Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna
F-16 wycofane z uzytku!

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna -> Aktualności dżunglowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133603
Przeczytał: 66 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 17:15, 31 Lip 2008    Temat postu: F-16 wycofane z uzytku!

Tymczasem wojsko musialo wycofac z uzytku ,,nowe'' f-16 :O))))
Nowe a juz wycofane :O))))
Poniewaz szkoda tracic pilotow.
Od poczatku zreszta sie rozlatywaly i amerykanie nie mogli ich odeslac.A jak w koncu jakis cudem doczolgaly sie po 3 miesiacach lotu odetchneli z ulga :O)))
Juz o offsecie nie bede pisal.
Przypomne ze f16 byly kupowane po to aby Polska miala wreszcie ,,nowoczesne'' zachodnie samoloty.,,wielozadaniowe''.
No i obecnie mamy ZERO-zadaniowe...
Przypomne ze przemysl zbrojeniowy w Polsce zostal zniszczony bo nienowoczesny I PO CO?Skoro mozna kupic swietny sprzet amerykanski...
Taki byl poziom umyslowy rzadow po 89 r.
>>>>
W kazdym cywilizowanym sklepie po tylu usterkach moza sprzet ODDAC PRODUCENTOWI.I my powinnismy!
DOSC JUZ TEGO!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133603
Przeczytał: 66 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 17:06, 26 Lut 2009    Temat postu:

Przypadek utraty sterowności w samolocie F-16 z bazy w Krzesinach, do której doszło w połowie lutego w czasie ćwiczeń, to incydent niewymagający zawieszenia lotów - powiedział rzecznik 31. Bazy Lotnictwa Taktycznego kpt. Waldemar Krzyżanowski.
Według "Rzeczpospolitej", która opisała zajście, "było blisko katastrofy", a maszyna "spadała przez dwa kilometry, robiąc niesterowalne beczki".
>>>>
No to ładnie! Czyli znow trzeba zawiesic?A kiedy odwiesili?Bo z tego co slysze to ciagle zawieszone?
>>>>
Rzecznik podkreślił, że przypadek ten zakwalifikowano jako incydent, a wtedy nie podejmuje się decyzji o wstrzymaniu lotów wszystkich maszyn.
>>>>
GENIALNE!Wystarczy zakwalifikowac jako incydent a nie jako wypadek.I JUZ NIE TRZEBA ZAWIESZAC!
To genialny sposob na wysoka sprawnosc armii!
>>>>
Dostawom F-16, produkowanym przez koncern Lockheed Martin, od początku towarzyszyły niesprawności. Przylot pierwszych dwóch maszyn opóźnił się o dwa dni - samoloty zawróciły, gdy w jednym z nich aparatura pokładowa zasygnalizowała niesprawność niektórych systemów.

W ub.r. głośno było w mediach o "Jastrzębiach", gdy w październiku w jednej z maszyn pękła opona w czasie lądowania w Łasku (woj. łódzkie). Maszyna została zatrzymana przy użyciu liny hamującej i na jakiś czas zablokowała pas. Z tego powodu pozostałe pięć maszyn, które odbywały wtedy lot skierowano na lotnisko zapasowe - Okęcie.

Nie było to pierwsze lądowanie F-16 na Okęciu. Zdarzyło się to m.in. w marcu - wówczas przyczyną była usterka oprogramowania. Doszło do tego także we wrześniu 2007 r., kiedy piloci poczuli dym w kabinie (spowodowany jak później ustalono niegroźnym zwarciem w instalacji elektrycznej) i awaryjnie lądowali.

W 2007 r. odnotowano ponad tysiąc niesprawności i usterek w samolotach F-16, które jednak według statystyk nie są najbardziej usterkowym samolotem polskiego wojska.
>>>>
!!!!!
Sprzet radziecki sprzed 50 lat jest mniej usterkowy!!!
:O)))))
No bo tam sznurek korba drut to podstawa!Tam nie ma sie co psuc przy takiej prostej konstrukcji!
>>>>
Na kilkaset nieprawidłowości tylko w kilku przypadkach załoga przerywała lot.
>>>>
Bo jakby chcieli za kazdym razem TO NIGDY BY NIE POLECIELI!Wiec trzeba latac z usterkami!
>>>>
Przedstawiciele Sił Powietrznych podkreślają, że F-16 dzięki rozbudowanej elektronice pozwala wcześnie dostrzec najdrobniejsze nieprawidłowości.
>>>>
Genialne!
Rozbudowana elektronika do wykrywania nieprawidlowosci a zeby w niej wykryc nieprawidlowosci trzeba jeszcze rozbudowac a zeby znow wykryc trzeba jeszcze rozbudowac a wtedy pojawia sie koniecznosc dalszej rozbudowy...
Wot amerykanska logika!
Chodzi o to aby przypadkiem cos sie komus nie stalo i trzeba sie ,,zabezpieczyc''.Tak jakby wojna nie byla ciaglym niebezpieczenstwem!
I do takiej mentalnosci jest sprzet!
Widzimy teraz dlaczego Polska przed wojna sama sobie budowala sprzet nie liczac na ,,przodujaca technike zachodu''...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133603
Przeczytał: 66 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:36, 03 Lis 2011    Temat postu:

NIK: baza F-16 już pochłonęła ponad ćwierć mld zł .

NIK negatywnie oceniła procedurę wyboru lokalizacji oraz samą lokalizację bazy F-16 na lotnisku Poznań-Krzesiny. Według NIK jej utrzymanie jest coraz bardziej kosztowne m.in. za sprawą roszczeń o wypłatę odszkodowań, których łączna kwota przekroczyła już ćwierć mld zł. Lotnisko działa od dawna, zostało tylko zmodernizowane - odpowiada wojsko.

- Zdecydowano o lokalizacji tego lotniska bez wymaganej dokumentacji. Roszczenia są bardzo wysokie. Oceniamy całą procedurę wyboru lotniska, w zasadzie jej brak, negatywnie - powiedział rzecznik prasowy NIK Paweł Biedziak.

Jak podała NIK, minister obrony w przekazanej Izbie odpowiedzi napisał m.in., że "kierownictwo MON jest spadkobiercą decyzji podjętych w tej sprawie wiele lat temu. Z dostępnych dokumentów wynika, że bazowanie samolotów na Krzesinach z chwilą rozpoczęcia programu było powszechnie akceptowane i dzisiaj zmiana tej decyzji przy obecnym poziomie realizacji inwestycji byłaby nierealna".

- Lotnisko na Krzesinach działa od kilkudziesięciu lat, nie planowano jego budowy, tylko modernizację - przypomniał rzecznik Sił Powietrznych ppłk Robert Kupracz. - Lotnisko było czynne, od połowy lat 50. stacjonowały tam samoloty odrzutowe, my je tylko zmodernizowaliśmy, dzięki czemu mamy jedną z najnowocześniejszych baz lotniczych w Europie - dodał.

Kupracz zaznaczył, że mając na uwadze komfort mieszkańców, wojsko wprowadziło ograniczenia w lotach szkoleniowych. - Ścieżki podejścia, czasy startów i lądowań są tak dobrane, by uciążliwości dla mieszkańców były jak najmniejsze - zapewnił.

Jak wynika z raportu NIK, w Ministerstwie Obrony Narodowej, jak i w Dowództwie Sił Powietrznych, brakuje dokumentów, które mogłyby potwierdzić przygotowania do wydania decyzji w tej sprawie, w tym przeprowadzenie analizy jej skutków.

- W MON i Dowództwie Sił Powietrznych brakuje dokumentów, które by świadczyły o tym, że zanim wybrano lotnisko dokonano poważnych analiz ekonomicznych, prawnych, kwestii hałasu, dolegliwości dla mieszkańców. Brakuje analiz związanych z zagospodarowaniem przestrzennym, bezpieczeństwem ludności. Ku naszemu zdziwieniu, wręcz znaleźliśmy ślady niszczenia dokumentów, które mogłyby wskazywać, że dokonywano analiz przed lokalizacją - powiedział Biedziak.

Kupracz odniósł się do tego zarzutu NIK. - Minister obrony powołał w trybie natychmiastowym komisję, która ma zbadać okoliczności zniszczenia dokumentacji - powiedział rzecznik.

Najwyższa Izba Kontroli zwróciła uwagę na znaczną liczbę zarejestrowanych roszczeń o wypłatę odszkodowań lub wykup nieruchomości. Od początku 2006 r. do końca września 2009 r. Wojskowy Zarząd Infrastruktury w Poznaniu, na podstawie wyroków sądowych, wypłacił właścicielom nieruchomości zlokalizowanych na obszarze ograniczonego użytkowania utworzonego wokół lotniska Poznań-Krzesiny odszkodowania, w łącznej kwocie ponad 2 mln zł.

Liczba tych roszczeń stale wzrasta. Łącznie wpłynęło ponad 1,5 tys. wezwań sądowych, z czego m.in.: 1,2 tys. dotyczyło roszczeń o wypłatę odszkodowań na kwotę 257 mln zł oraz 52 o wykup nieruchomości na kwotę 24 mln zł.

- Suma wszystkich zarejestrowanych roszczeń sięga 280 mln zł. Napisaliśmy we wnioskach do MON, by rozważyło, czy rosnące koszty utrzymania tego lotniska, roszczenia, zapowiadana liczba zwiększonych startów i lądowań, co może być dodatkową uciążliwością, nie skłaniają do zastanowienia nad inną lokalizacją - powiedział Biedziak.

Raport NIK wykazał, że w końcu 2009 roku lotnisko w Poznaniu-Krzesinach było źle przygotowane i nie zapewniało sprawnej realizacji wielu wymaganych funkcji bazy samolotów F-16, co utrudniało realizację zadań przez 31. Bazę Lotnictwa Taktycznego (która eksploatuje F-16).

Wynikało to z niezakończenia budowy lub modernizacji, oraz trudności w przekazaniu do eksploatacji obiektów infrastruktury lotniska. Z 37 zadań zakończonych w ramach programu samolotowego, do końca 2009 r. tylko 13 zakończono w pierwotnie zaplanowanym terminie.

Z raportu wynika ponadto, że w czasie rozpoczynania, a także w dalszych latach modernizacji lotniska Poznań-Krzesiny brak było dostatecznego rozpoznania właściwości samolotu F-16 i wymogów jego eksploatacji, co wykluczało możliwość rzetelnego określenia potrzeb w zakresie dostosowania lotnisk do bazowania tych samolotów.

Kontrola podjęta została z inicjatywy Najwyższej Izby Kontroli, potrzebę jej przeprowadzenia uzasadniały m.in. interpelacje poselskie w sprawie programu i lokalizacji bazy samolotów F-16 na lotnisku Poznań-Krzesiny oraz zainteresowanie mediów tym tematem.

W grudniu 2002 r. ogłoszony został wybór samolotu F-16 na samolot wielozadaniowy dla Sił Zbrojnych RP, a w kwietniu 2003 r. podpisano umowę na dostawę 48 samolotów. Zostały one dostarczone w latach 2006-2008. Bazą dla 32 z nich jest lotnisko w Poznaniu-Krzesinach, gdzie są eksploatowane przez 31. Bazę Lotnictwa Taktycznego. Bazą pozostałych samolotów F-16 jest lotnisko w Łasku.

>>>>

Pomijajac juz kwetie wyboru miejsca musicie mic swiadomosc ze sprzet z USA jest NAJDROZSZY na swiecie jesli chodzi o eksploatacje . Oni nie oszczedzaja na armii!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133603
Przeczytał: 66 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:41, 16 Sty 2013    Temat postu:

Tymczase Warszawka zachwycona zachodnia technika !

Lotnisko Chopina gotowe na przylot Dreamlinera

- Lotnisko Chopina jest jednym z najlepiej utrzymanych lotnisk na świecie i jest gotowe na przyjęcie Dreamlinera – ocenia firma Boeing. Polskie Linie Lotnicze LOT są pierwszym europejskim przewoźnikiem, który wprowadza B787 do swojej floty. Pierwszy "Liniowiec marzeń" ma się pojawić w Warszawie w czwartek rano.

Jak informuje Przemysław Przybylski, rzecznik Lotniska Chopina, przedstawiciele firmy Boeing wizytowali port na warszawskim Okęciu w 2007 roku i już wtedy bardzo dobrze go ocenili. - Odwiedziliśmy setki lotnisk na całym świecie i możemy powiedzieć, że Lotnisko Chopina w Warszawie jest jednym z najlepszych portów, jakie widzieliśmy – napisali w liście do ówczesnego dyrektora portu Richard Vaisvila i Orest Shepson, specjaliści w zakresie technologii portów lotniczych.

Jak zapewnia Przybylski, dzisiaj port na Okęciu spełnia jeszcze wyższe standardy. Po generalnym remoncie drogi startowej DS1 mogą na niej regularnie operować samoloty tzw. kodu D, do których zaliczany jest właśnie Dreamliner (w przyszłym roku wyremontowana zostanie również droga startowa DS3). Przy terminalu wyznaczonych jest sześć stanowisk, do których dokować mogą samoloty tej wielkości. Wyposażone są m.in. w instalację umożliwiającą bezprzewodowe połączenie z internetem i ściąganie aktualizacji oprogramowania sterującego systemami samolotu bezpośrednio z serwerów producenta.

Jeżeli ktoś jeszcze nie wie, że w Warszawie wyląduje nowy nabytek LOT-u, dowie się o tym, jak tylko pojawi się na lotnisku. Budynek terminala od strony miasta zdobi ogromny banner z wizerunkiem „Liniowca marzeń”. Natomiast w dniu jego przylotu każdy pasażer usłyszy o tym w komunikatach, które podawane będą przez lotniskową rozgłośnię, a na ekranach informacyjnych wyświetlane będą okolicznościowe grafiki. - Przylot Dreamlinera jest dla lotniska tak samo dużym wydarzeniem, jak i dla przewoźnika. Wspólnie celebrujemy to wielkie święto i ogromnie cieszymy się, że polscy pasażerowie jako pierwsi w Europie będą mogli doświadczać wrażeń związanych z lotem najnowocześniejszym samolotem świata z lub do Warszawy – mówi Radosław Żuk, dyrektor biura public relations Lotniska Chopina.

A to wydarzenie nastąpi już w czwartek. Samolot wyleci z Seattle jeszcze w środę, a jego lądowanie na płycie warszawskiego lotniska przewidziane jest około godz. 10.30. Wcześniej Dreamliner w towarzystwie czterech myśliwców F-16 przeleci nad pasem startowym na wysokości 50 m. Po wylądowaniu powitany zostanie salutem wodnym Lotniskowej Straży Pożarnej, a następnie pokołuje do stanowiska nr 10 przy terminalu. Po południu przeholowany zostanie na płytę przed hangarem AMS, gdzie odbędzie się główna uroczystość powitania organizowana przez PLL LOT. Jak informuje Przemysław Przybylski, warszawski port pomyślał o tych osobach, które nie będą mogły osobiście obserwować przylotu Dreamlinera. Lotnisko przeprowadzi specjalną transmisję na żywo na swoim facebookowym profilu: [link widoczny dla zalogowanych]

Boeing 787 Dreamliner to jeden z najnowocześniejszych samolotów pasażerskich dalekiego zasięgu na świecie. Według danych producenta, aż 50 procent struktury samolotu, w tym kadłub i skrzydła, jest wykonane z materiałów kompozytowych. Dzięki mniejszej wadze samolot zużywa mniej paliwa, co wpływa na ograniczenie zanieczyszczenia środowiska. Zwiększona prędkość przelotowa sprawia, że podróż Dreamlinerem zajmuje mniej czasu, niż w innym typie samolotu tej klasy. Wersja podstawowa "Liniowca marzeń", czyli 787-8 w konfiguracji zamówionej przez PLL LOT może przyjmować na pokład 254 pasażerów. Zasięg samolotu wynosi od 14 200 do 15 200 km.

Linie lotnicze LOT kupiły w sumie osiem takich maszyn. Drugi samolot ma się pojawić w Polsce na początku stycznia 2013 r., a trzeci pod koniec tego miesiąca. Czwartego Dreamlinera LOT ma dostać na początku lutego, piątego – na początku marca, a pozostałe trzy trafią do polskiego przewoźnika w latach 2014-2015.

>>>>

Hurra hurra ! Bedzie Drajmlajner ! Wreszcie zachod u nas !



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BRMTvonUngern dnia Śro 19:44, 16 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133603
Przeczytał: 66 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:43, 16 Sty 2013    Temat postu:

Dreamliner wylądował w Warszawie

Wylądował Dreamliner - samolot, który wszedł w skład najnowocześniejszej floty w Europie. Samolot miał być eskortowany przez polskie F-16, ale z powodu mgły do tego nie doszło.

Maszynę lecącą ze Stanów Zjednoczonych prowadził Jerzy Makula, jeden z czterech pierwszych europejskich pilotów, którzy zasiedli za sterami wielkiego Boeinga. Ten doświadczony pilot liniowy jest siedmiokrotnym indywidualnym mistrzem świata w akrobacji szybowcowej.

Boeing 787 miał pojawić się nad Warszawą w eskorcie myśliwców, jednak nie doszło do tego z powodu mgły. Najpierw przeleciał nisko nad pasem startowym. Potem zatoczył krąg i wylądował. Fani lotnictwa od rana gromadzili się na przedłużeniu głównego pasa, by sfotografować przelot maszyny.

Dreamliner: komfort przede wszystkim!

Po wylądowaniu lotniskowa straż pożarna przywitała maszynę salutem wodnym. Oficjalne powitanie przez LOT, z udziałem Pierwszej Damy, zaplanowano na popołudnie. Organizatorzy spodziewają się około tysiąca gości. Przewidziano możliwość obejrzenia maszyny i wejścia na pokład.

LOT jest pierwszą linią lotniczą w Europie, która zacznie korzystać z najnowszego samolotu amerykańskiego koncernu. Dostawy Dreamlinera mają prawie 4 letnie opóźnienie. Docelowo LOT zamówił 8 takich maszyn.

Polska wita pierwszego Dreamlinera

Polska wita pierwszego Dreamlinera - Boeing 787 pojawił się nad Warszawą w eskorcie myśliwców. Najpierw przeleciał nisko nad pasem startowym. Potem zatoczył krąg i wylądował. Fani lotnictwa od rana gromadzili się na przedłużeniu głównego pasa, by sfotografować przelot maszyny. Samolot wszedł w skład najnowocześniejszej floty w Europie. Docelowo LOT zamówił 8 takich maszyn.

Nowe Boeingi są zbudowane w większości z materiałów kompozytowych i lekkich metali co sprawia, że zużywają o 20 proc. mniej paliwa. Mogą latać na niższej wysokości dzięki czemu w kabinie jest więcej tlenu. W typowej konfiguracji w Dreamlinerze montowane są 234 siedzenia. W zamówionych przez LOT samolotach będzie ich nieco więcej. Trzy klasy pasażerskie: biznes - z 18 fotelami rozkładanymi do pozycji leżącej, premium economy - mieszcząca 21 foteli oraz klasa ekonomiczna z 213 fotelami.

Katalogowy koszt maszyny - to 200 milionów dolarów. Prezes LOT-u Marcin Piróg, zapewnia jednak, że spółka kupiła je znacznie taniej, między innymi że względu na opóźnienia w dostawie. Nasz narodowy przewoźnik wiąże z zakupem duże nadzieje na otwarcie nowych połączeń - między innymi na liniach amerykańskich i dalekowschodnich.

>>>>

Tak jest juz ! Polska wita ! Gospodarza nieba SERDECZNIE !



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133603
Przeczytał: 66 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:46, 16 Sty 2013    Temat postu:

Polska dumna z nowego Dreamlinera


Dzisiaj cała Polska żyła dzisiaj lądowaniem Dreamlinera w Warszawie. To samolot, który wszedł w skład najnowocześniejszej floty w Europi

Fani lotnictwa od rana gromadzili się na przedłużeniu głównego pasa, by sfotografować przelot maszyny do Warszawy. LOT jest pierwszą linią lotniczą w Europie, która zacznie korzystać z najnowszego samolotu amerykańskiego koncernu. Boeing 787 wywołał w związku z tym niemałe zamieszanie.

Dreamliner już w Warszawie!

Dreamliner już w Warszawie!
Dreamliner już w Warszawie!
Dreamliner już w Warszawie!
Dreamliner już w Warszawie!

!!!! JE JE JE !!!



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133603
Przeczytał: 66 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:47, 16 Sty 2013    Temat postu:

1 grudnia Dreamliner przyleci do Wrocławia
17 lis 12, 08:36 PAP

Pierwszy samolot Boeing 787 Dreamliner Polskich Linii Lotniczych LOT 1 grudnia wyląduje we wrocławskim Porcie Lotniczym im. Mikołaja Kopernika. Maszyna przyleci do stolicy Dolnego Śląska w ramach specjalnego lotu szkoleniowego.


Jak poinformował PAP dyrektor lotniska Dariusz Kuś, władze portu postarają się o ustawienie samolotu na pasie startowym w taki sposób, by był widoczny dla wszystkich, którzy przyjadą w tym czasie na lotnisko. „Bardzo się cieszymy, że będziemy mieli okazję gościć ten wspaniały samolot jako jedno z pierwszych polskich lotnisk. Obecnie rozmawiamy także z przewoźnikiem, aby umożliwić wybranej grupie osób zwiedzanie dreamlinera” – powiedział prezes.

Dreamliner to nie pierwszy z wielkich samolotów, który przyleci do Wrocławia. Lotnisko gościło już m.in. jeden z największych samolotów pasażerskich na świecie Boeinga 747, tzw. jumbo jeta, oraz wojskowego Boeinga C-17 Globemaster.

Boeing 787, który do Polski przyleciał w czwartek, w swój pierwszy komercyjny rejs z pasażerami poleci 14 grudnia z Warszawy do Pragi, następnie przez miesiąc będzie podróżował do ośmiu miast w Europie - oprócz Pragi także do Wiednia, Monachium, Frankfurtu, Hanoweru, Kijowa, Budapesztu oraz Brukseli.

W sumie PLL LOT wejdzie w posiadanie aż ośmiu takich maszyn. Drugi egzemplarz przewoźnik ma otrzymać na początku stycznia 2013 r., trzeci w końcu stycznia, czwarty na początku lutego, a piąty z początkiem marca. Kolejne trzy samoloty mają być dostarczone w latach 2014-2015.

W zamówionych przez PLL LOT samolotach są trzy klasy: biznes z 18 fotelami rozkładanymi do pozycji leżącej, klasa premium economy mieszcząca 21 foteli oraz klasa ekonomiczna z 213 miejscami. We wszystkich trzech klasach są wbudowane w oparcia foteli monitory, na których można śledzić parametry lotu, oglądać filmy, czy słuchać muzyki.

Boeing 787 Dreamliner, zbudowany głównie z materiałów kompozytowych, jest pierwszym samolotem średniego rozmiaru, który może latać na dalekich trasach. Zasięg maszyny wynosi od 14,2 tys. km do 15,2 tys. km. Samolot tego typu będzie mógł przewieźć od 210 do 330 pasażerów. Rozpiętość skrzydeł to 60 metrów, a długość maszyny wynosi 57 m.

>>>>

Ojojoj ! Takic cut w tak dzikim kraju !



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133603
Przeczytał: 66 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:49, 16 Sty 2013    Temat postu:

Przesiadka kapitana Wrony

Rok temu okrzyknięty bohaterem kapitan Tadeusz Wrona wylądował Boeingiem 767 (zwanym Papa-Charlie) "na brzuchu", bo koła się nie wysunęły. Dziś szkoli się z latania na Dreamlinerach. Z kolei pokiereszowany Boeing 767 idzie na sprzedaż. A pasażerowie domagają się odszkodowań.

Kapitan Wrona przesiada się na Dreamlinera

Kapitan Tadeusz Wrona cały czas pracuje w Polskich Liniach Lotniczych LOT. I siada za sterami Boeinga 767 na długich trasach - do Nowego Jorku, Chicago, Toronto czy Pekinu.

W grafiku ma też szkolenia z pilotażu najnowszego nabytku LOT-u, czyli Dreamlinerach. Jak się dowiadujemy, znalazł się w grupie pilotów szkolonych na tę maszynę.

Ale nie raz deklarował, że chętnie poleciałby znów uziemionym dziś Boeingiem.

Boeing pod młotek

A co dzieje się z samolotem? Czeka. - Obecnie trwa proces sprzedaży, o którego szczegółach będziemy informować po jego finalizacji - informuje nas biuro prasowe PLL LOT.

Zatem Papa-Charlie, którego "brzuch" został zdarty w czasie awaryjnego lądowania 1 listopada 2011 r. na warszawskim Okęciu, poszedł pod młotek.

Gdy Wrona się dowiedział o sprzedaży Boeinga, to stwierdził: - Żal. Pewnie, że żal.

Ale to nie od niego zależy los Boeinga. Remont okazał się gorszą opcją niż sprzedaż, więc kapitan okazji mieć już nie będzie, by lecieć pokiereszowaną dziś maszyną.

Najprawdopodobniej Papa-Charlie trafi na Wyspy Brytyjskie, bo stamtąd pochodzi potencjalny kupiec. Rozmowy w tej sprawie są już finalizowane. Wcześniej zorganizowano licytację maszyny, ale nie znaleźli się zainteresowani skłonni zapłacić wadium. Cena wywoławcza wynosiła 2 mln dolarów. I to za maszynę bez silników.

Pozyskaniem Papa-Charlie zainteresowane było wojsko, by komandosi z jednostki specjalnej GROM mogli ćwiczyć choćby odbijanie zakładników. - Wrak samolotu miałby istotne znaczenie z punktu widzenia szkolenia Wojsk Specjalnych - mówił przedstawiciel MON.

Pasażerowie walczą o odszkodowania

Co z pasażerami? 1 listopada, rok temu, było ich na pokładzie 220, kolejnych 11 osób stanowiło załogę. Teraz blisko 150 osób domaga się odszkodowań.

Niedługo po incydencie trzy kancelarie - jedna polska (Budzowska, Fiutowski i Partnerzy), jedna brytyjska (Stewarts Law of London) i jedna amerykańska (Wisner Law Firm z Chicago) zaczęły prace nad pozwem pasażerów o odszkodowania za "fizyczne i psychiczne obrażenia". Ma on trafić do sądu w Chicago.

Cześć pasażerów w czasie lotu nr 106 do Warszawy była przekonana, że zginie. - Niektórzy wysyłali słowa pożegnania do swoich rodzin poprzez wiadomości tekstowe. Obecnie wielu z nich cierpi na ciężkie urazy psychiczne, w tym zespół stresu pourazowego oraz strach przed lataniem, który koliduje z możliwościami podróży biznesowych i prywatnych - argumentowała niedawno polska kancelaria.

Co ważne, adresatem pozwu nie jest kapitan Tadeusz Wrona. Na jakim etapie jest ta sprawa?

- W ciągu dwóch tygodni zostanie do sądu w Illinois (USA) wniesiony pozew pasażerów lotu z 1 XI 2011 r. Jest on skierowany przeciwko producentowi samolotu, Boeing Company, i firmie konserwatorskiej, która na lotnisku w Newark dopuściła samolot do lotu. Aktualnie trwa ostatnie uzupełnienie dokumentacji - mówi Onetowi mec. Jolanta Budzowska z Kancelarii Budzowska Fiutowski i Partnerzy.

Jak stwierdza Budzowska, większość osób oczekujących odszkodowania za uszczerbki na zdrowi, to obywatele polscy. Jednak - z uwagi na siedziby pozwanych firm i jednocześnie możliwość uzyskania zdecydowanie większej sumy tytułem rekompensaty - proces - wedle kancelarii reprezentujących powodów - powinien się toczyć przed sądem amerykańskim.

Mecenas Budzowska nie chce jeszcze podawać "wyceny" szkód. Adwokaci pozwanych firm będą zapewne chcieli, aby amerykański sąd uznał, iż sprawę rozpatrzyć powinien, ale sąd polski.

Komisja opublikowała informację

Pełnego raportu z incydentu nie ma. Jednak jeszcze przed publikacją cząstkowej informacji Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych (PKBWL) o lądowaniu Wrony, pojawiły się informację, że raport rzuci poważny cień na "bohatera" sprzed roku.

I po części tak się stało, choć wstępna informacja komisji nie okazała się kategoryczna w stwierdzeniach.

Ustalono m.in., że koła samolotu się nie wysunęły, bo system hydrauliczny nie zadziałał. Powód: uszkodzony przewód i wyciek płynu. Ale koła mogły zostać wysunięte przez system elektryczny.

Dlaczego tak się nie stało? - Najbardziej prawdopodobną przyczyną niezadziałania alternatywnej instalacji wypuszczania podwozia było położenie "wyłączone" bezpiecznika - napisano w oświadczeniu. A odrębną kwestią pozostaje wyjaśnienie, co było/mogło być powodem, że w danym momencie bezpiecznik ten był w położeniu wyłączonym.

Przeczytaj raport PKBWL ws. lądowania Boeinga 767!

Komisja stwierdziła, że przypadkowe wyłączenie bezpiecznika C829, który znajduje się przy podłodze, odpowiadającego m.in. za wypuszczanie podwozia jest bardzo trudne, ale możliwe. A sam bezpiecznik trudno obserwować z fotela pilota.

Jednak całość instalacji elektrycznej awaryjnego wypuszczania podwozia była sprawna. I koła mogły zostać wysunięte.

Awaryjne lądowanie kpt. Wrony na Okęciu zakończyło się szczęśliwie - nikt z 220 pasażerów oraz 11 członków załogi nie odniósł obrażeń. Prezydent Bronisław Komorowski jeszcze tego samego dnia podziękował pilotom i załodze, a po kilku dniach - ich odznaczył.

Samolot, Boeing 767-300 SP-LPC, nie wrócił do lotów w PLL LOT, bo jego naprawa okazała się nieopłacalna. Spółka, która po awaryjnym lądowaniu przejęła maszynę na własność (wcześniej ją jedynie leasingowała), wystawiła samolot na aukcji. Licytacja miała się odbyć pod koniec lipca 2012 r., ale nikt do niej nie przystąpił.

Potem PLL LOT rozpoczął negocjacje w sprawie sprzedaży samolotu z jedną z brytyjskich firm. Chęć pozyskania maszyny za darmo wyraził też MON - miałaby ona służyć do szkolenia antyterrorystycznego żołnierzy GROM-u.

>>>>

Kapitan wrona tez na Drajmlinerze !



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133603
Przeczytał: 66 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:50, 16 Sty 2013    Temat postu:

Zobacz, w czym Etiopia przegoniła Polskę!

W zeszłym tygodniu Polska cieszyła się z otrzymania pierwszego Dreamlinera. Radość musi stonować informacja, że Etiopia nie tylko także posiada w swoich zasobach ten samolot, ale w wyścigu po Dreamlinera wyprzedziła Polskę. Jak czytamy na bibula.com, ten kraj zamówił dwa razy więcej samolotów niż my, a pierwszy egzemplarz dostał już w połowie sierpnia.

Etiopia odebrała swojego pierwszego Dreamlinera w połowie sierpnia, a dodatkowe cztery otrzyma do końca tego roku. Ten kraj zamówił dwa razy więcej samolotów niż Polska.

15 listopada do Polski trafił Dreamliner. Maszynę lecącą ze Stanów Zjednoczonych prowadził Jerzy Makula, jeden z czterech pierwszych europejskich pilotów, którzy zasiedli za sterami wielkiego Boeinga. Ten doświadczony pilot liniowy jest siedmiokrotnym indywidualnym mistrzem świata w akrobacji szybowcowej.

Boeing 787 miał pojawić się nad Warszawą w eskorcie myśliwców, jednak nie doszło do tego z powodu mgły. Najpierw przeleciał nisko nad pasem startowym. Potem zatoczył krąg i wylądował. Fani lotnictwa od rana gromadzili się na przedłużeniu głównego pasa, by sfotografować przelot maszyny.

LOT jest pierwszą linią lotniczą w Europie, która zacznie korzystać z najnowszego samolotu amerykańskiego koncernu. Dostawy Dreamlinera mają prawie 4 letnie opóźnienie. Docelowo LOT zamówił 8 takich maszyn.

Nowe Boeingi są zbudowane w większości z materiałów kompozytowych i lekkich metali co sprawia, że zużywają o 20 proc. mniej paliwa. Mogą latać na niższej wysokości dzięki czemu w kabinie jest więcej tlenu. W typowej konfiguracji w Dreamlinerze montowane są 234 siedzenia. W zamówionych przez LOT samolotach będzie ich nieco więcej. Trzy klasy pasażerskie: biznes - z 18 fotelami rozkładanymi do pozycji leżącej, premium economy - mieszcząca 21 foteli oraz klasa ekonomiczna z 213 fotelami.

Katalogowy koszt maszyny - to 200 milionów dolarów. Prezes LOT-u Marcin Piróg, zapewnia jednak, że spółka kupiła je znacznie taniej, między innymi że względu na opóźnienia w dostawie. Nasz narodowy przewoźnik wiąże z zakupem duże nadzieje na otwarcie nowych połączeń - między innymi na liniach amerykańskich i dalekowschodnich.

>>>>

Przegonilismy nawet Etiopie !



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BRMTvonUngern dnia Śro 19:51, 16 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133603
Przeczytał: 66 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:20, 18 Sty 2013    Temat postu:

Dreamliner już wylądował - pierwszy taki samolot w Europie

W Warszawie wylądował pierwszy Dreamliner (w tłumaczeniu na język polski "Liniowiec marzeń") w barwach narodowego przewoźnika LOT. To pierwsza taka maszyna w Europie. Samolot w polskiej przestrzeni powietrznej miał być eskortowany przez cztery polskie myśliwce F-16. Jednak z powodu mgły zrezygnowano z tego.

Pierwsze zdjęcia z lądowania Dreamlinera - zobacz

Do Polski trafi pierwszy Boeing 787 Dreamliner - film

W czwartek do Polski trafi Boeing 787 Dreamliner. To pierwsza z ośmiu maszyn, jakie linie lotnicze LOT kupiły od Amerykanów.

Samolot podchodził od strony Piaseczna. Wykonał niski przelot nad lotniskiem. Pierwszymi osobami, które przywitały LOT-owskiego Dreamlinera w Polsce nie były ani prezes LOT-u ani premier, ale piloci 31. Bazy Lotnictwa Taktycznego w Krzesinach pod Poznaniem.

Galę Powitania Pierwszego Boeinga 787 Dreamliner we flocie LOT z udziałem m.in. Pierwszej Damy zaplanowano na godzinę 16.00. Budynek terminala od strony miasta zdobi ogromny reklamowy banner z wizerunkiem Dreamlinera.

Dla pasażera w kabinie liniowca marzeń ma być przede wszystkim ciszej, jaśniej i bardziej wilgotno niż w innych samolotach. Dla LOT-u najnowszy Boeing to także o 20 procent mniejsze wydatki na paliwo.

Zobacz, ile będzie kosztował lot "liniowcem marzeń"

W barwach narodowego przewoźnika latać będzie docelowo osiem Boeingów 787 Dreamliner. W pierwszą podróż za Atlantyk samolot uda się 16 stycznia 2013 roku do Chicago.

Prezes LOT-u Marcin Piróg mówił, że wcześniej to pasażerowie latający po Europie będą mogli poznać zalety Dreamlinera. Już 14 grudnia samolot wykona rejs z Warszawy do Pragi. LOT jest pierwszą linią lotniczą w Europie, która zacznie korzystać z najnowszego samolotu amerykańskiego koncernu. Trzeba jednak dodać, że dostawy Dreamlinera mają prawie 4-letnie opóźnienie. Wszystko przez początkowe kłopoty z produkcją maszyn.

Dreamlinery są zbudowane w większości z materiałów kompozytowych i lekkich metali co sprawia, że zużywają o 20% mniej paliwa. Mogą latać na niższej wysokości dzięki czemu w kabinie jest o 8% więcej tlenu, co jest mniej męczące dla pasażerów. W typowej konfiguracji w Dreamlinerze montowane są 234 siedzenia. Każda z maszyn kosztuje ponad 200 milionów dolarów.

Zamówione przez LOT samoloty będą posiadały trzy klasy pasażerskie: biznes - z 18 fotelami rozkładanymi do pozycji leżącej, premium economy - mieszczącą 21 foteli oraz klasę ekonomiczną z 213 fotelami.

Boeing 787 Dreamliner (w tłumaczeniu na język polski "Liniowiec marzeń"), to jeden z najnowocześniejszych samolotów pasażerskich dalekiego zasięgu na świecie. Według danych producenta, aż 50 proc. struktury samolotu, w tym kadłub i skrzydła, jest wykonane z materiałów kompozytowych. Dzięki mniejszej wadze samolot zużywa mniej paliwa, co wpływa na ograniczenie zanieczyszczenia środowiska. Zwiększona prędkość przelotowa sprawia, że podróż Dreamlinerem zajmuje mniej czasu niż w innym typie samolotu tej klasy.

Wersja podstawowa Dreamlinera czyli 787-8 w konfiguracji zamówionej przez PLL LOT może przyjmować na pokład 254 pasażerów. Zasięg samolotu wynosi od 7.650 do 8.200 mil morskich (14.200 do 15.200 km).

>>>

Szczegolnie swietne jest to :

Galę Powitania Pierwszego Boeinga 787 Dreamliner we flocie LOT z udziałem m.in. Pierwszej Damy

Te duze litery wzruszaja a moze by tak :


Gala Powitania Pierwszego Boeinga 787 Dreamliner We Flocie LOT Z Udziałem M.in. Pierwszej Damy

Jak to brzmi !



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133603
Przeczytał: 66 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:24, 18 Sty 2013    Temat postu:

W Warszawie wylądował polski Dreamliner - pierwszy taki samolot w Europie

Przed chwilą na warszawskim lotnisku wylądował pierwszy Dreamliner w barwach narodowego przewoźnika LOT. To pierwszy taka maszyna w Europie.

Pierwsze zdjęcia z lądowania Dreamlinera - zobacz

Dreamliner wylądował w Warszawie - film

W Warszawie wylądował Boeing 787 Dreamliner. Nim dotknął pasa startowego wykonał tzw. niski przelot. Na płycie czekało go huczne powitanie i symboliczny "chrzest".

Tu możesz zobaczyć specjalną transmisję na żywo z przylotu Dreamlinera

Zobacz, ile będzie kosztował lot "liniowcem marzeń"

- Przylot Dreamlinera jest dla lotniska tak samo dużym wydarzeniem, jak i dla przewoźnika. Wspólnie celebrujemy to wielkie święto i ogromnie cieszymy się, że polscy pasażerowie jako pierwsi w Europie będą mogli doświadczać wrażeń związanych z lotem najnowocześniejszym samolotem świata z lub do Warszawy - mówił Radosław Żuk, dyrektor Biura Public Relations Lotniska Chopina.

Samolot podchodził od strony Piaseczna. Budynek terminala od strony miasta zdobi ogromny reklamowy banner z wizerunkiem Dreamlinera.

Wcześniej Dreamliner (w tłumaczeniu na język polski "Liniowiec marzeń") przeleciał nad pasem startowym. Po wylądowaniu powitany został salutem wodnym Lotniskowej Straży Pożarnej, a następnie pokołował do stanowiska nr 10 przy terminalu. Po południu przeholowany zostanie na płytę przed hangarem AMS, gdzie odbędzie się główna uroczystość powitania organizowana przez PLL LOT.

Samolot w polskiej przestrzeni powietrznej miał być eskortowany przez cztery polskie myśliwce F-16. Jednak z powodu mgły zrezygnowano z tego.

Prezes LOT-u Marcin Piróg mówił, że wcześniej to pasażerowie latający po Europie będą mogli poznać zalety Dreamlinera. Już 14 grudnia samolot wykona rejs z Warszawy do Pragi. LOT jest pierwszą linią lotniczą w Europie, która zacznie korzystać z najnowszego samolotu amerykańskiego koncernu. Trzeba jednak dodać, że dostawy Dreamlinera mają prawie 4-letnie opóźnienie. Wszystko przez początkowe kłopoty z produkcją maszyn.

>>>>

Czyli wyprzedzilismy nie tylko Etiopie ale i Europe !



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BRMTvonUngern dnia Pią 18:26, 18 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133603
Przeczytał: 66 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:30, 18 Sty 2013    Temat postu:

Dreamliner w Poznaniu. Będzie można wejść na pokład!
30 lis 12, 14:50

Pierwszy w Polsce i Europie dreamliner przyleci we wtorek na poznańskie lotnisko Ławica. Grupa wybrańców będzie mogła wejść na pokład.

- Przylot zaplanowany jest na 4 grudnia o godzinie 11:10. Będzie to lot szkoleniowy, czyli bez pasażerów – informuje Onet Hanna Surma, rzeczniczka Ławicy.

Maszyna w Poznaniu nie zabawi długo. Na specjalnie zorganizowanym spotkaniu promocyjnym zobaczą go przedstawiciele władz, zaproszeni goście, dziennikarze, a także mieszkańcy Poznania. Jak poinformowała rzeczniczka, na facebookowym profilu Ławicy można wygrać wejściówkę na pokład dreamlinera.

Boeing 787 Dreamliner to najnowszy nabytek LOT-u. Docelowo firma ma kupić jeszcze pięć takich samolotów. Loty szkoleniowe zakończą się 13 grudnia. Dzień później rozpoczną się rejsy komercyjne. Pierwszy z nich będzie do Pragi, potem do Chicago, Toronto, Nowego Jorku i Pekinu.

Samolot ten ma trzy klasy: biznesową z osiemnastoma w pełni rozkładanymi fotelami, premium liczącą 21 miejsc i ekonomiczną, przygotowaną dla 213 pasażerów. Samolot ma prawie 57 metrów długości i ponad 60 metrów rozpiętości skrzydeł. Jego zasięg to 12 tysięcy kilometrów.

Maszyna zużywa mniej paliwa niż poprzednie wersje samolotów pasażerskich. Jest pierwszym samolotem, w którym kadłub wykonano w całości z materiałów kompozytowych, co sprawia, że jest dużo lżejszy.

>>>>

Tym razem mieszkancy Poznania moga przezyc drimlajnerowa ekstaze ...



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BRMTvonUngern dnia Pią 18:33, 18 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133603
Przeczytał: 66 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:32, 18 Sty 2013    Temat postu:

Pierwszy polski Dreamliner uziemiony!

Rano loty szkoleniowe na Dreamlinerze zostały odwołane - informuje RMF FM. Prawdopodobnie po południu zostaną wznowione. - Trzeba wyregulować jeden z elementów podwozia - twierdzi Leszek Chorzewski, rzecznik LOT-u. Uda się to zrobić bez sprowadzania specjalnego urządzenia z zagranicy. Taką decyzję podjął LOT po konsultacjach z technikami Boeinga.

Rano pojawiła się informacja, że dzisiejsze loty szkoleniowe zostają odwołane, bo narzędzia potrzebnego do wyregulowania jednego z elementów podwozia nie ma w Polsce. Technicy Boeinga szukali go wszędzie tam, gdzie są już te samoloty, czyli między innymi w Seattle i Tokio. Jednak uda się to zrobić bez sprowadzania specjalnego urządzenia z zagranicy - informuje RMF FM.

Chorzewski podkreśla, że nie jest to awaria. Kwestia wyregulowania małego podzespołu. Tyle mogę powiedzieć - skomentował w rozmowie z dziennikarzem RMF FM. Część, która wymaga regulacji, także została zamówiona. Takie są procedury w razie, gdyby okazało się, że jej wymiana jest jednak potrzebna. Sama część przyleci do Warszawy w południe. Kiedy będzie owo narzędzie? Nie wiadomo - czytamy na RMF FM.

>>>>

A tu nagle szok ! Uziemiony ! Jak to ? Wltaca pszestwoszy ???



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133603
Przeczytał: 66 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:37, 18 Sty 2013    Temat postu:

USA: Boeing zaleca skierowanie Dreamlinerów na przegląd
5 gru 12, 13:26 PAP

Koncern Boeing stwierdził w kilku swoich samolotach Dreamliner problemy związane z nieszczelnymi przewodami paliwowymi, dlatego cała flota tych maszyn zostanie skierowana na przegląd - poinformowała w środę amerykańska Federalna Administracja Lotnictwa (FAA).

Wadliwe przewody mogą prowadzić do szybkiej utraty paliwa, wytracania prędkości, a nawet wybuchu pożaru - podkreśliła FAA w komunikacie.

Skierowanie wszystkich Boeingów 787 Dreamlinerów na przegląd przez FAA jedynie "sankcjonuje inspekcje już zalecone przez Boeinga" - podkreślono.

Producent samolotów już w listopadzie zalecił liniom lotniczym posiadających Dreamlinery przeprowadzenie inspekcji. Jak podał koncern, dotychczas sprawdzono około połowy z 33 maszyn będących obecnie w użyciu.

Dotychczas usterki stwierdzono w maszynach należących do japońskich przewoźników Japan Airlines oraz All Nippon Airways (ANA).

Analitycy podkreślają, że podobne problemy nie należą do rzadkości, zwłaszcza w przypadku nowych modeli. - Teraz patrzymy tylko na konkretne przypadki, nie całą flotę. Nie można z tego wyciągać ogólnych wniosków - podkreślił specjalista Carter Leake z ośrodka BB&T Capital Markets.

W przypadku Boeinga środowy komunikat może jednak pogłębić niekorzystne wrażenie, jakie wywołało opóźnienie o ponad trzy lata premiery Dreamlinera - zauważa agencja Reutera.

We wtorek Dreamliner amerykańskich linii United Airlines, lecący z Houston do Newark ze 184 osobami na pokładzie, musiał lądować awaryjnie w Nowym Orleanie na skutek stwierdzenia bliżej niesprecyzowanego problemu technicznego. Po lądowaniu wady nie znaleziono.

Polskie Linie Lotnicze LOT odebrały pierwszy z ośmiu zamówionych Dreamlinerów w połowie listopada (drugi egzemplarz LOT ma otrzymać na początku stycznia 2013 r., kolejne trzy do marca, a ostatnie trzy w latach 2014-2015).

Polski przewoźnik jako pierwszy w Europie włączył tę maszynę do swojej floty. Pod koniec listopada w samolocie trzeba było wyregulować podwozie, co spowodowało krótkotrwałą przerwę w wykonywaniu lotów szkoleniowych.

W pierwszą podróż za Atlantyk Dreamliner LOT poleci 16 stycznia 2013 r. do Chicago.

>>>>

No taki szok . No nie wiadomo co powiedziec o tym cucie tjechniki .



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133603
Przeczytał: 66 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:40, 18 Sty 2013    Temat postu:

Kłopoty polskiego Dremlinera: wczoraj uziemiony, dziś w przestworzach

Wbrew wcześniejszym doniesieniom Dreamliner LOT-u wyleciał dziś do Wiednia. Powiedział o tym rzecznik portu im Fryderyka Chopina Przemysław Przybylski. Wcześniej o kolejnej awarii nowej maszyny donosił portal Aeronews.

Rzecznik warszawskiego portu lotniczego oświadczył, że kłopoty, o których pisze portal, miały miejsce wczoraj. Dziś samolot wystartował w swój lot zgodnie z planem.

W Warszawie wylądował Boeing 787 Dreamliner. Nim dotknął pasa startowego wykonał tzw. niski przelot. Na płycie czekało go huczne powitanie i symboliczny "chrzest".

Według nieoficjalnych informacji piloci wykryli wczoraj "problem z elektroniką". Rejs do Monachium odbył się innym samolotem - Boeingiem 737-400. Był to kolejny przypadek kłopotów nowego samolotu LOT-u. W piątek w rejsie do i z Pragi najnowszy nabytek polskiego przewoźnika zmuszony był lecieć na wysokości 4,5-4,8 tys. metrów - przyczyną miały być kłopoty z uszczelką drzwi.

LOT od trzech dni promuje swojego nowego Boeinga lotami po Europie. Od kilku tygodni sprzedawano na wyjątkowe rejsy bilety.

>>>

No masz ci los znowu !



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133603
Przeczytał: 66 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:44, 18 Sty 2013    Temat postu:

Kolejne kłopoty Dreamlinera. Lot znów odwołany
20 gru 12, 06:11

Kolejne kłopoty Dreamlinera. Tym razem maszyna nie poleciała do Monachium ze względu na mechaniczne uszkodzenie w okolicy podwozia. Do podobnej sytuacji doszło w niedzielę - podaje serwis TVN24.

Samolot miał wylecieć z Warszawy do Monachium w środę o godz. 16.10, ale ze względu na uszkodzenie mechaniczne w okolicy podwozia, pasażerowie polecieli jednym z dostępnych Boeingów.

Wcześniej maszyna odbyła podróż do Pragi. Usterkę stwierdzono na lotnisku w Warszawie, po powrocie samolotu.

Do podobnej sytuacji doszło także w niedzielę. Wtedy również wycofano lot Dreamlinera do Monachium.

>>>

Trzeci raz . No cos takiego ! Miesac nie minal nawet !



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133603
Przeczytał: 66 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:21, 19 Wrz 2023    Temat postu:

Zbuntowany F-35 | Defence24
F-35B należący do amerykańskiej piechoty morskiej (USMC) zaginął w rejonie Charleston w Karolinie Południowej, we wschodniej części USA. Z maszyny katapultował się pilot, ale ona sama nie rozbiła się w pobliżu tylko... poleciała dalej.

...

W koncu coś się udało! Jest inteligentna jak zapowiadali! Prawdę w telewizji muwio!
A my te machiny wydajemy setki miliardów i niestety nie da się tego odkręcić! Bym się śmiał gdybyśmy nie kupili a produkowali swoje! Ale jest odwrotnie! To wy jestescie idiotami którzy wybulą te wagony dolarów na takie coś! Z kogo się śmiejecie? Z siebie



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133603
Przeczytał: 66 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 17:43, 22 Wrz 2023    Temat postu:

Myśliwce F-35 są „zdolne do wykonywania zadań” tylko przez 55% czasu
„Jeśli myśliwiec może wykonywać loty tylko przez 55% czasu, a celem jest 85–90% czasu, podatnicy nie otrzymali tego na co wydano pieniądze, stwierdziła Diana Maurer, autorka nowego raportu dla rządu

...

Nie tylko f35! Podatnik z USA traci na wszystkim. Każdy sprzęt tam jest za drogi zbyt mało efektywny. Najgorszy koszt efekt w świecie dlatego narodowa tragedia jest wywalenie naszego skromnego budżetu na nieefektywny sprzęt.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133603
Przeczytał: 66 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:36, 05 Gru 2023    Temat postu:

Przegrał starcie z orłem. Supernowoczesny myśliwiec zostanie wycofany ze służby
Myśliwiec F-35A należący do sił powietrznych Korei Południowej został spisany na straty po zderzeniu z 10 kg orłem. Koszt odrestaurowania uszkodzonego F-35A został wyliczony na ok.

...

O no proszę! Czyli mogą je kasować ptaki samobójcy?! To rzeczywiście supermaszyna!
Jak mówiłem nie kupować w USA nic! To nie jest sensowny sprzęt!



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna -> Aktualności dżunglowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy