Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna
Might and Magic VII W poszukiwaniu Erathii.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna -> Tam gdzie nie ma już dróg...
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133577
Przeczytał: 66 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 0:35, 02 Sty 2016    Temat postu: Might and Magic VII W poszukiwaniu Erathii.

Opisze ciekawa kwestie ktora odkrylem grajac w MMVII. Wiedzac ze to ulubiona czesc chyba wiekszosci graczy nastawilem sie na swietna gre. A zwlaszcza ze to bedzie kraina z Herosow III. Owszem sama grywalnosc jest duza niestety zawod jesli chodzi o klimat...
Bracada bez śniegu?! w Herosach jest biała. Tatalia zamieszkana przez ludzi. Bracada to śnieg tak jak w Herosach III. Erathia na bagnach jednak to nonsens, jak Bracada bez śniegu. Deja zamieszkana przez orków! Orkowie w Czeluści, w klimatach inferno też są nie na miejscu. Trudno, żeby ocenic to inaczej. Wszyscy milosnicy dokładnie wiedzą o czym mówię. Musieli by nie grać w Heroes III.
Nie tylko przeszedłem grę ale i obejrzałem gruntownie pliki. Jest tego mnóstwo, co się nie zgadza.
Mnie kompletna niezgodność z Herosami intryguje. I zastanawiam się dlaczego jest taki chaos, i odpowiedź mam tylko jedną. Znaczne przyśpieszenie wydania gry. Takie samo pomieszanie jest w Herosach IV. Z tego samego powodu. VII i VIII to już jest kompletny bałagan bo gry są niedkończone. Teksty nie mogą być dowodem w kwestii dokończenia gry, bo je po prostu dostosowali do tego co wydali. Trudno zatem tak pomieszaną zawartość brać ściśle logicznie. Dopasowali co zdążyli zrobić i wrzucili.
Nikt się nie przyzna, że to są gry niedokończone ale to widać. W tabelach MMVIII są olbrzymie wolne miejsca. Gigantyczne pustki. Tam brakuje pół gry. W MMVII pustki są mniejsze ale są. W MMVI nie ma pustych stajni itp. Od razu widać różnicę.

W lawie czeluści są nekromanci a nie Kreeganie. A obszar Krewlod czyli barbarzyńców występuje jako... Bracada... Która powinna być w śniegu. Stwory są wymieszane raczej pod względem siły, niż przynależności. W Eofulu są tytani i smoki ze względu na siłę, nie na przynależność do Kreegan. Zatem z takiego chaosu trudno wyciągnąć wnioski.
Obszarem wieży czy też fortecy jest śnieg co wie każdy gracz w Heroes III a nie pustynia. Zamek jasności to skała w śniegu nie chmury:-)SmileSmile. A w grze piszą, że chmury, widzimy górę w śniegu na animacji, a na zewnątrz to jakieś mury na dodatek. Ba. NA MAPIE ATAGARICHU BRACADA TO ŚNIEG! Mapa nie pasuje do gry! W Tatalii są ludzie nie jaszczury. Tego jest mnóstwo. Widać, że gra jest przycięta. I pozmieniana. To, że są dzikie stwory biegające tu i tam tłumaczy dokładnie każdą teorię Smile

Brakuje Krewlodu (są mieszkańcy, nie ma krainy), Tatalii, Eeofolu (są tylko mapy). Brakuje ludności dla nekromantów. Brakuje mapy dla fortecy. A w tabelach jest wolne miejsce na nie. Pierwotnie miało być tyle frakcji co w Herosach, czyli 8, bo żywioły nie mają krainy, czyli zgodnie z mapą. Owszem z braku czasu. Na moje oko brak 30-40% gry. To już jest niedokończenie. Tu oczywiście to są słowa. Komuś może wystarczyć 51%...

Brakuje Vori! Ta wyspa też nie jest ozdobnikiem. Też tam coś miało być. Północna część Tatalii w grze to śnieg a na mapie bagna. Albo to brakująca Bracada albo Vori. Raczej Vori.

Inna sprawa. Bank Erathii jest prostacki. Na dodatek siedzi w nim blondyn o kwadratowej twarzy. Widac ze barbarzynca. Erathia ma cywilizowany wyglad i to bylby urzednik. To jest bank Krewlood.
W plikach portalu miejskiego zamek Gryphonheart nosi nazwe Wrlckcstle czy cos. CZYLI WARLOCK! To jest zamek Nighon ktore w grze nie ma. Widac ze mial byc.
Albo wieza straznicza nr4 czy 5. W grze sa dwie Smile Widac ze kazda frakcja miala miec swoj.
Tego jest tyle, ze mozna wylapywac po kolei. Moze po kolei krainy.
Szmaragdowa Wyspa i Harmondale wydaja sie dokonczone. Zamek wyglada jak w Herosach czyli poziomy uklad z niewielkimi wiezyczkami. Jest ludnosc plus miecznicy jak herosach. Krainy Elfow dwie tez wygladaja na dopracowane. Wszystko jest. Wyspy Evermoon sa dodatkiem trudno orzec.
Natomias w Erathii zaczyna sie. Miasto jest przeniesione nad morze w dolnym rogu widac sciezki gdzie mialo byc pierwotnie. Zgodnie z mapa Antagarichu. Nie wiadomo czemu przeniesli. Moze aby animacja sie zgadzala bo wzieli zmek Nighon a ten jest nad morzem. Katarzyny pilnuja bandziory przed zamkiem nie miecznicy? nie wiedziec czemu. Fort niestety pilnuje drogi do Harmondale. Chyba nie tak mialo byc. Reszta w miare w porzadku. Tatalia w ogole jest koszmarem. Nic sie nie zgadza. Co ciekawe dokladnie Tatalie mozna znalezc w MMVIII jako Wyspe Szyletu. Deja to samo. Na mapie to w ogole jest LAWA! Tam chyba mieli byc Kreganie bo to ich teren. W czelusci zwanej w plikach ,,hell" co wskazuje na Kregan nie ma ich. Co ciekawe jest nawet STREFA WYLĘGU a w tej serii wylegaja sie Kreganie. Niestety w grze sa zywiolaki i behemoty. Tam chyba mialo byc cos co nazywa sie kolonia Zod. To faktycznie wyglada jak wylegarnia. Obszar Deji nie lezy na tzw. ,,przekletej ziemi" tylko wygladajacej jak ta u barbarzyncow w Herosach. Pagorkowata pustynia. I oczywiscie przekleta ziemia pojawia sie w... MMVIII tam to wyglada wlasciwie. Pojawiaja sie tez nekromanci w stylu MMVII. Czyli wyglada ze to miala byc ziemia Kregan. Tzw. Kurchany przypominaja akurat ewentualnie Deje. Klimat wrzosowisk. Trudno jednak orzec czy tak mialo byc i czy tu nie mieli byc nekromanci.
Krewlod po prostu nie ma tak jak Vori.
I Bracada na terenie wygladajacym jak Krewlod. Bo tam mialo byc Krewlod.
Nighon nie ma zamku. Brakuje jak wiadomo chimer, ktore sa niedopracowane. Losuja sie tylko na arenie ale powoduja podobno blad. Akurat mi nie wyskoczyly badz nie pamietam.
Brakuje tez wielu sztandarowych jednostek jak gorgony, drakolicze, ktore jak latwo zgadnac pojawiaja sie w MMVIII.
Nie ma tez wymiarow zywiolow ktore oczywiscie odnajduja sie w MMVIII.
Z tego wniosek wynika jasny, ze na szybko chaotycznie polaczyli co mieli w MMVII a reszte uzyli do zrobienia MMVIII. Operacja sie powiodla bo gracze nie zauwazyli na ogol. I oczywiscie jak ktos chce grac to mu to nie przeszkadza. Zmniejszenie wyszlo na dobre. Fakt jednak pozostaje faktem. Szkoda ze nie przycieli wszystkiego po rowno tylko wycieli kilka frakcji. Ostatecznie te dwie animacje jaszczurow cywila i wojownika ktore mozna pokolorowac (przez program bo w grze jest jedna wersja) na trzy rodzaje to nie byla by wielka robota plus jakies chaty z patykow to tylko obrazki. W koncu nawet robienie ludzkiej Tatalii zajelo jakis czas. I byla by Tatalia. Tak samo Krewlod. Byl teren byla ludnosc. Zupelnie niezrozumiale jest ich wyciecie. Wystarczylo zrobic im mape np. przerzucic Kurchany do Deji z tym krajobrazem a krajobraz Deji tam gdzie Kurchany i zrobic Krewlood. A mape Bracady na bialo i juz mamy glowne frakcje Herosow III. Naprawde niewielkie zabiegi. Podkreslam. Robienie tego tak jak wyszlo tez zabralo czas.

MMVII zapoczatkowal chyba praktyke ciecia gier. O ile Heroes III to gra zrobiona w ponad 100%, bo z dodatkami o tyle juz kazda kolejna zawiera 60-70% zaplanowanej tresci o ile nie mniej. Nie ma oczywiscie nic zlego w przycieciu skoro plan byl za duzy. Tylko trzeba przycinac rowno bo inaczej wyjdzie obraz ruin.

Widzimy tu tez presje rynku i konkurencji. Okolo 2000 roku tradycyjne firmy nie dawaly rady na rynku. W USA naplynely juz tak duze kapitaly do gier ze srednie firmy nie wyrabialy. 3DO byla jedna z wielu ktore wypadly. To samommamy z marketami. Stad konkurencja nie jest dobra. Liberalizm tez zly. Konkurencja NIE roznorodnosc tak. Liberalizm NIE wolny rynek tak. Czyli dokladnie odwrotnie niz propaguje Zachod. Nie liberalna i konkurencyja gospodarka bo taka prowadzi do monopolu jako ostaecznym wyniku konkurencji. Zostaje najwiekszy rekin. Tylko roznorodna gospodarka wolnorynkowa. Dlatego Polska musi zerwac z modelem Zachodu i byc wzorem dla swiata. Od gier przeszedlem do Polski. Gry a sprawa Polska. Zeromski. To nie jest wymysl tego wybitnego tworcy. Tacy byli Polacy. Smile

Zamek nad morzem z wiezami. W grze nazwany Zamkiem Gryphonheart i tu rezyduje Katarzyna. Tymczasem zamki rycerzy w Heroes III to pudelka tak jak Harmondale. Obrazek wskazuje ze to Zamek Nighon.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BRMTvonUngern dnia Wto 18:14, 14 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133577
Przeczytał: 66 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:59, 14 Lut 2017    Temat postu:

Jak juz widac czesto zajmuje sie poprawianiem gier MM bo bardzo je lubie i szkoda jak cos nie ,,gra". Zwlaszcza jak cos nie gra w grze to razi. Nawet drobiazgi.

Tym razem MMVII ktora jak pisalem byla najwiekszym zawodem. A jest to swietna gra, najlepiej zbalansowana i sie podoba POD WARUNKIEM ze ktos nie zna Herosow III albo gra bezmyslnie. Co jest zreszta czeste.

Oczywiscie gra rownolegla do Heroes III a konkretnie do Ostrza Armaggedonu zmusza do porownan. Chcemy klimatu Erathii. Blizej wiecej. I ... nie znajdujemy... Jakis inny swiat... W dodatku matowy szary.

Kirin zrobil mod ,,Right Places" czyli jak nazwa wskazuje umieszczenie rzeczy tam gdzie powinny byc. Echo nie mogl wytrzymac i pozmienial grafiki. Musze zagrac w jego wersje w koncu moze polaczona z innymi modami w tym chinskim RIP. Mody chinskie to ewenement! Sa az dwa z tego jednego nie moge pobrac. To baidu jakies dziwne. Ale to moze kiedy indziej. Chinczycy tez zauwazyli ze nie pasuje. Sa tez wpisy na forum telp ze Katarzyna jest zrobiona idiotycznie. Catharine the Pompous. Napuszona. Gdzie ta Katrzyna z wstepu do Heroes III! Zatem wielu koneserow dostrzega problem.

Jednym slowem jak zrobic Erathie w Erathii. Odrodzenie Erathii. Zeby sie poczuc ze to jest Erathia! Oczywiscie to dla koneserow ktorzy delektuja sie dzielem sztuki jakim jest gra. Od tego sa dziela sztuki.

Wymiana grafiki na bardziej kolorowa... To wymyslil Echo i slusznie. Dodanie najbardziej charakterystycznych jednostek Heroes III, nie tylko tych przerzuconych do Jadame jak gorgony czy drakolisze. Ale np. czarnych, rycerzy, pegazow, czarodziejow drakona. To zrobili Chinczycy. Ale jeszcze np. pikinierow! Bo pilnuja zawsae miecznicy a przeciez w Harmondale mogli by pilnowac pikinierzy. Wilczych jezdzcow sam zaczalem przerabiac z Heroes III i nawet fajnie. Razy 2 wielkosc i dopasowac klatki. Modelowania sie nie uczylem Smile Albo strzelcow Gelu. Zreszta takich podobnych zrobili w Chaos Conspiracy. Tylko przerobic. A dzis juz mozna dodac nowe jednostki bo jeden z milosnikow zlamal limit na jednostki i jest cos teraz z 400 miejsc a bylo 260. Cos takiego. Rezerwy sa duze.

Potrzeby minimalne sa:

12 mapek. plus:
1. Wymiar powietrza czyli Celeste,
2. W. ognia czyli Czelusc.
3. W. ziemi czyli tunele.
4. W. wody czyli Glebiny.
Wyglada mi na to ze 4 wymiary w trakcie tworzenia zmienily funkcje! Czyzby przesuneli je do kolejnej gry?

16 obszarow. Na kazdym 3 lokacje a sam obszar tez jest lokacja. Czyli 4. Na kazdym 3 potwory. Limit w grze. Mozna wiecej ale wtedy trzeba ustawiac sztuka po sztuce. 16*4*3 = 192 potwory! Nie licze innego koloru jako nowego potwora bo to zbyt proste! W grze jest z 55 stworow bo duzo modeli poszlo na ludnosc, straznikow i na niewykorzystane zwierzaki.

55 a 192! Jesli nie maja sie powtarzac. Jesli powtorza sie dwukrotnie to trzeba 96. Jesli trzykrotnie 64. To wymaga troche pracy ake bez przesady. To sa potwory wiec nie musza byc piekne. Troche zrobili Chinczycy. Troche mozna wyjac z Jadame a nawet z MMVI czy z modyfikacji do tych gier. Reszte z Heroes III. Da sie skompletowac sklad z Heroes III.

To moze na tyle dzis. Dalej moze zaczne omawiac mape po mapie. Co w nich poprawic.

A tu znow rewelacja jaka wygrzebalem w Achiwum Internetowym. Archeolog ze mnie! Internetowy. Pierwsza zapowiedz Might and Magic VII. Otwarcie strony. Zapomiana grafika. Na obrazku... DRAKOLICZ! Tak kosciany smok reklamowal gre. W GRZE TAKIEGO STWORA NIE MA! Jest za to w Jadame. Co pokazuje ze duza czesc tresci przerzucono do MMVIII ktora jest dopelnieniem MMVII. A Siodemka jest mocno niedokonczona totez tylu naprawiajacych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133577
Przeczytał: 66 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 15:01, 19 Lut 2017    Temat postu:

Teraz przejdzmy moze mape po mapie.

1. Szmaragdowa Wyspa. Ewidentnie jest to demo. Nawet w grze jest grafika. Dziekujemy za odwiedzenie Szmaragdowej Wyspy. Wiecej przygod w grze MMVII. CZYLI TO NIE JEST SAMA GRA! Mieli puscic demo ale z uwagi pewnie na szybkosc dolaczyli ja jako samouczek. Mamy tam uczona ktora nas oprowadza a raczej denerwuje totez ja wylaczamy bo na szczescie mozna.

Sama wyspa nie jest zla jako poczatek. Glownym problemem jest piedestal mocy (wszelkich). Daje takie statystyki ze wrog pada jak muchy i gra jest nudna. A potem nagle robi sie trudna bo juz nie ma. Rozumiem ze mialo byc to dla ludzi pierwszy raz widzacych na oczy takie gry. Mialo im pomoc. Ale jest przesada. Ja na szczescie najpierw poszedlem na wazki a potem znalazlem piedestal wiec walka byla ciekawa.

Nastepne fuj to Malwick. Nie dosc ze oblesna postac to o tym nie wiemy. Nie wiadomo co bedzie dalej a bedzie niedobrze jak z nim wejdziemy w uklad. Na dodatek ma te rozdzke. Piedestal plus rozdzka pozwalaja ubic smoka co jest bzdura jak na naszych nic nie umiejacych bohaterow. Gdy te dwie rzeczy usuniemy ubicie smoka bedzie trwalo kilkanascie godzin czasu rzeczywistego, bo bedzie nadal mozliwe, ale nikomu nie bedzie sie chcialo.

Natomiast na smoka az sie prosi jakies zadanie KTORE WYKONAMY POZNIEJ! Gdy juz sie wzmocnimy. Bo oczywiscie powrot na Wyspe byc musi. To nie jest juz zreszta trudne przy MMExtension. Starczy zrobic polaczenie komunikacyjne.

Wazki otaczajace szopę wsrod bagienka w ktorej jest przedmiot z zadania to znakomity pomysl. Rodzaj lokacji na zewnatrz. Tu nie ma co zmieniac. Bieganie w jamie smoka tez jest znakomite jesli bedzie chwilowo nie do ubicia.
Swiatynia do ktorej wchodzimy przez kanal i atakuja nas pajaki jest jednak absurdem. Cos mi tu wyglada na polaczenie dwu lokacji. Swiatyni i jakiejs jaskini. W ogole turniej w ktorym nas moga zabic jest dziwny. Wyglada jakby oni te pajaki rozmiescili. Tu moze motyw zaginionej swiatyni bylby dobry. Zapadla sie pod ziemie ale moze jest dostep kanalem. Tak jest naturalnie i logicznie. Ale wtedy trzeba usunac tych miecznikow ze srodka. Co oni tam robia? I dodac potwory. Wtedy bedzie naturalnie. Stracili dojscie do swiatyni bo trzesienie ziemi, jest robactwo i trzeba sie przebic i odnalezc ja. Potrzeba bohaterow itd. A zamiast miecznikow potwory to bedzie wiecej walki. Ci miecznicy to chyba sa zaprogramowani indywidualnie bo limit 3 stworow wyczerpany. Bardzo naturalne. Wlasnie zreszta wymyslilem Smile Na zywo wymyslam.

Ostania bzdura to zakup lutni do zadania. Absurd. To tak jakby na Igrztskach mozna bylo od kobiety kupic medal. To musi byc jakies zadanie. A jesli ma byc latwo to przeniesc te lutnie do skrzyni na drugim koncu wyspy tam gdzie statek. Przynajmniej gracz musi poszukac...

Zakup lutni do zadania. Gdy tylko rozpoczynamy gre wchodzi na nas kobieta z przedmiotem z zadania DO KUPIENIA! Co wcale nie jest takie korzystne bo kasy dramatycznie brakuje. Nie bylem w stanie kupic prostych zaklec czy umiejetnosci bo juz sie skonczyla a wzialem wszystko co bylo...


Kasy mozna by dodac troche. Jesli to ma byc latwy poczatek to dziwne, ze brak zlota.

Tak jak to opisalem wystarczy na poczatek gry. Ale to nie koniec. Duza mapa z mala wysepka. TAK BYC NIE MOZE! Tyle miejsca zmarnowane. To musza byc SZMARAGDOWE WYSPY! Jednakze na pozniej. Ta wysepka powinna byc ogrodzona np. magiczna bariera, ktora znika po wykonaniu zadan. Nie moze byc tak ze mozna przeplynac jak w Jadame. Moze jakis most dla wygody na nastepna wyspe. Ze straznikami. Jak ktos chce przejsc to walka a na tym poziomie jest ciezka.

Inne wyspy conajmniej dwie duze powinny tez miec ze dwie lokacje. I byc zapelnione stworami, skarbami. Dwa rodzaje bo chyba tylko wazki zajmuja miejsce. Jednak powinny byc silniejsze aby gracz zrozumial, ze jeszcze jest za slaby i poplynal do Harmondale a potem wrocil na smoka i te dwie wyspy. Sklepy juz sa wiec mozna je wykorzystac w przyszlosci. Szkoda aby tylko byly na krotki poczatek.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna -> Tam gdzie nie ma już dróg... Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy