląsku. Nawet kierownicy pociągu nie wiedza o której jechać skarży się na Facebooku nasz Czytelnik Robert. - Zdefektowany Elf w Tychach Zachodnich. Kurs z 6.50 do Katowic się nie odbył - dodaje skrótowo Ariel. - Pociąg KŚ z Lublińca do Katowic odwołany z powodu braku taboru - pisze Fryderyk.

Jak informuje nasz korespondent ze Śląska, niemal wszystkie pociągi Kolei Śląskich mają przynajmniej 10-minutowe opóźnienie. Przewoźnik postanowił jednak nieco złagodzić nastroje rozczarowanych pasażerów oczekujących na mrozie. Na dworcu w Czechowicach informacji o kolejnym opóźnieniu pociągu do Katowic o 15 min towarzyszył komunikat, że wszyscy podróżni z ważnym biletem mogą udać się na dworzec, gdzie otrzymają darmową kawę.

....

Kolejne sukcesy transportowe .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna -> Aktualności dżunglowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Następny
Strona 3 z 11

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy