Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna
Heroes- Umiejętności.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna -> Tam gdzie nie ma już dróg...
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133592
Przeczytał: 67 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:29, 09 Wrz 2010    Temat postu: Heroes- Umiejętności.

Umiejetnosci czyli to czego uczy sie bohater aby polepszyc swoeje szanse jest kolejna rzecza ktora wzbogaca gre.
Tutaj oczywiscie nie ma limitu.Im wiecej tym lepiej...
Problemem sa umiejetnosci niepotrzebne.
Jak chocby w heroes III odkrywanie tzw. ,,mistycyzm'' (nazwa nie majaca nic wspolnego z rzeczywistym pojeciem
dlatego powinna byc zmieniona na po prostu regeneracje) sokoli wzrok podnoszenie doswiadczenia.Nic one nie daja i sa zmarnowaniem szansy.Trzeba by dodac im wiecej mozliwosci aby uczynic oplacalnymi do brania.
Drugi problem to umiejetnosci POZORNE!
W heroes VI pobili rekord robiac 6 ,,rodzajow'' magii do kazdego rodzaju po 2 dodatkowe o innych nazwach oznaczajace TO SAMO!Bez takich.
Jesli jest to samo to ma byc taka sama nazwa.
I trzeba unikac nazw oznaczajacych zlo.Typu ,,okultyzm'' ktory jest realna odrazajaca praktyka.A w grze zwiekszal on po prostu statystki.
W h3 to sie nazywalo inteligencja i starczylo...
>>>>>
Umiejetnosci generalnie sa :
lokomocyjne
gospodarcze
strategiczne
magiczne
bojowe o ile heros walczy.
Wiecej trudno wymyslic bo takie sa opcje gry.Ale mozna wymyslic nowe i rozbudowac dawne aby gra byla atrakcyjna.
Grupowanie umiejetnosci po 4 w jedna logiczna grupe to swietny pomysl.
I umiejetnosci nie powinny byc losowe a po prostu do wyboru.
Traci sie tylko niepotrzebnie czas ,,zmuszajac'' komputer powtorkami aby wreszcie dal ta wlasciwa.
Nonsens.
4 X 2 X 5 dziedzin = 40 umiejetnosci to jest mniej wiecej zadowalajacy poziom.



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BRMTvonUngern dnia Śro 19:32, 22 Wrz 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133592
Przeczytał: 67 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:16, 22 Wrz 2010    Temat postu:

Warto tutaj wyliczyc umiejetnosci.
Dzial gospodarka:
Ekonomiczne:
Przyrost zlota 5 poziomow jak w HIV.
Przyrost surowcow 5 poziomow jak HIV.
Szlachectwo 5 poziomow jak w HIV ( z tym ze nie wolno dawac takiej specjalnosci herosom na poczatku bo wtedy nie oplaca sie brac innych).
Czwarta do wymyslenia.
Dyplomatyczne:
1.Dyplomacja jak w HIV 5 poziomow
2.Rekrutacja jak Dyplomacja tylko trzeba placic.
3 Najem-pozwala obnizyc koszt wykupu wszelkich jednotek w zamku.
4 Do wymyslenia.
>>>>>>
Magiczne.(Tutaj nie ma co sztucznie mnozyc)
Rodzaje:
1 Ziemia
2 Woda
3 Powierze
4 Ogien
Wspomaganie:
1 Inteligencja zwieksza ilosc many
2 Moc - zwieksza punkty mocy
3 Regeneracja - regeneruje mane zarowno podczas bitwy jak i po kazdym dniu zmniejsza zuzycie
4 Sokoli wzrok i pozostale tego typu w jednym bo sam sokoli wzrok nie starczy
>>>>>
Lokomocyjne:
1 Logistyka zwieksza ruch
2 Zwinnosc- redukuje kary za ciezki teren.A moze nawet przeskakiwanie gor i przeszkod co pomniejszych.
3 Odkrywanie + zwiad i tego typu aby to bylo atrakcyjne.Po zdobyciu wszystkiego np. dodac przejscie przez wode.A na koncu lot.
4 Zeglarstwo na morzu.
Na planszy bitwy:
1 Logistyka podobnie.
2 Zwinnosc podobnie
3 Lot - umozliwia wszystkim jednostkom lot im wyzszy poziom tym dalej.
4 Do wymyslenia.Np. dodatkowe ruchy jednostek itp.

Tym razem wkleje z H III legendarnej gry.Tak wyglada tabela bohatera.Umiejetnosci po lewej.Rozplanowanie znakomite!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BRMTvonUngern dnia Śro 19:18, 22 Wrz 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133592
Przeczytał: 67 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 17:59, 07 Paź 2010    Temat postu:

Umiejetnosci bojowe bohatera:
Atak zwiekszanie ataku
Obrona zw Obrony
Obrazenia zw obrazen
Zdrowie zw zdrowia
Ten sam katalog umiejetnosci strategicznych bedzie mial bohater ktory wspomaga jednostki na polu walki.Z tym ze beda dotyczyly jednostek a nie bohatera.
Dalsze umiejetnosci
Szczescie zw Szczecia
Morale zw Morale
Lucznictwo daje umiejetnosc strzelania i zwieksza ja
Ostatnia do wymyslenia.
I podobnie mamy z jednostkami.Heros-strateg pomaga jednostkom zwiekszyc te same umiejetnosci.
>>>>>
Na koniec wszelkie inne umiejetnosci:
1 Odpornosc na magie.
2 Doswiadczenie (zwieksza ilosc zdobywanego doswiadczenia trzeba by dopracowac aby bylo to sensowne - musi tak zwiekszac aby heros awansowal co najmniej o 5 poziomow).
3.Umiejetnosc (pozwala zdobyc dodatkowa umiejetnosc lub podniesc ja na wyzszy poziom - oczywiscie gdyby to bylo tylko jedna na poziom to nie oplacalo by sie brac wiec moze 7 za 5 wtedy zysk bylby 2 lub wiecej o ile to bedzie sie oplacac w grze.

I dalej wszystkie inne nie ujete.Razem 8.

>>>>>

To by dawalo 48 umiejtnosci po 5 klas razem 240 roznych stopni.
Bylo by w czym wybierac!


A tutaj heros chodzacy po swiecie w Herosach JEDEN (wtedy bez numeru).Uroczy obrazek widac ze sprzed kilkunastu lat:


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133592
Przeczytał: 67 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 1:02, 18 Paź 2010    Temat postu:

Co do nowej proponowanej przeze mnie specjalnosci to jest strateg to proponowalbym ksiege strategii.W ksiedze zapisane bylo by co umie dany strateg.
Kazda umiejetnosc miala by 5 poziomow czyli stopni.
I tak :
Zwiekszanie ataku jednostki o 1,2,3,4,5 punktow.Zaleznie od stopnia umiejetnosci i zdobytej nauki.
Co jeszcze mozna zwiekszyc?
Obrone.
Zdrowie.
Obrazenia.
Szybkość.
Inicjatywę.
Czyli wszelkie statystyki bojowe.
Ponadto mozna zwiekszac u 1,2,3,4,5 jednostek na raz.
To tez dodatkowa umiejetnosc...
Mozna tez przesuwac jednostki w trakcie walki n aodleglosc zalezna od mozliwosci bohatera.
Mozna rozstawiac jednostki zaleznie od ustawienia przeciwnika.
Mozna tez obnizac wszystkie wyzej wymienione umiejetnosci u przeciwnika.Oczywiscie przeciwnik stratega moglby robic na odwrot.
Wszak na tym polega walka ze obie strony nawzajem cos planuja i wykonuja.Starajac sie pomoc sobie i pomieszac szyki wroga.
Stad bylby to pewien stopien realizmu.
>>>>
Skad taki strateg uczylby sie takich umiejrtmosci?Np. w gildii strategow o 5 poziomach.A zeby pobrac nauke trzeba by bylo miec odpowiedni poziom zaliczony poprzedni czyli zdobyta umiejetnosc lub doswiadczenie.Natomiast konkretnych umiejtnosci mozna by nabyc w roznych lokacjach i w miastach wlasnie w gildiach strategow.
Tu potrafia nauczyc obrony na 1 poziomie tam ataku na 2 itp.
W ten sposob bohater kolekcjnowalby kolejne umiejetnosci...
A sam strateg nie walczyl by rzecz jasna wrecz bo to nie jego rola totez nie trzeba by robic animacji ruchu walki itp.Bylby to bohater stacjonarny...

A tu heroes III a wiec szczytowe osiagniecie.Tutaj zli atakują dobrych.Herosi to ci na koniach.Akurat dobrze widac bo malo jednostek.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133592
Przeczytał: 67 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 15:43, 05 Lut 2017    Temat postu:

Warto rozwazyc temat umiejetnosci bohatera w grach. Jest to oczywiscie olbrzymie urozmaicenie rozgrywki. Dzieki temu nie gra sie zawsze tak samo. Gra zyskuje dodatkowy wymiar. Trzeba sie jakos uczyc, rozwijac, planowac i o to chodzi. Ilosc mozliwosci w grze rosnie a zatem nie jest monotonna.

Bledem olbrzymim jest tu liniowosc to znaczy umiejetnosci sa ale pojawiaja sie wedlug planu ulozonego z gory. Tylko wciskamy zeby pchnac gre do przodu. To wlasciwie tak jakby ich nie bylo. Zatem wniosek oczywisty. MUSI BYC WYBOR!

Kolejny blad. Wybor jest ale oczywisty. Tylko poczatkujacy gracz bierze co innego bo nie rozumie gry. Tutaj jak wyzej. Pozorny wybor to brak wyboru.

Inny blad to odwrotny. Zbyt trudne zdobywanie. Najgorzej jak trudnosc polega na znalezieniu nauczyciela. W MMVI jesr 30 po 2 nauczycieli to daje 60. Nauczycieli jest po dwoch lub moze i wiecej to jeszcze nie dramat. Ale w MMVII-VII Jest cos ponad 35 umijetnosci. Jednak 3 awanse czyli okolo 111! nauczycieli i juz szukanie po internecie, w poradniku, gdzie on jest. Brak naturalnosci jesli z Jadame wychodzimy do wyszukiwarki internetowej aby znalzec jakas chatke Puchatka. Czy w Jadame maja internet? Jest spis owszem, nawet na mapie sie zaznacza. Ale i tak sie trzeba naszukac. Tutaj trzeba by jesli juz zrobic specjalny system z tabelka umiejetnosci a po nacisnieciu umijetnosci wyswietla sie mapa z lokalizacja O ILE TAM BYLISMY!
Jednak naturalne byly by centra szkoleniowe. Zamiast wbijac poziom w jednym osrodku, ktory co dziwne potrafi szkolic i magow i łucznikow i rycerzy... Znaja sie na wszystkim! Logiczniej byloby aby trenowac konkretna umiejetnosc w odpowiednim dla niej miejscu. A poniewaz robienie na kazda umiejetnosc gilidii wymagalo by duzo pracy, okolo 40 animacji miejsc, lepiej zrobic gildie po 4 umiejetnosci. Ewentualnie te super pojedynczo; blaster, magia swiatla, ciemnosci itd. Wyszlo by kilkanascie gildii. I mogly by byc w kazdym miescie na roznych poziomach koncowych. Kilkanascie gildii latwo ogarnac.

A w Herosach? Niestety tutaj ta dziedzina lezy... Pierwszy blad to ze nabijaja sie z automatu wprawdzie losowego ale zaprogramowanego...

Heroes I. Nie jest powszechna wiedza ze i tu sa umiejetnosci. Kazdy rodzaj herosa ma swoja. Rycerz 1 do morale, czarnoksieznik odkrywa mape szerzej, barbarzynca nie ma kar za trudny teren, czarodziejka plywa zdaje sie dwa razy dalej. Tutaj nie wybieramy umiejetnosci przez awans ale przez zakup. Jak chcemy sie bronic to rycerza, gdy przeszukujemy teren to barbarzynce. Jesli chcemy odkryc czy cos nie grozi to czarnoksieznik, a do odkrywania morza i przerzutu jednostek czarodziejka, wody jest sporo w jedynce.

Jednak 4 umiejetnosci to nędza. Gra mala ale zaklec jest 25, jednostek 28. A umiejetnosci... cztery... Widzimy nieproporcjonalnosc. Tym bardziej ze w MM juz od MMII sa umiejetnosci w duzej liczbie wiec nie ma argumentu - jeszcze nie wymyslili. 1988 a 1995 to juz od 7 lat byly.

Heroes II to przelom bo pierwszy raz poziomowanie umiejetnosci. 3 poziomy. Istotny skok. Ale... Ile tych umiejetnosci bylo? 14... A Heros uczyl sie az 8!
Z tego kompletnie kiepskie to:
1. Odkrywanie 3 oczka wiecej widzenia.
2. Sokole oko ,,uczenie sie niekiedy zaklec rzuconych na nas", nigdy jednak 5 poziomu. Korzysc z tego to moze raz na 100 scenariuszy wpadnie jakies dobre trudno dostepne.
3. Szczescie. Nie dosc ze limit 3 jest maksymalny nie wiedziec czemu? 12,5% na podwojne obrazenia. 25% moglo byc spokojnie czyli 6 limitu. To jeszcze nieszczescie nie dziala. A poniewaz w HII mozna miec kilkanascie aktywnych artefaktow a nie ma ich zbyt duzo to korzysc ze szczescia gdy mamy 3 artefakty od szczescia jest zero.
Kolejne umiejetnosci przydaja sie tylko raz na iles gier.
1. Zeglarstwo gdy jest woda. Raz na kilkadziesiat wrecz map...
2. Nekromancja. Raz na 6 frakcji.
3. Znajdowanie drogi tez tylko gdy trudne mapy.
4. Balistyka tylko dla rycerza glownie bo armia nedzna i barbarzyncy niekiedy bo nic nie lata. Ale to niesprawiedliwe bo traca miejsce na cos co inni nie musza miec bo maja lepsze jednostki.

... Czyli 7 umiejetnosci kiepskich albo w wiekdzosci wypadkow nieuzytecznych.
Tylko 7 umiejetnosci przydatnych zawsze. A przeciez taki mistycyzm z regenaracja kilku punktow many tez nie jest upragniony czy dowodzenie plus 3 do morale podobnie jak szczescie z tym ze ujemne dziala.
To wszystko powoduje ze wybor jest zawsze ten sam. Madrosc, logistyka, finanse, dyplomacja, lucznictwo. Bierzemy zawsze a 3 pozostale miejsca na ,,straty. Niestety w HII nie ma realnie rozwoju bohatera na rozne sposoby. Nadal umiejetnosci leza.

Nadeszla jednak Trojka. I tutaj 28 umiejetnosci. Niby podwojenie. Ale... Wszystkie te same zostaly... Szczescie nadal nie dziala.
Doszly takie ,,atrakcje" jak:
1. Nauka zaklec - herosi ucza sie od siebie. Przydatne tylko gdy na szybko chcecie nauczyc nowicjusza zaklec bez chodzenia po zamkach. ALE! On musi zdobyc madrosc na 4 poziom zaklec i 5 poziomu nie mozna nauczyc. CZYLI I TAK MUSI WEDROWAC PO MAPIE DO ZAMKOW! ABSURD! Przydatnosc raz na kilkanascie? gier.
2. Artyleria czyli strzelanie z balisty. Tylko kilku bohaterow majacych specjalnosc balista cos na tym zyska. Niekiedy dobrze miec do kierowania wiezami ale przeciez nie siedzi sie glownym bohaterem w zamku zeby czekac na atak.
3. Nauka. Zwieksza ilosc doswiadczenia o 15%. Tymczasem jeden poziom wymaga 20% SmileSmileSmile. Ta umiejetnosc wrecz szkodzi. Szybciej awansujecie ALE JAK STRACICIE 3 AWANSE! Tracicie 3 zyskujecie 0 Smile Bo 15% nie starczy na 1. To jest chyba najgorsza opcja. Umiejetnosc negatywna.
4. Odpornosc magiczna 20%. Chyba co gorsza dziala tez gdy my chcemy rzucic na swoich? Tak? Jak rzucamy wzmocnienie na naszych to moga okazac sie odporni SmileSmileSmile Z tego co doswiadczylem na krasnoludy czesto nie wchodzi przyspieszenie bo sa ,,odporni" to dziala chyba tak samo? Nie sadze zeby byl inny algorytm choc moze? Bylo by znakomite gdyby byli herosi bez magii jak w HIV barbarzyncy. Lub powinno dotyczyc tylko dzialan wroga.
5. Pierwsza pomoc leczy tylko jedna ostatnia jednostke. Trudno okreslic raz na ile moze sie przydac? Male mapy gdy mamy ze 3 tytanow i uleczenie ostatniego ratuje ze 25% armii. Ale gdy tych tytanow jest ze 30 to juz 2,5% armii. Umiejetnosc pogarsza sie z czasem.
6. Talent magiczny dodaje 15% do obrazen. Zamiast 200 jest 230. Znikoma korzysc bo bardziej oplaca sie stosowac zaklecia typu wzmocnienie oslabienie niz raz stuknac piorunem. Premia 10 obrazen dla 30 tytanow daje 300 na ture prawie do konca gry! 10 tur 3000 obrazen. Zaden piorun tyle nie wyciagnie.
7. Finanse sie popsuly bo co innego 500 zlota gdy zamek daje 1250 a co innego gdy 4000. Jak jeszcze kilka zamkow i kopalni dochod z 15.000 albo i wiecej to te 500 jest strata umiejetnosci.
Zatem przybylo zastraszajaco duzo slabizny.
Z ciekawych 4 magie zwiekszajace odpowienie magie. Taktyka pozwala wybrac miejsce startu bitwy nawet ze srodka mapy. Atak i obrona wzmacniaja jednostki. Madrosc czyli mana razy dwa. Duza premia.

Zatem 1 ubyla do 4 ciekawych doszlo 8 ciekawych razem 12. Z tego wybieramy 8. Czyli znow trudno zbudowac zroznicowanych bohaterow gdy z 28 umiejetnosci 16 jest kiepskich badz przydatnych raz na iles gier. Znow bohaterowie sa bardzo podobni. Zawsze madrosc jakas magia, cos na straty i polowanie na te nieliczne lepsze.

Zatem w grze gdzie wybieramy 1 z 9 zamkow! Mamy 84 zaklecia 78 jednostek i 63 ulepszenia. Herosow ponad 150 i kazdy ma unikalna umiejetnosc! Mamy raptem 28 umiejetnosci z czago 12-16 oplacalnych. Polowe ewidentnie trzeba omijac. Tu jest najwiekszy brak Herosow w tym i Heroes III. Na dodatek zdobywanie konczy sie raptem na 20 poziomie czyli juz duze mapy wyczerpuja wszystkie awanse! A gdzie bardzo duze? Nie mowiac o kampaniach... Ale to juz innym razem.

Mimo ladnego wygladu ikonek system umiejetnosci to najslabszy element Heroes III. Bohaterowie sa do siebie zawsze bardzo podobni pod tym wzgledem.



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BRMTvonUngern dnia Nie 15:49, 05 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna -> Tam gdzie nie ma już dróg... Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy