Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna
Might and Magic 678 Day of the Rodril

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna -> Tam gdzie nie ma już dróg...
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133177
Przeczytał: 54 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 2:05, 14 Lis 2017    Temat postu:

Naprawdę mnie osłabiło bo właśnie zajrzalem na strone o Might and Magic i jak zobaczylem kto otworzyl temat to juz wiedzialem ze sie dzieje. Odlozylem az czytanie na koniec wiedzac ze to wiadomosc dnia nie wiedzac co... Jednakze to co tam bylo przekroczylo wszelkie wyibrazenia! To chyba najwieksze wydarzenie w historii Might and Magic, wieksze niz powstanie tych gier. Jeden geniusz połączył MM VI,VII,VIII W JEDNA GRE! O co chodzi na razie nie wiem. Jak dojde do siebie to moze skomentuje. Ze to geniusz to bylo wiadomo, ale ze az taki!? Ale to co teraz zrobil to przekracza wyobrazenie. ON JEST JEDEN!!! Poza tym mozecie byc pewni ze od takich rzeczy to nie ma specjalnie wielu. A widzac co zrobil ze on jest jeden tylko to pewne bo ilu moze byc takich. SZOK!

Ostatnio zmieniony przez BRMTvonUngern dnia 14 Lis 2017 12:07 am, w całości zmieniany 1 raz

Bede pisal w tym wpisie aby nie rozdrabniac.
Sciagam wlasnie to arcydzielo. Musi byc oczywiscie duze! A ja mobilnie i przerzucam na stary komputer wiec troche trwa. Szukalem programow pobierajacych zeby bledy nie psuly postepu pobierania. I nie mam oczywiscie super szybkosci. Ciekawe czy zadziala. Instaluje sie podobno 15 minut! Jestem przygotowany ze niekoniecznie od razu mi pojdzie. Zobaczymy. Moze za 3 miesiace ale na pewno ruszy bo tak juz mialem z tymi rewelacyjnymi wytworami Rodrila.

Ostatnio zmieniony przez BRMTvonUngern dnia Wto 17:55, 14 Lis 2017, w całości zmieniany 2 razy

Na razie eksplozja gry. Ale spokojnie. Nie wszystko pobralem i chyba trzeba specjalne zmodyfikowane pacze i MMext i MMEditor z tej strony a ja na zwyklych. Zobaczymy jak wsystko pobiore i zmontuje. Sprites.lod pobieralem dwa razy i porownalem lodcomparem bo MMArchive nie widzi zasobow! Takie same byly. Cos chyba wadliwe. Moze mu nie wgralo do konca. Z tego co probowalem to chyba nie powinno psuc gry. Gdy gra nie znajduje stworka to... jest pusty teren ktory np. strzela do was Smile Chyba ze Rodril jakos zmodyfikowal pliki lod. Ale to zupelnie nieprawdopodobne bo po co? Raczej blad wgrywania na dropbox. Jednak gra powinna widziec oryginalne sprites z MMVIII a tam stwory sa. Za duzo niewiadomych. Stad na razie nie polecam zwyklym graczom co musza miec tak podane ze ,,rozpakuj i graj". Tu jednak trzeba pokombinowac i znac pliki gry. A to potezny wyczyn. Czy ktos w historii z 3 gier robil 1? NWC polaczylo MMIV z V. Tylko ze mieli z 10 programistow, pelna dokumentacje i jeszcze swiezo w pamieci jak robili. Rodril zrobil to sam z glowy! I trzy nie dwie! To naprawde szok.

Ostatnio zmieniony przez BRMTvonUngern dnia 14 Lis 2017 09:43 pm, w całości zmieniany 3 razy

I JEEEESTTT DZIALA! Tak szybko sie nie spodziewalem! A jednak. Geniusz po prostu. Sprites gra czyta ale MMArchive nie. Dziwne. Musze popatrzec. W ogole musze to obejrzec jak jest zrobione. Bo to jest modyfikacja otwarta! Mozna zmieniac! Nie ma ze musicie grac jak zrobil. To jest genialne. Trzeba
pozmieniac bo np. w skrzynkach bedziecie mieli WSZYSTKIE PRZEDMIOTY!!! Czyli np, trzy pałki o tej samej sile tylko inny wyglad. A to jest niepotrzebne. Teraz mozna miec kompozycje sprzetu z wszystkich czesci! Brak BN/NPC . System jak MMVIII bo na tym jest to zbudowane. Troche szkoda bo te premie byly milym dodatkiem. Za to mozna rekrutowac. I teraz jak to spolszczyc? Na pewno 99% tekstow jest tych samych. Rodril nie mial czasu pisac od nowa takiej masy. Zatem kopiuj wklej jest szybka metoda. Glosy to samo a w Jadame polska wersja jest znakomita. W Enroth moze byc angielska a w Erathii moze chinska? Smile To by nawet rozne jezyki byly Smile

A tu pierwszy zrzut ekranu... Enroth niby ALE interfejs z Jadame. Widzimy tez straznika bo system MMVII/VIII. MMVI musiala byc podciagnieta na wyzszy poziom. Zatem umiejetnosci jak w MMVII/VIII sa ale tylko ludzi rekrutujecie. I podkrecilem kolory bo mozna stad inne sa! Widzicie na jakich ja gralem w Jadame teraz w Enroth!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BRMTvonUngern dnia Śro 16:29, 15 Lis 2017, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133177
Przeczytał: 54 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 21:27, 19 Lis 2017    Temat postu:

Reakcja ogolną jest szok. Reakcje typu I mean... I mean... Its wonderfull! Bo co maja ludzie powiedziec. Nikt nawet nie marzyl a tu jest! Geniusz! I mnie tez oczywiscie zatkalo co pokazuje to co napisalem o sprites. Aby je zobaczyc trzeba palet z bitmaps a nazwy zmienione to i MMArchive nie obsluguje. Ja juz to podmienialem i sprawdzalem oczywiscie ale zapomnialem z wrazenia! Zreszta i zapominam np. ze aby np. podrozowac trzeba miec ... pieniadze Smile I dluzszy czas myslalem ze podroze miedzy kontynentami nie dzialaja Smile A tu brak kasy. Akurat nie wlaczylem dzwieku i nie slyszalem Smile Z wrazenia proste rzeczy sie zapomina. OPUS MAGNUM! Czyli wielkie dzielo! Zadziwia jak te gry gromadza najzdolniejszych! A nawet geniuszy jak widac.

Podroze miedzy kontynentami sprawdzalem w pierwszej kolejnosci! Bo to najwazniejsze. Tu niestety jest pomylka bo odblokowuja sie dopiero np. w Enroth gdy zdemaskujemy zdrajce. Tymczasem jest to koniec gry! Zostaje glowna swiantynie Beee i Baza Kreegan i koniec. Mamy cos moze 70 poziom i co plyniemy dopiero do Jadame bohatersko walczyc o ser? Na 70 poziomie? My zadajemy z 200 obrazen na ture a szczur 5 czyn6 zycia? Tak samo w Jadame odblokowuje sie wraz z Regną. Tez niestety raczej w koncowce. Niby logiczne bo Regnanie blokuja droge ale tez juz mamy z 60 poziom. Jeszcze w Erathii najszybciej bo po uratowaniu Krasnoludow czyli na poczatku.

To nie ma sensu. Od poczatku musi byc mozliwosc podrozy. Czyli po odblokowaniu obu wysp a w Sorpigalu w ogole. Bo najbardziej sensowne zaczynac w Jadame przenosic sie do Erathii i na koncu Enroth. Bo taki jest poziom trudnosci. Jak w Enroth podbijemy poziom to juz potem nudno jest ze szczurami, piratami czy goblinami w Jadame i Erathii bo te gry sa duzo latwiejsze. Zreszta odblokowanie to zaden problem bo jest tabelka transport index. Na koncu jest numer zadania blokujacego 224. Trzeba zrobic 0 i macie od poczatku podroze. I wtedy jest najlepiej.

Bo oczywiscie to wszystko nie jest zbalaansowane. To mialy byc 3 gry. Teraz 12 mln. doswiadczenia nie bedzie zadnym problemem i dojscie do 200 poziomu. A statystyki po 600 na koniec gry. Tymczasem 500 to gorna granica awansu gry. Gra zrobi sie zbyt prosta. Ale to wszystko jest w rozwoju! On tylko wrzucil aby pokazac! Teraz zglaszaja mu bledy i on poprawia. A ciagle jeszcze wykancza. Zatem nie ma pospiechu.

Poogladalem troche. JAK TO GENIALNIE PROSTO JEST ZROBIONE AZ SZOK! Genialne to proste. Grayface zrobil MMExtension modyfikujac plik exe dodajac mm8patch.dll. I exe kieruje do dllki i dopiero potem do gry. A do dllki jest podlaczony system skryptow. Zwykle notatki! I TO ONE ROBIA WSZYSTKO! Jezyk lua jeden z najprostszych, ktory trzeba oczywiscie poznac! Ale zadnego przepisywania gry! Wszystko dziala oryginalnie tylko idzie bokiem! Oczywiscie trzy gry byly pisane jedna na drugiej i dlatego to mozliwe.

Jednym slowem cos wspanialego!

A tu drugi obrazek z gry opublikowany w ogole zrobiony u mnie. Nieszczesna lutnia ktora po prostu mozna kupic... I to cale ,,zadanie".
Sprobujcie odczytac napis w slynnym alfabecie Erathii! Dla ulatwienia dodam ze slowa sa oczywiscie po angielsku.

Kolory jak widac inne bo podkrecilem. Oryginalne niestety szarobrazowe nadaja Erathii niepotrzebnie burawy odcien. Nie to co Heroes III. Zreszta zapomnialem ze podkrecilem az sie zdziwilem ze Erathia taka kolorowa! Znakomita praca ludzi nieodplatna dka innych ludzi. O to chodzi! Tak jest w niebie! Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BRMTvonUngern dnia Nie 21:30, 19 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133177
Przeczytał: 54 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 15:09, 31 Gru 2017    Temat postu:

Warto wrocic do tego przelomowego wydarzenia jakim bylo polaczenie tych trzech gier. Nie ma przeciez zbyt wielu serii duzych gier fabularnych na komputery. Jesli oddzielimy specyficzny rynek japonski prawie zupelnie lokalny to mamy:
1.Serie Ultima jednak jej swietnosc to lata 80te!!! I malo kto jest dzis w stanie zafascynowac sie graniem kropkami niewiele przypominajacymi cokolwiek wygladem.
2. Wizardry tez juz archaiczna. Dopiero ostatnia czesc ma w miare nowa grafike.
3. Elder Scrolls dotrwali do dzis bo bardzo rzadko wypuszczaja gry. W 23 lata raptem 5 czesci. Pamietamy jak zdewaluowali tytul Might and Magic tlukac duzo byle czego co 2! miesiace. A tu co 5 lat!
4. Final Fantasy nie jest to oczywiscie lokalny japonski rynek.
5. Might and Magic.
Moga tu dojsc jeszcze inne z czasem.
Jak na ponad 30 lat w skali swiata to malo.

Zatem to polaczenie to jest osiagniecie nie tylko dla garstki maniakow ale w ogole wazne dla gatunku. I w ogole czy jest jakas inna DUZA (bo laczenie minigierek nie jest takim wyzwaniem) seria tak polaczona? Nie slyszalem. Mody owszem. Troche tego w tamtym. Ale to plus to razem?

Obecnie tworca poprawil wiekszosc bledow i zostaly chyba jakies drobiazgi. I tak w chwili wydania dzialalo to lepiej niz w obecnych ,,premierach" nowych gier. Teraz to juz pewnie przewyzsza jakoscia oryginal. Rodril bowiem wprowadzil cos czego nie bylo. Rosnaca sila potworow aby nie bylo bezsensownego stukania ,,potworow" ktore maja 6 zdrowia a druzyna zadaje 200 na ture. Teraz te 6cio punktowe moga miec 120!

Tutaj nasuwa sie problem jak to zbalansowac. Najprosciej gdy nie ma rozwoju postaci i wszystkie stwory maja taka sama sile. Wtedy zawsze poziom jest rowny. Ale odpada cala wazna dziedzina podnoszenia poziomu. Bez niej gra jest ubozsza i to duzo. Jednak jesli poziom bohatera rosnie pojawia sie duzy problem. Raz potwory za slabe raz za silne. Nigdy praktycznie nie mozna trafic. W MMVI i VII na poczatku za silne z tym ze w MMVII szybciej poziom sie wyrownuje. MMVI jest ciezkawa niemal do konca. A MMVIII caly czas prosciutka. Od niej powinno sie zaczynac zreszta znajomosc z seria.

Problem poziomow rozwiazuje sie tak ze albo robi sie coraz trudniejsze lokacje albo stwory tez rosna. Coraz trudniejsze lokacje jednak narzucaja liniowosc. Istnieje jedna najlepsza linia gry gdy jest najciekawiej. Od najslabszej lokacji do najtrudniejszej. Natomiast awansowanie stwiorow wraz z nami np. gdy my osiagamy poziom 12 one tez, prowadzi do absurdu. Awansowanie staje sie mistyfikacja. Proznym dzialaniem.

Jak z tego wyjsc? Jak w Herosach! Tam stwory rosna Z CZASEM! Jak dlugo grasz jest ich wiecej! Nie ma tu mistyfikacji i nie ma liniowosci. Jesli zalozymy ze zdrowie rosnie 1% dziennie to po 300 dniach stwor z 6 punktami bedzie mial 24. NIEZALEZNIE OD TEGO JAKI NASZ POZIOM! Zatem jest motywacja aby podnosic poziom i nawet trzeba go podnosic aby dawac rade. Nie ma liniowosci bo mozna isc gdzie sie chce, Czyli rozwiazanie najlepsze.

Trzy w jednym? Takiego wydania nie bylo. Cztery w jednym czyli Edycja Platynowa. Dochodzi 9tka ale ona ma inny system lithrez. Jednak sa to 4 gry tylko ze razem spakowane. Teraz mamy jedną w której poruszamy sie po trzech kontynentach, czyli jeden swiat zlozony z tych trzech gier!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133177
Przeczytał: 54 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:00, 05 Lut 2018    Temat postu:

Postanowilem wydzielic ten temat z przyczyn oczywistych. Takiego wydarzenia jeszcze w swiecie gier nie bylo.
Przydal by sie podtytul dla tej ,,nowej" gry.
For Blood and Honor in the Day of the Destoyer with Mandate of Heaven
Za krew i honor w dniu niszczyciela z blogoslawienstwem niebios.
W skrocie Day of the Rodril. Dzień Rodrila. Z oczywistych wzgledow.

A jest to wydarzenie nieznane praktycznie! Owszem waska grupa koneserow tej serii. Ale szerzej nie. A szkoda. Wielu ludzi np. zalogowalo sie na forum ze wzgledu na Rodrila! Ilosc wypowiedzi tych co zalogowali sie w grudniu styczniu lutym juz przewyzsza chyba tych starych!

Ci co potrafia staraja sie pomoc. W programowaniu to mu raczej nie pomoga ale w grafice juz tak. Bo sylwetki z trzech gier nie pasuja do siebie i cos z tym zrobic trzeba. Pierwsze co sie nasuwa to przerobic na wzor MMVIII. I juz sa niektore przerobki.
Postac meska z MM7 bardzo zrecznie przerobiona.

A tu zenskie. Dwie elfki i kobieta. Oczywiscie nie chcielibysmy takich widokow na ulicach, to jest gra fantastyczna. Poza tym natychmiast zaklada sie zbroje i nagosci nie widac.


Tutaj nasuwa sie refleksja ze chyba najlepiej dodac postaci z MMVI i MMVII jako nowe rasy co jest mozliwe bo Rodril zniosl wszystkie chyba limity. W tym i ras! To sie robi wzor jak programowac gry!

Ja to mam szczescie! Gry ktore najbardziej lubie rosna w sile! Wrecz geniusze sie nimi zajmuja! W ogole zycie uslane różami! Wiadomo przez Kogo! Gdybyscie nie wybierali zła naprawde bylby raj!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133177
Przeczytał: 54 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:41, 11 Lut 2018    Temat postu:

Kolejne prace nad tym wspanialym dzielem. Tym razem problem postaci z MMVI. Jeden z pomocnikow zrobil to tak:


Niestety problemem sa zbroje z Jadame. Niektore maja ni to portki ni to ponczochy co powoduje ze wszyscy musza miec cieniutkie nozki. Co jest absurdem. A na dodatek sylwetki z MMVI sa normalne. W MMVIII patykowate. I dlatego takie dziwne to jest.
Nastepnie zabral sie za kobiety:


Tu niestety nie ma zupelnie stylu Enroth. Kolejna porcja sylwetek z Jadame. Nawet widac z czego przerabiane. Oczywiscie wyglada dobrze tylko ze nie oddaje oryginalu! Zdecydowanie prosi sie o dodatkowa ,,rase" pod MMVI.
Kolejna porcja mezczyzn:



Tu sukces! Klimat Enroth a pasuje! Wyszlo najlepiej! Tylko jeszcze te przedramiona jak u Popeye badz Heroes V. Za duze lapska. Ale to tez wziete z oryginalu. Po prostu dopasowanie jednego do drugiego nie jest latwe. A tutaj poprawka pierwszego ale spodnie nie oryginalne u drugiego. Pierwsze byly lepsze.



A zatem jest duzo problemow. Proste zrobienie ich w stylu Jadame to jakby dodac wiecej postaci do MMVIII. To nie jest rozbudowa MMVIII a polaczenie czyli kazdy styl musi byc. Zrobienie ich w ukladzie MMVIII ale tak aby byl klimat MMVI jest trudne. Ale niekiedy sie udaje.

Ale widzimy jak rodza sie artysci! I to z biegiem czasu coraz lepsi! To jest to! Trzeba walczyc! Nikt od razu nie jest mistrzem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133177
Przeczytał: 54 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 0:33, 19 Lut 2018    Temat postu:

Czekam wrecz z niecierpliwoscia co tam dalej wrzuca! I trudno o zawod.
Nagle pojawia sie kolejny rzut:


I to juz naprawde! Jak on to robi? To ze lepsze od oryginalu to nie jest jeszcze trudne bo sylwetki MMVII sa najslabsze jakos szybko robione jak i cala grafika. To jest DUZO lepsze! Tak powinno być od poczatku! Kolejny mistrz MM! Te gry rodza artystow! Zapewniam ze i muzykow ale nie mialem o nich czasu pisac. Po prostu dzielo musi byc inspirujace! Niekoniecznie genialne. Te gry sa! Najlepsza seria wszechczasow. Widac ze tworcy wlozyli dusze i to na dobre. Satanisci tez moga wlozyc dusze i zrobic gre, tylko co wyjdzie? Ohyda.
Tu mamy na szczescie dobro.

Potem przyszla kolej na orków i Murzynkę:

I znowu sukces! Oddany styl MMVII tyle ze lepiej! Tu Rodril musi dodac nowa rase. Co nietrudne bo to tylko numerki a limit zniosl! Ciekawe co zrobia z krasnoludami? Ale dodanie nowych koordynantow zbroi powinno byc mozliwe. Trzeba by dorobic nowa serie zbroi. Ale przy takich talentach nie widze problemu.

Ciekawe co dalej? Tu prosi sie o umiejetnosci rasowe. Maja je tylko: Elfy Jadame, Smoki, Wampiry. Inni - Ludzie z trzech kontynentow, Orkowie, Trolle, Minotaury, Krasnoludy, Elfy Erathii nie maja. Powinna byc roznica w najmowaniu ludzi z Jadame, Enroth czy Erathii. Co innego powinni umiec. Inaczej to tylko wyglad do wyboru. Dodanie jakichs specjalnosci powinno byc mozliwe. Ale to juz Rodril.

A zatem dzielo nam sie rozwija i wspaniale!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133177
Przeczytał: 54 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:53, 15 Kwi 2018    Temat postu:

A tu tymczasem nagle MM678 dostal wersje... polska! To jest jakosc! Zadna firma tak nie wydaje. Oczywiscie Rodril tego nie robil recznie! Zrobil automat do przekladu i po prostu ten mu podmienil zawartosc tasmowo na ta z polskich tlumaczen!

I teraz mozemy sie cieszyc zwlaszcza w Jadame polskimi odzywkami. O ile teksty sa podstawa do grania to odzywki sa tylko sztuka dla sztuki. Ale szkoda tracic polska wersje MMVIII! Numer jeden. Wynoscie sie stad ulicznicy! Ta kobieta ma taka mowe ze odlot. Ale ten od Przyszliscie poogladac? To jest sklep nie muzeum! tez swietny. No i operowa wampirzyca! Czegos takiego nie ma w oryginale wiec to jest inna wesja gry.

Zreszta MMVIII jest mocna niedrobiony juz po angielsku a i w polskiej wersji sa kolejne bledy. Najbardziej widac zle rozmieszczenie przyciskow ekwipunku. Jako normalne sa te podswietlone wcisniete. Trzeba zamienic na te niewcisniete. Ja to u siebie poprawilem.

W MMVIII akurat tresci jezykowe sa znakomicie rozwiazane. Teksty sa oddzielnie. Wydzielono tez razem wszelkie dzwieki i grafiki. Podmiana minimalna zmienia wszystko. Nie tak jak Morrowind gdzie jest to horror. Który zreszta cudem OPANOWALEM i mam po polsku jak nikt Surprised) Ale to inny temat. Tylko krotkiescenki filmowe. Ale to juz grube pliki. Tu tworcy powinni inaczej programowac. Oddzielne binki i smki z glosem. Bo tylko glos trzeba zmieniać. A to niewielka objetosc w porównaniu z filmikami. Zreszta filmiki sa na youtube. W MM akurat filmiki sa bardzo dobre na ogol, nie mecza i sa ciekawe, krotkie.

Ogolnie zasada powinno byc maksymalje wydzielenie tego co jest do tlumaczenia. Najlepsze sa tabelki. Na prawo wszystko co jest uzywane do rozgrywki jako komendy. Na lewo to co tekstem. Czyli np.

1. I Miecz sprawiedliwosci I To ostrze królowa Katarzyna itd. I - - - na lewo opis jezykowy zaznaczylem komorki tabelki. Na prawo :
Atak I Cena I Material I itd. nazwa ikony wspolrzedne szybkosc. Wszystko inne. I wtedy starczy aby spolszczyc zrobic kopiuj wklej lewej strony. A jak jest wymieszane to horror. Szukaj teraz co jest opisem co komendą.

W grach z fabula jezyk jest bardzo wazny. Jesli np. mi zalezy aby sie wczuc w gre a nie poznac jaka ona jest w oryginale to musi byc polski. Tym bardziej ze sciany tekstu po polsku niechetnie sie czyta a jeszcze po angielsku... Pomijac teksty ww grze tekstowej jak Morrowind to absurd. A tu jeszcze jak MMVIII mamy odrebna jakosc sama w sobie. Zreszta tworzenie wlasciwie nowych dziel poprzez tlumaczenie czesto jest jedynym wyjsciem...

MM678 po polsku! Wlasciwie ta wersja to sie zrobila gra wszechczasow. Pojedyncze byly swietne ale polaczone to juz wyzszy poziom!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133177
Przeczytał: 54 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 12:01, 14 Lut 2019    Temat postu:

Dawno nie pisalem o MM678 a rozwoj tego dziela trwa w najlepsze!
Pojawil sie problem broni i przedmiotow. Oczywiscie teraz wszystkiego jest potrojnie i statystyki sie powtarzaja. To nie ma sensu.
Ale w ogole na dodatek zaburzony jest balans broni. Nie ma chyba sensu trzymac sie oryginalu i trzeba by kompleksowo to poprawic.
Mamy (pisze z pamieci! Tak juz znam te gry!) ( po kolei ilosc z MM 678) Od najslabszej:

3 + 3 + 3 = 9 pałek. Z czego potrzeba jednej na poczatek ktorej i tak sie nie uzywa. Ja u siebie przerobilem na inne. Sugestia jest aby 8 przezrzucic do maczug. To duzo bardziej ciekawsze.

3 + 3 + 5 = 11 kijów. Nadzwyczaj mala ilosc! Nie rozumiem czemu tak poskapili.

8 + 8 + 10 = 26 maczug z czego 335 - 11 młotów.

8 + 8 + 10 = 26 toporów z czego 335 - 11 dwuręcznych. Tyle co maczug.

8 + 8 + 10 = 26 sztyletów z czego 335 - 11 długich .

I teraz uwaga...

8 + 8 + 10 = 26 mieczy z czego 335 - 11 dwuręcznych.
335 - 11 pałaszy
335 - 11 szabel
Razem 48 !!!! MIECZY! Absurd tyle nie potrzeba!

555 - 15 włóczni
335 - 11 halabard
335 - 11 trojzebow (widły po prostu!)
Razem 37 podchodzacych pod włócznię.

11 kijów do 48 mieczy. To kompletnie nie ma sensu. Na szybko mozna to zmienic tak:

Do kijow dodac widly, do maczug palki, do sztyletow palasze.
Palka 1 bylo 9
Kij 22 bylo 11
Maczuga 34 bylo 26
Topor 26
Sztylet 37 bylo 26
Miecz 37 bylo 48
Wlocznia 26 bylo 37

...

Duzo lepszy balans bez potrzeby korekty graficznej. I dopiero teraz okreslic obrazenia. Co do kolejnosci obrazen to grafiki MM7 sa najslabsze co wskazuje ze powinny miec nizsze obrazenia. A potem Te inne.

Teoretycznie jest 6 typow skrzyn czyli wszystkiego powinno byc po 6x wtedy najlatwiej balansowac Tu mamy 5 i 6 jako liczby bazowe.
Zaczynajac od sztyletow ktore maja najnizsze obrazenia.
Palka 1.
1-2 i nastepnie kazdy poziom plus 1 czyli 1.5+
1-3 i nastepnie kazdy poziom plus 1 czyli 2+
2-3 i nastepnie kazdy poziom plus 1 czyli 2.5+
2-4 i nastepnie kazdy poziom plus 1 czyli 3+
3-4 i nastepnie kazdy poziom plus 1 czyli 3.5+
3-5 i nastepnie kazdy poziom plus 1 czyli 4+
4-5 i nastepnie kazdy poziom plus 1 czyli 4.5+
...
Czyli najslabszy sztylet zadaje 1.5 a najsilniejszy 9.5. Kazdy kolejny o 0.5 wiecej.
I tak dalej. Ceny jakosci itd musza byc tez zmienione wedlug sily. Mamy tu az 7 linii broni.
Podzial procentowy przy generowaniu losowym.
Proporcje 3 4 5 6 7 8 9 10 dla kazdego poziomu skrzyni oczywiscie im wieksza liczba tym latwiej zdobyc czyli sprzet musi byc gorszy.
...

I tak po kolei.

...

Warto tez zastanowic sie nad kolejnymi poziomami umiejetnosci.

Kazda bron na poziomie podstawowym dodaje punkty umiejetnosci do celnosci czyli szansy na trafienie.

Kij
Ekspert: dodaje punkty do klasy pancerza. - TO JEST BEZNADZIEJNE! Klasy pamcerza jest dosc! zbroje tarcze helmy plaszcze rekawice. Cos tu trzeba dac dodatkowo. Dodac ze zwieksza szybkosc.

Mistrz: szansa na ogłuszenie równa punktom umiejętności.
BEZNADZIEJA odpycha troche stwora. Nawet nie widac skutku.

ArcyMistrz: dodaje +1 do obrażeń na punkt bieglosci.
To jest dobre na ale na eksperta.

Maczuga.

Ekspert: dodaje +1 do obrażeń na punkt bieglosci.
Mistrz: Szansa na ogłuszenie. Znowu !

ArcyMistrz: Szansa na paraliż.
Nie dziala!

Maczuga jest wyjatkowo skopana do poprawki.

Miecz.

Ekspert: skraca czas potrzebny na zadnie następnego ciosu.
Mistrz: pozwala na przełożenie miecza do lewej ręki.
ArcyMistrz: dodaje punkty do klasy pancerza.

MIECZ DO PANCERZA? To jest absurd!

Ekspert: dodaje +1 do obrażeń.
Mistrz: pozwala trzymać włócznię jedną ręką.
ArcyMistrz: dodaje +1 do klasy pancerza.

ZNOWU DO PANCERZA! Braklo juz pomyslow.

Sugeruje usunac te absurdy. Poniewaz jednak latwiej dodac niz usunac niech zostanie to co jest.
Do maczugi wloczni i miecza na arcymistrzu a kija na mistrzu dodac.
(Arcy)Mistrz: szansa na spowodowanie trzykrotnie większych obrażeń równa punktom biegłości.
To jest swietne. Ekspert kija i mistrz maczugi natomiast zwiekszenie szybkosci.
Wtedy wszystko bedzie znakomicie.
W ogole mozna bylo ujednolicic te umiejetnosci.
Podstawowy do celnosci.
Ekspert do obrazen.
Mistrz zwieksza szybkosc.
Arcymistrz szansa na potrojne obrazenia. I mamy porzadek!

A jako dodatki te inne rzeczy typu druga reka oglusza paraliz zmniejsza pancerz. Dodawanie do pancerza jest natomiast absurdem.

... Kije mozna by zrobic jednoreczne a widly dwureczne. To samo maczugi i mloty. I cos trzeba zrobic z mieczami dwurecznymi. Skoro mamy moznosc trzymac dwa miecze sa one niepotrzebne! Mamy tu sprzecznosc. Moze bron dwureczna jako nowa umiejetnosc?

Widzimy ze jest co poprawiac jesli gra ma byc doskonala! Nie sadze aby trzymanie sie wad ,,bo tak bylo zawsze" mialo sens. Choc nie miejcie zludzen. Zaproponujcie zmienic jakis blad to nas wad sie rzuca z wrzaskiem! TAK MIALO BYC TAK GRALISMY I JEST DOBRZE! MA ZOSTAC!. Tępota przyzwyczajen dziala niezwykle mocno.

Mistrzostwo w opracowaniu ekwipunku osiagnela grupa okreslajaca sie jako MMX a potem gdy Ubi wydal swoja przybrali nazwe Children of The Void. Oczywiscie napisanie nowej gry nie bylo mozliwe! Wszak NWC w liczbie 30 osob przez dwa lata! po 12 godz dziennie robilo MMVI. Jesli macie 5 ludzi po 1 godz dziennie to zajmie wam 144 lat! Sami rozumiecie ze nie zrobicie gry takiej jakosci od zera! W czasie wolnym. A zebranie 200 ludzi jest nierealne. Zreszta jak uzgodnic ich prace? Totez rzecz jasna porzucili prace. A szkoda bo teraz sa narzedzia i mogli by na bazie MMVIII zrobic to o niebo szybciej! A w projektowaniu broni to arcymistrzowie! Niebywale pieknie dorabiali i zgodnie ze stylem:


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133177
Przeczytał: 54 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 13:58, 21 Maj 2023    Temat postu:

No nie! Rodril postanowił znowu wprowadzić graczy w stan przedzawałowy!!!
Parę dni temu przedstawił... MULTIPLAYER DO MM678!!!
TAK! NIGDY CZEGOS TAKIEGO SERIA NIE MIALA!!!
Jedyny multiplayer tego typu to Legends of Might and Magic gra kompletnie już zapomniana.

Oczywiście reakcja był szok! Insane insane insane! Bo po angielsku oczywiście reagowali. Czyli obłęd! Istotnie obłęd! Od dziś można w mm678 grać w 5 osób bo tyle jest miejsc w MM8 i zresztą w każdego RPGa nie ma sensu grać w więcej niż kilka osób. Kilkanaście to się robi jarmark nie gra. Więc absolutnie więcej nie trzeba. Zresztą pewnie dodać jeszcze że 3 osoby dało by radę więcej chyba niż 10 nie ma sensu.

Niesamowite. Jednak smutna sprawa jest to że tak późno. 23 lata od ostatniej i 25 od pierwszej. Społeczność już się wykruszyła. To byłby atom gdzieś w 2005 czy jeszcze w 2010. Teraz reagują już tylko starzy (bardzo) gracze. Stąd reakcje ,marzenie mojego dziecinstwa'.

I niestety trudno tu nie uznać że to powinno być od początku! Heroes 2 czyli 1996 ma multi. Heroes 3 z 1999. Tym bardziej MM8 z 2000! O ileż łatwiej było to zrobić mając dokumentację kodu! Bo pamiętajmy że to jest dorobione do gry której kod jest zabetonowany na stałe i nieznany! Czym innym jest dodać to na etapie tworzenia gry! Toteż tyle czasu musiało upłynąć! Wielu ludzi nad tym siedziało! Niektóre pseudonimu to Stormcat który zrobił pierwszy program do edycji gry. Potem Mok z Polski nawiasem mówiąc poprawił błędy. To wziął Grayface i dalej pociągnął robiąc platformę do modowania. Nad mapami siedział AngelDeath i wielu innych. Jak już to rozgryźli to dopiero Rodril pokazał jak to wykorzystać! Bez tego nic by nie zrobił. Stąd 23 lata to zajęło! Pokazuje to jak potężna praca jest grą komputerowa i doprawdy nie wiadomo jak 15 ludzi wpisanych na listę twórców potrafiło dawniej zrobić te klasyczne gry nierzadko w rok! Cud!

A teraz obejrzymy jak to działa. Oczywiście jak normalne MM678 ale każdy gracz widzi swoją postać jako twarzyczkę co znamy z gier ale innych jako... sprity z gry!!! Bardzo mądrze pomyślane. Na filmiku Rodrila gracz grający minotaurem widzi sprity typowego maga z MM:

Bo takiej klasy jest drugi gracz. Oraz postać żeńska o nazwie saracen od zbroi typu arabskiego -widać szable.

Bo zapewne jest to kobieta rycerz. Pani rycerz po polsku. Potępiamy feministyczne patologie językowe!

A oni oczywiście widzą postać minotaura!

Mistrzostwo! Czegóż trzeba więcej!?
Nowych map. Bo dużym mankamentem jest to że przemierzamy mapy znane nam na pamięć. Brak słynnego zaciemnienia nieznanych terenów które tak podnosi walory Herosów! Może kiedyś jakiś losowy generator? Zwłaszcza terenów i lokacji. Bo miasta ostatecznie mogą być te same. O ile generator terenów z losowymi stworami i skarbami jest najprostszy gorzej z lokacjami. Tu muszą być logicznie projektowane. Ale w Daggerfallu dali radę!

Zatem mamy świetne gry w które można grać razem wreszcie! Właściwie gdyby to zrobili od razu to zamiast MMLegends mogli by machnąć jeszcze jedna część z multi i połączeniem z MM 678. Mniej pracy a sprzedaż na pewno by była duża. Przypominam że sam twórca JVC marzył o multi i dlatego wszedł do 3DO ponieważ firma ta miała pierwszą grę multi tego typu Meridian i miało to pomoc w zrobieniu MMonline co nigdy nie nastąpiło. Dopiero teraz! A starczyło dodać multi do klasycznego MM! I już! Proste rozwiązania są najlepsze!

A tu widok z 3 ekranów i właśnie widzicie minotaura u góry przedstawia on gracza na dole. Dzieje się to oczywiście na Jadame która to kraina jest szczytem kreacji MM. Jeśli ktoś chce zobaczyć jak powinna wyglądać kraina w MM to najlepiej pokazuje to MM8.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BRMTvonUngern dnia Nie 14:00, 21 Maj 2023, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna -> Tam gdzie nie ma już dróg... Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy