Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna
Heroes - Miasta...

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna -> Tam gdzie nie ma już dróg...
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133592
Przeczytał: 67 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:01, 06 Wrz 2010    Temat postu: Heroes - Miasta...

Miasta w herosach sa wazna sprawa.
I sa z gatunku tych gdzie im wiecej tym lepiej.
Miasto w porownaniu z jednostka latwo zaprojektowac poniewaz sie nie rusza.jednostka musi byc kadrowana w kazdym momence ruchu.Miasto stoi.
Tutaj od razu nasuwa sie pomysl aby zrobic lustrzane odbicia miast - w rzucie ukosnym.Tak aby mozna bylo postawic je raz w jedna strone raz w druga.Zawsze wrotami do gracza.I to cala filozofia...
Tym bardziej dziwi oszczednosc na tym niezbyt pracochlonnym elemencie.
W hIV bylo 6 w hV tez szesc + jedno w dodatkach.
HIV bylo porazka miedzy innymi z tego powodu...
Gdy w heroes III bylo 8 miast plus jedno w dodatku.
Tym razem am byc 5.To jest absurd.
Mozna przypuszczac ze w dodatkach dojdzie 1 czyli finalowo bedzie ich 6.Porazka na dzien dobry...
Wlasciwie problem miast to problwem jednostek.Od ich ilosci zalezy ilosc miast.
I tuatj nalezy przypomniec ZELAZNA ZASADE herosow.
Jednostka ktora nie znajduje sie w miescie jest jednostka STRACONA!Programisci niepotrzebnie tracili czas na projektowanie a firma srodki.Bo nie mozna tej jednostki uzyc.Uzywa sie tylko jednostek z MIAST.Projektowac i nie uzywac to nonsens niewiarygodny.
z tego wynika zasada:
WSZYSTKIE JEDNOSTKI MUSZA SIE ZNALEZC W MIASTACH!
Zadnych ,,neutralnych''...
Horrendum bylo hIV gdzie zrobili 74 jednostki z czago uzyc mozna bylo 49 w 6 miastach.A 25 bylo nie do wykorzystania.Czyli tylko 2/3...
Gdyby umiescili te jednostki prynajmniej w miastach.Niechyby w tych 6 to bylo chociaz mozna pograc...I zbankrutowali.
Stad zasada absolutnie nienaruszalna.
Wszystkie jednostki musza sie znalezc w miastach.Chocby i w drugim dodatku ale ostecznie maja byc wszystke aby mozna nimi bylo pograc...



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BRMTvonUngern dnia Śro 19:33, 22 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133592
Przeczytał: 67 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 13:21, 20 Wrz 2010    Temat postu:

Co do ilosci miast to jak mowilem jak najwiecej.Nazw nie brakuje.
Tradycyjnie sa to z heroes III:
Zamek,Bastion,Forteca,Nekropolia,Inferno,Loch,Twierdza,Cytadela,Wrota Zywiolow...
Z heroes IV:
Akademia,Przystan,Azyl,Rezerwat,Twierdza...
Z heroes V;Sylwan
Daje to 15 miast ktorych koncepcja ogolna juz jest opracowana i nie trzeba wymyslac od poczatku.
>>>>>
Co do rozbudowy miast to tutaj heroes III jest niedosciglym wzorem.
Rozbudowuje sie jedna sciezke na finanse i surowce.
Druga na stworzenia przy okazji uzyskujac umocnienia.
Dodatkowo sa inne mozliwosci.Mozna by dodac jeszcze sciezke rozbudowy umiejetnosci bohatera.Polaczyc gildie plus jakies umiejetnosci (w kazdym zamku akademia) + podbijanie statystyk+ jakas sprzedaz artefaktow.Nie mozna by od razu zbudowac Akademii - trzeba by bylo rozbudowac budynki posrednie.
To by dalo 3 rodzaje budynkow.Ekonomiczno finansowe, stworzenia , umiejetnosci i pozostale.
>>>>>
Przy duzej ilosci zamkow trzeba by je pogrupowac w jakies sojusze.
Np po 4. 4 sojusze po 4 zamki.Przy czym zamek sojuszniczy mozna by na poczatku rozbudowywac dowolnie w kierunku ktoregos z tych 4.Natomiast zaawansowany tryb dawalby mozliwosc dowolnego wybierania budynkow z dwu armii.Mozna by zrobic sobie kompozycje.Czyli kazde 2 zamki laczyl by scisly sojusz z kompletna zamiennoscia jednostek a 4 zamki sojusz luzniejszy z mozliwoscia rozbdowy na poczatku w dowolnym kierunku.
Miast nie bedacych w sojuszu nie mozna by budowac w taki sposob aby otrzymac zamki z innego sojuszu...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133592
Przeczytał: 67 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 1:45, 29 Wrz 2010    Temat postu:

Minimalny sojusz to 3 miasta po 3 rodzaje czyli 9.Z tym ze wtedy nie ma sensu laczyc zamkow.
3 po 4 czyli 12 daly by juz mozllwosci robienia dwu zamkow scislej zwiazanych z mozliwoscia dobierania jednostek z tego lub z tego.A nastepnie laczylby je sojusz z podobnymi dwoma.Razem sojusz objal by 4 zamki.
W ten sposob mozna by zrobic 16 miast czyli 4 sojusze.
Aby zoszczedzic pracy dwa podobne zamki mogly by miec ta sama koncepcje garficza.Zmianie ulegl by kolor mozna by dodac jakies wieze itp.Nie bylo by duzo roboty a jednak urozmaicenie.
W sumie trzeba by opracowac 8 zamkow kazdy w dwu wariantach.
Bylo by to razem 96 jednostek po 6 na zamek + walczacy bohaterowie po jednym na zamek + bohaterowie stacjonarni tez po 1.
W wersji mniejszej 12 X 6 = 72 ale tu ewidentnie za malo!
Waraint srodkowy 14 zamkow i 84 jednostki wydaje sie realny.
Wtedy trzeba opracowac 7 zamkow w dwu wariantach.Wtedy mamy 3 sojusze po 4 + 1 sojusz z 2 zamkami...
Podaje warianty po to aby dostosowac wszystko do mozliwosci i konkretnej sytuacji.A w trakcie opracowania w miare prac mozna sie zorientowac ile da rade zrobic.Lepiej projektowac 16 a jak nie wyjdzie zrobic 14.Niz projektowac 9 a zrobic 6 jak to bylo w H IV kiedy zbankrutowali.Bo oczywiscie podstawa sa jednostki i jesli zalozenie poczatkowe jest zbyt ambitne graficznie po prostu czasu nie starczy i nastapi bankructwo na skutek niedopracowania gry.
Ale po prostu musi byc duzo zamkow bo na tym polega ta gra.A z mala ich iloscia szybko sie nudzi.No bo ilez mozna grac tymi samymi jednostkami?
Stad kazda jednostka nie umieszczona w zamku to jednostka stracona.

>>>>>

Jesli juz brakuje czasu jak to bylo w HIV to powinni umiescic te jednostki ktore sa chocby i w tej malej liczbie zamkow.A stworzyc na szybko zmaki chocby zmieniajac kolor i dodajac jakas wieze czy budynek.I zawsze mozna zwiekszyc ilosc zamkow o ile sa jednostki do nich.Lepsze prowizoryczne powiekszenie zamkow w prosty sposob niz malo zamkow a co gorsza mnostwo jednostek ktorymi nie mozna grac jak w HIV.Sa w grze bo je napotykamy ale nie ma ich w zamkach i nie mozna nimi pograc!

Tym sposobem mozna pogodzic wzgledy czasowe kosztowe z zadowolenim milosnikow gry...

>>>>>


A tutaj bagienne miasto z Heroes III - widzimy ze nawet bagno w tej grze ma swoj klimat - 11 lat temu to bylo :


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133592
Przeczytał: 67 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:21, 12 Paź 2010    Temat postu:

Te sojusze to:
Strona ,,dobra'' czyli:
1.Rycerz - Zamek.
2.Miasto z Elfami jak u Tolkiena.
3.Miasto czarodziejow i Magow zimowe.
Ewnetualnie jakies inne.
Dochodzi tutaj jeszcze:
4.Miasto Żywiołóqw.
Przeciw nim sa zli:
1.Miasto czarnoksieznikow czyli Lochy.
2.Nekropolia czyli szkielety.
3.Inferno czyli z mitologii greckiej kraina podziemi (tutaj bym zrezygnowal zupelnie z odniesien biblijnych bo to naprawde nie jest mitologia i nie sa to zarty).
Oczywiscie nie sa to moje ulbione miasta zwlaszcza ostatnie.
Oczywiscie jest to tylko gra i to co tam czynimy nie ma wydzwieku morlnego chyba zeby ze swej istoty gra byla niemoralna i takie tresci propagowala.Natomiast nikt kto gra zamkiem czarnoksieznika z samego faktu grania nim nie czyni zla.Natomiast trzeba unikac i strzec sie bardzo aby nie propagowac zla i wszelkie takie elementy usuwac takze z herosow.Typu mordowanie ludzi totrturowanie obdzieranie ze skory.
Akurat w herosach tego jest malo ale niestety tez sie trafia.
Przypomne ze jest to gra BEZ KRWI!Tak z zasady nie ma tam krwi!Nawet jak jest bitwa to nie ma krwi.Jesli by wyeliminowac szczegolnie dramatyczne okrzyki padajacych to ten problem w ogole by nie wystepowal.Trzeba by jeszcze usunac potwornosci z tych ,,zlych'' zamkow.Niech zlo bedzie jak w bajkach.Jest ale niedoslowne.Po co odtwarzac takie rzeczy?i tak jest tego tyle w realnym zyciu...
>>>>
No i znow przejde do przyjemniejszych rzeczy:
1.Zamek Barbarzyncy jeden z moich ulubionych!Wiadomo.
2.Zamek bagienny tutaj znakomity wzor Cytadela z heroes III.
3.Zamek agresywnych roslin - tutaj byl ciekawy pomysl zarysowal sie w heroes IV.Rozne Osetnice, Rosiczki i inne tego typu pożerające i strzelające rośliny.
Inne zamki.Tutaj bym nie przesadzal z wymyslaniem dziwnych stworow z glowy.Jest dosc roznych znanych ze sredniowiecza typu:
Acefale czyli BEZ-głowi jakich teraz pelno kreci sie na swiecie...
Sfinksy dobrze znane itp.
Zreszta nie trzeba wymyslac.W herosach pojawilo sie juz okolo 100 stworow i juz trudno opracowac je wszystkie.Raczej trzeba logicznie stworzyc z nich zamki. 7 X 14 = 98.Lub 6 X 16 = 96 ( o ile jeden heros bedzie walczyl zamiast jednego stwora...
Jest wiec z czego robic zamki...Trzeba tylko nie przesadzac z grafika i przesadna dokladnoscia stworow bo to zabiera czas a i tak nic nie daje.Liczy sie GRYWALNOSC a nie efekty wizualne...Nie ma gry w ktora by ktos gral dla efektow wizualnych w sytuacji gdy gra idzie opornie a z drugiej strony wielu gra w gry o slabej grafice a o plynnym przebiegu gry!To pokazuje kierunek.Oczywiscie nie zaczecam do powrotu grafiki z lat 90 tych.Tylko do umiaru.

A tak wyglada miasto żywiołow ( 4 żywioły starozytnych i sredniowiecznych uczonych ) z Heroes III.Widzimy ze naprawde graficznie nie ma czego ulepszyc mimo ze gra byla robiona 11 lata temu a miasto jest dodatkiem prowizrycznym robionym na szybko.Mozna sie zastanawiac czy wlasnie prowizorki nie wychodza NAJLEPIEJ!



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133592
Przeczytał: 67 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 18:12, 01 Cze 2017    Temat postu:

Nowe miasta do Heroes! Kto nie marzyl aby miec swoje!? Jeszcze w 2013 gdy pisalem byla tylko HotA. Ale dla innych pozostawala podmiana grafiki bo HotA nic nie ujawnia. Czyli byla HotA i pare raptem miast na podmiane starych w tym po rosyjsku tylko ktore trudno bylo znalezc, na dodatek bez Hoty i poniewaz jedno rosyjskie, Forge czy Covenant byly na podmiane Wrot Zywiolow nie mozna bylo grac nimi jednoczesnie . Dzis jest PONAD 20 i wszystkie moga byc razem w grze ze starymi z soba nawzajem i z HotĄ!!! TAK!!! Jak to wszystko sie zmienilo. Didawanie jest w miare proste za sprawa VCMI. To niestety bardzo malo znany projekt. Chocby na glownym forum Herosow VCMI ma 333 tys? wyswietlen a HotA MILION 333 tys. 4 RAZY MNIEJ! HotA to JEDEN zamek tu ile chcecie zrobic. Potwierdza sie ze gracze oczekuja nie jakiejs platformy opcji WoGa itd. TYLKO NOWEGO MIASTA! Bo platform nikt nie rozumie a nowa frakcja to konkret. Istotnie bez nowych miast trudno mowic o rozbudowie gry.

VCMI jednak jest w budowie i wiele szwankuje. Jest to przypominam przepisanie gry od zera tak ze potrzeba tylko grafiki i dzwieku z Herosow. Jednak w budowie oznacza ciagle ze szwankuje. Np. mi nie chciala sie uruchomic bo system 32bitowy a wersja ,,dniowa" po prostu po wlaczeniu... znikala i nic Smile Dopiero dobra dusza przeslala mi SKLEJANKE OBU WERSJI I TO RUSZYLO:-) To pokazuje stan prac. Najnowsza wersja 0.99 jak slysze wciaz szwankuje na inteligencji komuptera oraz bardzo dlugo sie wczytuje. Przynajmniej mi. Cos chyba tez z plynnoscia przesuwu mapy jest bo skacze zamiast plynac. I to jest najwazniejsze do poprawy. A nastepnie dodanie Ery. Bo to jest projekt ktory WRESZCIE polaczy wszystko w jednym.

W tym stanie przystapilem do tworzenia kolejnego miasta. A jak widac jest to jeszcze na kredyt bo VCMI musi podniesc poziom. Ale nie zaszkodzi juz teraz robic miasta ktore sie potem uzupelni o to co dojdzie. U mnie to bardzo na kredyt bo jak pisalem nawet mi nie dzialalo! Robilem nie mogac sprawdzic! Smile Jedyne co mi dzialalo to na tablet. Wersja 0.97 z 2014! Roku a zatem archiwalna. Ale wiedzialem ze mi sie uruchomi niedlugo! I rzeczywiscie przychodzi wiadomosc od tej osoby... I JUZ MAM NAJNOWSZA WERSJE! Smile To nie przypadek bo nie ma czegos takiego. Wszystko jest planem Boga. Jesli cos mi nie wychodzi Bóg daje szanse komus aby pomogl! To bardzo wazne.

Jak sie robi miasta do Heroes? Oglasza sie projekt. Robi strone, forum. Oglasza nabor. Rozpoczynaja sie dyskusje. Niektorzy cos tam robia. Po paru miesiacach nowosc juz nie jest nowa... I zainteresowanie upada... Razem z projektem... Taki cykl byl typowy dotad. Upadlych projektow jest duzo. Az trudno zliczyc. I oczywiscie tym systemem gdybym zaczal koniec bylby taki sam. Wiec trzeba bylo ODWROTNIE! Smile Zamiast zaczynac od poczatku zaczac od miejsca gdzie... inni przerwali! Smile

Tym razem bylo tak... Mamy unikalny zapis procesu tworczego na zywo:
[link widoczny dla zalogowanych]

acidchalk
I always loved the look of that town screen. Too bad no one has that town screen before all of the buildings were added or i could have chopped it up and gotten it working in seconds

...

Czyli uwielbiam widok tego miasta. Szkoda ze nie ma go bez budynkow bo wtedy zrobienie go zajelo by sekundy.

Skoro marzy o tym miescie to poszukalem lepszej wersji nieco czystszej bez budynkow i mowie. Jesli chcesz wyczysc. Skoro marzy?
O tutaj pojawil sie Macron1 i po 15!!! minutach wrzucil WYCZYSZCZONE TLO! Nie wiem jak on to zrobil. Zajrzec na forum pobrac obrazek, otworzyc programem graficznym wyczyscic wrzucic na serwer do pobierania i poinformowac o tym! Godzina zarejestrowana:
May 13, 2017 01:08 PM
May 13, 2017 01:23 PM
Po 15 minutach SmileSmileSmileSmile I to nawet dobrze zrobione jak na takie tempo. Od razu zobaczylem ze towarzystwo szalone... SmileSmileSmile Czyli dobrze. Tymczasem acidchalk zaczal to czyscic i stwierdzil ze zacznie to wieczorem. I zglosil sie od razu zeryss ktory zajmuje sie wlasnie konczeniem takich miast! Zatem skoro zgromadzila sie juz grupa najwiekszych szalencow TO ZNACZY ZE PROJEKT JEST POWAZNY! Zatem spokojnie moglem oglosic reaktywacje bo wpisy byly nie w tym watku co projekt. Narodzil sie spontanicznie:
[link widoczny dla zalogowanych]

I faktycznie zaczalem w poniedzialek w srode za tydzien juz nie bardzo mialem co robic wszystko bylo wyciete. 9 dni bez niedzieli Smile Rekord Guinessa w robieniu miast do Heroes III pobilismy NWC. Przy czym sa animacje! Nie tylko wyciete obrazki! Ale tylko w taki sposob mozna bylo to zrobic. Poki ochota nie odejdzie. Bo potem to juz projekt upada albo sie wlecze...
Miasto wyciete z obrazka:

Poprzednicy dosc dobrze rozplanowali miasto tylko perspektywa nie zawsze sie zgadzala i skala obiektow. Okna np. gildii magow w porownaniu z wieza obok wygladaja jakby mieszkaly tam szczury (sa takie jednostki Smile Trzeba przeskalowac aby sie zgadzalo. Juz to zrobilem zreszta.

A co to za miasto? Niby piratow czyli Regna. Oczywiscie Jadame. Muzyke dobralem tak ze wzialem utwor z MMVIII ktory najbardziej mi pasowal a potem odkrylem ze ma tytul... Jedyny ktory ma! Inne to theme 1,2,3 itd. Tytul Regnan fleet:-) Czyli na sluch pasowalo do tematu i w ciemno wybralem! Mowilem jak dobra w MM jest muzyka.Ale ich juz zrobila HotA stad aby nie dublowac zaproponowalem aby to byli rebelianci przeciw piratom bo ludnosc miejscowa wyglada na obdartą wiadomo pod rzadami piratow. To mogli sie zbuntowac. Ale ogolnie nie bylo gadania tylko praca. Odwrotnie niz zawsze.

Czyli tylko szalony sposob jest dobry. Zebrala sie grupka takich i nowe miasto prawie gotowe. Teraz tylko trzeba to zaprogramowac. Grafika to nie wszystko. Tym bardziej ze zajmujemy sie na raz wieloma miastami i rzeczami. Nie sposob soidziec tylko w jednym. A co chwila nowy pomysl:-) To jest tworczosc. I mowilem ze bede robil gry Smile

W planie cala seria miast SmileSmileSmile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna -> Tam gdzie nie ma już dróg... Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy