Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna
HoM&M Tworzenie nowych światów !

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna -> Tam gdzie nie ma już dróg...
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133177
Przeczytał: 53 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 15:05, 17 Sie 2014    Temat postu: HoM&M Tworzenie nowych światów !

Tworzenie nowych światów ... Kiedyś możliwe w wyobraźni i literaturze bądź malarstwie teatrze ... Później filmie ... A dziś i w komputerach . Oczywiście technika nigdy wyobraźni nie zastąpi ale skoro jest to korzystamy .

Tu oczywiście przede wszystkim gry które dziś już są światami i daleko wykraczają poza dawne typu szachy . Łącza wszelkie możliwe sztuki ...
A na czele Heroesi ... Dziś już nie chodzi tylko o grę ale gracze sami dorabiają dalsze ciągi czasem kilkudziesieciokrotnie większe niż gra ! Po tym zresztą poznajemy kunszt wykonania . Na ile prosto można dodać coś swojego im prościej tym większą sztuka twórców .

Heroesi są niestety z epoki gdy gracz musiał brać co dają . Komputery były słabe gorsze od tych w firmach i trudno było poprawiać a twórcy nie dawali żadnych narzędzi . Gdy gra miała mało błędów jak HIII to nie przeszkadzało ale już najeżona błędami HIV poległa ... Dziś jednak oczywiście mamy narzędzia ... Czy warto zatem poprawiać Herosów ? Warto ! H I-IV mają niepowtarzalny klimat i niewyobrażalna grywalność . A skoro można poprawić to po co się męczyć ?

Zacznijmy zatem od początku ... Od Heroes I . Mimo 1995 roku wydania gra jest swietna . Ma artystyczną oprawę jest malowana a nie modelowana co w ogóle znikło . Obecne modele 3D są fajne ale wciskane we wszystkie gry nudzą. Powinien być segment gier malowanych artystycznie . Herosi mogą być albo realistyczni albo basniowi jak jedynka . Nie da się tego połączyć albo albo . Czyli np. nieparzyste numery baśń parzyste realizm . Była by odmiana. Zaznaczam że to jest zachodnia basniowosc nie manga . Jak Szancer ilustrujacy Andersena .

Co zmieniać ?

Najpierw oczywiście błędy ... Później ewentualnie resztę . Podmiana grafiki jest trudna i choć informatycy to potrafią to nie znalazłem narzędzi typu edytory. Trzeba pisać program pod każda zmianę . A to już jest dla informatyków którzy nie są plastykami . Wiedzą jak zmienić ale nie potrafią zrobić grafiki . Graficy znów nie mają pojęcia o programowaniu i koło się zamyka . Zatem dopóki informatycy nie zrobią narzędzi nie ma opcji . Można z HI coś wyciągnąć ale włożyć na razie nie ... co nie znaczy że na tym koniec .

Ważna dziedzina statystyki ekonomii która decyduje o rozgrywce nie wymaga aż takich programów . A jest popsuta ... H I zresztą to pierwsza niedorobiona jeszcze wersja .

Weźmy naszych chłopów . Przyrasta ich 14 i mają zdrowia 1 czyli 14 zdrowia i smoki których przyrasta ,,zaledwie" 3 ale mają zdrowia 600 ! Ponad 40 RAZY WIĘCEJ ! A ponieważ są też inne parametry daje to 70 razy większą siłę . Nie muszę mówić że to kompletny absurd . Każdy gracz wie że chłopi są absolutnie do niczego nie kupuje się ich a przy walce z duchami wręcz mogą zaszkodzić kto gra to wie dlaczego . A nie musi tak być . To można zmienić !

Ale jak ?

Do tego służą machiny o nazwie Hex editor ... Nazwa myląca bo jest to nie szostkowy a szesnastkowy edytor . Raczej Heksadecymalny ...
Ale odlot jeszcze w czerwcu czy maju nie wiedziałem co to a teraz nauczam SmileSmileSmile Tak to u mnie się dzieje co potrzebuje mam ... z nieba ...

Na szczęście są darmowe . Na przykład FRHed Fileinsight a dla informatyków Ida Pro Free . Od wersji 6 w dol darmowa wyzsza płatna bardzo mądre - brawo twórcy . Są i inne byle ustawiały kolumny i była możliwość zmian .
Ale najlepszy jest mobilny po prostu Hex editor z czarnym ludkiem . Ma nawet opcje zmiany kodu z dziesiątek na szesnastki ... Można leżeć w łóżku i zmieniać a nie garbic przed ekranem plecy...

Wchodzicie i w opcji otwórz otwieracie ... PLIK INICJUJACY GRĘ ! Czyli tutaj jest to ... heroes.exe . Zawsze exe . Ten po pstryknieciu od którego gra zaczyna chodzic ale nie skrót na pulpicie tylko cały plik w folderze gry . Ma on około 1 MB ale to szczegół . Otwieracie i się frustrujecie bo literki i cyferki . Bez obaw ja też to przechodzilem początki zawsze są bolesne . Trzeba policzyć jak szukać wartości jak zmieniać . ROBIMY TO ZAWSZE NA KOPII PLIKU ! ORYGINAŁ DO SCHOWKA ! JAK COŚ NIE WYPALA TO KOSZ I NOWA KOPIA !

Oczywiście tak sami z siebie nic nie wykombinujecie . I ją też byłem zawiedziony ale poszukałem analogii . Dwójka jest prawie identyczna a ją rozgryzli tym razem Francuzi . Bardzo cenna stronka :

[link widoczny dla zalogowanych]

Szukałem oczywiście chłopa peasant a tu nic . Dramat ! Bo twórcy sobie skrocili psnt ! W życiu bym się nie domyślił na szczęście właśnie ktoś znalazł i poinformował . I jest ! SmileSmileSmile Co za sukces . Ale to dwójka która też się zajmę . W jedynce nie ma nic ! Nawet p . Bo i tak szukałem. I co robić !

I tu super plan ... Szukać po wartościach ! Chłop ma statystyki 01010101 ... Niestety takich było więcej miejsc ... I wreszcie ... Weźmy następnego łucznik ... ma 0503 tu już nie będzie się powtarzać ! I JEEEEST WRESZCIE! Znalazłem te statystyki . Zmieniam i DDZIAŁA !SmileSmileSmile

Zatem wygląda mi na to że jako pierwszy ujawniam gdzie są dane w heroes I.
Uwaga uwaga uwaga! Dane zaczynają się ... w linii ..
00124338 w układzie szesnastkowym czyli 32 cyferki czyli 16 bitów .
Ostatnie cztery bity to jest chłop od 14. To jest 20 czyli ich cena.
A kończą na 00124650 na wartości 02 to jest dżin .
Najpierw jednostki rycerza później barbarzyńcy czarodziejki czarnoksieznika i neutralne . Nie ma żadnych opisów więc można dostać oczopląsu . Poznajemy po numerach porównujemy ze statystykami z gry które najlepiej przepisać . I mieć na kartce obok .
Jak zmieniamy ? Zamiast 01 dajemy 05 i już chłop ma 5 zdrowia SmileSmileSmile Głupi potrafi jak wie gdzie dlatego opisze po kolei . Z tym że w pionie aby było klarowne .

Uwaga to system szesnastkowy czyli od 0 do 9 później a do f ..
a = 10 f = 15 następnie 10 to 16 nie ma dziesiątek są szesnastki czyli 16 , 256 ,4096 to kolejne wartości . Są kalkulatory przeliczeniowe . A jak ktoś chce ręcznie to tak . Chcemy uzyskać liczbę 10.000 . Musimy ją podzielić przez najbliższą wielokrotność 16tki czyli 4096 będzie to 2 . Zostaje reszta 1808 która dzielimy przez niższy dzielnik czyli 256 wychodzi 7 czyli 27 zostaje reszta 16 . która dzielimy przez 16 czyli 271 i nie ma reszty jedności czyli zero bo nie zapominajmy że 0 to też wartość . Raczej jej brak czyli 2710 to jest 10.000 i musimy odwrócić bo tak jest w tej grze czyli 10 27 tak się zapisuje dwubitowe wartości . Nieco skomplikowane ale ją się musiałem tego sam od zera nauczyć ! I niech mi ktoś powie że to nie praca tylko ,,rozrywka" ... Nawet rozrywka na tej ziemi to męka ...

Zatem .

Chłop linia 124338 do 350
14 00 czyli 20 to cena dwa zera to miejsce na większe sumy które nie mieszczą się w jednym bicie . Jeśli damy 10 27 to będzie kosztował 10.000 ... a jak damy 05 to tylko 5 ... następnie ...
12 00 00 00 09 nie wiadomo pięć bitów nieznanych.
0c czyli 12 to oczywiście przyrost .
01 00 to doświadczenie jakie zyskuje bohater gdy pokona jednostkę . Jak widać chłop daje 1 bo to jest tyle samo co zdrowie . A można zrobić i 10 .000 ...
00 00 00 trzy bity przerwy .
01 zdrowie
01 szybkość
00 nie wiadomo
01 atak
01 obrona
01 minimalne obrażenia
01 maksymalne obrażenia
05 nie wiadomo
00 ilosc strzał u łuczników
03 00 12 00 05 00 nie wiadomo może kod jednostki ?
00 rodzaj ataku
I na tym koniec dalej łucznik ... Proste jak nie wiem i jasne .
Tylko typ ataku nie jest jasny .
Zatem wyjaśniam bo tu można zmieniać .
00 pieszy
01 pieszy jednostka dwumiejscowa np. kawalerzysta ! To są inne jednostki niż pojedyńcze . Można dać każdemu z tym że nie ma sensu bo wtedy chłop zajmuje dwa miejsca a tego nie widać bo animacja jest na jedno stąd atakuje się powietrze SmileSmileSmile
02 latający znakomite można dać każdemu !
03 latający dwumiejscowy czyli gryfy . Też można dać ale najlepiej jednostce dwumiejscowej .
04 łucznik
05 łucznik dwumiejscowy .
Niestety nikomu nie można łucznictwa dać w żadnej części Herosów bo nie ma animacji . Gra sie psuje .
06 łucznik latający ! To działa SmileSmileSmile
07 łucznik latający dwumiejscowy też działa SmileSmileSmile
08 pieszy atakuje dwa pola jak smok . Bardzo fajne . Działa
09 pieszy dwumiejscowy atakuje dwa pola . Dział wadliwie . Gdy atakuje dwa pola gra sie zawiesza . Szkoda bo chciałem dać kawalerzystom
0a latający atakuje dwa pola działa !
0b latający dwumiejscowy atakuje dwa pola to ma smok działa .
0c łucznik atakuje dwa pola ale tylko walcząc wręcz . Znów pechowo działa wadliwie a by sie przydało .
0d łucznik dwumiejscowy atakuje dwa pola wręcz działa
0e łucznik latający atakuje dwa pola wręcz Działa !!! SmileSmileSmile
0f łucznik dwumiejscowy latający atakuje dwa pola wręcz Działa ! Takie numery !
To samo dotyczy Heroes II !

Ale sie rozpisalem ale ja to lubię ! Nie będą udawał eksperta i trzymał w tajemnicy . Teraz każdy może do woli zmieniać ! Tylko trochę sie zapoznać z tymi szesnastkami i edytorami heksadecymalnymi ...

Ja już całkowicie pozmienialem i testuje . Inna gra ! Rycerze już nie są ostatnimi dziadami a czarnoksieznicy niepokonani ! Nowe otwarcie w Heroes I
Planuje zrobić Złota Edycję Heroes I bo nie było . Będą zmiany balansujace programy i mapy znalezione w internecie plus gra bo to małe jest wszystko .
Tylko z czasem nie wyrabiam bo robię sam ...

Heroes I to artystyczna grafika basniowo karykaturalna . Tacy Herosi mini . Czyli na dzisiejszy czas gdy na nic czasu nie ma . Jedyne czego brak to więcej miast . Na obrazie armie rycerza i czarodziejki . Oczywiście bez chłopów których ,,nie opłaca sie brać" .Teraz już będzie opłacało dzięki zmianie parametrów gry .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BRMTvonUngern dnia Pią 12:08, 29 Sie 2014, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133177
Przeczytał: 53 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 11:22, 29 Sie 2014    Temat postu:

Kontynuujmy zatem odkrycia skoro tak nam się to podoba . Po dokładnym sprawdzeniu okazało się że jednak ten podwójny atak psuje grę . Akurat sprawdziłem na chłopach i wyjątkowo działa ! Chłopi są wyjatkowi ! Niestety poza nimi jeszcze na trollach i centaurach ... Ale dużymi błędami . Np. znika pół chłopa i zostają same portki . Po czym znów się pojawia . Pojawiam się i znikam , mam na tym punkcie bzika ... Z uwagi na takie ,,atrakcje" lepiej dać sobie spokój niestety . Tylko lot można dodać każdemu bez problemu . Dobre i to .

Oczywiście po zmodyfikowaniu równowagi jednostek konieczna jest modyfikacja cen budynków gdyż wtedy byłby za drogie dla czarnoksieznika a za tanie dla rycerza . Po znalezieniu jednostek znaleźć budynki było już łatwo skoro wiedziałem jak są zapisywane . Po cenach oczywiście ... Wpisalem chyba 750 bo to nietypowa liczba i od razu jest .

Budynki ogólne znajdują się na wysokości ...

00123a50

i ciągną do

00123b70

Pierwsza idzie gildia magów 05 to drewno a na koniec 88 13 to jest 5000 czyli cena zamku . Kolejność surowców we wszystkich częściach herosów jest identyczna - drewno rtęć ruda siarka kryształy klejnoty . Miejsca wyzerowane to oczywiście brak . Budynki można poznać po cenach . Co ciekawe po gildiach jest cena 5 drewna 5 rudy i 2000 a takiego budynku nie ma . Pewnie to okienko gdzie się herosów kupuje też ma cenę . Identyczna cena jest przed zamkiem pewnie ten namiot też niekupowalny . Zresztą i duchy mają cenę 250 i przyrost 3 a ich kupić nie można . Dziny przyrost 2 nomadowie 4 a bandyci 12 ...

Budynki szczególne ciągną się od

00123c00 do 00123ea0

Zera to ilość drewna na chłopów a duża liczba na końcu to smoki .

Podobnie od 124128 do 1241e8 są jakieś ceny ale nic się takiego nie buduje w grze . Czyżby jakieś porzucone budynki ?

Dane dotyczą wersji oryginalnej nie odpowiadam za inne typu rosyjska . Ale nie sądzę aby było jakoś inaczej . W razie czego wpisać łuczników 05030203 i będzie bo jest jedna taka sekwencja . Ja tak znajduję ... Podobnie budynki po cenie i licznych zerach można poznać .

I teraz macie już komplet . Można zmienić praktycznie całą rozgrywkę . Tylko adresów zaklęć nie znam bo trudno znaleźć np. że piorun zadaje 25 to takich 25 jest pełno . Brak ceny łodzi czy herosów ale to drobiazgi . Gra jest tak prosta że cenami i jednostkami można ją znacznie zmienić .

Teraz już wiadomo co i jak zmienić ale wedle jakich zasad ? To już temat na oddzielną rozprawę obliczania siły jednostek który też poruszę ...

Żeby nie było że tak tylko gadam że dam a nie daję umieściłem modyfikację na której gram a którą zrobiłem . Jeszcze nie gwarantuję że jest idealnie ale zmiana jest olbrzymia . Chłopów przyrasta 100 nie 14 i mają prędkość 3 nie 1 . Chłopi z dużym atakiem i minimalnym życiem to jednostka ofensywna . Berserkerzy tej gry . Mocne walnięcie odporność żadna . Padają od razu . Nie ma sensu ich zostawiać do obrony miast bo nie mają zdrowia . Atak to ich zadanie . Do obrony zrobiłem miecznikow . Ciężką tarcza miecz to nie mogą tak biegać . Poza tym mały atak dużo zdrowia w sam raz do obrony czyli prędkość 1 . Zresztą nie będę zdradzał niech to będą niespodzianki . Patrzcie na przyrost i szybkość . Tu można pobrać :

[link widoczny dla zalogowanych]

Przy okazji unikalny plik :

[link widoczny dla zalogowanych]

Siatka pola bitwy ! Genialna rzecz ! Jak pierwszy raz grałem w bitwę to myślę dlaczego nie ma siatki ? Nie można się połapać czy dojdzie czy nie ? Gra na oko czyli bez sensu . A tu patrzę JEST ! Gram tylko z siatka teraz to dopiero jest taktyka ! Wszystko widać ! Takie proste rzeczy a są postawą gry ! Stąd H IV mocno traci przez dziwaczne osiatkowanie z którego nic nie wynika . Tak chcieli przedobrzyć że popsuli ! Tak ... skomplikowanie psuje grę nie ulepsza . Podobnie inteligencja komputera zachwyca w jedynce ! Jak się ustawi geniusz i król wzgórza to normalnie komputer szaleje . Wszyscy chcą was wykończyć i gdyby nie robił błędów nie dało by rady wygrać . Inteligencja H IV jest żenująca . Zmienić na jedynkę sprzed 8 lat !

Siatkę wkładamy do folderu data rozpakowujemy postrykamy i już ! Przy czym jest show gride i hide gride . Można spowrotem ją zlikwidować i znów i znów ! Genialne . Tylko po co ? SmileSmileSmile Uwaga to jest na angielską wersję ! Jak zainstalowalem rosyjska (bo to ich dzieło) to mi zlikwidowało główny plik gry ! Taka agresywna ! Ale skopiowany SmileSmileSmile Taki głupi nie jestem żeby taką włożyć do folderu gry SmileSmileSmile
Oni mają Herosów od BYKA tak jak te rakiety ! Ta sama firma ?
Jeśli nie jesteście pewni skopiujcie plik agg ten 20 MB i na nim spróbujcie ale to jest pewne bo na tym gram .

Znakomita delikatna siatka słabo narysowana ale dobrze widać ! Tak się powinno robić ! Genialna modyfikacja !


Jest jeszcze program do umieszczania bohaterów na polu bitwy . Pomysł znakomity niestety wykonanie tragiczne :
[link widoczny dla zalogowanych]
Ten heros to karzeł wystarczy porównać go trollem a konia z jednorozcem ... Dramat ! Heros musi być większy . Koń tak wysoki jak jednorozec . Trochę go powiększyć przesunąć do przodu i będzie dobrze. Wprawdzie gra ma cechy karykatury ale bez przesady ... Herosi karzełki to przegięcie . Wycięci z zakończenia scenariusza i słusznie ale nieproporcjonalnie .

Kolejny program to edytor zapisów :

[link widoczny dla zalogowanych]

Autor Jeff Jiang . Podstawową sprawa ale nie po to aby oszukiwać . To bzdura i głupota . Dzięki niemu możecie ustawić bohatera nie musicie brać takich jacy są . Np. macie wyspy czyli czarodziejka bo ona pływa ale statystyki 5 0 0 0 . Bo np. chcecie atak . A potem gdy komputer losowo przydziela można zmienić jak się chce . Mi np. przydzielił barbarzyńcy 12 4 1 1 zrobiłem 8 4 3 3 bo zdobyłem zamek z ciekawymi zaklęciami a ataku bez sensu było za dużo .
Można też wymieniać jednostki . Np. kupić pikinierow i zmienić na gryfy według cen uczciwie . Jednostka latająca bardzo się rycerzowi przyda w tym niedorobionym mieście . Można też brać dziny do armii czarodziejki nomadów do barbarzyńcy duchy i bandytów do czarnoksieznika . Czy nawet jakoś inaczej i wziąć artefakt od morale jak się obniży aby wyrównać . Taki edytor to skarb . Znacząco polepsza grę .

Brak mi znowu generatora map . Mam ale rosyjski SmileSmileSmile nie działa z wersja oryginalną . A w dosówce tego nie ma . Jak znajdę to umieszczę trzeba jeszcze plik miss aby działał .

Jak widzicie trochę się nazbieralo stąd planuje właśnie Złota Edycję z tymi wszystkimi rzeczami plus jakieś mapki . I jakaś fabuła bo tu akurat jest wątła w tej części .

I tak to jest jak widzicie - gry to też przygoda zwłaszcza jak się je zmienia samemu . To jest ciężka praca w tych cyferkach . Jakie błędy się robi że zmęczenia ! Stąd tyle bugów w grach . Ale naprawdę te cyferki to nieludzka praca . Z własnego doświadczenia wiem . Chłop z koniem w polu to chociaż ciężko ale zgodnie z naturą . A rzędy cyferek !? Koszmar ! Ale jak się lubi grę to tak nie boli SmileSmileSmile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BRMTvonUngern dnia Pią 12:34, 29 Sie 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna -> Tam gdzie nie ma już dróg... Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy