Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna
Heroes - Mapa przygody.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna -> Tam gdzie nie ma już dróg...
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133819
Przeczytał: 42 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:42, 14 Wrz 2010    Temat postu: Heroes - Mapa przygody.

Mapa przygody musi byc piekna.Taka tradycja herosow.
Tutaj potrzeba bardzo roznych krajobrazow a nie ma zbyt duzo roboty bo krajobraz sie nie rusza a jesli juz to rytmicznie typu wiatraki czy woda.
Tutaj nie mozna oszczedzac.
Mozna sie zastanowic jak ukazac np. niebo?
Czy nie mozna by czesc gorna ekranu poswiecic na kawalek nieba?
Ilez by dodalo piekna krajobrazowi.
Barwy musza byc realistyczne a nie jakos sztucznie-bajkowe.
Oczywiscie jest tez motyw zniszczonej ziemi bagna itp.
One musza miec swoj klimat byle bez przesady.
Chodzi rowniez o oczy.Aby komputer nie bil po twarzy jakimis blyskami.
I nie niszczyl wzroku.Piekno nie polega na oslepianiu.
Wrecz przeciwnie.
>>>>>
Poruszanie sie powinno byc latwe
aby nie trzeba bylo wykonywac zbyt skomplikowanych czynnosci.
Podobnie wszystkie opcje gry powinny byc obok latwo dostepne.
A rozbudowa miasta z mapy przygodny znakomicie przyspieszy gre.
>>>>>
Mapy nie moga byc zbyt male ani zbyt duze.
Zbyt mala szybko sie konczy.Zbyt duza jest za dluga do ukonczenia.
Zreszta opcje beda tu znakomite. 5 rozmiarow w sam raz do wyboru.
Szybkosc poruszania herosa tez nie moze byc zbyt duza bo szkoda oczu.
Takie miganie niszczy wzrok.
Trzeba dostosowac poruszenia do szybkosci wzroku.
Sa naturalne parametry gdy wzrok sie nie meczy.
Wszelkie miganie musi byc usuniete.
>>>>>
Muzyka zawsze byla wspaniala w herosach - takze i tutaj musi byc poziom mistrzowski.Nie trzeba mowic.




Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BRMTvonUngern dnia Nie 11:40, 26 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133819
Przeczytał: 42 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:09, 27 Wrz 2010    Temat postu:

Wielkosc mapy musi byc skorelowana z mozliwosciami jej przejscia.Czyli esli mapa jest duza to nie powinno byc napchane do maksimum wszystkiego bo znow zbyt dlugo trwac bedzie rozgrywka.Jesli jest duza mapa to trzeba by ja wypelnic krajobrazem a mniej jakichs zadan do wykonania.Trzeba to zrownowazyc.Aby rozgrywaka byla mozliwa do prowadzenia w normalnym czasie.Tutaj trudno osiagnac perfekcje ale rzecz mozna poprawic w trakcie.To znaczy w pierwszym i drugim dodatku.
>>>>>
Wielkim bledem byly by sztuczne kolory a to w tym celu aby udziwnic gre.
Jednakze poruszanie sie po jakichs czarno-niebiesko-fioletowych krajobrazach meczy.Bo czlowiek lubi zielen i blekit.Jak w naturze.
Niewazne co opowiadaja gracze.Jakie to oni dziwy chca.Jakie kkolory.
Pograja troche i sie zmecza.I rzuca gre.
Takich dziwactw mozna wysluchac ale nie ralizowac.
Nastepujace krajobrazy warto opracowac.
Pory roku:
lato - krajobraz ciemno zielony od slonca - dojrzaly.
jesien - zloto-brazowa
zima - biala
wiosna - jasna zielen kwitniecia
To jest naturalny cykl u ludzi.
Oczywiscie w kazdej szerokosci sa inne pory roku.
A wiec bedzie to pustynia nie zaraz piaski ale i kamienista.
Dzungla.
Krajobraz gorzysty...
Oczywiscie wystarczy zjarzec do atlasu ziemi tam sa dokladnie wyszczegolnione pasy krajbrazu.I podobnie zrobic!
Rowniki zwrotniki itp.
Oprocz tego rzecz jasna.Zniszczona ziemia przez ,,przemysl'' czyli jakies wulkany kopalnie itd.
Bagna,podziemia i tym podobne uzrozmaicenia.
>>>>>>
Kolory rzecz jasna zgodne z tym jaki jest zamek.
Ludzie zielony kraobraz.
Elfy czyli bastion brazowo zielony a w ogole duz drzew.
Podobnie zamki natury tez zielone.
I tradycyjna zima w zamkach magow..
Oczywiscie po przeciwnej stronie zniszczone ziemie cmentarze podziemia itp. nieprzyjemny.
Poza tym barbarzyncy krajobraz twardy wymagajacy.
Jeszcze jakies bagna.
Zamek pustynny moze. Niekoniecznie sam piach ale jakies palmy itp.
Jakies moze dzungle i odpowiedni zamek w stylu zaginione cywilizacje.
Itp. zgodne ze strefami klimatu.
W ten sposob mapa bedzie dostosowana do natury ludzkiej a przeciez ludzie maja grac i musi byc dla nich odpoczynkiem patrzenie na krajobraz.

I znow Heroes III pokazuje ze trudno tu juz cos ulepszyc a popsuc bardzo latwo:


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133819
Przeczytał: 42 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 17:53, 11 Paź 2010    Temat postu:

Jak juz mowilem kolorystyka juz pierwszej i drugiej wersji byla znakomita.
Trzecia zachwyca do dzis.Dlatego tez nie ma tu specjalnie co nowego osiagnac...
Totez istnieje obawa ze tworcy kolejnych czesci zrobia rozblyski swiatla itp.
aby na sile upiekszyc cos czego juz upiekszyc nie mozna.Spowoduje to psucie oczu i zaburzenia w organizmie nie dodajac uroku grze a wrecz odpychajac od gry.
Totez tutaj trzeba podejsc rozumnie.Opracowac ladna grafike ale spokojna i na tym poprzestac.Zawsze mozna upiekszyc jakis szczegol ale robienie tego na sile tylko popsuje...
>>>>>
Ekran przygody powinien byc tak zorganizowany aby poruszanie sie bylo latwe i mozna bylo szybko dokonywac wszelkich operacji bez szukania ,,gdzie to jest''.
Opowiadam sie tez za tym aby z chwila odkrycia jakiejs czesci mapy mozna bylo dowiedziec sie ile tam czego lezy albo jak silne sa wojska ktore stoja bez okreslen typu : duzo horda zgraja.Tylko po prostu liczbe.
Doswiadczenie uczy ze jak gracze nie wiedza ilu jest przeciwnikow to zapisuja gre nastepnie atakuja na probe.Dowiaduja sie ile jest jednostek wroga a nastepnie cofaja gre do momentu zapisu i decyduja czy atakowac czy ominac.Jest to niepotrzebna bezsensowna strata czasu ktora mozna ominac po prostu okreslajac dokladna liczbe wrogiego oddzialu po najechaniu musza.Kto lubi niespodzianki nie bedzie wlaczal tej opcji i wszyscy beda zadowoleni.
Trzeba unikac ,,niespodzianek'' ktore wnosza tylko tyle ze trzeba cofac gre i jeszcze raz robic to samo.To meczy i marnuje czas.Juz sam czarny ekran jest wystarczajaca niespodzianka...

I znow uroczy obrazek z pierwszej wersji:


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna -> Tam gdzie nie ma już dróg... Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy