Drabina ewolucyjna się zawaliła!

PostWysłany: Czw 18:08, 07 Sty 2010    Temat postu: Drabina ewolucyjna się zawaliła!

Tymczasem drabina ewolucyjna sie polamala!
:O)))))))
Współodkrywca Grzegorz Niedźwiedzki, doktorant w Zakładzie Paleobiologii i Ewolucji UW powiedział, że kolekcja zebrana w trakcie wykopalisk liczy kilkadziesiąt okazów skamielin wielkości od kilkunastu centymetrów do bloków wielkości 4 ton. Naukowcy odnaleźli m.in. 7 izolowanych odcisków i 8 ścieżek tropów, z których najdłuższa liczy 2 metry długości. - Znaleźliśmy zapis tropów kilku osobników, które krzyżowały szlaki swoich wędrówek. Istotne jest to, że w odciskach zachowały się tzw. wałki wyciskowe. Na ich podstawie można bowiem uzyskać informacje o sposobie lokomocji zwierząt - powiedział Niedźwiedzki.
Polscy naukowcy, którzy w Górach Świętokrzyskich odkryli odciski stóp najstarszych czworonożnych zwierząt lądowych, pracują już nad rekonstrukcją budowy łap tych stworzeń.
- Badamy jak wyglądały stopy tych zwierząt, poszukujemy sprawców tych śladów - powiedział jeden ze współautorów odkrycia, Piotr Szrek z Państwowego Instytutu Geologicznego.

>>>>
No to znowu wyprodukuja kompletnego potworka na podstawie odciskow stop!
:O)))))))

Tropy znalezione przez pana są o 18 mln lat starsze niż znane dotąd skamieniałości pierwszych tetrapodów. Co więcej, są o 10 mln lat starsze niż znane nauce rybopłazy, uważane za formę przejściową pomiędzy zwierzętami wodnymi a lądowymi.
:O)))))))))

- Do tej pory ślady paleobiologiczne grzecznie ustawiały się w piętra. Na pierwszym ryby, na drugim rybopłazy, na trzecim tetrapody. Nasze badania - a także inne znaleziska dokonane przez współautora naszej pracy prof. Pera Ahlberga z Uniwersytetu w Uppsali w Szwecji - burzą tę konstrukcję. Pokazują, że pierwsze płazy żyły dużo wcześniej niż znane dotąd nauce rybopłazy, np. słynny tiktaalik odkryty przez Amerykanów w północnej Kanadzie i opisany w 2006 r. Tiktaalik musiał więc być pozostałością przemiany ryb w płazy, a nie właściwą formą przejściową. Widać, jak mało ciągle wiemy o najdawniejszej historii lądowych kręgowców.
>>>>
A wiec teoria ewolucji lezy i kwiczy!
KOLEJNOSC SIE ODWROCILA!
:O)))))
To cieszy ze Polacy rozlozyli na łopatki teorie ,,ewolucji''...

Mowiac powaznie po prostu zapewne znajduja oni zwierzeta ktore zginely w czasie Potopu kilka tysiecy lat temu lezac warstwami tak jak sie topily a nie jak zyly rzekomo milionami lat temu.
I po prostu w jednych wykopaliskach topily sie te w innych inne.Wiec tu leza tak tam inaczej.Konstruowanie z tego ,,linii ewolucyjnych'' to fikcja literacka jak widac niezgodna z wykopaliskami...

PostWysłany: Pią 17:04, 19 Mar 2010    Temat postu:

Kolejna drabina im się połamała...Tym razem antopo-drabina (antropo czyli ludzko) ewolucyjna...
Juz wszystko bylo ustawione ( z pomoca zreszta wyobrazni pilnikow i warsztatow mechanicznej obrobki kosci- trzeba bylo podpilowac zeby czy inne elementy aby wyszedl obraz ewolucji Surprised))))
A tu po kolei zaczely wychodzic oszustwa...Pojawiac sie dziwne znaleziska...
Ale najgorsze stalo sie gdy pojawily sie karzelki -hobbici...

"Frustrujące" odkrycie; podważono pogląd ws. teorii ewolucji

Jak informuje kanadyjska telewizja CBC w swoim serwisie internetowym, naukowcy prowadzący badania na indonezyjskiej wyspie Flores odkryli kolejny zestaw narzędzi używanych przez przodka współczesnego człowieka, homo floresiensis. Odkrycie oznacza, że przodkowie hobbita, jak zwany jest również człowiek z Flores, skolonizowali wyspę wcześniej, aniżeli przypuszczano. Naukowcy określają znalezisko jako "ekscytujące" i "frustrujące".

Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation

Mike Morwood i Adam Brumm, naukowcy z Uniwersytetu Wollongong w Australii, ogłosili wyniki badań nad narzędziami w piśmie "Nature". - Cofamy się w czasie – oświadczył Morwood. Wiek wcześniej odkrytych narzędzi datowano na 880 tys. lat. Jak się teraz okazało, kolejne odnalezione narzędzia liczą sobie milion lat, co oznacza cofnięcie czasów kolonizacji Flores o 120 tys. lat.

Narzędzia zostały odkopane w jaskini Liang Bua, w której wcześniej odnaleziono szczątki homo floresiensis zwanego hobbitem, z uwagi na niewielki wzrost.

>>>>

Gdy hobbit został odkryty początkowo sądzono, iż jest on "odgałęzieniem" gatunku homo erectus, który, z niewyjaśnionych przyczyn, zaczął przebywać w izolacji na wyspie Flores i przeszedł proces skarlenia. Jak mówi Marwood, z ostatnich badań wynika, że hobbit jest prawdopodobnie spokrewniony z gatunkiem homo habilis.

:O))))

Tak ot sobie skoczyli z homo habilis na homo erectus...
A co im tam!

:O))))))

Część naukowców już teraz twierdzi, że obecność tak prymitywnego gatunku w tej części globu podważyłaby powszechnie przyjęty pogląd, że początek ludzi współczesnych jest związany z Afryką, w okresie sprzed 200 tys. lat. Jak oceniają, ważne etapy ludzkiej ewolucji mogły dokonać się w Azji. Jednak jak na razie, na wyspie Flores, nie odnaleziono żadnych szczątków homo habilis.

>>>>>>

Jest nawet gorzej!

Pamietajmy ze karlowacenie jest wynikiem selekcji naturalnej.W malej gromadzie na odcietej od swiata najlepiej wyspie jest malo miejsca i jedzenia.W tej sytuacji mali jako sprytni i elastyczni tu znajda jakis korzen tam owada i schrupia...A wielcy musza zabic jakiegos mamuta aby sie najesc...A gdzie tu mamuta znalezc jak wyspa 100 na 100 metrow...Wielcy wymieraja z glodu mali przezywaja a ich potomstwo dziedziczy geny niskosci.I sa coraz nizsi...
Stad pojawiaja sie karzelkowie!
Z tego wynika ze oni musieli przybyc na wyspe jako wielcy i zmniejszac sie!Przez WIELE LAT!Czyli poczatek tych karzelkow jest BARDZO DAWNY i na innym terenie.Nawet niekoniecznie w Azji...
A skoro byli tam juz milion lat temu to jeszcze wiele milionow lat wczesniej musieli sie pojawic...
Zreszta te ,,miliony'' to sa podejrzane a datowanie to ruletka...
Wiec wszystko plynie nic pewnego!

PostWysłany: Pią 13:47, 06 Sie 2010
PRZENIESIONY
Wto 17:42, 15 Paź 2013    Temat postu: Znowu teoria ewolucji się zawaliła!

Spektakularne odkrycie polskich naukowców z UJ
Zespół młodych naukowców z Zakładu Biofizyki Uniwersytetu Jagiellońskiego dokonał spektakularnego odkrycia, tłumaczącego niezrozumiałe dotychczas mechanizmy związane z komórkowym łańcuchem przekazywania energii i ochroną przed wolnymi rodnikami.
Wyniki ich pracy, uznane za niezwykle znaczące dla zrozumienia procesów przekazywania energii w układach biologicznych, opublikowało jedno z najbardziej prestiżowych czasopism naukowych na świecie - "Science".

Praca badawcza w całości została zrealizowana w Polsce, w laboratorium UJ, jako część grantu badawczego finansowanego przez brytyjską fundację Wellcome Trust. Kierownikiem i autorem całego projektu jest dr hab. Artur Osyczka, a pierwszą autorką opublikowanej w "Science" pracy - mgr Monika Świerczek.

Badania zespołu dotyczą jednego z podstawowych białek zaangażowanych w procesy bioenergetyczne komórek. Białko to jest zbudowane z dwóch identycznych monomerów, czyli prostych cząsteczek tego samego związku chemicznego. Razem tworzą one skomplikowany układ o symetrii strukturalnej, stanowiący centralny punkt łańcucha przekazywania energii.

Zdaniem specjalistów wiedza uzyskana podczas eksperymentów pozwala lepiej zrozumieć sam mechanizm działania kompleksu białkowego.

>>>>>

Nie sadze aby wiekszosc z nas rozumiala o co chodzi.Ale w skrocie.Jeden drobny element nad ktorym pracowala grupa uczonych tluamczacy pewien drobiazg w dzialaniu przyrody.Zwazcie ILE MEKI I ILE TRUDU ABY COS Z TEGO ZROZUMIEC!I to czlowiek ISTOTA ROZUMNA majac na talerzu nie potrafi pojac... tymczasem TEORIA EWOLUCJI TWIERDZI ZE CALY WSZECHSWIAT a wiec miliardy takich drobnostek ,,wewoluowal'' przez przypadek BEZ ZADNEJ POMOCY ROZUMU!
ABSURD!
NONSENS!
Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
Widzimy ze tu dzialal rozum PRZEKRACZAJACY WSZYSTKO CO ZNAMY aby taki skomplikowany swiat zaplanowac i STWORZYC!

PostWysłany: Pon 14:25, 23 Sty 2012
PRZENIESIONY
Wto 17:44, 15 Paź 2013    Temat postu:

Przełomowe odkrycie. Ewolucja poza Afryką?

W Bułgarii odkryto ząb małpy człekokształtnej sprzed 7 mln lat – informuje serwis ScienceDaily. Zdaniem badaczy to dowód na to, że w tym okresie w Europie, pośród krajobrazu przypominającego sawannę, żyły małpy człekokształtne.

Odkrycia dokonano niedaleko miasta Chirpan. Naukowcy natrafili tam na ząb przedtrzonowy, należący do kopalnej małpy człekokształtnej. Okaz datowano na 7 mln lat. Dotychczas uważano, że małpy człekokształtne wyginęły w Europie co najmniej 9 mln lat temu na skutek zmian klimatu i warunków środowiska. Najpóźniejszą znaną małpą człekokształtną Europy był Ouranopithecus macedonensis sprzed 9,2 mln lat. Jego ząb znaleziono w Grecji.

Około 9 milionów lat temu krajobraz Europy znacznie się zmienił. Wiecznie zielone lasy przekształciły się w sawanny z roślinnością zmieniającą się w rytmie pór roku.

Dotąd podejrzewano więc, że małpy, które żywiły się owocami, nie miały w takim środowisku pożywienia. Owoce były bowiem dostępne tylko przez pewną część roku.

Tymczasem analizy zęba pod mikroskopem elektronowym wykazały, że hominid żywił się nie tylko owocami, ale też trawą, ziarnem i owocami. Jego dieta przypomina dietę znacznie późniejszych hominidów z Afryki, sprzed 4 mln lat.

W trakcie wykopalisk naukowcy odnaleźli też kości zwierząt typowych dla sawanny – kilka gatunków słoni, żyrafy, gazele, antylopy, nosorożce i tygrysy szablozębne.

- Musimy teraz na nowo zastanowić się, gdzie były początki człowieka – mówi prof. Madelaine Boehme z Uniwersytetu w Tybindze (Niemcy). - Jest coraz więcej dowodów, że znacząca część ludzkiej ewolucji dokonała się poza Afryką, w Europie i Azji - dodaje.

W badaniach uczestniczyli naukowcy z Bułgarii, Niemiec i Francji. Pełne wyniki badań ukazały się na łamach "Journal of Human Evolution".

>>>>

Odkryli JEDEN ząb i już im się teoria ewolucji zawaliła !!! Groteska . Tak to wszystko wyglada . A wielu z was wierzy w to wszystko jak w religie . Smieszne i straszne ...

PostWysłany: Wto 21:17, 16 Lip 2013
PRZENIESIONY
Wto 17:44, 15 Paź 2013    Temat postu:

Dwa policzki wymierzone w teorię ewolucji i jeden pomysł na biznes
ffrondy
Autor: Włóczykij

Swego czasu Sowiety zaczęły wiercić dziurę w jeziorze, które od (jak się szacuje) setek tysięcy, a może nawet milionów lat było odcięte od otoczenia pod grubą wartwą lodowca.

Wiercili, wiercili, a oczekiwania związene z wynikami odwiertu były coraz większe - czego tam miało nie być?

Zupelnie nowe ekosystemy organizmów nieznanych nauce, których ewolucja przebiegała w zupełnie odizolowanym środowisku, nieznane metody przystosowań, całkowice nowe plany budowy ciała, byc może nawet organizmy u ktorych ewolucja zastąpiła DNA czymś innym!

Istne eldorado.

Moskwicze tymczasem dowiercili się do powierzchni jeziora i okazało się że pobrane próbki są biologicznie czyste jak woda destylowana. Konsternacja była nie mała, gdyż nie licząc kilku organizmów wprowadzonych do wody podczas odwiertu, oraz śladów kwasu tłuszczowego, ktory pochodził z nafty która byla stosowana podczas odwiertu woda była czysta jak łza.

Nie chciano w to wierzyć i rok później pobrano nowe próbki, które jak sie okazało nie zawierały niczego oprócz czystej świeżej wody. I chociaż ogłoszono przy okazji że w jednej z próbek znaleziono nieznany organizm, to okazał się on najwyraźniej nieznany przedewszystkim samym odkrycom, ponieważ szybko wycofali się oni ze swojego odkrycia. Jak później złośliwie stwierdzili ich amerykańscy koledzy - tym nieznanym organizmem była cząstka popiołu papierosowego który przypadkowo dostał się do próbki podczas przerwy na papieroska odbywającej się w pobliżu odwiertu.

Jednak amerykanie musieli nieco spuścić z tonu, gdy okazało się że w ich jeziorze Whillans, które znajdowalo nieco głębiej pod wartwą lodu niż jezioro Wostok, również nie odkrytu niczego zdumiewającego, oprócz kilku zupełnie zwyczajnych bakterii pospolitych w każdym zakątku kuli ziemskiej.

Rosjanie jednak nie stroili sobie żartów z tego "odkrycia". Mieli na głowie co innego. Podobno wpadli na pomysł żeby butelkować wodę z jeziora Wostok i pod marką Arkticznaja Darwinówka sprzedawać ją jako wodę zdrowotną, mającą być szczególnie korzystną dla utrzymania zdrowego rozsądku do późnej starości.

Tak naukowcy radzieccy zawsze w tej kwestii dawali czadu . Ze przypomne Oparina ktory rzekomo wynalazl jak powstalo zycie . Tylko ze jakos nikt do tej pory idac jego droga zadnej komorki nie uzyskal ... Widzimy jak na sile probuja udowodnic teorie ktora udowodnic sie nie daje . To jest zreszta podejscie antynaukowe . Nauka musi byc wolna od uprzedzen .

PostWysłany: Wto 17:46, 15 Paź 2013    Temat postu:

Odkryto krew w żołądku komara, który ma 46 mln lat

Naukowcy z zachodniej Montany przebadali krew pochodzącą z żołądka komara, który ma 46 mln lat - podaje LiveScience. Rzadka skamielina została odzyskana z kilkumilimetrowego łupka.

Naukowcy twierdzą, że jest to pierwsza w historii nauki skamielina wypełniona krwią. Prehistoryczny komar ma ciemny kolor i wzdęty brzuch, zupełnie jak jego współczesny "odpowiednik" zaraz po posiłku.

- Szansa, że takie owady odnalezione zostaną w łupkach, jest nieskończenie mała – powiedział w wywiadzie dla LiveScience Dale Greenwalt, naukowiec z National Museum of Natural History w Waszyngtonie.

Rzadki okaz został przekazany muzeum przez anonimowego darczyńcę. Jak podaje NBC News, Greenwalt od razu dostrzegł w podarku niezwykły potencjał. Wraz z zespołem badawczym zaczął "bombardować" skamielinę cząsteczkami bizmutu, co spowodowało odparowanie części substancji chemicznej wchodzącej w jej skład. Opary przeanalizowano następnie za pomocą spektrometru masowego. Wśród odzyskanych substancji znalazł się m.in. porfiryn, który występuje w hemoglobinie.

Naukowcy twierdzą, że znalezienie tych związków zapewnia "niezaprzeczalny dowód" na istnienie krwi wewnątrz brzucha komara. Jest to zapis jego ostatniego posiłku.

Niestety nie da się stwierdzić, z jakiego zwierzęcia pochodzi krew. Obecna technologia nie pozwala na zbadanie DNA starszego niż 6,8 tys. lat. Komar pochodzi zaś z epoki eocenu, trwającej od 56 do 33,9 mln lat temu.

46 milionow lat i taki sam komar jak teraz ! Gdzie tu ewolucja ? W ogole te datowania sa jakies dziwne zreszta .

PostWysłany: Czw 22:49, 31 Paź 2013    Temat postu:

Niezwykłe odkrycie w Australii. "To zaginiony świat"

Ślady trzech nowych gatunków kręgowców sprzed milionów lat odkryli naukowcy z australijskiego Uniwersytetu Jamesa Cooka podczas ekspedycji na półwysep Cape York w północno-wschodniej części kraju. - To zaginiony świat - tłumaczy dr Conrad Hoskin.

W marcu tego roku uczeni wraz z ekipą kanału telewizyjnego National Geographic przylecieli na półwysep. Wyniki badań zaskoczyły nawet samych naukowców. W ciągu kilku dni odkryli bowiem trzy gatunki kręgowców, których nauka dotąd nie poznała. Chodzi o gekona, jaszczurkę i żabę.

- Znalezienie trzech różnych kręgowców byłoby, mimo wszystko, zaskakujące na tak słabo zbadanych terenach, jakie są chociażby w Nowej Gwinei, a co dopiero w Australii, o której myśleliśmy, że wiemy już niemal wszystko - mówi dr Conrad Hoskin z Uniwersytetu Jamesa Cooka.

- Gatunki te żyły w odizolowanym środowisku od tysięcy lat, ewoluując w wyjątkowym środowisku - dodaje dr Hoskin, który obserwacje grupy opisał w październikowym wydaniu czasopisma "Zootaxa".

Biorąc pod uwagę odkrycie trzech nowych gatunków kręgowców, naukowcy podkreślają, że Cape Melville, gdzie doszło do odkrycia, posiada o wiele więcej tajemnic, aniżeli wcześniej przewidywano.

- To zaginiony świat. To jak odkrycie nowego życia. Nadal jestem zdumiony - zakończył dr Hoskin.

Pewnie znowu podobne do obecnych .

PostWysłany: Wto 18:49, 18 Lut 2014    Temat postu:

Jedynie co dziesiąty Amerykanin wierzy w teorię ewolucji Darwina

Jedynie co dziesiąty Amerykanin wierzy w teorię ewolucji Darwina – wykazały badania socjologa z Rice University prof. Elaine Howard Ecklund, przedstawione podczas obrad Amerykańskiego Stowarzyszenia na rzecz Postępu Nauk w Chicago.

Uczona dodała, że większość amerykańskich naukowców również nie jest przekonana o tym, że człowiek pochodzi od małpy.

Z jej badań wynika, że jedynie 9,5 proc. Amerykanów uważa, że Bóg nie miał żadnego wpływu na powstanie człowieka oraz wszechświata. Najwięcej, bo aż 97 proc. ewangelików, wierzy w to, że wszystko jest dziełem Stwórcy. Spośród wszystkich badanych co trzeci uważa, że religia i nauka są w konflikcie.

Prof. Ecklund zapewnia, że przeprowadziła sondaż na reprezentatywnej grupie prawie 10 tys. osób. Przebadała również 600 pracowników naukowych. Sondaż w tej najbardziej wykształconej grupie społecznej jest jeszcze bardziej zaskakujący - jedynie co piąty naukowiec jest przekonany, że Bóg nie miał żadnego wpływu powstanie wszechświata i człowieka.

Wcześniej podobny sondaż przeprowadził Pew Research Center. Wtedy ujawniono, że co trzeci Amerykanin jest absolutnie przekonany o tym, że człowiek od początku swego istnienia przybrał taką postać jaką ma współcześnie. 60 proc. zgodziło się z tym, że rozwój homo sapiens był stopniowy, ale na tę ewolucje wpływał Stwórca. Jedynie 10 proc. Amerykanów, a więc podobny odsetek jak w najnowszych badaniach, twierdziło, że Bóg nie miał z tym nic wspólnego.

>>>

O 10% za duzo . To teoria nie religia . Jak mozna wierzyc w teorie ? I w ogole co za glupiec przeciwstawia ewolucje Bogu ? Co to za logika ? Albo Bóg albo ewolucja ??? To nie jest przeciwstawne . Ewolucja to PROCES POWOLNYCH ZMIAN ! I TYLKO TYLE !!! Ale ignoranci . Niestety uczelnie USA sa pelne ignorantow . I robia glupie badania ...
I jeszcze z tym pochodzeniem od malpy :O)))
Ludzie to jest kabaret ...

Bóg mógł stwarzajac posluzyc sie :
1. Ewolucja czyli powolnymi zmianami .
2. Rewolucja gwaltownymi zmianami .
3. Innymi metodami .

RODZAJ METODY NIE MA NIC WSPOLNEGO Z KWESTIA ISTNIENIA BOGA !!!
Istnienie Boga wynika z innego twierdzenia .
Nauka opiera sie na zasadzie PRZYCZYNA --> SKUTEK .
I twierdzi ze NIE MA SKUTKU BEZ PRZYCZYNY .
Bo jesli byly by skutki bez przyczyn to nauka upada . Nic nie mozna wyjasnic bo nigdy nie mamy gwarancji ze skutek powoduje jakas przyczyne . Koniec nauki . Ale nauka jednak jest . Zatem .
NIE MA SKUTKU BEZ PRZYCZYNY !
A skoro tak to jaka jest PRZYCZYNA ktora spowodowala ze jest swiat ??? SWIAT TEZ MUSI MIEC PRZYCZYNE . I ma . Tę Przyczynę nazywamy BOGIEM ! Nie jest to dziadek z broda tylko tzw. BYT NIEMATERIALNY .
Zatem z nauki wynika istnienie Boga w sposb oczywisty juz swiety Tomasz to wiedzial . Te 20 % twierdzacych ze nie ma Boga NIE ROZUMIE PODSTAW NAUKI . Oczywiscie moga oni badac np. zwierzeta nie rozumiejac kwestii teorii nauki i robic to dobrze, tak jak biolog nie musi rozumiec fizyki . Jednak ignoracja tych osob nie jest powodem do podziwu . A tym bardziej aby ich ignorancja byla dal kogos wzorem .
Istnienie Boga jest oczywistoscia dla kazdego kto zadal sobie trud poznac filozofie od starozytnosci przynajmniej do sredniowiecza i interesowal sie kwestia Bóg a nauka . Bóg istnieje po prostu .

PostWysłany: Sob 20:55, 09 Maj 2015    Temat postu:

Odkryto brakujące ogniwo w ewolucji złożonych komórek

Kominy hydrotermalne na dnie morza pomiędzy Grenlandią i Norwegią, gdzie znaleziono nowy mikroorganizm

Nowy mikroorganizm, stanowiący brakujące ogniwo w ewolucji złożonych form życia, odkrył na dnie morza pomiędzy Grenlandią i Norwegią zespół naukowców, w skład którego wchodzi badaczka z Polski. Wyniki przedstawiono w "Nature".

Badania te pozwalają lepiej zrozumieć, jak miliardy lat temu z prostych, mikrobialnych przodków, ewoluowały złożone komórki, do których należą rośliny, grzyby oraz zwierzęta, w tym również człowiek.

- Udało nam się odkryć mikroorganizm, który można opisać jako brakujące ogniwo w ewolucji złożonych komórek. Wszystkie książki do biologii zaczynają się od rysunków prostej komórki bakteryjnej i złożonej komórki roślinnej czy zwierzęcej. Mówiąc w skrócie, my mamy coś pomiędzy nimi - poinformowała jedna z autorek publikacji, badaczka ewolucji mikroorganizmów pracująca na uniwersytecie w Uppsali, Katarzyna Zaremba-Niedźwiedzka.

Podstawową cegiełką budulcową wszystkich organizmów na naszej planecie jest komórka. Komórki mikrobialne są małe i o prostej budowie, zaś komórki, z których zbudowane są większe organizmy, takie jak rośliny i zwierzęta, są dużo większe i bardziej skomplikowane. Powstanie tych złożonych komórek długi czas było dla naukowców zagadką.

Grupa badaczy z Uniwersytetu w Uppsali (Szwecja), we współpracy z naukowcami z uniwersytetów w norweskim Bergen oraz specjalistami z Wiednia odkryła teraz nowy mikroorganizm - archeona, który stanowi brakujące ogniwo w ewolucji złożonych komórek z prostych form.

Archeony odkrył w latach 70. znany biolog Karl Woese. Wykazał on, że istnieje nowa, zupełnie nieznana dotąd grupa mikroorganizmów, tworząca oddzielną gałąź drzewa życia. Jego odkrycie stanowiło w swoim czasie całkowite zaskoczenie dla naukowców. Komórki archeonów były małe i nieskomplikowane, w czym przypominały bakterie, ale okazały się bliżej spokrewnione z organizmami posiadającymi złożony typ komórek, tzw. eukariotami.

Od tej pory pojawiły się hipotezy powstania komórek eukariotycznych z archeonów, zagadką pozostawało jednak ewolucyjne przejście między prostą a złożoną komórką. W artykule opublikowanym w tym tygodniu w Nature, badacze z Uniwersytetu w Uppsali w Szwecji, wraz ze współpracownikami z uniwersytetów w Bergen (w Norwegii) i w Wiedniu (w Austrii), opisują odkrycie nowej grupy archeonów, Lokiarchaeota (w skrócie "Loki"), które okazują się brakującym ogniwem w ewolucji eukariotów.

- Zagadka pochodzenia komórki eukariotycznej jest niezwykle skomplikowana, nadal brakuje wielu elementów układanki. Mieliśmy nadzieję, że Loki uchyli rąbka tajemnicy, ale kiedy uzyskaliśmy pierwsze wyniki, nie mogliśmy uwierzyć własnym oczom. Dane były po prostu spektakularne – cieszy się kierujący zespołem badawczym Thijs Ettema z Wydziału Biologii Komórki i Biologii Molekularnej Uniwersytetu w Uppsali.

- Badając genom Loki, uświadomiliśmy sobie, że stanowi on pośrednią formę między prostymi komórkami bakterii i złożonymi komórkami organizmów eukariotycznych – mówi Ettema.

Kiedy genom Loki umieszczono w drzewie pokrewieństw, interpretacja się potwierdziła. - W naszych analizach Loki występuje obok organizmów eukariotycznych – stwierdza Lionel Guy, pracownik naukowy Uniwersytetu w Uppsali, zaangażowany w badania.

- Okazało się też, że Loki zawiera wiele genów, które występują tylko u eukariotów, co sugeruje, że złożoność komórkowa pojawiła się na wczesnym etapie ewolucji organizmów eukariotycznych – tłumaczy pierwsza autorka publikacji, Anja Spang z uppsalskiego uniwersytetu.

Nazwa Lokiarchaeota pochodzi od niegościnnej okolicy, w której znaleziono ten organizm, na głębokości 2 352 m, niedaleko Zamku Loki (Loki’s Castle), jak nazywa się system hydrotermalny na grzbiecie śródatlantyckim pomiędzy Grenlandią i Norwegią.

- Kominy hydrotermalne to systemy wulkaniczne położone na dnie oceanu. Osady, w których znaleziono Loki znajdują się pod wpływem aktywności wulkanicznej, ale panuje tam niska temperatura – opowiada Steffen Jorgensen z Uniwersytetu w Bergen, który był zaangażowany w pobieranie próbek.

- W ekstremalnych środowiskach żyje całe bogactwo mikroorganizmów, najczęściej zupełnie nieznanych, które nazywamy mikrobiologiczną ciemną materią – mówi Jimmy Saw, współautor pracujący na uniwersytecie w Uppsali. - Mamy teraz dostęp do nowych technik, które umożliwiają nam badanie tej ciemnej materii – dodaje Katarzyna Zaremba-Niedźwiedzka z Uniwersytetu w Uppsali.

Ettema i jego zespół mają nadzieję dowiedzieć się więcej o tym, jak powstały złożone komórki eukariotyczne, badając "mikrobiologiczną ciemną materię" przy pomocy nowych metod.

- W pewnym sensie jesteśmy dopiero na początku drogi. Jest jeszcze dużo do odkrycia i jestem przekonany, że będziemy zmuszeni zrewidować podręczniki biologii w najbliższej przyszłości – podsumowuje Ettema.

Po prostu odkryli nowy organizm a slowa o ewolucji to już interpretacja.

PostWysłany: Sob 20:56, 09 Maj 2015    Temat postu:

Odkryto brakujące ogniwo w ewolucji złożonych komórek

Po prostu odkryli nowy organizm a slowa o ewolucji to już interpretacja.

PostWysłany: Czw 12:50, 08 Cze 2017    Temat postu:

Fakty
Nauka
Homo sapiens starszy, niż sądzono. Historię ludzkości trzeba napisać od nowa

Dzisiaj, 8 czerwca (06:55)

Na pustyni w Maroku znaleziono fragmenty ludzkich szkieletów, liczące 300 tysięcy lat. To odkrycie może sprawić, że historię człowieka trzeba będzie pisać od nowa. ​Szczątki z Afryki Północnej są starsze o 100 tysięcy lat od wcześniejszych odkryć archeologów, którzy badają rozwój homo sapiens.
Najstarszy fragment kości homo sapiens
/JEAN-JACQUES HUBLIN /PAP/EPA

Odkryte w Maroku szczątki pokazują, że homo sapiens rozwijał się około 300 tysięcy lat temu, czyli o 100 tysięcy lat znaczniej wcześniej niż dotąd sądziliśmy. Skamieniałości znaleziono podczas badań na stanowisku archeologicznym Dżabal Ighud w południowej części Maroka. Miejsce to jest znane naukowcom już od początku lat 60. XX wieku. Współczesne wykopaliska odkryły kolejne szczątki. Mają około 315 tysięcy lat, ale możliwe, że są jeszcze starsze.

Naukowcy znaleźli szczątki należące do trzech dorosłych, jednego nastolatka i jednego dziecka, które w chwili śmierci miało około ośmiu lat.

To odkrycie pokazuje, że początek naszego gatunku nie był ograniczony do terenów Afryki na południe od Sahary. Dotąd sądzono, że kolebką ludzkości jest Afryka Wschodnia. Odkrycie to dowodzi, że homo sapiens żył równocześnie w różnych miejscach Afryki i długo się rozwijał.
Stanowisko archeologiczne na pustyni w Maroku
/SHANNON MCPHERRON /PAP/EPA

Myśleliśmy, że kolebką ludzkości 200 tysięcy lat temu była wschodnia Afryka, ale nowe odkrycie wskazuje, że homo sapiens rozprzestrzeniły się po całym kontynencie już 300 tysięcy lat temu. Lata przed tym, jak homo sapiens podzieliło się poza Afryką, to był już rozłam na samym kontynencie - mówi paleoantropolog Jean-Jacques Hublin z niemieckiego Instytutu Antropologii Ewolucyjnej im. Maxa Plancka.

Ludzie nie wywodzą się z jednego malutkiego "Ogródka Eden" w Afryce Wschodniej. To był wielki panafrykański proces i znacznie bardziej skomplikowany proces, niż nam się wydawało - dodaje.

Obok szczątków najstarszych Homo sapiens odnaleziono także kości zwierząt i narzędzia zrobione z kamienia. Wskazywałoby na to, że ówcześni ludzie wiedli łowiecki tryb życia. Znaleziono także ślady, które wskazywały na używanie przez nich ognia.
Kamienne narzędzia
/MOHAMMED KAMAL /PAP/EPA

Antropolodzy wskazują także na to, że czaszki znalezione w Maroko są też sygnałem, w jakim kierunku podążyła ewolucja człowieka. Wyglądają mniej więcej jak współcześni ludzie. Ich twarze są tak jakby większą wersją naszych twarzy - mówi Chris Stinger, naukowiec z Londynu. Badacze zaznaczają, że ówcześni homo sapiens mieli wydłużoną mózgoczaszkę.

Nic nowego. Przeciez wszystkie znaleziska datowane na bardzo stare sa ODRZUCANE JAKO POMYLKI BO NIE PASUJA DO TEORII EWOLUCJII!!!

PostWysłany: Pią 0:08, 26 Sty 2018    Temat postu:

Sensacyjne odkrycie: Człowiek wyszedł z Afryki znacznie wcześniej, niż myśleliśmy

Dzisiaj, 25 stycznia (20:00)
Aktualizacja: Dzisiaj, 25 stycznia (20:24)
Kolejne odkrycie naukowe przewraca do góry nogami wiedzę na temat dalekiej przeszłości naszego gatunku. W jaskini Misliya w rejonie góry Karmel na terenie Izraela odnaleziono szczątki pierwotnego człowieka wskazujące, że pierwsze osobniki Homo sapiens mogły opuścić Afrykę nawet 50 tysięcy lat wcześniej, niż do tej pory myśleliśmy! Sensacyjne doniesienia międzynarodowego zespołu naukowców publikuje w najnowszym numerze czasopismo "Science".

Lewy fragment szczęki górnej z zębami /Rolf Quam /Materiały prasowe
Lewy fragment szczęki górnej z zębami/Rolf Quam /Materiały prasowe
Międzynarodowy zespół naukowców pod kierunkiem Israela Hershkovitza z Tel Aviv University znalazł fragment górnej szczęki z zębami w jaskini Misliya, jednym z kilku prehistorycznych stanowisk w rejonie Góry Karmel w Izraelu. Datowanie z pomocą kilku metod pozwoliło oszacować wiek znaleziska na 175 000 do 200 000 lat. To oznacza, że migracja Homo sapiens poza Afrykę musiała się rozpocząć co najmniej 50 000 lat wcześniej, niż myśleliśmy!

Odkrycie w jaskini Misliya jest niezwykle ekscytujące - podkreśla współautor pracy Rolf Quam, antropolog z Binghamton University. To daje nam pierwszy tak czytelny dowód, że nasi przodkowie musieli opuścić Afrykę znacznie wcześniej. Oznacza też, że przez znacznie dłuższy czas spotykali się i kontaktowali z bardziej pierwotnymi gatunkami ludzi, co dawało okazję do kulturowej i biologicznej wymiany - zaznacza.

Badania szczęki wykazały, że jest w pełni zgodna z anatomią człowieka współczesnego, choć pewne szczególne elementy występowały też u Neandertalczyków i innych pierwotnych gatunków człowieka - mówi Quam. Głównym wyzwaniem było potwierdzenie szczegółów charakterystycznych tylko dla człowieka współczesnego - to daje najbardziej czytelny dowód, do jakiego gatunku człowiek z Misilya należał - dodaje.
Jaskinia Misliya /Rolf Quam /Materiały prasowe
Jaskinia Misliya/Rolf Quam /Materiały prasowe
Dodatkowe archeologiczne znaleziska pokazały, że mieszkańcy jaskini Misliya byli sprawnymi myśliwymi, polującymi nawet na dużą zwierzynę, umieli rozpalać ogień, a używane przez nich kamienne narzędzia przypominały te, które znajdowano przy najwcześniejszych znanych szczątkach współczesnego człowieka w Afryce.

Wiedza o tym, kiedy przedstawiciele Homo sapiens zaczęli opuszczać Afrykę ma kluczowe znaczenie dla zrozumienia naszego późniejszego rozwoju. Bliski Wschód to miejsce, które było naturalnym korytarzem tej migracji. Zamieszkiwali je i przedstawiciele naszego gatunku, i Neandertalczycy. Najnowsze odkrycie wpisuje się we wnioski pochodzące z ostatnich badań genetycznych, które dopuszczały migracje poza Afrykę nawet 220 000 lat temu. Teraz wydaje się to jeszcze bardziej prawdopodobne.

(e)
Grzegorz Jasiński

Z datowaniem to jest loteria. Nie ma sie co emocjnowac.

PostWysłany: Śro 11:34, 16 Maj 2018    Temat postu:

Nowo odkryta skamieniałość licząca 180 mln lat ujawnia dziwną istotę - krokodyla z ogonem podobnym do delfina. To rzuca nowe światło na ewolucję tych starożytnych zwierząt i sposób, w jaki stali się jednym z największych drapieżników okresu jury.
Wizja artystyczna Magyarosuchus fitosi /materiały prasowe
Nowo odkryty gatunek jest nazywany "brakującym ogniwem" w drzewie genealogicznym krokodyli. Wszystko zaczęło się w 1996 r., gdy kolekcjoner-amator znalazł tajemniczą skamielinę na zboczu góry Gerecse w północno-zachodnich Węgrzech. Próbkę przechowywano w węgierskim Muzeum Historii Naturalnej w Budapeszcie do 2017 r. Naukowcy zbadali ją dokładnie i zauważyli dziwnie wyglądające kręgi na płetwie ogonowej zwierzęcia.

Podczas jury istniały krokodyle, które miały kościste pancerze i były przystosowane do poruszania się po lądzie. Były też gady z płetwami ogonowymi, ale bez zbroi. Nowo odkryta skamieniałość należała do gatunku z płetwą ogonową i mocno opancerzonym ciałem. To prawdopodobnie nieznany wcześniej gatunek, stanowiący brakujące ogniwo między obiema grupami.

- Tak skamielina dostarcza unikalnego wglądu w to, jak krokodyle zaczęły ewoluować w formy przypominające delfiny i zabójcze wieloryby ponad 180 mln lat temu. Obecność zarówno kościanego pancerze, jak i płetwy ogonowej podkreśla niezwykłą różnorodność krokodyli z okresu jurajskiego - powiedział dr Mark Young z Uniwersytetu Edynburskiego.

Magyarosuchus fitosi miał ok. 5 m długości i należał do grupy krokodyli Thalattosuchia, które po raz pierwszy były przystosowane do morskiego życia. Dzięki dużym ostrym zębom, idealnym do łowienia ryb i małych gadów, zwierzęta te odnosiły sukces zarówno na lądzie, jak i na morzu.

Jak tylko cos znajda od razu dopasowuja do terii ewolucji. Tak jakby lis byl ogniwem ewolucji od wiewiorki do psa. A to moga byc po prostu rozne gatunki.