Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna
Rozwój serii Might and Magic.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna -> Wiedza i Nauka / Tam gdzie nie ma już dróg...
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 91888
Przeczytał: 119 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 0:42, 09 Sty 2019    Temat postu: Rozwój serii Might and Magic.

Warto z kolei omówić rozwój serii MM bo jest to oczywiscie jedna z najlepszych serii fantastyczno przygodowo bohaterskich. I po prostu dlatego ze jest dobrze przeorana i poznana i opisana. I ja to wszystko umiem. Nie bede pisal o seriach nie rozpracowanych i mi nie znanych. Ponadto nie widac jakichs nowych gier ktore by pobily MM jakos zdecydowanie. Co nie znaczy ze nic nowego nie wymysllno.

Zacznijmy od bohaterow bo oczywiscie ktoz jest wazniejszy? Nie ma. Obroncy ocalajacy swiat. Wokol nich wszystko sie kręci.

Pierwsza rzecz statystyki podstawowe.

Sa takie same do konca NWC.

Moc odpowiada za uderzenia. Ile punktow traci potwor. Oczywista statystyka. Nawet szachy ja maja.
Z TYM ZE! Do MMV te uderzenia PRAWDOPODOBNIE dotycza i łuku! Prawdopodobnie bo MMIII-V nie pokazuja liczb! Nie wiadomo zatem czy potwor dostaje mocniej bo nic nie wiadomo. Widzimy juz charakterystyczna ceche MM. Te gry niestety potrafia byc gorsze mimo ze wczesniej juz wymyslono dobre rozwiazanie. Tutaj duza wada tych czesci.

Wykazywanie liczb jest bardzo wazne. Podkrecaja emocje. Gdy patrzysz np. w MMI nes (jest to nowa wersja MMI z nowoczesna wtedy grafika takie HD) jak potworom zmniejsza sie zdrowie i jak wyskuja obrazenia ktore zadajesz jest olbrzymie napiecie. Potrzeba jeszcze zdrowia naszych bohaterow i mamy komplet! W MM35 nie ma tego w ogole! Praktycznie tylko jak stworowi robi sie czerwony kolor to wiesz ze z nim kiepsko. A druzyne musisz podgladac. MM678 sa juz komunikaty i zmniejszajace sie paski. Skracane paski to znakomite rozwiazanie. W MMIX znow nic nie wiesz. Sa tylko komunikaty o obrazeniach i umiejetnosc identyfikacji potworow. Jednak nie jest to zbyt dobre rozwiazanie poniewaz uczenie sie umiejetnosci tylko po to zeby widziec punkty zycia potwora jest podobne do tego jakby uczyc sie umiejetnosci typu widzenie broni. Jak nie umiesz nie widzisz uzbrojenia. Umiejetnosci powinny cos konkretnego w grze dawac a nie wprowadzac udogodnienia w interfejsie. Czyli np. nie ma automapy. To na ogol psuje gre. Czym innym jest grac wojownikiem a nie magiem bo to zmiana stylu gry a czym innym bez automapy! Ostatecznie kto nie chce moze z niej nie korzystac. Czyli nie powinno sie psuc rozgrywki zmuszaniem wyboru pseudoumiejetnosci typu pasek zycia, automapa, czy widzenie statystyk broni. Jest raczej oczywiste ze wojownicy wiedza jaka bronia walcza. Wiedza jak mocno trafili potwora czy umieja sobie naszkicowac mape skoro cos odwiedzili.

MMX jest taka jak MM678 plus wyswietla umiejetnosc specjalna potwora jako ikonke! Czyli ulepszyli! Nie ma tak ze jak cos zlecilo Ubi to zaraz gorzej! Zreszta robil to Limbic nie Ubi. Umiejetnosci specjalnych nie ma co ukrywac bo nawet MMI informuje np. poisoned zatruty! Czyli stwor truje. Trudno ukryc ze postac temu ulegla zatem najlepiej pokazac.

... W MM678 moc dotyczy TYLKO WALKI WRECZ! Jest to dobre posuniecie. W warunkach 3D strzelectwo staje sie potezna opcja growa! Sa wszak gry ,,strzelanki"! Gdzje tylko sie strzela! I to wielu graczom starcza za cala zawartosc! W MM6 przegapiono ten aspekt i tak juz zostalo.

Trzeba jednak wydzielic walke wrecz od strzelania mocno. Strzelec a miecznik to zupelnie inny typ wojownika i trudno uznac ze musza miec te same cechy!

...

Kolejne statystyki MM.

Osobowosc dla kleryka czyli medyka
Inteligencja dla wszelkich innych zaklec niz leczenie.
Niestety wplywaja one tylko na ilosc many...
W MMIX polaczone w jedna to samo MMX.
Przy czym w MM1 i 2 oraz 6 do 9 jest to tylko DODATEK do many bo mane otrzymujemy za kazdy poziom i to jest glowne jej zrodlo.
MM 3-5 jej poziom to ten atrybut mnozony przez poziom
MM10 liczba many zalezy od tego atrybutu oraz od poziomu. O ile mozna wnioskowac bo gra ta nie jest tak rozszyfrowana. W sumie najlepiej... znowu MMX! Bo tam poziom daje ci 4 punkty i mozesz je rozdzielac na parametry ktore dopiero daja ci np. mane czy zycie!

Najlepsza wersja jest jednak gdy mana zalezy TYLKO od atrybutu.
Moze przyklad.
Dajmy na to zaczynam magiem ktory ma atrybut 10 magii co daje x4 = 40 many. Teraz gdy osiaga! 50 poziom i daje mu po 2 punkty co poziom to ma juz 110 x 4 = 440 many. Ale moge mu dac tylko po 1 punkcie co pozwoli na osiagniecie 60 czyli 240 many. A zaoszczedzone punkty daje na co innego.

Ten system bije wszystkie bo jest OTWARTY! Ja decyduje jak rozwijam postac. Czyli wolnosc. O to chodzi w takich grach! Osiagam ,,jeszcze jeden poziom" dostaje kilka punktow do rozdania rozdaje jak chce I WIDZE JAK BOHATER ROSNIE! To jest to! Jak chlop wychodzi na pole i widzi jak mu zboze rosnie! Ale tu rosnie zaleznie od modlitwy i dobrego zycia. Bóg daje tyle ile czlowiek powinien dostac. A to nie oznacza zawsze urodzaju! Poziom jest nagroda za ,,dobre sporawowanie" w grze czyli bicie tych potworow i postepy w ratowaniu swiata czyli podobnie. Ale rolnik gdy sprzeda zboze kupuje co chce! I my tez gdy dostajemy zboze czyli punkty wydajemy na co chcemy! Sztywne rozdzielnictwo psuje radosc.

Czyli szok bo MMX tutaj ma szczytowy poziom rozwoju! Tego brakuje we wczesniejszych. Tam rozwoj statystyk jest uzalezniony tylko od znalezionych beczek i artefaktow. A ilosc beczek jest odgornie okreslona. Czyli niestety zero wolnosci. Mozesz najwyzej wybrac ze nie bierzesz. Co jest absurdem

... Tu nie osiagnieto jednak maksimum. Bo poziom many nadal zalezy od poziomu bohatera.
Warto aby statystyka nie tylko dawala mane ale i...MOC DANEJ MAGII! Tu jednakze mamy umiejetnosci ktore maja wlasne statystyki i one zwiekszaja moc. Wiec mozna dodac parametr ogolny lub korzystac tylko z umiejetnosci.

...

Nastepna statystyka wytrzymalosc czyli zdrowie. Dziala tak jak mana tylko na wszystkich zatem uwagi dokladnie te same. Nie powtarzam. Kazdy musi to zdrowie miec.
Najlepsza wersja to MMX gdzie wybierasz czy wolisz zdrowie czy mane.

...

Celnosc to cos dziwnego. Szanse na trafienie ale w walce nie w magii oraz co najdziwniejsze ZWIEKSZA PANCERZ? Dziwny pomysl? Nie rozumiem logiki?
Szanse trafienia to wprowadzenie tzw. pudła. Jest to to samo co moc bo pudlo zmniejsza po prostu ilosc obrazen. Pudlo ma sens gdy walczymy z minimalna iloscia potworkow. I wtedy emocje trafimy nie trafimy! Ale w MM6 dzikie hordy potworow jakie na nas ruszaja redukuja znaczenie pudla. Nie ma czasu na rozmyslania liczy sie srednia trafien zeby te hordy padly. Tylko przy grubszych sztukach typu smoki sa te emocje.
Reasumujac pudło dostarcza emocji przy dluzszej walce z jednym duzym stworem. Gdy atakuje 300 szczurow traci sens.
Warto zatem tak to opracowac.

Natomiast brak statystyki dla łucznika i to jest duzy mankament.
Jakas ,,trafialność" czyli szansa trafienia z oddali. Pudło z dystansu.
Moc pocisku jest juz konieczna. To co mamy w ,,strzelankach" musi byc i w rpgach! Jako opcja gry a nie jedyna opcja!

Szybkosc w 2D decydowala jak szybko uderzamy czyli kto pierwszy. W 3D czyli MMVI i wyzej troche trudniej. Jest to ilosc atakow na jednostke czasu. Ale tylko fizycznych!
To jest lepsze od kolejnosci kto pierwszy! Jesli mamy np. 4 ataki na 3 tury to np. w 3 turze atakujemy dwa razy!
Bardzo ciekawy parametr. Tu musi byc szybkosc magii szybkosc strzalu szybkosc wrecz bo oczywiste jest ze lucznik moze byc powolny w mieczu a miecznik w łuku! Jesli skumulujemy wszyscy oni beda rownie szybcy we wszystkim absurd.

Szczescie. Oznacza szanse na unikniecie specjalnego ataku np. trucizna i dubluje odpornosci magiczne. Zaden gracz nie wie jak to dziala choc algorytm jest znany. Z uwagi na dublowanie i na to ze szczescie dotyczy na logike wszystkiego! Ten parametr powinien chyba okreslac szanse czegokolwiek w grze. Nie jest to zbyt sensowne bo bylby potrzebny kazdemu zawsze! A parametry maja roznic bohaterow. Zatem bylby to parametr na sile.

Brak parametru zbroi ktory jest dosc latwy do pojecia. Okresla odpornosc na ataki. Nie kazdy jest tak samo odporny co dosc oczywiste. Owszem zbroja tutaj decyduje zatem nie jest to brak dotkliwy.

....

Reasumujac wylania sie obraz nastepujacych parametrow:

Moc uderzen wrecz - w punktach
Szybkosc uderzen wrecz - ile razy na ture
Celnosc uderzen wrecz - ile razy pudło

Moc uderzen na odleglosc - w punktach
Szybkosc uderzen na odleglosc - ile razy na ture
Celnosc uderzen na odleglosc - ile razy pudło

Moc uderzen magia - w punktach
Szybkosc uderzen magia - ile razy na ture
Celnosc uderzen magia - ile razy pudło

Zdrowie = punkty zycia
Wytrzymalosc czyli ile razy atak wroga spudluje.
Zwinnosc to samo tylko ze unik.

Mana czyli ilosc magii.

Wychodzi bardzo duzo tych atrybutow a bynajmniej nie koniec. Raczej juz zmeczylem sie pisaniem i przerywam.
Widzicie ze to trudna sztuka zrobic znakomity system samych atrybutow! Co dopiero dalej! Znakomite zajecie logiczne! Jedno z moich ulubionych!

Sztuka to nie tylko pisanie malowanie i muzyka. Jest ich mnostwo! Takze te logiczne! Nie uwazane za sztuke nie wiadomo czemu.

Najlepsze przestawienie atrybutow bylo w MM3-5. To nie moga byc tylko liczby to musza byc ikonki dobrze zrobione. W koncu ciagle je ogladamy zwiekszamy! To musi byc ładne! Niestety w MM6 nastapila tragedia. Szara decha ze znaczkami. Niestety pod wplywem Areny i Daggerfalla. Bo MM6 z systemem nakladanego na postac ekwipunku to jest kontynuacja Daggerfalla. MM i Herosy to system ikonkowy! W Herosach I nakladamy ikonki na postac! Az do H4. Tak samo Terra i Xeen maja ikonki. MMIX wbrew pozorom to powrot do korzeni serii! To co lubimy czyli nakladany ekwipunek to z Areny! Szkoda ze biorac dobre nie zostawili dobrego. Czyli ikonek. Jak w Herosach gdzie zawsze bylo dobrze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 91888
Przeczytał: 119 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 1:58, 14 Sty 2019    Temat postu:

Udalo mi się znalezc opis atrybutow MMX Legacy. Oczywiscie na stronie rosyjskiej! Jak zwykle! Zaleta tego kraju jest podejscie do gier z MM na czele! I znakomicie!

Atrybuty

Atrybuty lub cechy to moc, magia, percepcja, szczęście, witalność, duchowość. Główne bonusy atrybutów są pokazane w tabeli. Ponadto mogą występować inne przejawy atrybutów w grze. Na przykład prawdopodobieństwo otwarcia buforów (blokad?) zależy od siły, magii i percepcji .

!!! To musi byc jasno powiedziane po co jest atrybut! A tu nie wiadomo? Albo ja nie wiem. Blokady jesli nie wynikaja z fabuly (np. chyba logiczne jest ze jesli cos jest tajne to nie jest tak ze kazdy moze wejsc! Albo widzenie krolowej. Bylo by dziwne gdybysmy ot tak wlazili np. na 1 poziomie i sobie gadali z królową.) sa bezsensowne. Widac ze sztuczne i ograniczaja otwartosc. Po prostu jedyna blokada powinien byc poziom. Czyli walka ze smokiem na 1 poziomie oznacza szybki zgon.

Do podnoszenia atrybutów dochodzi za pomocą punktów, uzyskanych przez podniesienie poziomu postaci. Dostajemy 4 punkty co poziom ( plus 3 na umiejetnosci).

... Duzy skok rozwojowy! Tego brakuje w MMI i wyzej! Tam rozwoj jest ubogi. Nic nie wybieramy! A szkoda!

Atrybut
Premia za każdy poziom atrybutów

Siła (moc)
+ 2% obrażeń w walce wręcz

... Nie wiem czy nie +1 do ataku czyli ,,szansy na pudło"... Tak samo jak zawsze bylo.

Magiczne (magia)
+ 2% mocy zaklęcia

.... Znow czy tez 1 do unikniecia pudla? Nowosc bardzo ciekawa.

Percepcja (strzelanie)
+1 atak, + 2% obrażeń podczas strzelania

... Nazwa dziwaczna ale wreszcie! Ten atrybut jest niezbedny jesli ma byc strzelanie! A nie bylo! W 3D jest obowiazkowe strzelanie a i w 2D szkoda nie dac!

Powodzenie (Przeznaczenie) Szczęście
+1 Unik, + 0,25% szansy na krytyczną szansę na trafienie

... Ciekawa opcja. Jak rozumiem unik od ciosu przeciwnika. Mamy tez cios krytyczny. Jednakze problemem jest czego on dotyczy? Wszystkiego zapewne! I magii i miecza i strzału i uniku. Jak mowilem szczescie dotyczy wszystkiego zatem atrybut nie ma sensu.

Zdrowie (witalność)
+3 do zdrowia
Duch (owość)
+3 do many

... Oczywiste opcje nie trzeba tlumaczyc.

Ponadto nowoscia jest premia w PROCENTACH! A nie w punktach! Co oznacza ze ta sama premia procentowa da INNY wynik zalezny od innych czynnikow takich jak broń czy umiejetnosci.

Znaczacy postep systemu! Wiemy o co chodzi! Ba przydzielamy punkty!
Poprzednio nie dosc ze nie wiemy za bardzo o co chodzi to otrzymujemy punkty chodzac po swiecie w miejscach gdzie umiescili je tworcy! Plus czarne eliksiry z przesadzona premia. Od razu plus 50! Brak wyboru. Mozemy brac lub nie brac i tyle. Kto by nie bral!
Musze sobie zmodyfikowac ten system dajac sobie co poziom punkty! Jest to mozliwe za pomoca edytora zapisu lub edycji zapisu. Wtedy mozna odpuscic sobie beczki. Lub mniej z eliksirow np. 20 a nie 50.

... Postep cieszy.
Warto jednak pomyslec co moglo by byc lepiej?
Np magia. Dzielimy ja na leczenie i reszte. Kleryk wspiera i leczy a mag cala reszte. Jeden nie musi byc tak samo mocny jak ten drugi w tej drugiej magii.

Czyli
1 Siła - ilosc obrazen, ilosc uderzen na ture, szansa na pudlo, szansa na cios krytyczny w walce wręcz

!!! Jeden parametr a tak duzo cech. Bo sa to ciekawe opcje!

2 Celność - ilosc obrazen, ilosc uderzen na ture, szansa na pudlo, szansa na cios krytyczny podczas strzału

3 Osobowość 1 Siła - ilosc zycia, ilosc uleczen na ture, szansa na pudlo, szansa na uleczenie 100% ciekawa opcja!

4 Inteligencja 1 Siła - ilosc obrazen, ilosc uderzen na ture, szansa na pudlo, szansa na cios krytyczny przy ataku magią.

5 Zdrowie
6 Mana

Wiadomo.

7 Odkrywanie parametr zwiekszal by korzysci z handlu korzysci ze skrzynek umiejetnosci rozbrajania pulapek odkrywania skarbow! Nie tylko od walki musza byc parametry! A co z eksploracja!? Nie kazdy musi byc wojownikiem!

Ten parametr powinien byc sumowany bo w druzynie sa 4 postaci. Im wiecej punktow maja tym wiecej skarbow znajduja. Zlikwiduje to nieciekawa sytuacje ze starczy jednemu dac kupiectwo i juz inni nie musza tego miec. Albo rozbrajanie pulapek to samo. Teraz mozna miec u wszystkich.

8 Unik szansa zwiekszenia pudla u potwora i zmniejszenia obrazen ktore zadaje ale tylko walka bronia!!! Nie magia! Jest to praktycznie klasa pancerza.
9 Odpornosc magiczna. To samo tylko magiczne.

... Czyli 9 parametrow ale kazdy potrzebny i jest z czego wybierac! Jesli ma byc wybor mjsi byc z czego wybierac!

Prosta opcja wyboru parametru do awansu bardzo poglebia rozgrywke i pozwala grac rozmaicie za kazdym razem inaczej. O to chodzi! Niestety brak ikonek atrybutow! Pustki graficzne! Tak byc nie moze! To nie jest formularz korporacji! Wzorem MM3-5.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BRMTvonUngern dnia Pon 2:00, 14 Sty 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 91888
Przeczytał: 119 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 23:10, 14 Sty 2019    Temat postu:

Ostatnią statystyką są odpornosci magiczne.
Jest tyle okolo co reszty.
Czyli odpornosc na 4 żywioły na ogol oraz na 3 inne.
W MMIX sa to 4 odpornosci.
I znow jak to sie liczy nie wiadomo. Znamy dla MM678 ale nie bede rozwijal bo to sa wzory dosc meczace.
Czy odpornosci maja sens? Maja. Jest to swego rodzaju zbroja tylko ze magiczna. Stwory uzywaja roznej magii po to zeby walki byly ciekawe a nie kazda sprowadzala sie tylko do fizycznej wymiany ciosow. Jednakze watpliwe czy trzeba az 7! Nikt tego nie pamieta.
Generalnie powinny byc stwory fizyczne i magiczne. Jest to ciekawe rozroznienie. Te magiczne bylby trudniejsze dla maga a te fuzyczne dla rycerza. A w ogoke to moze 3 opcje? Papier nozyczki kamien to slynny wynalazek growy ponadczasowy. Latwy do opanowania.
Dzielimy wszystko w grze np. na stwory:
Fizyczne
Magiczne
Psychiczne ( jakies mgły czy omamy)
I teraz mamy 3 rodzaje atakow i 3 rodzaje odpornosci.
Fizyczne-->Magiczne-->Psychiczne-->Fizyczne
Czyli atak odpowiedniego stworka na innego daje 200% obrazen. Kazdy ma przewage i slabosc.
A bohaterowie maja trzy odpornosci i zaleznie od tego sa podatni lub nie. Bohaterowie moga byc tez w grupach np. mag jest magiczny rycerz fizyczny a kleryk psychiczny. Lub jeszcze inaczej. 4 typy komplikowaly by troche bardziej ale tez sie da zrobic koleczko. Doszedl by lucznik ktoremu cos by trzeba wymyslic ze on np. jest psychiczny ze niby strzelanie wymaga opanowania a kleryk duchowy. Wieksze liczby typu 7 czy 10 to juz zaczynamy sie gubic!

Statystyki generalnie nie powinny byc na sile. Sa po to aby gra byla ciekawsza. Zeby jeden typ bohatera nie walczyl z jednym typem potwora w kolo. Najwyzej wyglad sie zmienia. Bo wtedy robi sie nudna strzelanka.

Oprocz jawnych statystyk sa ukryte. I to jest nieszczecie. W starych MM nie wiemy nic. Ani co daja statystyki a niektorych w ogole. W MM6 juz widzimy na szczescie.
Jednakze mamy ukryta np. szybkosc. Kazda postac ma szybkosc 100 na start. Nikt o tym nie wie. Dopiero Grayface uwidocznil WRESZCIE! statystyki szybkosci i moglem to zobaczyc!
Inna statystyka sa wyniki przeliczen specjalnej tabelki na punkty premii. Da sie to obliczyc i jest w internecie jednakze powinno to byc w grze. Tabelki powinny byc klarowne bo takie przeliczanie punktow na punkty powoduje kompletny zamet i nikt juz nic nie rozumie. Powinno byc jasno wytluszczone. Daje ci to 1 do obrazen. Kazdy rozumie. Przy wyborze powinno byc mozliwosc cofniecia. Dopiero potwierdzam wybor konczy sprawe.
..
Zbroje i odpornosci powinny byc w % np.
Bazowo jest 100 punktow i dzielmy odpornosc przez odpornosc plus te 100 aby obliczyc odpornosc. Np mamy 100 odpornosci plus bazowe 100 daje 200. 100 dzielmy przez te 200 i otrzymujemy 50% odpornosci. Co drugi potwor pudluje. Na ekranie postaci zapis powinien byc Odpornosc 100 - 50,0%. I nawet opis ze to szansa na pudło. I to bedzie jasne.
Czyli pancerz odpornosc na ducha, umysl, magie taki sam system.
To samo musi dotyczyc prawdopodobienstw trafien bronia obrazen szybkosci. Wszystkiego!
Robimy gre dla koneserow to oni musza to lubic jesli chca skomplikowanej gry. Zreszta dawniej bez komputera przy stole z kostkami mnostwo sie liczylo i bylo dobrze. Teraz chodzi tylko o wyniki! Komputer liczy!
Jesli ma byc wybor to powinno byc jasno pokazane co wybieramy!
...
Czyli co bym hipotetycznie poprawil w MMI?
Co poziom wybieramy punkty do rozdzialu. Limit jest 45/50 x 7 daje 315 do 350 punktow. Poziomow jest 15 chyba gora. Zaczynamy z okolo 70 punktow co daje w 245-280 do podbicia. Poniewaz nie powinnismy miec mozliwosci wbicia wszystkiego sa tez premie od broni to biore 25% co daje 60 - 70 punkcikow czyli 4-5 na poziom. Taki prosty zabieg od razu polepsza gre! Mozna to zrobic sobie obecnie edycja zapisu. Dodajac co poziom. Jest widzialny postep.
Potrzeba jednak zmienic stastystyki.
Moc - obrazenia wrecz
Osobowosc mana kleryka
Inteligencja mana maga
Wytrzymalosc zdrowie
To sa jasne parametry moga byc ale dakej trzeba poprawic.
Celnosc - obrazenia od strzalu tego brakuje.
Szybkosc - kolejnosc ataku to malo, mozna dodac unik czyli klasa pancerza fizycznego.
Szczescie - powodzenie w eksploracji czyli ilosc skarbow zdobytych im wyzej tym wiecej skrzyn jest odkrywanych i tym bogatsze są! Dosc proste do programowania. Np. 1 punkt daje 10 % premii badz 20% wiecej korzysci ze znalezisk. Moga tez byc korzystniejsze ceny przy zakupie.
Odpornosci - klasa pancerza magicznego czyli odpornosc na efekty magii. Tu poniewaz tych odpornosci jest duzo to np. 1 punkt daje 7 do odpornosci ktore mozna rozdzielac.
I taki system bylby jasny. Otwarty i dajacy wybor. W MMI ogolnie jako pierwszej nie ma zdobywania i wybierania umiejetnosci. One sa na starcie po 1 na klase i koniec. Zatem taki wybor bardzo duzo by wniosl. Wymyslili go dopiero w MMX! Po 27 latach! Nie tak latwo cos wymyslic! To jest trudne! Ale MMX byl robiony z mysla powrotu do korzeni zatrudnili znanego milosnika i od razu byly efekty pozytywne! Udalo sie ulepszyc system.
Bardzo podobnie dziala wynalazczosc. Stopniowe odkrycia.

MMI wersja siermiężna. Statystyki czarno na bialym. To byla wtedy i tak jedna z duzych ambitnych gier! To absolutne poczatki! Nie moglo tu byc perfekcji. Ale jest klasyka i sentyment.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna -> Wiedza i Nauka / Tam gdzie nie ma już dróg... Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy