Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna
King's Bounty - Królewska Nagroda .

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna -> Wiedza i Nauka / Tam gdzie nie ma już dróg...
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 84430
Przeczytał: 196 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 1:33, 02 Maj 2014    Temat postu: King's Bounty - Królewska Nagroda .

Tworcy herosow wydali jeszcze jedna gre :
King's Bounty - Królewska Nagroda .
Jak zwykle niezbyt wstrzasajaca nazwa . Slowa pospolite nie charakterystyczne . Podobnie jak Might and Magic . Mogli by sie wysilic . W zadnym razie takie nazwy nie moga byc patentowane bo wtedy kazdy wyraz mozna by opatentowac i plac za mowienie !
A warto o niej wspomniec bo co dziwne ona sie rozrasta dziwnie w XXI wieku ! Gdy wszystko padlo co bylo zwiazane z M&M to akurat KB zyje i ma sie dobrze i nie jako zombi tylko wrecz jak mlodzieniaszek ! Dzieki ... Rosjanom . Tak niestety okazuje sie w tej kwestii to jesli cos tu przetrwalo to oni to robia z sensem . Oczywiscie kraj ten ma plusy ktore nie moga nam przeslaniac minusow . Dzis mowie tu o amerykanskiej grze z 1990 .

[url]http://pl.m.wikipedia.org/wiki/King's_Bounty[/url]

King's Bounty – gra komputerowa wyprodukowana przez New World Computing w 1990 roku, uważana za prekursora serii Heroes of Might and Magic.

Gracz wciela się w jednego z czterech bohaterów (rycerza sir Crismauna, paladyna lorda Palmera, czarodziejkę Tynnestrę lub barbarzyńcę Mad Mohama - każdy posiada unikatowy atrybut) w celu odzyskania Berła Ładu - artefaktu króla Maximusa, które skradł Arech Dragonbreatch wraz ze swymi kompanami - złymi baronami. Mityczny artefakt pomagał mu utrzymać ład na jego ziemiach: Continentii, Forestrii, Archipelii i Saharii. Rozgrywka polega nie tylko na zwiedzaniu wszystkich czterech krain pełnych skarbów, czarodziejów i potworów, ale i na zdobywaniu zamków opanowanych przez wroga, organizowaniu i utrzymywaniu armii oraz kompletowanie kawałków mapy, która wskaże miejsce zakopania berła przez Arecha. Rozgrywka wymagała od gracza m.in. regularnego opłacania swoich wojsk, rozwijania umiejętności magiczno-bitewnych oraz działania pod presją czasu, jednak mimo tego ostatniego warunku bohater miał możliwośc swobodnego podróżowania po całej mapie. Sterowanie umożliwione było wyłącznie za pomocą klawiatury.

Tworząc grę Heroes of Might and Magic Jon Van Caneghem bazował na większości mechanizmów z gry King's Bounty. Ponadto we wstępach do każdej części HoMM odwoływał się do swego dzieła (np. instrukcji użytkownika do Heroes of Might and Magic III. Gra została wydana również na inne platformy: Sega Genesis (wersja z muzyką), Amiga, Mac, ZX Spectrum i Commodore 64 oraz doczekała się nieoficjalnych kontynuacji.

...

Sama gra jest jak zwykle u tworcow wzorowana na grze Warlords (znow te oryginalne nazwy !) Sam musze nadac jej nazwe . Warlords of Illuria i tak nalezy ja nazywac bo gier Warlords jest od groma . Ta gra z 1989 i ile wiem jest faktyczna innowacja chyba ze jeszcze cos bylo ale chyba nie . I to WoI sa prekursorami Herosow bo do nich sa oni podobni a do KB srednio na jeza .

....

Gra obecnie to straszny suchar niestrawny zakalec . Wszystko tam irytuje . Nie potrafili zrobic obslugi myszy w 1990 ! Wszystko trzeba literami . Nie ma np. sciezki ruchu a HEROSA SIE POPYCHA PO JEDNYM POLU NA KLIKNIECIE !
Mapy duze pustawe trzeba sie nałazic na prozno . Bitwa to koszmar bo trzeba sterowac tymi klawiszami a strzale ... TEZ SIE POPYCHA PO JEDNYM POLU NA RAZ SmileSmileSmile POPYCHAC STRZALY SmileSmileSmile
Bitwa to koszmar jeszcze dlatego ze sie dluzy . Bo popsuli ja absurdalnym algorytmem obliczania obrazen . Ktory przy okazji odkrylem liczac na polu walki ubytki jednostek . Ale odszyfrowalem dopiero dzieki temu opisowi choc blednemu ale niewiele - przy okazji opis gry:

[link widoczny dla zalogowanych]

Jednostki maja takie numerki od 1 do 6 np . chlop 1 smok 6 .
I tutaj mamy ulubione przez NWC bezsensowne algorytmy . Smok zadaje 25-50 a chlop 1 obrazen tak stoi w opisie jednostki . Jest to wprowadzanie blad . Bo ,,medrcy" z jakiegos powodu wymyslili ze jednostki zadaja ... 50 % obrazen napisanych ! plus minus 10 % na roznice miedzy punkcikami . Czyli 6 minus 1 = 5 x10 % = 50% roznicy . Zatem smok zadaje 100 % czyli te od 25 do 50 (to sa na dodatek widełki z ktorych sie losuje ! Nie ma letko ! Jedyny chyba juz na swiecie to pojmuje bo zdaje sie nawet tworcy zapomnieli ) . Natomiast chlop zadaje smokowi 50 - 50 = 0 !!! Obrazen . Taka wpadka . Chlop nie atakuje smokow bo to nie ma sensu . Co krok taka lipa w tej grze . Poza tym jednostki zadaj obrazenia rownoczesnie . Co powoduje ze jak zejda sie dwie takie same jednostki z 50 zycia i 10 obrazen to zadaja tylko 5 obrazen .
Czyli po 10 % zycia . Po 5 turach bedzie ich jeszcze 35 % po 10 ! turach 12 % po 15 turach 4 % . Czyli aby rozstrzygnac walke jeden na jeden trzeba 15 do 20 tur czyli 30 do 40 uderzen obu jednostek a jednostek jest po 5 . Krotko mowiac nuuuda . Za dlugo . Najlepiej miec olbrzymia przewage . Jakby nie mogly zadawac tyle co maja napisane PO PROSTU !

I tak w kolo niedorobki . Jest 5 frakcji i 4 bohaterow . Ale dwu jest rycerzami . Bo paladyn to rycerz jest barbarzynca czarodziejka i jedna frakcja nie ma bohatera ? A piata to zli . Ale wszyscy bohaterowie zaczynaja zawsze jednostkami zamku choc chyba powinni kazdy swoimi .

Gra jest niegrywalna i nawet mi sie nie chce ja kontynuowac po zapoznaniu . Tylko dla maniakow . Chyba ze ktos poprawi ! Zrobi na myszke wypieprzy te algorytmy obliczeniowe . To moze da sie grac .

Ale oczywiscie to nie jest gra bezwartosciowa ma prosta logiczna fabule i klimat ktory pociaga . Czyli artyzm .
A tacy zbóje to mnie rozkładają ...
Na przyklad :
[link widoczny dla zalogowanych]

URTHRAX KILLSPITE (Ale pseudo ! Po ,,amerykansku" ono znaczy Zlośliwozabójcza cewka moczowa ???!!!! Ale poszaleli wyobraznia . Zdecydowanie zadam wiekszego wyrafinowania intelektualnego) .

Urthrax Killspite, król demonów został przywołany przez Czara Nickolai, aby zaatakować i władać czterema kontynentami.

....

Chyba jak rozumiem aby odwalil brudna robote a Czar zgarnie wladze !
Tak jest przez CZARA !!! Jak to brzmi po polsku . Ale chodzi o tych ze wschodu ! SmileSmileSmile Mimo oblesnej wyobrazni cos w tym jest . Car przywolujacy demony ? Toz jak zywy ! Trafili !

CZAR NICKOLAI
Czar przywołał króla Demonów - Urthraxa Killspite'a, który miał za zadanie utrzymać pod władzą Arecha kontynenty.

A tutaj jego CV list gonczy

Czar Nikolai the Mad - Car Mikołaj Szalony
Alias: The mad Czar - Alias Szalony Car
Money: 35000 - Nagroda wlasnie ta King's
Continent: Archipella
Distinguishing Features: The czar has eyes which change colour constantly, he also has a sulphur smell emanating from his body. - Czyli oblesny wyglad oczka rozbiegane . Jedzie od niego siarką ! Juz pieklo .
Crimes: The czar is wanted for leading a conspiracy against the crown for
violating diplomatic immunity and for murder. Zbrodnie czyli Krym . Jest poszukiwany za spisek przeciw wladzy za pogwalcenie immunitetu dyplomatycznego (ATAKI NA WYSLANNNIKOW I AMBASADY !!! TAK TAK !!!) i morderstwo stwa chyba ?
SKADY MY TO ZNAMY ?!
Juz od razu plonie taki nadpalony w piekle .

Czyz nie ,,urocze" ?! Jest w sztuce jakas prawda a oni doczytali o Rosji SmileSmileSmile

Mimo ze gra nieuzywalna to ma urok artystyczny i potencjal ktory dostrzegli co ciekawe ... Rosjanie ... czyli od tych C(z)ar ów ... Ale to inna historia .

Mowiac w skrocie grac w nia nie bardzo ale analizowac i owszem bo ma ciekawe rozwiazania i klimat ale niedorobione . To jest stan surowy ktory by trzeba dokonczyc . Gra jest jakbh gra przygodowo taktyczna . Nie ma w niej strategii bo przeciwnik sie nie rusza i nam nie grozi . Znow niedorobka bo neutralni sie ruszaja CO CIEKAWE ! Dopiero w HIV do tego wrocili a mozna to juz bylo zrobic w 1990 ! Bardzo ciekawe polaczenie chyba nieznane nigdzie indziej . Herosi sa zupelnie inni . I wlasciwie tylko pole bitwy i poruszanie bohatera po mapie sa podobne reszta calkowicie zmieniona . A wcale nie byla zla . O tym jednak kiedy indziej ...



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BRMTvonUngern dnia Pią 1:43, 02 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 84430
Przeczytał: 196 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 13:44, 01 Cze 2014    Temat postu:

Gra jednak mial swoj artyzm stad powstala kontynuacja .

King's Bounty

Jej twórcą był Ukrainiec Sergiej Prokofiew, który wykonał ją w 1993. W fabule tej kontynuacji King's bounty bezimienny bohater przybywa na nowe kontynenty (Równolesie, Zabłocja, Tajgania, Alpia oraz znana z poprzedniej części Saharia) aby pomagać miejscowym lordom w odzyskiwaniu straconych ziem. Oprócz występowania nowych rodzajów potworów wykorzystano do urozmaicenia rozgrywki inne rozwiązania techniczne pod postacią dodania jednostek robotniczych oraz nowatorskiego sposobu rozmieszczania wrogów w zamkach, która to metoda doprowadziła do wzrostu poziomu trudności w grze. Poprawiono również grafikę. Mimo tych nowości KB 2 zawierało mnóstwo błędów. Jest ona dostępna w wersji rosyjskojęzycznej.

...

I polskiej tez znalazlem . Ciekwe innowacje jak widac .

King's Bounty 3

Gra została wydana jedynie na ZX Spectrum w 1998 przez Magic Moon Software (Rosja). Fabuła przedstawia kolejne losy bohatera w nowym świecie (na ziemiach takich jak w KB2 z wyjątkiem Alpii, którą tutaj pominięto). Zadanie gracza nie różni się od misji podejmowanych w KB 2, tzn. stanowią one pracę dla władców kontynentów i zapobieganie intrygom. Innowacją okazało się podzielenie księgi czarów na 3 części: magię Dobra, Zła i Podróżną.

...

Tu juz znac wplyw herosow . Bardzo ciekawe rozszerzenia robione przez milosnikow .

Ale najwiekszym odlotem popisalo sie NWC 3DO . Otoz w roku 2000 ukazalo sie ... coś ...

[link widoczny dla zalogowanych]

Jest rok 2000, a świat dalej zachwyca się trzecią częścią gry z serii Heroes of Might and Magic. Właściciel marki, czyli 3DO wydaje kolejne dodatki, spin-offy w zawrotnym tempie - co parę miesięcy,

...

Tak tak chciwosc to nie tylko UB i soft .

w latach 1999 i 2000 wydano Heroes of Might and Magic III z dwoma dodatkami, Heroes Cronicles, Crusaders of Might and Magic, Legends of Might and Magic, Warriors of Might and Magic oraz Might and Magic VII i VIII. Jakość kolejnych gier jest coraz gorsza, fani powoli zaczynają przecząco kręcić głowami,

....

Zarzneli marke poprzez bezmyslne tluczenie byle czego . PRZESYCILI RYNEK !!! W sumie padli na wlasne zyczenie . Trzeba bylo mniej a dobrze .

ale najciekawsze miało dopiero nastąpić...

W tym samym roku na świat przyszła nowa konsola japońskiego koncernu SONY - PlayStation 2. Okazała się wielkim hitem, sprzedawała się w zawrotnym tempie, a pazerne 3DO postanowiło to wykorzystać i zaczęło tworzyć adaptację bardzo zaawansowanej strategii, jaką z pewnością są gry z serii Heroes of Might and Magic, na PlayStation 2. Gracze już zacierali rączki i cierpliwie czekali na premierę, aż otrzymali... dziwny twór,

Po włożeniu płyty do napędu i uruchomieniu konsoli, naszym oczom ukazuje się menu, któremu towarzyszy akompaniament... przerobionego rosyjskiego hymnu. To nie zwiastowało dobrze.

....

Mowmy wprost to zwiastowalo tragedie . Otwiersza gre a tam hymn radziecki ! I wyjezdza z ekranu do pokoju czolg a tam Putin . NU JA CI TU POGRAM !
W koncu chciales spotkania z potworami to masz .

Po kliknięciu w "nową grę" od razu włącza się kampania, gra nie posiada nic poza nią - żadnych innych trybów. Mamy do wyboru cztery klasy naszego bohatera - Rycerza, Paladyna, Barbarzyńcę oraz Czarodziejkę.

....

I tak dalej ! DOKLADNIE TA SAMA GRA KING'S BOUNTY ! Dwa stworki z inna nazwa ale tymi samymi statystykami . Po10 latach wydali to samo tylko z grafika 3D i pod szyldem heroes ! Nie poprawili nic innego a trzeba bylo poprawic wszystko . Zbyt duze puste mapy zmniejszyc za to dac inne scenariusze . Zmienic system walki aby byla szybsza . Mobilny przeciwnik .
Dali to samo . To musialo upasc bo gra w wersji 1990 byla niedorobiona a po Herosach III to juz w ogole bylo pytanie po co mam grac w to a nie w Herosow ? A szkoda bo jesli juz jest dobra grafika to poprawa mechanizmu mogla gre uczynic bardzo dobra ...
Jedyna korzysc to taka ze mozemy porownac . KB ma 615 kB objetosci QotDBS ma 400 MB !!! Grafika 3D i muzyka zajmuje 99,9 % a cala inteligencja gry mechanika 0,1 % procenta !!!! Wspolczesne gry to sama grafika praktycznie ! Gre wydano bo uwielbia ja sam tworca serii JvC . Owszem pomysl dobry ale nie rozwiniety .

I wydawalo by sie ze to juz koniec . Ze juz nikt nie zaryzykuje kolejnej proby a jednak .

Grafika nawet dobra jak na tamte lata ale jeszcze raz potwierdza sie prawda ze grafika to tylko dodatek . Gdyby to ona decydowala nikt by nie gral w szachy a gra ta ma sie bardzo dobrze od wiekow. Liczy sie zawsze na pierwszym miejscu po prostu czy fajnie sie w nia gra .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna -> Wiedza i Nauka / Tam gdzie nie ma już dróg... Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy