Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna
PRLbis.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna -> Wybić się na Niepodległość! / Polska wzorem dla Świata.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 137729
Przeczytał: 50 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 21:38, 25 Kwi 2025    Temat postu: PRLbis.

Świetna analiza ,transformacji' po 1989 roku z wykopu...

Wolny rynek i konkurencja jest tylko dla "frajerów"

Wolny rynek i konkurencja jest tylko dla "frajerów", którzy nie mają dostępu do uprzywilejowanych pozycji,

dostęp do "uprzywilejowanych pozycji" determinuje łatwość osiągnięcia sukcesu i bezpieczeństwa ekonomicznego.

Rynki o wysokich zyskach i korzysciach są de facto niedostępne wolnorynkowo.

Ci, którzy nie mają do nich dostępu, muszą konkurować w sektorach o niskich barierach, gdzie konkurencja jest ostra, a zyski niskie.

Jak omija sie wolny rynek?, Beneficjenci, - Kategoria

Bankowość, Koncesje KNF, wysokie bariery finansowe i regulacyjne. Ogranicza dostęp nowych graczy., Duże banki, elity finansowe, - Koncesje i licencje sektorowe

Ubezpieczalnie, Koncesje KNF, wymogi kapitałowe i regulacyjne (np. Solvency II). Ogranicza dostęp nowych graczy., Duże firmy, elity finansowe, - Koncesje i licencje sektorowe

Media (TV, radio), Koncesje KRRiT, wpływy polityczne, wysokie koszty. Ogranicza pluralizm i konkurencję., Koncerny medialne, elity polityczne, - Koncesje i licencje sektorowe

Apteki, Limity geograficzne i demograficzne, koncesje. Chroni istniejące apteki przed konkurencją., Właściciele aptek, sieci apteczne, - Koncesje i licencje sektorowe

Uniwersytety, Akredytacje MNiSW, ścisłe regulacje. Ogranicza powstawanie nowych uczelni., Uczelnie, elity akademickie, - Koncesje i licencje sektorowe

Stacje kontroli pojazdów (SKP), Koncesje, wymogi techniczne (np. UDT). Ogranicza liczbę nowych stacji., Właściciele SKP, - Koncesje i licencje sektorowe

Autostrady, Koncesje na zarządzanie, powiązania polityczne. Wysokie koszty wejścia., Firmy koncesyjne, elity polityczne, - Koncesje i licencje sektorowe

Lotniska, Regulacje rządowe i międzynarodowe. Monopolistyczne struktury w zarządzaniu., Operatorzy lotnisk, państwo, - Koncesje i licencje sektorowe

Kopalnie, Koncesje na wydobycie, wsparcie państwa dla nierentownych zakładów. Ogranicza konkurencję., Spółki górnicze, związki zawodowe, - Koncesje i licencje sektorowe

Energetyka, Monopole państwowe, regulacje cen, koncesje na produkcję i dystrybucję. Wysokie bariery wejścia., Firmy energetyczne, państwo, - Koncesje i licencje sektorowe

Windy, Koncesje i certyfikacje (np. UDT) na instalację i konserwację. Ogranicza rynek do wąskiej grupy firm., Firmy konserwacyjne, serwisy techniczne, - Koncesje i licencje sektorowe

Samoloty (lotnictwo), Licencje na obsługę techniczną, koncesje na linie lotnicze, certyfikaty. Wysokie bariery wejścia., Linie lotnicze, firmy serwisowe, - Koncesje i licencje sektorowe

Rusznikarze, Licencje na wytwarzanie i naprawę broni (np. MSWiA). Ścisłe regulacje ograniczają liczbę rzemieślników., Rusznikarze, firmy zbrojeniowe, - Koncesje i licencje sektorowe

Sklepy z bronią, Koncesje na handel bronią, rygorystyczne wymogi (pozwolenia, kontrola). Ogranicza liczbę podmiotów., Właściciele sklepów, służby kontrolne, - Koncesje i licencje sektorowe

Transport publiczny, Koncesje na linie autobusowe/tramwajowe, przetargi faworyzujące duże firmy. Ogranicza konkurencję., Duże firmy transportowe, samorządy, - Koncesje i licencje sektorowe

Kasyna, Koncesje na działalność hazardową, ścisła kontrola państwa. Ograniczenie liczby kasyn., Operatorzy kasyn, państwo, - Koncesje i licencje sektorowe

Obrót alkoholem, Licencje na sprzedaż/produkcję, podatki akcyzowe, regulacje. Ogranicza dostęp nowych graczy., Producenci, dystrybutorzy, państwo, - Koncesje i licencje sektorowe

Usługi pocztowe, Koncesje na operatorów, monopol Poczty Polskiej w niektórych segmentach. Ogranicza konkurencję., Poczta Polska, operatorzy licencjonowani, - Koncesje i licencje sektorowe

Lekarze, Licencje, ograniczenie miejsc na studiach, kontrola izb lekarskich. Długie i kosztowne szkolenia., Lekarze, izby lekarskie, - Uprawnienia zawodowe

Komornicy, Ograniczona liczba stanowisk, nominacje ministerialne. Zamknięty dostęp do zawodu., Komornicy, elity prawnicze, - Uprawnienia zawodowe

Adwokaci, Aplikacje adwokackie, limity przyjęć, wysokie koszty. Korporacje ograniczają konkurencję., Adwokaci, izby adwokackie, - Uprawnienia zawodowe

Pielęgniarki, Licencje, ograniczenie miejsc na studiach. Długie procesy kwalifikacyjne., Pielęgniarki, izby pielęgniarskie, - Uprawnienia zawodowe

Piloci, Licencje lotnicze, kosztowne szkolenia, ścisłe regulacje. Ograniczenie liczby nowych pilotów., Piloci, linie lotnicze, - Uprawnienia zawodowe

Architekci, Licencje, wymogi izb architektonicznych. Ograniczenie liczby nowych specjalistów., Architekci, izby architektoniczne, - Uprawnienia zawodowe

Lasy Państwowe, Nepotyzm, zatrudnienie na podstawie koneksji. Stabilność i benefity niedostępne w sektorze prywatnym., Pracownicy, elity polityczne, - Uprzywilejowane posady

Koleje, Zatrudnienie w spółkach państwowych, stabilność, dodatki. Często powiązania polityczne., Pracownicy kolei, związki zawodowe, - Uprzywilejowane posady

Uniwersytety, Stabilne posady akademickie, zatrudnienie na podstawie układów. Niska konkurencja o stanowiska., Wykładowcy, elity akademickie, - Uprzywilejowane posady

Media publiczne (TVP), Zatrudnienie zależne od politycznych układów. Stabilność i wysokie zarobki w porównaniu do sektora prywatnego., Dziennikarze, elity polityczne, - Uprzywilejowane posady

Sądy, Nominacje sędziowskie, stabilność zatrudnienia, wysokie benefity. Ograniczone możliwości wejścia., Sędziowie, elity prawnicze, - Uprzywilejowane posady

Policja, Specjalne em erytury, stabilność zatrudnienia, dodatki. Ograniczone możliwości wejścia z zewnątrz., Policjanci, państwo, - Mundur, służba cywilna, administracja

Wojsko, Wczesne emerytury, benefity, stabilność. Ścisłe wymogi naboru., Żołnierze, państwo, - Mundur, służba cywilna, administracja

Służba cywilna, Stabilność zatrudnienia, dodatki, często zatrudnienie przez koneksje., Urzędnicy, elity administracyjne, - Mundur, służba cywilna, administracja

Administracja publiczna, Nepotyzm, stabilność zatrudnienia, benefity. Ograniczenie konkurencji w rekrutacji., Urzędnicy, elity polityczne, - Mundur, służba cywilna, administracja

Wdowia, Specjalne świadczenia dla wdów po mundurowych, niedostępne dla ogółu społeczeństwa., Wdowy po mundurowych, - Emerytury specjalne

KRUS, Niższe składki, wyższe świadczenia w porównaniu do ZUS. Faworyzuje rolników., Rolnicy, - Emerytury specjalne

Poselska, Wysokie emerytury po krótkiej kadencji, niedostępne dla innych grup zawodowych., Byli posłowie, - Emerytury specjalne

Kapitał, Wzrost wartości aktywów finansowych, dostęp do inwestycji. Wyklucza mniej zamożnych., Inwestorzy, elity finansowe, - Posiadacze

Nieruchomości, Rosnące ceny mieszkań, spekulacje rynkowe. Bariery wejścia dla młodych., Deweloperzy, „flipperzy”, - Posiadacze

Ziemia, Wzrost cen gruntów, spekulacje. Ograniczenie dostępu dla nowych nabywców., Właściciele ziemscy, inwestorzy, - Posiadacze

Flipperzy, Wpływ na rynek nieruchomości, spekulacje cenowe. Brak regulacji sprzyja ich działalności., Inwestorzy nieruchomości, - Lobby

Posiadacze, Wpływ na legislację chroniącą interesy właścicieli aktywów (np. ulgi podatkowe)., Bogaci inwestorzy, elity finansowe, - Lobby

Deweloperzy, Lobbying na rzecz deregulacji, ulg podatkowych, łatwiejszych pozwoleń budowlanych., Firmy deweloperskie, - Lobby

Usługi przy sektorach regulowanych, Przetargi ustawiane pod firmy powiązane z elitami. Nepotyzm w kontraktach., Firmy powiązane, elity polityczne, - Firmy zewnętrzne (koneksje, przetargi)

Pośrednictwo w przetargach, Firmy zdobywają kontrakty dzięki układom, a nie konkurencyjności. Wysokie marże kosztem podatników., Pośrednicy, elity polityczne, - Firmy zewnętrzne (koneksje, przetargi)

Dotacje sektorowe, Dopłaty (np. dla rolnictwa, energetyki odnawialnej) zniekształcają konkurencję, faworyzując wybrane sektory., Rolnicy, firmy energetyczne, - Inne mechanizmy

Regulacje celne, Cła i ograniczenia importu chronią krajowe monopole, ograniczając konkurencję zagraniczną., Krajowe firmy, monopole, - Inne mechanizmy

Kontrakty rządowe, Przyznawanie kontraktów na projekty publiczne (np. budowa dróg) firmom powiązanym politycznie., Firmy powiązane, elity polityczne, - Inne mechanizmy

Pośredni poziom stanowia bogaci gracze ktorzy korzystają z marki i platformy siły globalnych korporacji, co daje im przewagę nad biednymi frajerami:

Franszyzobiorcy sieci hoteli (np. Hilton, Marriott): Prowadzenie hoteli pod globalną marką po wykupieniu franszyzy. Wysoki kapitał (nieruchomość, opłata franszyzowa), brak koneksji. Marka zapewnia rezerwacje i rozpoznawalność., Przedsiębiorcy z dużym kapitałem, inwestujący w hotelarstwo.

Partnerzy Microsoft lub IBM (np. integratorzy systemów): Wdrażanie oprogramowania (np. Azure, IBM Cloud) po uzyskaniu licencji partnerskiej. Wymaga istniejącej firmy i kapitału na certyfikacje, brak koneksji. Marka dostarcza klientów i wiarygodność., Średnie i duże firmy IT, korzystające z partnerskich programów.

Autoryzowane sklepy Apple (Apple Premium Reseller): Prowadzenie sklepów Apple w atrakcyjnych lokalizacjach po uzyskaniu autoryzacji. Wysoki kapitał (lokal, licencja), brak koneksji. Marka Apple przyciąga klientów i zapewnia prestiż., Przedsiębiorcy z kapitałem, inwestujący w handel premium.

Dilerzy aut (np. Toyota, BMW): Prowadzenie autoryzowanych salonów dealerskich po uzyskaniu licencji. Wysoki kapitał (salon, zaplecze), brak koneksji. Marka zapewnia marketing i popyt., Przedsiębiorcy z dużym kapitałem, inwestujący w motoryzację.

Dilerzy sprzętu (np. John Deere, Caterpillar): Sprzedaż i serwis sprzętu rolniczego lub budowlanego po uzyskaniu licencji. Wysoki kapitał (magazyn, serwis), brak koneksji. Marka dostarcza rozpoznawalność i klientów., Przedsiębiorcy z infrastrukturą, działający w sektorze sprzętu.

Duzi partnerzy Uber/Amazon (np. Delivery Service Partners, floty Uber): Zarządzanie flotami lub centrami logistycznymi po podpisaniu umowy partnerskiej. Wysoki kapitał (pojazdy, magazyny), brak koneksji. Platforma zapewnia zlecenia i technologię., Przedsiębiorcy z kapitałem, inwestujący w logistykę.

Franszyzobiorcy restauracji (np. McDonald’s, Starbucks, Subway): Prowadzenie restauracji pod globalną marką po wykupieniu franszyzy. Wysoki kapitał (lokal, opłaty), brak koneksji. Marka gwarantuje know-how i klientów., Przedsiębiorcy z dużym kapitałem, działający w gastronomii.

Franszyzobiorcy sieci handlowych (np. Carrefour Express, UPS Store): Prowadzenie sklepów spożywczych lub punktów usługowych po wykupieniu franszyzy. Średni do wysokiego kapitału (lokal, licencja), brak koneksji. Marka zapewnia logistykę i rozpoznawalność., Przedsiębiorcy z kapitałem, inwestujący w handel lub usługi.

Problem polega na tym, że to, co w teorii ekonomii nazywamy "wolnym rynkiem", w rzeczywistości nigdy nie funkcjonuje w próżni. Jest osadzone w systemie prawnym, regulacyjnym i społecznym, który tworzy bariery, uprzywilejowania i nierówności strukturalne.
Bariery Regulacyjne i Kapitałowe: Sektory o najwyższych potencjalnych zyskach są często chronione przez państwo – dostęp do nich limitują koncesje, licencje i gęste sieci regulacji, co drastycznie ogranicza konkurencję i faworyzuje nielicznych, już istniejących graczy z odpowiednim kapitałem i wpływami.
Rola Państwa: Państwo nie jest neutralnym arbitrem. Poprzez stanowienie regulacji, system zamówień publicznych, a także obsadę lukratywnych stanowisk w spółkach Skarbu Państwa czy służbach publicznych, ma ogromny wpływ na kształt rynku i aktywnie tworzy lub podtrzymuje uprzywilejowane pozycje, niedostępne dla zwykłych śmiertelników.
Kapitał i Koneksje: Posiadanie kapitału finansowego oraz kapitału społecznego w postaci koneksji i układów jest kluczowym wytrychem otwierającym drzwi do rynków o wysokich marżach i zdobycia uprzywilejowanej pozycji. To ono, a nie czysta rynkowa efektywność czy talent, w dużej mierze decyduje o sukcesie, marginalizując tych, którzy tych zasobów nie mają.
Uprzywilejowani spoza wolnego rynku tworzą regulacje, które zabezpieczają ich interesy przed konkurencją. Polska państwowość jestw tej perspektywie struktura zdominowana przez posiadaczy przywilejów, posad i nieruchomości, wspierana przez służby, które tego status quo chronią i zabezpieczają.
System faworyzuje posiadaczy: Zyski z posiadanego kapitału i aktywów (nieruchomości, ziemi) są często chronione prawnie (np. poprzez ulgi podatkowe, brak opodatkowania wzrostu wartości), a ich wartość rośnie, często spekulacyjnie. Stawia to osoby bez tych aktywów na straconej pozycji – muszą płacić coraz więcej za podstawowe dobra, podczas gdy inni bogacą się samym faktem posiadania.
W tym samym czasie "frajerzy", pozbawieni kapitału i dostępu do uprzywilejowanych sektorów, muszą walczyć o przetrwanie gdzie konkurencja jest masowa. Praca w tych obszarach (czy to na etacie, zleceniu, czy w mikroprzedsiębiorstwie) oznacza często nędzne zarobki. Ale to nie koniec ich obciążeń.
Na tych "biednych frajerach" spoczywa nieproporcjonalne brzemię utrzymywania całego aparatu państwowego. Poprzez podatki i składki, często w nieproporcjonalnym stopniu w stosunku do ich ograniczonych dochodów (regresywny VAT czy akcyzę), finansują funkcjonowanie armii, policji, sądów, więzień i infrastruktury.
Utrzymują system, który – jak wynika z powyższej analizy – glownie służy ochronie przywilejów posiadaczy i elit. Co więcej, w przypadku wojny, to właśnie na tych osobach spoczywa obowiązek obrony tego systemu który na co dzień ich marginalizuje i wyklucza. Mają narazas swoje bezpieczenstwo i zycie za porządek, w którym ich szanse są minimalne, a bezpieczeństwo ekonomiczne iluzoryczne. Dodatkowo, stanowią podstawowy, łatwo wymienialny zasób siły roboczej w nisko kwalifikowanych sektorach.
Ich pozycja negocjacyjna jest celowo słaba, zbijana przez lobby niskich kosztow pracy, za pomoca imigrantów, co utrwala ich rolę taniej, dyspozycyjnej siły roboczej, niezbędnej dla systemu.
To obraz gospodarki, w której "wolny rynek" jest dla tych, którzy nie mają dostępu do obszarów chronionych, a jednocześnie to właśnie oni ponoszą fundamentalne koszty utrzymania i obrony systemu, który te przywileje generuje i chroni.

Dla biednych frajerow pozostaje tylko praca na rzecz kogos poprzez etat, zlecenie, dzielo lub walka o ochlapy w ponizszych branzach:
◇ Pizzeria: Niski kapitał na start (lokal, sprzęt), brak licencji poza sanepidem. Wysoka konkurencja z sieciami (np. Domino’s) i lokalnymi punktami. Kluczowa lokalizacja i jakość.
◇ Usługi ogrodnicze: Minimalne koszty (narzędzia, transport), brak formalnych uprawnień. Średnia do wysokiej konkurencja z lokalnymi ogrodnikami i firmami. Sezonowy popyt.
◇ Usługi budowlane: Niski kapitał (narzędzia, ekipa), brak licencji dla prostych prac (remonty). Wysoka konkurencja z innymi ekipami i firmami. Presja na niskie ceny.
◇ Transport: Możliwość startu z jednym pojazdem (bus, taksówka), brak koncesji dla drobnych usług. Wysoka konkurencja, wypieranie przez platformy (np. Bolt, Uber) stosujące dumping i zatrudniające imigrantów za grosze.
◇ Sprzątanie: Bardzo niski kapitał (środki czystości), brak uprawnień. Wysoka konkurencja w miastach z innymi osobami i firmami. Niskie stawki, presja cenowa.
◇ Fryzjerstwo/barberstwo: Niski koszt (stanowisko, sprzęt), brak licencji poza sanepidem. Wysoka konkurencja z salonami i freelancerami. Sukces zależy od reputacji.
◇ Handel detaliczny (stragan, e-commerce): Niski kapitał na towar lub sklep online, brak koncesji. Bardzo wysoka konkurencja z platformami (Allegro, Amazon)
◇ Usługi marketingowe (social media): Minimalne koszty (komputer, internet), brak licencji. Wysoka konkurencja z agencjami i freelancerami. Kluczowe portfolio i kontakty.
◇ Kawiarnia/food truck: Niski kapitał na lokal lub pojazd, brak licencji poza sanepidem. Wysoka konkurencja z sieciami (Starbucks) i innymi food truckami. Lokalizacja kluczowa.
◇ Cukiernia/piekarnia domowa: Minimalny koszt składników, brak licencji poza sanepidem. Średnia konkurencja z lokalnymi piekarniami. Sukces zależy od smaku i promocji.
◇ Krawiectwo/poprawki krawieckie: Niski koszt maszyny do szycia, brak uprawnień. Średnia konkurencja z innymi krawcami. Popyt na poprawki i szycie miarowe.
◇ Fotografia eventowa: Niski koszt aparatu, brak licencji. Wysoka konkurencja z fotografami i studiami. Portfolio i marketing kluczowe.
◇ Tworzenie treści online (blog, YouTube): Minimalne koszty (telefon, internet), brak barier. Bardzo wysoka konkurencja z innymi twórcami. Sukces zależy od niszy i zasięgów.
◇ Rękodzieło (biżuteria, świece): Niski koszt materiałów, brak licencji. Średnia do wysokiej konkurencja z innymi twórcami (np. Etsy). Unikalność produktu kluczowa.
◇ Malowanie/decorating: Niski koszt farb i narzędzi, brak uprawnień. Wysoka konkurencja z malarzami i firmami remontowymi. Duży popyt na tanie usługi.
◇ Usługi kosmetyczne (manicure): Niski koszt (lakiery, sprzęt), brak licencji dla prostych usług. Wysoka konkurencja z salonami i kosmetyczkami. Umiejętności kluczowe.
◇ Eventy (animacje dla dzieci): Niski koszt rekwizytów, brak wymogów. Średnia konkurencja z animatorami i firmami eventowymi. Popyt na imprezy dziecięce.
◇ Sprzedaż uliczna (warzywa, kwiaty, grzyby): Niski koszt towaru, brak koncesji dla drobnego handlu. Średnia konkurencja. Popyt na świeże produkty.
◇ Naprawa rowerów: Niski koszt narzędzi, brak licencji. Średnia konkurencja z serwisami rowerowymi. Popyt w miastach i sezonie.
◇ Naprawa obuwia: Tradycyjne szewstwo, niskie koszty narzędzi.
◇ Usługi porządkowe (czyszczenie nagrobków): Specjalistyczne sprzątanie, minimalny sprzęt.
◇ Copy shop: Niski kapitał, brak licencji, konkurencja zależna od lokalizacji
◇ Usługi naprawy elektroniki: Naprawa smartfonów, tabletów, niskie koszty narzędzi, konkurencja zależna od lokalizacji
◇ Otwieranie zapasowe i dorabianie kluczy: Niski kapitał (narzędzia ślusarskie, maszyna do kluczy), brak licencji. Średnia konkurencja z innymi ślusarzami i firmami (np. Pogotowie Zamkowe). Popyt w miastach
◇ Programista Google Play: Niski kapitał (komputer, opłata 25 USD w Google Play), brak licencji. Bardzo wysoka konkurencja z globalnymi programistami. Sukces zależy od niszy, jakości aplikacji i marketingu.
◇ Website maker: Niski kapitał (komputer, darmowe narzędzia jak WordPress), brak licencji. Bardzo wysoka konkurencja z freelancerami, agencjami i platformami DIY (np. Wix). Kluczowe portfolio i specjalizacja.
◇ Tworzenie botów (chatboty, automatyzacja): Niski kapitał (komputer, darmowe narzędzia jak Python), brak licencji. Średnia do wysokiej konkurencja z programistami i platformami botów. Popyt na automatyzację, sukces zależy od umiejętności.

thomas-surel


...

Moje gratulacje za zdolność analizy. Tak jest w istocie. Patologiczne przemiany zapoczątkowane w Magdalence doprowadziły do wokalizacji czyli anarchizacji Polski. W takim systemie wygrywają najsilniejsi kosztem słabszych którzy nie umierają bo są potrzebni jako przedmiot wyzysku. Quasi niewolnictwo. Mogliśmy jednak z tego wyjść gdyby siły patriotyczne lat 90tych potrafiły się zjednoczyc i zaproponować alternatywę. Było by to bardzo trudne a!e nie niemożliwe. Niestety nie dorosły. Skutkiem czego doszło do dominacji układy komunistycznego i eurokomunistycznego często osobników którzy porzucili PZPR 30 lat wcześniej. Dominacja ta trwała do 2005! A po 2005 aż do 2015! Bo 2 lata PiSu to był epizod. Czyli dr facto do 2015. To praktycznie 25 lat budowy nowych komercyjnych układów i gangów! Tragicznie długo! Zawdzięczamy to w dużej mierze osobnikom typu Kaczyński czy Macierewicz którzy ze swoimi listami agentów miesięcznicami i kultem prezesa znakomicie grali rolę kompromitacji środowisk patriotycznych.

W efekcie powstał taki właśnie system skrajnie wyzyskujący Polaków którzy musieli super ciężko pracować dla mizernych efektów bo musieli urobić na wyzysk a często po prostu ich firmy miały po prostu upaść bo były konkurencją.

Widzimy że nie można ,przestać się interesować polityka' i zająć czymś innym bo natrafi się na taki właśnie system.

Reasumując obecna patologia to lata złych wręcz kryminalnych posuniec które nawarstwiając się tworzyły coraz gorsze warunki. Trzeba to odkręcić ale w tymmcelu trzeba usunąć blokadę polityki przez siły zwyrodniałe. Inaczej jeszcze pogorszą sytuację np. za pomocą nachodzcow ideologii LGBTQPA czy klimatyzmu.

Nigdy nie jest beznadziejnie jak uczy historia Polski np. rok 1918. Czekamy na okno możliwości. Odkręcenie tego zależy od siły mobilizacji. Np. 10 milionowy ruch jak Solidarność pojechał by jak walec i jednym zrywem zmiótł by te patologie. Im mniejszy ruch tym trudniej. Stąd powtarzam aby tworzyć takie ruchu i je koordynować bo nie chodzi o monolit zresztą niewykonalny w praktyce. Trzeba Solidarności 2.0 która zmiecie komunizm 2.0. Błędem jest myśleć że w 1989 powstała ,druga Solidarność'. Nie powstała by gdyby narósł taki ruch jak w 1980. Komuniści zastosowali manewr wyprzedzający widząc że zaczyna już rosnąć i w Magdalence nadali ,nowe kierownictwo' ,nowej Solidarności' które powstrzymało powstanie Drugiej Solidarności i wyprodukowalo pseudo Solidarność która skończyła ostatecznie jako AWS niebywale smrodliwe.

Nawiasem mówiąc chyba najbardziej skomplikowana operacja socjotechniki dotąd. ,Udana'... Tak że doprowadziła do takiego syfu który widzimy. Zamiast autentycznych przywódców jakieś odchody z szamba dla których zrobienie debaty w mediach to za wysoki próg organizacyjny. Nie daje rady! Takie są skutki pseudoelit zamiast elit.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna -> Wybić się na Niepodległość! / Polska wzorem dla Świata. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy