Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna
The Elder Scrolls - Zwoje Czarnego Bzu .

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna -> Tam gdzie nie ma już dróg...
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133178
Przeczytał: 54 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 0:48, 04 Lut 2014    Temat postu: The Elder Scrolls - Zwoje Czarnego Bzu .

Nie moglem sobie odmowic omowienia jeszcze jednej gry ...

The Elder Scrolls - Zwoje Czarnego Bzu .

Coz za nazwa ! Poezja ! I wlasnia gra jest mocna fabularnie .
Z Wikipedii .

The Elder Scrolls (w skrócie TES) – seria komputerowych gier fabularnych tworzona przez studio Bethesda Softworks. Prace nad serią rozpoczęły się 1992, wcześniej zespół tworzył gry głównie sportowe. W 1994 został wydany The Elder Scrolls: Arena na system MS-DOS, który zapoczątkował serię The Elder Scrolls. Gry z serii charakteryzują się swobodą w działaniu co jest wynikiem specjalnie zaprojektowanego świata gry. Świat gry to ogromny tętniący życiem kontynent o nazwie Tamriel. Większość obszaru gry jest dostępna dla graczy już na samym początku rozgrywki. Seria oferuje wiele możliwości począwszy od personalizacji postaci, skończywszy na rozwijaniu umiejętności czy wykonywaniu zadań.

....

Widok jest z oczu czyli chodzi sie ekranem . Jak Might and Magic .
Jednak gra to nie tylko tluczenie . Gra jest bardziej fabularna niz militarna MM . Wiecej jest zadan typu przynies wynies pozamiataj . Firma to specjalisci od tego stylu . Robila dobre Fallouty tez fabularne tylko w stylu postapokalipsy czyli jak Mad Max . Gra ma duzo ciekawych pomyslow typu rzeczy mikstury krysztaly . I nie jest liniowa . Chodzimy gdzie chcemy i po duzym wiarygodnym swiecie .
Zwracam uwage ze gry nie sa dla dzieci wbrew glupim przesadom . Gra ma poziomy wiekowe lacznie z doroslym . Nie wnikalem czy to jest porno czy sadyzm czy moze tylko przemoc i nagosc . Ale zwracam uwage rodzicow . I nie zachecam tworcow do umieszczania takich tresci . W gry graja 7 czy 6 latki ktore ksztaltuja sobie wyobraznie i moze to byc dla doroslych uciazliwe ze nie moga sobie ciał poogladac (nie mowie o porno bo tego w ogole byc nie powinno w grach ale powiedzmy dozwolona nagosc bez obnazania wrazliwych miejsc - to w koncu sztuka) czy posiekac prawie realnie ale dzieciom moga takie wersje wpasc w rece i co ? OSTROZNIE ! GRA NIE NA TYM POLEGA !
Innym problem to moralnosc . W grze mozna byc zlodziejem bandyta itp . Owszem to wybor ale nie moze byc tak ze kto nie kradnie ten ma gorszy wynik ! Wtedy jest to zacheta do zla . Wrecz kradziez powinna POGARSZAC SZANSE ! I inne zbrodnie tez . Wtedy gra wychowuje .
Zatem takie mam zastrzezenia mimo ze zaznaczam ze serie lubie !

Rozwoj grafiki byl nastepujacy , bo zasady gry sa identyczne jak w tym typie gier czyli rozwoj postaci i coraz ciezsze zadania .

The Elder Scrolls: Arena 1994

Grafika siermiezna rownolegly M&M ma lepsza ale liczy sie tez wielkosc swiata otwartosc itp.


The Elder Scrolls II: Daggerfall 1996

Tu juz duzo lepiej z grafika . Chodzi mi o artyzm nie technologie .


The Elder Scrolls III: Morrowind 2002

Tu tez estetyka nieszczegolna raczej szaro brazowo . Ale nie ma tragedii .


The Elder Scrolls IV: Oblivion 2006

Tu jest calkiem dobrze .


The Elder Scrolls V: Skyrim 2011

Tu tez jest dobrze .


Rankingi .

ES1 8.0
ES2 7.9
ES3 8.9
ES4 9.3
ES5 9.4

Praktycznie poziom rosl nieustannie a ostatnie trzy sa mocne i oceny sa tylko orientacyjne . Faktycznie zdania sa podzielone ktora najlepsza . Poziom jest ogolnie wysoki i gracze sa zachwyceni . Ja tez .

I przede wszystkim mocna fabula czyli opowiesc . Akurat z seria zetknalem sie nie w grze ale w ksiazce !

Miasto w przestworzach . Greg Keyes

Z oficjalnego omowienia:

Rozwinięcie historii z gry komputerowej z cyklu Elder Scrolls

.... No wlasnie jakas gra łeee to bedzie lipa na wyciagniecie kasy od milosnikow ale z urzedu wzialem, mysle najwyzej przejrze i oddam . Poza tym latajace miasto Laputa Miyazakiego znalem z filmu i mowie moze byc ciekawie a tam ...

Latające miasto Umbriel zbliża się do Imperium Tamriel. Tam, gdzie rzuci swój przerażający cień, ludzie tracą życie i duszę, i dołączają do rosnącej wciąż armii zombie... Annaig, młoda czarodziejka(ALCHEMICZKA ! KTO TO PISAL ! NIE WSZYSTKIE POSTACIE ZENSKIE TO CZARODZIEJKI !), jest zaintrygowana tajemniczym miastem i nie rozumie ojca, przeświadczonego, że muszą uciekać. Wkrótce na ucieczkę jest już za późno: rodzinne miasto Annaig zostaje zniszczone, a ona uwięziona za murami potwornego Umbriel. A właśnie w jej rękach leży klucz do ocalenia Imperium.

.... Sorry kto to pisal !!!! CHYBA TYLKO DLA PIENIEDZY ! NIE CZYTAL KSIAZKI ! ! ! Poszukam czegos z sensem .
....

Umbriel, unoszące się w powietrzu miasto przelatuje nad ziemiami Tamriel zamieniając w potwora każdego na kogo rzuci swój cień i zabierając jego duszę w celu zasilania siebie.

Annaïg Hoïnart, siedemnastoletnia Bretonka wraz ze swoim Argoniańskim przyjacielem o imieniu Mere-Glim jest mieszkanką zamordowanego miasta i alchemiczką .

Dziewczyna, wraz ze swoim argoniańskim przyjacielem o imieniu Glim, postanawia dostać się na latającą wyspę , dowiedzieć się, czego chcą najeźdźcy i jak ich pokonać. Szybko okazuje się, że to właśnie w jej rękach spoczywają losy Tamriel.

Dunmer imieniem Sul wyrusza wraz z księciem Attrebusem Medem, dwudziestodwuletnim synem cesarza Titusa Mede, w celu zatrzymania miasta, a Colin inspektor organizacji Penitus Oculatus zostaje wysłany na poszukiwanie księcia.

....

Skleilem z dwu zrodel poniewaz sa w nich bledy nie podaje ich .

Tak i jak zaczalem czytac to ... mnie naprawde porwalo . Bylo coraz lepiej ! Jedna z najlepszych ksiazek tego typu . W ogole nie na miare ksiazek dorabianych do gier . Z tego co wiem autor konsultowal z graczami i jak widac jest sukces . Jedyna powazna wpadka to nasza ulubiona bohaterka gotujaca zwyrodnialcom żarcie z dusz! . To trzeba wyciac . Tak byc nie moze ze nasi ulubieni gotuja dusze ! Ja to wyrzucilem z powiesci . I trzeba to wyretuszowac . Nich gotuje co innego ... Poza ta wpadka bylo super ! Wprawdzie niektorzy kwekaja ze akcja nie jest wartka . Ale to absurd . Wlasnie styl tej ksiazki nie jest akcyjny ! Ten brak skokow akcji wlasnie jest dobry ! Pedzaca akcja raczej by popsula ksiazke i zrobila z niej kolejny dodatek do gry . A tak bohaterowie maja watpliwosci rozmyslaja i to nadaje wlasnie pewnej glebi a akcja jest . Wlasnie niezwykłe jest to ze ani nie nudza rozwazania ani nie meczy pedzaca akcja i plaska reszta ! Wyszlo doskonale .

Na razie czytalem pierszy tom czyli pol . I mimo braku zakonczenia to jedna z najlepszych z gatunku . Akurat duzo takich czytam (czesto przerzucam bo slabe) i mam porownanie .

Ksiazka zatem stworzyla jakosc sama w sobie i chyba kolejna czesc gry to musi byc to oblesne miasto a gracz pomaga Annaïg Hoïnart i Attrebusowi Mede pokonac to plugastwo . Oczywiscie moze byc to tylko jedna z misji jesli da rade wiecej . Im wiecej watkow tym lepiej .

Zatem widzimy kolejny ciekawy swiat o mocno zarysowanych ksztaltach . Nazywamy taki swiat UNIWERSUM ! Czyli uniwersum Elder Scrolls . Uniwersum Zwojów Czarnego Bzu . Jak to brzmi SmileSmileSmile



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BRMTvonUngern dnia Wto 1:01, 04 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133178
Przeczytał: 54 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 1:03, 08 Lut 2014    Temat postu:

Instalacja Daggerfall

Postanowilem zagrac w :

The Elder Scrolls II: Daggerfall 1996

tym bardziej ze jest darmo . Zreszta zaden wyczyn . Ostatnie trzy czesci tak im schodza a gdy udostepniali w 2009 dwie ze tej sprzedac nie bylo jak .
Zreszta ta czesc nazywaja Buggerfall od ilosci bledow . Ale to jest prawie komplement . Gra ma 150 MB a swiat gigantyczny . Przejscie od sciany do sciany trwa 14 DNI GRANIA !!! A OBEJSCIE WKOLO 56 DNI !!! Przy takim gigancie bledy byc musza . I zmiescili to w tak malej paczce .

Mozna pobrac stad :

[link widoczny dla zalogowanych]

Ja wzialem wersje 2009 .

Niestety jak firma daje darmo to odwala . I instalacja jest nieprzyjazna . Na szczescie sa milosnicy . I zrobili instrukcje dla niekumatych .

[link widoczny dla zalogowanych]

Znakomicie brawo ! Tak sie robi instrukcje .

Zrobilem wszystko i ... jak sie latwo domyslic ... SORRY WINETU NIC Z TEGO ! WLOZ PLYTKE CD !!! NIE DA RADY !!! NIE MA LETKO !!!
Ale juz zahartowany w bojach z niedzialajacymi programami nie tracilem odwagi i szukalem . Zamiast ogladac radziecka pseudoolimpiade zajalem sie instalacja .
Niemal CUDEM znalazlem . Wpisalem na wariata i POSZLO SmileSmileSmile
To jest tutaj ! Chwala tym co napisali .
[link widoczny dla zalogowanych]

HASLO OSTATECZNE URUCHAMIAJACE GRE TO NIE dagger a ...
fall z.cfg
!!!!!
Skad niby mam to wiedziec ? Dlaczego instrukcja dezinformuje ?!
Zatem jesli dagger wam nie uruchomi to piszcie fall z.cfg .

...

Inne problemy musicie szukac . Moge dodac ze foldery musza byc dwa po instalacji gry . Jeden dfcd (podmieniajacy plytke bardzo wazny) drugi z reszta .

Poniewaz uruchamianie jest nieprzyjazne to podam sposob na szybkie uruchamianie .

[link widoczny dla zalogowanych]

Musicie wejsc w konfiguracje dosbox - gdzie sa pokazuje to instrukcja instalacji ktora zamiescilem . Zaraz pierwszy obrazek gdzie sie ustawia memsize 32.

Wpisujecie na samym dole nazwe folderu gdzie macie gre np gdy jest na c:/dag

mount D c:/dag/DFCD -t cdrom -label Daggerfall
mount C c:/dag -freesize 1000
C:
cd DAGGER
DAGGER.EXE

Trzeba zapisac !

I wtedy mi pisal komputer wloz CD . Jesli i wam wysokczy CD to nalezy wpisac jak mowilem :

mount D c:/dag/DFCD -t cdrom -label Daggerfall
mount C c:/dag -freesize 1000
C:
cd DAGGER
fall z.cfg

I HURRA JEST OTWIERA SmileSmileSmile
Wtedy dosbox od razu wam otworzy bez pisania . Ale nie zagracie nic innego ! Tylko to . Aby zagrac w cos innego musicie wkleic na to miejsce inny kod innej gry . W notatniku podmiana to sekunda . Wystarczy sobie porobic gotowe zapisy i tylko kopiuj wklej .

Warto tez ustawic szybkosc ! W tym samym folderze dosbox szukamy CPU CYCLES 3000 i zmieniamy np na 5000 . Lub wedle potrzeby . Wtedy wszystko szybciej sie rusza a poniewaz jest sporo chodzenia lepiej zrobic szybko niz czlapac powoli .

Poza tym ekran dosboxa musi byc na caly ekran komputera bo moze nie dzialac mysz w dosboxie. Robimy to alt enter . Warto zreszta konfiguracje dosboxa znalezc w sieci i skopiowac komendy aby miec . I ustawic tak aby gralo sie szybko sprawnie plynnie! Metoda prob i bledow .

Normalnie instalacja to wiekszy heroizm niz bycie herosem w tej grze SmileSmileSmile Bóg wam wszystko policzy na korzysc nawet meke nad gra SmileSmileSmile Nic nie dzieje sie bez skutku w niebie SmileSmileSmile

To sie robi ze mnie komputerowiec SmileSmileSmile Ale skoro sie pomeczylem to podaje sposob aby sie nie meczyli inni ! SmileSmileSmile



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BRMTvonUngern dnia Sob 1:24, 08 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133178
Przeczytał: 54 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 17:12, 22 Cze 2017    Temat postu:

Nowe miasta do Herosow a tymczsem warto wrocic do Elderscrollsow. A konkretnie do Daggerfalla. Wbrew pozorom pierwsza gra ktora modyfikowalem to byl Daggerfall a to dzieki swietnej encyklopedii gdzie gromadza wszystko w tym i narzedzia. Od razu sciagnalem i zaczalem majstrowac. Teraz to juz duzo napisow skonczylem nawet tlumaczyc. Byl projekt tlumaczenia. Niestety zabrali sie za księgi, ktorych zaden gracz nie czyta... To nie jest zle. Dobrze. Problemem jest deficyt ludzi i czasu. Przy grze gigancie tlumaczenie to jest horror. W tej sytuacji powinni zaczac od uzytecznych rzeczy. Zadania! Najpierw! Zeby gracz wiedzial co ma robic. Nastepnie rozne polecenia komendy itd. Jak juz cala praktyczna strone grania przetlumacza to mozna sobie pozwolic na luksus tlumaczen tekstow z ozdobnikami. Historiami itd. Obecnie mozemy sobie poczytac ksiegi po polsku ale poza gra bo nikt tego nie robi w trakcie. A gra jest wciaz po angielsku tylko ja mam przyciski i graficzne teksty przelozone. Zreszta chyba gra pelna jest nadal tyko po angielsku bo wszedzie ten sam problem. Sa tlumaczenia na duze jezyki ale chyba niepelne.

Tymczasem poznaje gre coraz lepiej. I np. znalazlem swietne rzeczy. W tejze encyklopedii oczywiscie sa:

[link widoczny dla zalogowanych]

W Z.CFG wpisujemy
CHEATMODE 1

I wchodzimy w gre wciskamy 1... I SZYBKOSC 6 RAZY ROSNIE! Trzeba wziac konia i mozna zasuwac po tych olbrzymich przestrzeniach! Czy to jest ,,kod"? Abosolutnie nie! Jest to niezbednik!
A inny...
ALT-F11
Wracacie do punktu wyjscia na ziemie. To pomaga jak znajdziecie sie w pustce. Ale jest lepiej. Gdy w wielkiej lokacji dojdziecie do konca trzeba wracac... A to nuda. Nalezy zapisac wyjsc z gry wrocic. I wcisnac ALT-F11... Program nie wie gdzie ma was wyslac to postawi was pod drzwiami lokacji Smile Znakomite. Odpada nudne łażenie po pustych przestrzeniach ktore juz zwiedziliscie. To zmora gier. A przestrzeni tu jest masa...

Inne opcje tez sa fajne i jak widac nie jest to psucie gry dawaniem sobie miliona zlota. Absurd,

I na koniec cos tez super. Powstaja edycje HD. Czy tez modyfikacje rozdzielczosci starych gier. Lub przepisywanie na Unity. Oczywiscie chwala im za to jednak doswiadczenie uczy ze zawsze stara wersja bedzie ta najpopularniejsza a nie oszukujmy sie, przepisanie tak duzej gry jest watpliwe. Tymczasem przeciez disbox to genialny program i ma opcje pt. SCALER!!!

[link widoczny dla zalogowanych]

Automatycznie jest wlaczony tak normal2x:

Czyli liniowe skalowanie przez dodanie 3 pixeli do jednego... I widzimy ,,piramidy" schodkowe na twarzy! TYMCZASEM TO NIE JEDYNA OPCJA!
W konfiguracji zmieniacie normal2x na super2xsai i macie:


Najlepszy chyba sposob! Obraz staje sie ciagly! Macie cos jakby lepsza grafike! A w dosboxie tam jest opisane wszystko w konfiguracji! Brawo tworcy! Rozdzielczosc pelnego ekranu ustawic 640 na 480 co rozciagnie w gore wszystko bo powinno byc 400 ale akurat Daggerfall jest nieco beczkowaty i smuklosc dobrze mu robi. W kazdym razie wielokrotnosc 320 dobrze dziala. I mamy wyzsza jakosc! Filtry graficzne do starych gier to realniejsza opcja niz ich przemalowanie.

Jeszcze sa poprawki. Ostanie jakie mam to data 2016 czyli cagle koryguja bugi. Tu trzeba patrzec na ostatnia date poprawki zeby nie zamieniac nowszej na starsza. Na ogol ci poprawiaja wiedza co juz poprawili wiec nowsza ma to stare i jeszcze nowe.

Takich fajnych rzeczy pare znalazlem. Bardzo ulepszajacych gre ktora jest klasykiem i nie starzeje sie jak widac w tym sensie ze juz nie te czasy i gra nie wciaga. Nic z tych rzeczy. Po tym poznahe sie klasyke.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133178
Przeczytał: 54 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 16:31, 08 Kwi 2018    Temat postu:

W końcu postanowilem zobaczyc co to jest Morrowind. I od poczatku dramat. Powitalo mnie takie paskudztwo, niestety musze pokazac :
[link widoczny dla zalogowanych]
A po nim seria kolejnych. Ale to brzydkie. Następnie obejrzalem jak gra jest zbudowana i na szczescie duzo rzeczy lezy luzem. Te obrazki mozna wymienic prosto. Bo ida z miejsca do smieci nastepnie filimiki ogladam. I od razu mowie sobie to w nocy beda koszmary. Dam moze najładniejszy bo tylko wilkołak inne sa gorsze: 13 sek.
https://youtube.com/watch?v=NGHqEJaqxgY

Reszte odradzam ogladac. Oczywiscie fimiki do kasaty. Natychmiast.
I rzeczywiscie w nocy przyszly do mnie demony. I niech madrale nie bredza ze to wyobraznia bo kto jak kto ale ja odrozniam. Jak wygladaly? Nijak. Bynsjmniej nie jak na tych filmikach. Czarne dziury z ktorych bije plugastwo. Jednak rozumialem ze to jest walka. Do o. Pio tez przychodzily. Tutaj tez. To było bolesne. One po prostu czynia ból. Np. rozmawiasz z ojcem i zmienia sie w demona czyli rozmawiales z demonem. I takie rozne. To jest abstrakcyjne nie myslcie ze to jakies wizje. Zlo jest obok i boli. I tyle. Nie potrzeba obrazkow. Ale wynikalo ze przegrywaja. Jeden po drugim znikaly. I co? Tyle ze bylem wymeczony po nocy. Prawdopodobnie demony wykorzystaly ohydne tresci z gry jako punkt zaczepienia do ataku. Chodzilo jednak o Niedziele Milosierdzia. Taki atak oznacza pokute za dusze w czysccu i z tego iles dusz poszlo do nieba. Co najmniej jedna na przegranego demona. Demon przegrywa gdy ktos idzie do nieba. Nie inaczej i to oznaczaja kleski.

To dla tych ktirzy mysla ze to rozrywka dla zabicia czasu. Dla mnie to powazne życie. Bóg dziala jak chce. Tez przez gry. Jak ktos ma wyobraznie artystyczna tym bardziej. Wiekszosc nie ma wiec nie przezywa.

A co do Morrowinda to czy bede gral? Jak widac czarno to widze... Usunac sie da te obrazki wolalem juz czarny ekran. Ale sa klopoty. Jak jest tylko jeden to zawiesza komputer! Musza byc albo wszystkie albo zadne! Pewnie da sie podmienic.

Problem jest z jezykiem. Polonizacja wedlug znawcow nalezy do osiagniec w dziedzinie tlumaczen wiec szkoda po angielsku. Niestety zle programowanie. Teksty sa porozrzucane po grze i trzeba wymienic polowe gry. Tymczasem powinny tak jakjak w MMIX byc w folderze localdata i wtedy starczy go podmienic. MMIX okazuje sie byc dobra bo Lithrez. Tylko niedokonczona. Co gorsza slowa sa komendami! Sword to nie po prostu miecz ale slowo klucz. Zmienicie na miecz i czarny ekran! Utrata kodu! Trzeba przekodowac!
Powinno byc w tabelce swordk = sword czyli gdy klucz sword wyswietl napis sword co starczy zmienic w miecz. Zawsze opis i komenda musza byc programowane oddzielnie.

Zatem nie wiem czy dostane po polsku. Wchodzac w gre mysle jak jeszcze dzwiek do wyciecia to mi sie zrobi minigierka. A tu zaskoczenie. Dzwiek swietny i muzyka tez! Nastepnie modele jak znowu jakies demony to gra wylatuje z dysku. Ale nie, tu dobrze! To mnie powstrzymalo. Niestety po spojrzeniu na wykreowana postac znowu koszmar. Co to jest? Po pieknych sylwetkach z MM a takze nowo dorobionych do MM678 ktore pokazywalem, tu jest dramat. Upiorki. Bo chyba modele nie arty. Trudno bedzie zmienic. Jest gorzej niz w Daggerfallu. Tam bylo ladnie z rozdzielczoscia 320x200 :0))) tu nawet 1280! I co z tego? Ja tam ustawilem przelomowe 640 na 480 i dobrze jest! Jak nie ma roznicy to po co? Musze to zbadac co daje 1280 bo moze wszystko sie robi mniejsze? To juz absurd.

Jednak Morrowind i dalej to zupelnie inna gra od Daggerfalla i cos zostalo zgubione. Na pewno grafika. Te modele psuja jednak. Nie ma to jak 2D bo i MMIX i inne. Dlugi czas 3D oznaczalo brzydote. A do dzis jest niewygodne. Jak komus nie pasuje krzaczek wycina z internetu i zamienia. A w 3D musi robic model późnej skorke. O ile ma czym dodac do gry. Tyle roboty o krzaczek. Nie oplaca sie. Tu nagle MMIX robi sie dobra! Nie podoba ci sie postac to zmieniasz obrazek i juz! A nie przerobka obrazka wymaga przerobki reszty grafiki bo nic nie pasuje... Kazde rozwiązanie ma plusy i minusy.

Trzeba dac jednak szanse. Zalezy jakie zadania. Bo jak ukradnij zamorduj to tez precz. Czarno widze bo w MM juz sie nagralem a teraz jeszcze powstała MM678 prawdopodobnie najlepsza gra w swoim rodzaju niebywale prosta do modyfikowania. Daleko juz odbiega od podstawowych wersji w które praktycznie nie ma sensu grac chyba ze ktos lubi jak sie psuje. Teraz tylko MMExtension na paczu Grayface. Zreszta tylko troche gralem bez tego w MM6 bo nie znalem wtedy. Ale szybko sie zorientowalem i MMVII i VIII juz w wersji super. W tej sytuacji nie wiem czy mnie wciagnie Morrowind. Tylko jedna postac z koszmarnym modelem. Brak twarzy. System poziomow dziwny bo nie ma tradycyjnych numerycznych. Tylko bieganie rozwijamy przez bieganie... Zatem druzyna odpada. Rozwoj kilku bohaterow odpada. Przyciagajacego ekwipunku tez nie ma. Nie mam sentymentu z dawnych lat bo to pierwszy raz. Nie wiem czy cos z tego wyjdzie. Moze ze Daggerfall byl lepszy?

Czym innym jest jednak gdy pierwszy raz zaczynacie gre danego typu a co innego weteran. Robi sie wybredny. Ja juz jestem starym graczem. A to juz inne preferencje. Nastolatek chwyta wszystko bo sie uczy. Starszy juz wybiera. Pierwszy raz zawsze jest atrakcyjny. Setny juz nieporownanie mniej. Wazne tez od czego zaczeliscie. Jesli od najlepszej gry to inne juz nie zachwyca. Ja,, niestety" zaczalem od Herosow III i wszystko dokladnie z nimi porownuje. I faktycznie naprawde wychodzi dlaczego HIII sa gra wszechczasow.

Widzimy tez ze twory kultury emanuja. Dobrem lub zlem. To nie jest obojetne. I oczywiscie absurdem jest pomysl ze po ujrzeniu tresci satanistycznej idziemy mordowac. To jednak demony oddziałuja negatywnie. Zatem trzeba unikac tych tresci. A twórcy ktorzy sa tak gorliwi w oddawaniu artystycznym zła niech sie zastanowia kto im pomaga. I nie robi tego dla ich dobra. A w to potem graja dzieci. Zeby no bylo. Ekran do Heroes III Cien Smierci tez jest paskudny i nie wiedzialem co z tym zrobic. To nie tylko jedna firma. To jest powszechne.

Widzimy jak bardzo wazne jest zeby gre mozna bylo modyfikowac. Bo jak mi nie pasuje czy brzydzi zmieniam aby dopasowac a tak gra by mogla wyleciec z dysku. Planuje zmienic te paskudy na cos ladnego. Akurat gracze zrobili do Morrowinda mnostwo grafiki. Cos w tym stylu na pewno zacheci mnie do gry. Ekrany glowne ladowania wczytywania to wizytowki. Musza byc dobrze opracowane. Co innego jakies tam opcje dzwieku czy grafiki. Na to ciagle patrzysz nie mogę ze byc odruch wymiotnego. A poniewaz ja staram sie aby ta gra u mnie dobrze wypadla w ocenie to ja sobie uzdatnie do ogladania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133178
Przeczytał: 54 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 23:23, 07 Gru 2018    Temat postu:

Warto znowu napisac cos tworczego o elderscrollsach a nie tylko ciagly horror jak bylo ostatnio.
Podstawowy problem. Dlaczego ES1-2 a ES3--> to ZUPELNIE INNE GRY! Jakby inna firma robila. Nie trzeba zmieniac firmy! Starczy tworce! ES3> robil wszystkim dobrze znany
Todd Howard


Znany bo jest twarza firmy. Z uwagi na wyglad model...ka! Starczy go ubrac ina ,,wybieg". Prezencja wazna rzecz! Niestety Bethesdzie przyda sie jak gwozdz do trumny. Zwazywszy i ,,talent" psychologiczny.

Tymczasem ES1-2 stworzyl nikomu nieznany...
Julian Le Fay(or LeFay) czyli
Julian Jensen jak slychac Duńczyk.
Wyglada tak:

Teraz juz moze bardziej znany.
Znalazlem ciekawe wideo:
[link widoczny dla zalogowanych]
W ktorym mowi on ze chetnie zrobilby kontynuacje Daggerfalla. Co oczywiscie mi sie spodobalo!
Bo oczywiscie Morrowind NIE JEST KONTYNUACJA Daggerfalla! Numerek nic nie znaczy.

Sam tworca mowi o tym:

That's the contrast between my style of game creation and that of Todd. We have very different ideas about what The Elder Scrolls should be. I can't argue against his success, he has done extremely well with the series,but they're not the games I would have made. If I were to make another ES game, I would continue along from where Daggerfall left off, and not the path that Todd chose. I prefer the large-scale epic feel of discovery, whereas Todd prefers a more firm and scripted approach. Both have their merits but they are clearly different and his ES games are not mine. Different philosophies and, more importantly,different ultimate goals.

... Czyli.

Jest kontrast pomiedzy moim stylem tworzenia gier a stylem Todda. Mamy zupelnie odmienne wizje tego czym ES powinien byc. Nie moge negowac jego sukcesow bo uczynil on niezywykle duzo dobra dla serii, jednakze nie sa to gry jakie chcialbym zrobic.
Jesli mialbym robic kolejna gre ES kontynowal bym ja w miejscu gdzie konczy sie Daggerfall, Todd nie wybral tej drogi. Wole epickie uczucie odkrywania na duza skale, podczas gdy Todd preferuje bardziej stabilne i scenariuszowe podejscie. Oba maja swoje zalety, ale sa zupelnie inne i jego ES nie sa moje.
Rozne filozofie i co wazniejsze inne ostateczne cele.

... Ale przelozylem. Wlasciwie angielski sie nie tlumaczy tylko pisze polski tekst na ,,motywach" angielskiego. Takie sa kolosalne roznice.

Otoz to! Trudno podwazyc sukcesy ES3 i wiecej... Ale czy Morrowind bylby takim hitem gdyby nie Daggerfall? Byl juz kapital! Seria byla bardzo znana! Ale oczywiscie trudno krytykowac zwycieskiego konia. Z tym ze teraz ten koń to juz jakis padły...

Mamy tu rozne osobowosci!
Jeden jest budowniczym czyli charakter typu zaplanowac pozbierac materialy zbudowac budynek. Czyli Morrowind. Podejscie biznesowe.
A Julian ma charakter innowatora! Zrobic cos czego jeszcze nie bylo! Z rozmachem! Duze nie wiadomo jak zadziala ale nikt tego nie robil. Czyli podejscie artystyczne.
...
Oczywiscie nie musze mowic co mi sie podoba. Gry to sztuka nie biznes.
...
Mozna zatem zrobic gre wedle schematow. Bezpiecznie. Wszystko juz bylo tylko troche inaczej. Tak robia koncerny. Bezpiecznie bo sa to utarte drogi nie ma zbyt duzo mozliwosci wpadki. Wiadomo ze firma chce istniec i zarabiac. Niestety powstaja w ten sposob jednakowe klony.
A mozna popedzic. Nowe pomysly. Nikt tego nie robil! Poeksperymentowac! Niestety gra bedzie wtedy pelna bledow bo nikt nie zna efektu czegos nowego. I taki jest Daggerfall. Ryzyko zwieksza mozliwosc pomylki.
Ale bez przesady. Gry Bethesdy nie wyrozniaja sie innowacyjnoscia a bledami najezone!
...
Sukces zawdziecza pewnie marce oraz tym ze jest w pelnym 3d. Ludzie pierwszy raz dostali mimo wszystko duzy swiat trojwymiarowy z dosc duza rozdzielczoscia choc Morek piekny nie jest. Grafika obecnie straszy. Wczesne 3d... I oczywiscie poniewaz jest grywalny i scisle zaprojektowany to troche prowadzi niedoswiadczonego gracza. Poza tym w 2002 padla konkurencja! Gigant Might and Magic! Miejcie swiadomosc co to znaczy! To tak jakbysci robili program operacyjny i dowiadujecie sie ze padl Microsoft! A wy za rok premiera! Wasza zyciowa szansa! Morrowind stracil wszelka konkurencje w USA! Jaka byla duza seria typu might and magic w tym czasie? w USA? Typu widok z oczu! Nie mowie o izometrycznych. Gothic to Niemcy i byl popularny w Polsce. W USA juz niekoniecznie. Wizardry tez sie skonczyla. Bethesda miala zaorane! Weszli na pusty rynek!
...
Jest to tez roznica miedzy liniowoscia a otwartoscia. Morrowind zbudowany recznie ze stalym wygladem i wszystkim sztywno ustawionym jest zwykla gra tego typu. Ma tendencje do liniowosci (choc oczywiscie nie idziemy korytarzem!) z uwagi na sztywny i mniejszy swiat, co ulatwia gre nowicjuszom.
Daggerfall generowany losowo niebywale wyprzedzil epoke! W tym sensie ze generowal otwarty swiat z widoku oczu! Bo oczywiscie Heroes I i II z tego czasu maja generatory losowe calego swiata! Tylko ze to inny typ gry!
...

I oczywiscie mimo ze w Morrowind gra sie plynniej a Daggerfall jest droga wyboista. To jednak niemozliwe jest uznac ze zwyczajna standardowa gra jest szczytem mozliwosci! Na pewno bedacy ewenementem Daggerfall jest tym co budzi zainteresowanie i jest godne uwagi. Tym bardziej ze to ambitne dzielo nie doczekalo sie realizacji. Trudno uznac ze Daggerfall doszedl do sciany i wykorzystal swoj potencjal! Przeciwnie. Jest to plac budowy! Niedokonczony!
Az sie prosi zeby zbudowac i zobaczyc co by wyszlo!

I dlatego pomysl kontynuacji jest tak ciekawy! Bethesda tlucze (coraz slabsze bo Morek uznany jest za najlepszy) standardowe RPGi. A wlasnie wspaniale by bylo gdyby byly niestandardowe! Gdyby ES nie byly ,,zwyklym rpgiem z utartymi schematami" tylko niezwyklym! A Daggerfall pokazal ze to mozliwe. Nie jest to tylko fantazja typu fajnie by bylo zeby pogoda byla zawsze jak w kurortach turystycznych ale jest jak jest. Tu byla oryginalnosc ktora zgubiono. Stad powrot do miejsca gdzie ja utracono az sie prosi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133178
Przeczytał: 54 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 18:18, 22 Kwi 2019    Temat postu:

Wreszcie pograłem dużo w Daggerfall i moge powiedziec wiecej. Oczywiscie wnioski nie beda jakies nowe i zaskakujace. Zdecydowanie niebywale ambitny zamiar i niespełniony w wykonaniu. Generowanie przestrzeni znakomite i brak zawartości.. Wszystko jest duze i puste w srodku. Masa bledow co chwila wyrzuca z gry trzeba zapisywac. Ale nie chodzi o to zeby krytykowac tylko o to jak poprawic! Bo koncepcja przednia.

1. Przestrzen. Jest generowana tylko przyroda. Dlaczego? W Arenie byly i domy i ludziki. Cofneli sie w rozwoju zamiast postapic naprzod. Niewatpliwie nalezalo generowac wszystko. Domki ludki potwory skarby! Zeby bylo bogato w zawartosc. Zadania! W domku przeciez moze byc ktos z zadaniem! Obecnie tylko w karczmie czy innym publicznym budynku. I wtedy mozna by bylo sobie pochodzic!

Co do generowania to ciekawostka. Testowali chodzenie i w Arenie nie da sie. W Daggerfallu obszary łączą się w Arenie nie! Zabawnie to jest zrobione! Jest obrazek tla jak np. miasta w Herosach i gdy idziemy ciagle ten obrazek ale elementy wokol przesuwaja sie! Gdy przewinie sie sekwencja krajobrazu nawija sie od poczatku.I tak w nieskonczonosc! A szkoda bo wystarczylo zmienic tlo i puscic sekwencje sasiedniego obszaru! Wtedy mozna bylo by pochodzic miedzy miastami! Ciekawe rozwiazanie gdy ktos chce zrobic wielki swiat a nie ma srodkow. Polecam! Rozwiazania sie nie starzeja gdy sa ponadczasowe.

2. Szybka podroz miedzy miastami jest niezbedna. Jednak zapomnieli o miastach. Tez sa ogromne! Co za problem zrobic? Dreptanie po miescie od karczmy do karczmy nie jest specjalnie ciekawe za kazdym razem. Wskazac na mapie i juz jestem! To by wzmocnilo grywalnosc. To samo podziemia. Wracanie sie kretymi korytarzami to męka. Tak samo szybka podroz! Gra musi byc uproszczeniem bo przeciez nie bedziemy czekac 80 lat gdy w grze tyle czasu uplywa! Zasada upraszczania obejmuje wszystko.

Jest obecnie sposob za pomoca korekty zapisu. Trzeba zapisac na wejsciu wspolrzedne. Jest edytor zapisu lorda Oberona czy cos podobnie. I tam jest to dostepne. Gdy nie chce wam sie wracac dlugachnymi a macie przedmiot z zadania starczy zmienic w zapisie polozenie. Bedzie szybciej niz powrot.

Czyli szybka podroz wszedzie!
Zasady sa dwie. Albo mala gra jak MM678 i wtedy chodzenie tak nie boli chodz i tam jest portal miejski i lot zeby sie nie nudzic.
Albo olbrzymie obszary i musi byc szybka podroz.

3. Bronie niestety generacja losowa slaba. Juz w poczatkowym lochu po paru znaleziskach przeszly mi przez rece niemal wszystkie przedmioty typu miecze. Z wyjatkiem jakich reliktow itp. W MM jest to duzo lepsze. Bardzo dlugo trwa zanim dojdziemy do najlepszego uzbrojenia i tak byc musi. Ekwipunek jest rodzajem sciezki rozwojowej i musi byc od najslabszych do najsilniejszych stopniowy.

4. Umiejetnosci. Pojawily sie liczne umiejetnosci. Niestety bardzo wadliwy system. Duzo z nich to jęzki typu orków smoków itd. Czyli klonowanie tego samego. Poza tym rozne bronie. Oraz skakanie bieganie plywanie itd. Czyli zwykle czynnosci niezbyt wiadomo po co mam ,lepiej' biegac? Inne nie wiadomo co maja dawac i jak dzialaja. Umiejetnosci musza byc konkretne.

Poza tym podbijanie poziomu to horror. Jest skomplikowany wzor ktory trzeba sie uczyc! Trudno pojac w pierwszej chwili! Awans zalezy od podbicia 3,2,1 razem 6 umiejetnosci z trzech grup! Czyli moze tak byc ze jak podbijasz nie te akurat to nie awansujesz! Mozna sie zalatwic nieumiejetnym doborem! Co gorsza musisz ciagle podrozowac czy spac zeby podbic. Poniewaz jesli np. nazbierasz 200 punkcikow skakania a do awansu trzeba tylko 10 awansujesz zaledwie o 1 a 190 tracisz! Musisz znow skakac! Znowu bug.

Poza tym sposob awansowania przez graczy to kuriozum. Biegaja w kolo skacza w miejscu wspinaja sie po domach. Szpital wariatow. Absurd. Mialo byc realistycznie a wyszedl odlot.

Pokazuje to ze nie ma co kombinowac. Stary dobry system doswiadczenia jest najlepszy. Przejrzysty jasny zrozumialy. MM678 ma swietny. Awans daje ci punkty ktore rozdzielasz jak chcesz. Niby sztuczne ale czym to sie rozni od Daggerfalla?
Jesli tu chcesz miec skakanie to skaczesz pol godziny i spisz co chwila. Podbijasz dajmy na to o 10 pkt. A w MM dodajesz po prostu 10 pkt i juz! Sekunda! Efekt ten sam! Tylko oszczedza czas! Znowu uproszczenie! I to jest dobre! Trzeba upraszczac.

A przy okazji plywanie. Niestety toniemy a szkoda! Podbijanie plywania dalemn1600! Nic nie daje! Na szczescie jest sposob! Gra nie zapisuje czasu ,oddychania'. Jest to pamiec chwilowa! Tuz przed ,smiercia' zapisz i wczytaj! Pasek sie odnowi! I tak w kolo! Dzieki temu duzo poplywalem! Jednak lepiej byloby darowac sobie topienie. Umiejetnosc nurkowanie wystarczy zeby byla.

Sprzedawca na rynku zamiast wnetrza sklepu tez ulatwia gre. Albo sklepy typu MM678 ze w drzwiach sie kupuje. Przemierzanie sklepu wielkosci stadionu i szukanie sprzedawcy zeby pozbyc sie zlomu tez superatrakcja nie jest.
I CZTERECH bohaterow! Bo to wersja alfa Areny! Moglo byc ich 4! Szkoda ze tylko 1.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133178
Przeczytał: 54 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 17:43, 16 Sty 2023    Temat postu:

The Elder Scrolls Skyblivion na pięknym zwiastunie. Producenci wielkiej modyfikacji podają termin premiery!
NEWS
2315V
The Elder Scrolls V: Skyrim Anniversary Edition
Igor Chrzanowski
| Wczoraj, 19:31
Seria The Elder Scrolls stanęła ostatnio w miejscu i zamiast otrzymać nową odsłonę, Bethesda w kółko wałkuje Skyrima i TES: Online. Dlatego z pomocą przychodzą fani, którzy przygotowują jeden z największych fanowskich projektów w dziejach - Skyblivion.

Kultowy Skyrim ma już na karku blisko 11 lat, a starszy Oblivion prawie 17 lat. Z tego też powodu fani postanowili przygotować własny remake czwartego The Elder Scrolls na silniku "piątki", który to powstaje już od ładnych kilku lat. Niestety dość długo nie było nic słychać od zespołu Rebelzize, dlatego gracze martwili się, że ambitny projekt został skasowany.

Na szczęście modderzy nie zawodzą i prezentują naprawdę fajnie przygotowany zwiastun ukazujący wstępną datę, a raczej ogólny termin, premiery. Niestety, deweloperzy potrzebują jeszcze 2 lata na dokończenie projektu, więc Skyblivion zadebiutuje dopiero w 2025 roku. Jak sądzicie, do tego czasu zobaczymy TES VI?

...

Powodzenia. To zawsze was rozwinie. Mocowanie daje dużo więcej niż granie. Sam wiem bo teraz to juz co gra to ustawiam sam. Heroes 1 i Heroes 2 to od razu grałem w wersję poprawiona przez siebie. Bo podstawowa ma potężne wady. Zamek rycerza to dno a Czarnoksiężnika jest przepasiony ponad miarę. To nie ma sensu tylko psuje grę. A w Heroes 2 to można jeszcze lepiej bo są ulepszenia więc można je wykorzystać w celu pogłębienia procesu rozbudowy miasta i armii czyli po prostu żeby więcej dawały.

Skyrim jest nie tyle kultowy tylko ostatni i z najlepszą grafika. I faktycznie pytanie po co robić nowa część skoro stara już ma realistyczna grafikę i można ją modować. Więc co doda nowa? Też będzie realistyczna i też będzie można modować? Właściwie to seria osiągnęła w tej formie wszystko. Komu odpowiada to po prostu może grac.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna -> Tam gdzie nie ma już dróg... Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy