Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna
Clair Obscur: Expedition 33. Zwyczajna Klara: Wyprawa 33.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna -> Tam gdzie nie ma już dróg...
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 137638
Przeczytał: 56 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 10:45, 29 Kwi 2025    Temat postu: Clair Obscur: Expedition 33. Zwyczajna Klara: Wyprawa 33.

Hoho! Wydaje się że mamy grę roku! i jest ona bardzo bardzo ogólnie podobna do Arcanum. To znaczy podobna epoka i podobne ambicje ale poza tym wszystko oryginalne!

To będzie gra roku 2025? Recenzenci i gracze są tym razem zgodni

X / autor: Marcin Pietrzyk / 25-04-2025 10:56

"Clair Obscur: Expedition 33" to gra RPG wydana na PC, PS5 oraz Xbox Series X/S. Odpowiada za nie niezależne francuskie studio Sandfall Interactive. Jest to pierwsza duża gra tego studia, która trafia na rynek.

...

A więc oczywiście studio 1A bo indyki to naprawdę jest głupie albo kojarzy się z kurakiem albo z sybkontynentem bez sensu. Określenie powinno wyjasniac a nie zaciemniać istotę zjawiska. Nie mylić go z innymi. Czemu mam mieć obraz indyka gdy poruszam takie kwestie? Absurd. Ponadto tym pozytywnym wyróżnikiem miał być lata temu brak wydawcy. Że sami robią wszystko. Ewentualnie można szukać skojarzeń z brakiem wpisywania się w główny nurt produktów o super grafice utartych schematach braku trudności, olbrzymim budżecie wydanym głównie na reklamę aby bezpiecznie zarobić... To bardziej. Obecnie niestety wszyscy wydają na Steam lub na jakiś abonament u dużego dostawcy usług. De facto to są też wydawcy! Tak naprawdę niezależni powinni sprzedawać tylko ze swojego sklepu żeby spełnić te warunki robienia wszystkiego samemu. Zatem 1A bardziej pasuje. Oznacza skalę produktu a z automatu te gry nie mają bata wydawcy który ingeruje w proces twórczy bo po prostu nikt nie liczy na olbrzymie zyski na takiej produkcji. Stąd wolność twórcza.

Akcja "Clair Obscur: Expedition 33" osadzona została w mrocznym świecie fantasy stylizowanym na Belle Époque.

... Czyli trochę Arcanum ale nie jest to w żadnym razie następca. Nic z tych rzeczy.

Raz do roku Malarka budzi się i maluje coś na swym Monolicie. To przeklęta liczba. Każdy w tym wieku zmienia się w dym i znika. Z roku na rok liczb jest mniej i więcej nas zostaje usuniętych. Jutro się przebudzi i namaluje "33". Jutro my wyruszymy w naszą ostatnią misję – zniszczymy Malarkę, aby już nigdy więcej nie namalowała śmierci. Jesteśmy Ekspedycją 33.

...

No i się zaczyna! Kompletne szaleństwo pomysłu! Malarka jako ta zła! Żadnen zwykły człowiek tego by nie wymyślił! Pędzlem wykazuje ludzi! Szok! Szal! Szał! Szał! Tonjest twórczy szał! Na dodatek znamienny wiek 33 lata czyli... Lata życia Jezusa według tradycji. Być może trochę za krótko bo symboliczne 30 lat życia ukrytego i 3 lata życia publicznego to ładnie się sumuje do 33. 34 już nie ma takiej mocy. I my też mamy uratować czyli zbawić świat! Wszystko co dobre jest w Biblii! Tylko trzeba umieć znaleźć!

Jak podaje SteamDB pierwszego dnia dostępności gry włączyło ją prawie 52 tysiące graczy. Jest to drugi najlepszy wynik wśród growych nowości (przegrywa jedynie z "The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered").

... Niestety odgrzewany kotlet ,wygrał'...

Na Steamie ma ponad 91% pozytywnych recenzji. Na Filmwebie obecna ocena to 8,9. Gra ta, co ostatnio bywa rzadkością, cieszy się uznaniem zarówno graczy jak i recenzentów. Recenzentka Filmwebu wystawiała jej 9.

...

A jaki był ,pik' na steamie?
121.422 pikinierów to daje zwycięstwo w Heroes 3! To znaczy 2,5 miliona nawet sprzedanych kopii. Jednak tu dochodzą abonamenty! Tak niestety już też się to zmienia ze zwykła sprzedaż zanika. Po co wam własność jak możecie być szczęśliwymi niewolnikami? Nie będziesz miał nic i będziesz...

"Clair Obscur" to, bez dwóch zdań, najbardziej stylowa i elegancka gra tego roku. Już sam tytuł jest wyrafinowany i, wbrew pozorom, silnie związany ze klimatem świata. Jednocześnie pozostaje produkcją na wskroś europejską, a konkretnie – francuską. Zapiera dech w piersiach i zaskakuje nietuzinkowymi rozwiązaniami. Może być tak, że po rozniesieniu na proch grupy zjaw udamy się prosto do obozu, by urządzić dla towarzyszy fortepianowy koncert. Rzucane często gęsto przekleństwa nie przeszkadzają bohaterom w mówieniu poetyckimi metaforami. Ich twarze są piękne, chociaż pokryte bliznami, a pod plamami krwi widać, że mankiety są idealnie zapięte. Ta mieszanka absurdu, krwi i wysmakowania ma w sobie wiele uroku.

...

Niestety jest duży minus bluzgi. Albo kultura albo chamstwo! Zdecydujcie się! Tu potrzebny mod na usunięcie kloaki słownej. To jest wadą produkcji.

Jeśli przyjdzie nam odwiedzić jakieś wnętrza, to będą one miały klimat dziewiętnastowiecznych kamienic, pełnych złoceń, kryształów i mebli w stylu art deco. Miasto Lumière, w którym rozpoczyna się przygoda bohaterów, stanowi amalgamat francuskich miast z przełomu wieków, chociaż ze względu na wznoszącą się nad nim przekrzywioną wieżę Eiffela najbardziej przypomina Paryż. Belle èpoque służy nie tylko jako inspiracja dla ogólnego wyglądu świata, bo wpływ tego okresu widać też w ubiorze postaci, charakterystycznych fryzurach, używanych przez nich artefaktach.

...

Wreszcie Francuzi pokazali to co u nich najlepsze! Po żałosnym incydencie jakim jest Ubisoft tu mamy pokazany potencjał tego kraju! To chcemy oglądać!

Jednocześnie "Clair Obscur" jest produkcją na tyle neutralną, że jej język z łatwością zostanie zrozumiany w różnych zakątkach globu. A wszystko to za sprawą wciągającej opowieści, która trzyma mocno od samego pełnego emocji prologu. Historia jest prosta (przynajmniej na początku się taka wydaje), ale jednocześnie oryginalna. Motywacją bohaterów jest fakt, że został im już tylko rok do nieuchronnej śmierci w tzw. Gommage’u, który ma postać fali mroku przetaczającej się po całej krainie. W tym świecie długość życia określa pół-boska istota zwana Malarką, która co roku maluje na ścianie ogromnego monolitu liczbę. Osoby, które ukończyły podany wiek, umierają w efektowny sposób, przemieniając się w płatki kwiatów (zapewne róż, bo tak jest bardziej romantycznie).

...

Genialne pomysły! Typowe dla sztuki. Widać artyzm. Nie ma to przecież poza światem sztuki innego sensu. Styl piękno odczucie. ... Trochę może ta czarownica z Narni wchodzi jako inspiracja? To mi najbardziej przypomina ten klimat.

Walka oparta jest na punktach akcji i całej masie zasad ich dotyczących: zarówno tego, jak je zdobywać, jak i skutecznie zużywać. Umiejętności bohaterów zazębiają się i wzajemnie uzupełniają – jeden bohater zada ogromne ilości obrażeń pod warunkiem gdy poprzedni przygotuje dla niego przeciwnika i nada mu określony status. Taktyczną decyzją jest zatem nie tylko wybór umiejętności (jednorazowo każdy bohater może ich mieć sześć), ale też dobór statystyk dopasowanych do rodzaju broni. Kombinacji jest naprawdę dużo. Na przykład z Maelle, która jest mistrzynią szermierki, łatwo można uczynić tzw. "glass canon", delikatnego wojownika o dużej sile rażenia. Ale nie brakuje jej też umiejętności wsparcia. Do tego dochodzą jeszcze pikto oraz luminy, czyli tutejszy odpowiednik perków nadających dodatkowe zdolności lub zapewniających postaciom różne wzmocnienia. W efekcie zarządzanie drużyną zamienia się w nie lada łamigłówkę.

...

I wreszcie zasady gry! Bo przedtem był klimat narracja fabuła. Owszem artystyczna ale to za mało na grę. Tu jak widać jest wszystko przemyślane i logiczne i trzeba realnie wybierać.

Jednak znajomość mechanizmów walki oraz sprawne zarządzanie ich umiejętnościami to nie wszystko, bowiem "Clair Obscur" do elementów turowych dodaje zręcznościowe. W efekcie praktycznie z każdego starcia jesteśmy w stanie wyjść bez szwanku, bo ataki wrogów można zniwelować na kilka sposobów: unikając ich, parując, przeskakując nad nimi oraz wykonując różne kontrataki. I tutaj przydaje się dobry refleks, bowiem nie są to tylko zwykłe QTE. Wyczucie czasu jest tak samo ważne jak znajomość wzorców ataków przeciwników, a tych nie nauczymy się, o ile najpierw kilka razy nie oberwiemy. Dzięki temu nawet przy średnim stopniu trudności walki są emocjonujące i stanowią całkiem niezłe wyzwanie, zaś tura przeciwników nie jest najlepszym momentem na zrobienie sobie kawy.

[link widoczny dla zalogowanych]ż+dostępna.+Ile+osób+gra-160660

Czyli mieszanina turowosci i zręczności dobrze zrobiona. Już to jest ciekawe.
Czyli mamy grę a nie ,,nowelę wizualną".

Z tego co czytam nie ma tam ordynarnego ,seksu' jak to robią dla większej kasy tylko nawiązywanie relacji. Co też jest znowu ambitnym pomyslem. Jednak gra nie jest dla dzieci! Wręcz nieletnich nie chce wpuścić! Tu ostrzegam jakby ktoś zrozumiał że może dać dzieciom. Nie bardzo. Ostrzegam. Gry nie są z automatu dla dzieci! Tu chwalimy oryginalność ale nie można gwarantować że każda treść jak choćby te bluzgi jest bez zarzutu i mamy wzorzec. Gra to olbrzymi wytwór i posiada bardzo wiele aspektów i mimo ogólnej innowacyjności może posiadać mnóstwo wad i niedociągnięć nie tylko technicznych! To najprostsze do wychwycenia!

Oczywiście takie gry ocenia się względem budżetu i dlatego UE5 tutaj jest zrozumiały. Daje jakość grafiki niemożliwa w przypadku gdyby sami robili wszystko od zera! Zanim by to zaczęło działać to by skończył się budżet a trzeba oddać grę na premierę i nie wzbudzić pośmiewiska. Gry AAA wymuszają na wszystkich twórcach wysoką jakość grafiki aby klient w ogóle spojrzał! Gry o dawnej grafice robione w 2025 to raczej dla growych wyjadaczy. Ale jeśli są dobre to oni je też rozpropaguja! Ale jeśli chcesz od razu sprzedać to musi być to minimum stąd powszechność rozwiązań typu Unity UE5 kiedyś lithtech i inne mniej znane. Obniżają drastycznie koszt dając zadowalająca jakość. Stąd gry 1A to nie jest już grafika sprzed 20 lat a taka sprzed 5. Co jest istotnym skokiem naprzód.

A więc i tu spotkamy tego rodzaju grafikę.



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BRMTvonUngern dnia Śro 18:04, 30 Kwi 2025, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 137638
Przeczytał: 56 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:34, 01 Maj 2025    Temat postu:

Oczywiście mimo absolutnego niepodważalnego fenomenu gra nie jest idealna! I nie ukrywajmy ich bo to zwyczajnie głupie.

Jest pewien problem z optymalizacją grafiki, czyli animacjami. Chyba ich za dużo bo gra ambitna i komputery nawet dobre nie ogarniaja. Czyli jak zwykle w takich sytuacjach - za mało klatek na sekundę FPS... Poza tym te różne frame generation czy upskalingi jak zwykle rodzą problemy... Ale oczywiście to znowu robiło 60 osób...
Niektóre błędy nie są jednak jak mówią znawcy trudne do poprawy tylko trzeba umieć to zrobić w UE5...

Ale oczywiście problemy techniczne są wpisane w produkcje małych studiów. I nie nie chodzi o to że grafika ,jest najważniejsza' tylko o to że ta gra jest artystycznie malarska! To nie jakiś zombi horror. Tu szkoda tej grafiki. Zrobić super grafikę a potem ją wyłączać i robić słaba żeby gra miała płynność? To jest absurd. UE5 jest dobrze znane. Jest mnóstwo forów poradników gdzie devovie doradzają na podstawie doświadczenia jak upłynnić animacje. A wady te powinny być dobrze znane.

Gra jest makabrycznie okrutna. Już sama zasada eksterminacji kolejnego ludzkiego rocznika za roczniekiem jest skrajnie zwyrodniała nawet jako koncepcja. Okrucieństwo łączy się z pięknem! Jest to znane w historii sztuki z cywilizacji zgniłych i upadajacych ... takich jak obecny Zachód. A więc to nie jakiś przypadek. Taki jest stan Zachodu... Żeby było jasne! GRA JEST PRAWDZIWA! Taki jest świat! To że ja nie mogę tego znieść to nie zmienia faktu że tak jest! Absolutnie to nie znaczy że to jakiś błąd! Twórczość opisuje świat!

Wulgaryzmy brudzą tę grę. To jest psucie wyrazu. Jednak to jest dydonans.

Niestety liniowość ... Oczywiście małe studio nie może szaleć z otwartymi światami bo polegnie. Tu jest sukces bo właśnie nie przesadzili z wielkością świata. Co oznacza też krótkość. A więc trwa może z 60 godzin. Ale to konieczność a nie zaleta! Będzie problem z regrywalnoscią. I niestety gra jest niestety na jeden raz. Co jest skutkiem ogromnej roli fabuły która jest właśnie liniowa. Drugi raz was już nie zaskoczy. Tu jest problem ogromnej utraty przeżyć po pierwszym przejściu gdzieś 90% wrażeń. Drugi raz to już tylko sentyment. Niestety cena niebywale mocnej opowieści. Nawet to co napisałem już wam trochę popsuło. Tu właściwie powinienem powiedzieć odpal nie pytaj... I koniec.

Poziom trudnosci skacze i spada nagle czyli raz jest za trudno raz za łatwo. Chyba przecież robi się strefy trudności A B C D E F ... Z i wtedy A to start Z to koniec czyli ostatni najgorszy złol do pokonanie? Trudność stref rośnie od a do Z. Czy to nie jest znane? Czy ja tu coś odkrywam? Tworząc grę należy rysować schematy.

Długość 30 godzin jeśli robicie rozciąganie gry na siłę czyli ,chcę zajrzeć w każdy kąt' to 60 godzin. Tu jednak przydalo by się więcej zawartości. Słyszę że są gotowi na kolejne części. Ale chyba najpierw porządne dodatki. Które mogą przełamać liniowość przy okazji dodając więcej ścieżek przejścia z jakby je wplątać to wrażenie liniowości znika.

Oczywiście nie jest deprecjonowanie gry. Wręcz przeciwnie. Jest tak dobra że wręcz chodzi o to aby wyciąć wszystkie chwasty i wygładzić kanty aby była lepsza! A i tak ciężko wam będzie znaleźć na rynku cokolwiek na tym poziomie. Gra praktycznie 2,5A bo do 3A to brakuje skali ale z dodatkami? Da się zrobić 3A w 30 osób Smile)) Po to są w końcu takie wytwory jak UE5 żeby to było możliwe i pokazali że jest możliwe!

Widać malarskość tej gry! Ponad 30 ostatnich lat to dążenie do hiperrealizmu kompletnie zmęczyło wysypem produkcji które miały być 1 do 1 takie jak widok za oknem. Pisałem nie raz. I to jest właśnie to że jak patrzę na tą grę to nie pomyśle jej z inną jak to było w starych grach i było znakomite!



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 137638
Przeczytał: 56 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 19:20, 02 Maj 2025    Temat postu:

A jak sprzedaż? Twórcy poinformowali o 500.000 w pierwszy dzień a na 3 dzień o 1 mln. Korzystając z danych stima pomnozonych tak aby na 3 dzień było milion można szacować dzień po dniu co jest ciekawe. Ale jak wiemy wiele osób kupuje w ciemno przed premierą a ta gra nie była zupełnie nie znana szczególnie we Francji i juz przed premierą były zaklepane egzemplarze i to nawet 464.000 !!! Chyba że źle liczę?

Wyszło mi tak

Przed premierą dzień 0
0 . 464.000
1 . 643.000 + 179.000
2 . 821.000 + 178.000
3 1.000.000 + 179.000 (oświadczenie twórców)
4 1.178.000 + 178.000
5 1.398.000 + 220.000
6 1.626.000 + 228.000
7 1.845.000 + 219.000

To jest na 1 maja czyli dziś licząc 225.000 będzie 2.070.000 kopii! Ponad 2 miliony.
Co ciekawe widzę że była sprzedaż 180.000 dziennie ale przed trzema dniami skoczyło 225.000. Co się stało? Zacząłem o niej pisać! Przypadek? Chciałbym wiedzieć czy mam aż taką moc?! :---)))

Gdyby to był 3A z promocją robiona maczuga po głowach to pierwszego dnia byłaby eksplozja a potem spadek bo nie było by już komu sprzedawać. Tu jest inaczej.

Gra jak widać rozchodzi się równo a na pewno falami. Ci co grali pytają innych... Grałeś w to? Nie to koniecznie zagraj! Ten gra i ma tak samo! Mówi następnemu i tak fala się rozprzestrzenia. Gra nadrabia paskudny incydent z Oblechvionem.I bardzo dobrze. Tragedia było by podcięcie jej przez ten niepotrzebny wyskok. Tu stary przebrzmiały ramol skandalicznie w niczym dosłownie nie poprawiony tylko reskin a tu przełom w branży gier. Powstanie nowego gatunku. Ekspedycja wyznaczyła nowe standardy i biedni twórcy którzy będą musieli teraz sprostać. Nie pamiętamy takiej gry od 15 lat a może i dłużej. Bo tu już wchodzi pytanie o porównania z całym okres tworzenia gier. Gry wszechczasów?!

Przypominam! Tu nie tylko o to chodzi że jest ładna. Nie tylko o to że ma unikalna fabułę! Czy muzykę! Bo ludzie nie obeznani z grami pomyślą że zachwyca nas grafika i muzyka bo są piękne. Te elementy w ogóle nie są grą! Ona ma tak fenomenalne zasady gry że mimo porównań że to jest podobne do tego inne do tamtego to wszystko jest swoiste! Pierwszy raz w historii taki system! I owszem twórcy znają gry i rozwiązania i nie ma sensu odkrywać koła na nowo. Ale to co zrobili to jest nowa nieznana jakość! Tego jeszcze nie było.I to jest podstawą oceny! A to że muzyka jest świetnie dobrana grafika narracja! Tak jest! Dlatego trudno to opisać. Ponadto nie można zdradzać bo to psuje bardzo wrażenie.

Jak kiedyś porównywałem do rzeźby. Tu proporcje zachwycają. Wszystko współgra ze wszystkim. Muzyka z grafiką grafika z narracja narracja z tempem wydarzeń itd. itp. Tysiące rzeczy muszą być proporcjonalne w grze do tysięcy innych i dopiero to tworzy piękno. Tu naprawdę grają tak że trudno znaleźć inną taką grę. Bo trudno w ogóle znaleźć dużo niezwykle wybitnej sztuki.



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BRMTvonUngern dnia Pią 19:21, 02 Maj 2025, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 137638
Przeczytał: 56 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 10:06, 04 Maj 2025    Temat postu:

I właśnie ta gra to jest zaskoczenie! Nie tak jak Oblechvion! Nie powiem że tego chcemy bo raczej późno się zorientowałem co się wydarzyło. Owszem u ludzi siedzących tylko w grach i z tego żyjących była ona w świadomości. Ale nawet oni szczególnie tym się nie zajmowali. Bo co było wiadomo? Szykuje się dobra gra. Ale takich informacji jest obecnie mnóstwo. Jedna z wielu. A że się szykuje to nie znaczy że się wyszykuje. W zapowiedziach to wszystko ładnie wygląda. Ponadto było to zapowiadane jako jRPGz czyli japoński RPG a poza Japonią to jest nisza graczy. Wielbiciele tego rodzaju wytworów owszem najbardziej na to czekali. Ale innym z czym to się kojarzy? Ogromne głowy małe ciałka i największe ze wszystkiego miecze. Takie przedstawienie wprowadzało w błąd bo to nie jest po prostu o Japonii. Tylko rozgrywka jest tego typu. A tak naprawdę to jest starego typu z lat 80tych lub obecnych gier mobilnych gdzie nie było możliwości bądź finansów do modelowania realistycznej walki 3D. Zatem walka jest statyczna. A jednej strony my z drugiej potwory i lup-lup lup-lup tak naprawdę stojąc w miejscu. Tylko tu jest to innowacyjnie rozbudowane i nie jest tylko prostym odejmowaniem obrażeń od zdrowia...

Ponadto aby grę ocenić to nie wystarczy kilka godzin bo może być fajnych pierwszych 10 godzin a potem dno. Bo obecnie z reguły nie ma dema ale można w okresie kilku godzin zwrócić. Twórcy to doskonałe wiedzą i staja na uszach żeby te pierwsze 10 godzin było super a potem już nie można zwrócić więc kasa jest. Niestety i takie numery robią. Zatem trzeba te 20 godzin zagrać czyli to praktycznie drugi dzień po premierze dopiero coś można powiedzieć. Zachwyt w 1 dniu nic nie znaczy.

Stąd gdy pojawiły się materiały że ,gra roku' to jeszcze mnie nie ruszyło. W końcu o każdej dobrze zrobionej grze jej wielbiciele będą mówić gra roku. Dla miłośników jRPG może byc to gra roku co nie znaczy że da reszty. Dopiero gdy zaczęli pisać że ,ratuje gry' to mnie ruszyło żeby się zapoznać! Ratuje?! I dopiero wtedy się zorientowałem co wyszło.

Tu widzicie na czym to polega! Na zdobyciu zainteresowania! Żebysmy zwrócili uwagę... I tu niestety giganci miażdżą wszystkich. Co widzieliśmy jak Microsoft spuścił nam na głowy reskin Obliviona horrendalne monstrum bo jak się dowiedziałem stary zramolaly system ES nadal porusza ta gra... Tylko dla grafiki dodali ... nakładkę UE5! No matko co za partactwo! Co można zrobić bardziej na odwal! I ten incydent mógł zniszczyć coś tak odkrywczego jak Ekspedycja 33. Ale taki jest właśnie amerykański kapitalizm! Molochy zniszczyły mniejsze firmy. Które kiedyś były! Nie tylko Microsoft umiał robić programy operacyjne. i co? Zmiażdżył wszystkich... Tak też i google i w filmie jest jedno monstrum i nawet w lalkach tylko Mattel. Obłęd.

Na szczęście w grach wytworzyło się środowisko które filtruje sytuację na rynku i wyciąga takie zjawiska jak Claire Obscure. A przestrzega przed skokami na kasę. Oczywiście nie działa to perfekcyjnie ale jest. Jak widać po sprzedaży jednak miliony kierują się zdaniem znawców przed zakupem zwłaszcza nowych gier. Przy rimejkach już niekoniecznie bo sentyment kasuje rozum! Grałem żem w to jak miauem 8 kat i tera muszem oklikac wszyzdko co ma naklejone Oblivion na opakowaniu. To silniejsze ode mnie! Tak więc nie działa to w 100% ale często jak widać i dobrze. Nie ma powodu aby zrobili z tego konsumpcję fasfoodow. Kupujta to co wam polecają ,renomowane serwisy growe' którym płacimy za promocję i nie marudźta. Taki system sitwy powiązań i wspólnych interesów finansowych to rak. W Polsce co ciekawe podobno działa wszystko najlepiej bo te crapy u nas dostaja najniższe w świecie oceny u tych ,renomowanych'.

Co do Ekspedycji to ciekawostką może być fakt że wersja pudełkową więc obecnie raczej kolekcjonerska rozeszla się całości! Nie ma na składzie i zapewne produkują drugi rzut. Czyli aż tylu kolekcjonerów... Niestety główny poster gry jest bardziej paskudny od mordy z Obliviona i nie będę powielał. Poważna pomyłka dla gry która ma tyle artyzmu a tu taki trupiszon. Owszem gra ma drastyczny motyw przewodni. Może będę mówił tak że kto nie grał nie zrozumie a kto grał od razu. Gra jest po prostu o holokauście. Tak ! Człowiek poddany holokaustowi! Taki temat! Artyzm nie umniejsza potwurnosci i okrucieństwa. Dla mnie powiększa. Ten artystyczny holokaust bardziej szarpie. Przy nim urzynanie glow i wiadra krwi w jakichś Assasynach to marnowanie keczupu! Znowu tyle tych pomidorów poszło marne. Tu naprawdę fabuła zadaje cios w serce! Ale o tym może następnym razem.

I właśnie... Co tu jest retro? Gra bynajmniej nie jest retro bo jest najnowszym osiągnięciem pod względem rozwiązań. Retro to jest grafika wzorowana na około 1900 rok plus minus 15 lat. Oczywiście secesja którą jak każdy styl miała wzloty i upadki. Były to jednak jeszcze czasy gdy dbano o strój.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna -> Tam gdzie nie ma już dróg... Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy