Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna
Iron Harvest 1920 + Żelazne żniwa roku 1920

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna -> Wiedza i Nauka / Tam gdzie nie ma już dróg...
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 88633
Przeczytał: 167 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 11:08, 14 Mar 2018    Temat postu: Iron Harvest 1920 + Żelazne żniwa roku 1920

A tymczasem...

Iron Harvest – gra RTS w czasach 1920+. Zapowiada się świetnie <3

Ci z was, którzy znają twórczość Jakuba Różalskiego i stworzony przez niego świat 1920+ teraz podskakują z radości. Ci, którzy nie znają zaraz go poznają i prawdopodobnie zaczną skakać razem ze mną. Wszystko przez Iron Harvest.



Iron Harvest
Misio <3 Mechy <3 Polska! <3
Powyższa grafika robi za dobre wprowadzenie do tematu. To teraz wyobraźcie sobie grę RTS w tym świecie. Tym właśnie będzie Iron Harvest.


Szybkie, słownikowe, wprowadzenie do tematu

Jakub Różalski – polski artysta, tworzący grafikę cyfrową. Aktywny zawodowo od 2002 roku. Sławę na całym świecie zyskał przede wszystkim dzięki serii obrazów dziejących się w świecie 1920+. Osoby bardziej zainteresowane twórczością Jakuba zapraszam do obejrzenia jego portfolio na ArtStation – lepszego miejsca nie ma.
[link widoczny dla zalogowanych]

Iron Harvest 2
WIĘCEJ MECHÓW!
1920+ to pomysł Jakuba, który dotychczas został przedstawiony przede wszystkim w serii grafik, takich jak ta powyżej. Jest to alternatywna wersja wojny polsko-bolszewickiej, w której ktoś wpadł na pomysł, że przerośnięte roboty to bardzo dobry pomysł na dozbrojenie wojska i swój plan wprowadził w życie. Oczywiście zmieniło to też trochę balans sił na świecie i tak dalej.

Jak kogoś interesuje skąd wziął się pomysł na 1920+ i chciałby przy okazji poznać bliżej autora, to polski Vice przeprowadził z nim bardzo ciekawy wywiad.
[link widoczny dla zalogowanych]
Czym będzie Iron Harvest?

Iron Harvest będzie rozwinięciem świata 1920+ w najlepszy możliwy sposób – jako gra komputerowa.

Precyzując, to jako pełnoprawna gra RTS. Z całym dobrodziejstwem inwentarza. Trzy strony konfliktu, każda z własną kampanią single-player, które będą razem opowiadać spójną historę.
Do tego multi-player, wraz z trybem rankingowym (którego obecność jest pewna tylko w przypadku przekroczenia odpowiedniego progu na Kickstarterze).
Twórcy pod względem zaplanowanych rozmiarów produkcji porównują ją do Company of Heroes.

Iron Harvest Gameplay Winter
Taka tam destrukcja z gry
To porównanie zresztą obowiązuje nie tylko odnośnie rozmiarów, ale też mechaniki gry.

Ekonomia nie będzie polegać na ścinaniu drzewek i wysyłaniu robotników do kopalni złota, tylko na zajmowaniu jednostkami strategicznych miejsc na mapie, co będzie generować zasoby używane przy budowaniu budynków i rekrutowaniu wojska.

Sama walka będzie bardzo taktyczna – osiągnięcie dobrych efektów będzie wymagało przemyślanego wybierania składu armii i wykorzystywania osłon. Które zresztą w tej grze będą powstawać i znikać za pośrednictwem rozbudowanego systemu zniszczeń. Każdy budynek będzie mógł wylecieć w powietrze i stać się osłoną, a każda osłona szybko wyparować.

Iron Harvest destrukcja otoczenia
BOOM!
Trzy strony konfliktu obecne w Iron Harvest mają być zróżnicowane względem siebie. Wszystkie będą jednak miały armie składające się przede wszystkim z dwóch rodzajów wojsk – piechoty oraz mechów.

Tyle teorii, teraz czas na odrobinę praktyki – specjalnie dla was filmik pokazujący rozgrywkę z aktualnej wersji gry. Jest to bardzo wczesna wersja gry, ale da wam jakiś wstępny ogląd jak to będzie wyglądać.

https://youtube.com/watch?v=PnDWLDTPysA

Jak wam się podoba? Bo mi, jak na stan surowy, bardzo się to podoba.

...

Mozna powiedziec ze HOHOHOHO! I nie wiadomo co wiecej.

To teraz pogadajmy o tym co trzeba zrobić bym następnym razem pokazał bardziej dopracowaną wersję gry.

Kickstarter Iron Harvest

W chwili gdy publikuje ten tekst rozpoczęła się zbiórka na Kickstarterze, dzięki której gra może stać się rzeczywistością.

Samą grę robi studio KING Art Games. Mają pewne doświadczenie w robieniu gier strategicznych, masę doświadczenia w tworzeniu gier w ogóle i trzy gry ufundowane za pośrednictwem Kickstartera.

Podsumowując – to nie jest ich pierwsze rodeo. W najgorszym razie wyjdzie z tego porządna rzemieślnicza robota. W najlepszym razie coś świetnego. Szanse na zniknięcie z kasą? Około zerowe.

Iron Harvest Wielki Mech
A jeżeli spróbują, to skończą tak.
Dlatego ja dziś bezpośrednio po pracy rzucam w ich stronę kasą. Jeżeli ktoś podziela mój entuzjazm, to może się pójść w moje ślady pod tym adresem.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Edycja cyfrowa gry zaczyna się od 45 USD.

Edycje pudełkowe kosztują kupę szmalu, ale to dlatego, że w trakcie zbiórki nie ma dostępnej „normalnej” edycji pudełkowej. Jest jedynie w pełni wypasiona zawierająca masę dodatków. Jak ktoś chce „normalne” pudełko, to niestety musi poczekać na premierę Iron Harvest.

Mam tylko nadzieję, że nastąpi to szybciej niż później.

Autor: Jasiek a.k.a Yeti
Bloger-amator, kiedyś student dziennikarstwa. Teraz sprzedawca giereczek i klocków Lego czekający ciągle na wenę i czas by coś napisać. Zobacz wszystkie wpisy opublikowane przez Jasiek a.k.a Yeti

Opublikowano 13 marca 2018
[link widoczny dla zalogowanych]

...

Hohoho! Nie wiem co napisac. Zaskoczenie. Kto by sie spodziewal. Szok. Taki pomysl to od razu zalozylem nowy temat.
Od razu dodam ze gra powstanie bo jest juz:
$342,859
Czyli szybko idzie. Plan jest taki:
$500,000 - New Game Plus - After you finished the campaign, “New Game Plus” gives
you the opportunity to play it again with new challenges and rewards, increasing the
total play time significantly.
$600,000 - Cinematic Cutscenes - We put a lot of effort into the quality of the
campaign story and we want to present it in the best way possible, which is in-game
cinematics between missions.
$750,000 - Single Player Challenge Maps - A collection of maps for experienced
commanders with specific tasks to solve. Each map has its own “hook” and the goal
is to master each one of them.
$850,000 - Skirmish Mode - A single player mode that lets you fight against the AI.
Since you make the rules and there are almost infinite ways to play, this is the mode
you can play forever.
$1,100,000 - Co-op Campaign - You can play the whole singleplayer campaign with a
friend, controlling the same units. So you can divide your units into two combat groups
or one player plays the offense while the other manages defense and production.
$1,150,000 - Co-op Challenges - A couple of challenge maps especially designed for
co-op. Think coordinated attacks on enemy bases or “stay alive until your co-op
partner reaches you.”
$1,200,000 - Ladder & Seasons - We will have ranked multiplayer and seasons. You
can unlock skins, gain medals and fight for the top position in your region.
...

Taki plan to ja by zmienil.
500 tys. Podstawka rozumiem z edytorem map?
700 tys. GENERATOR MAP LOSOWYCH! Jak moze go nie byc?
Potem tryb kooperacji a cinematic cutscenes to jak juz bedzie porzadna gra.
...

Zapowiada sie ze bedzie cos wiecej niz tylko podstawa.

...

Mlode pokolenie i nowe pomysly. Znakomicie. Taki projekt nie mogl byc przeze mnie pominiety. Fantastyka oparta na roku 1920. Niedawno pisalem o wieku pary, ze fantastyka moze byc na podstawie dowolnej. Grafika inspirowana tworczoscia mlodego artysty ktory z kolei zainspirowal sie malalarstwem przelomu XIX i XX wieku. Zwlaszcza Malczewskim. To on malowal wies polska a tu nagle satyr czy inna syrena. Dodawal fantastyke. Tu sa mechanizmy ale to tez dodanie elementu fantastycznego. Zobaczymy jak z muzyka. Sa w Polsce takze muzycy tego pokolenia. Niech pokaza co potrafia.

Zatem znakomicie o to chodzi. Tu mamy wzor. Nie ma kapitalistow koncernow itd. Jest sztuka tworczosc i patronat. O to chodzi! Tego nam trzeba!

Gra sie rozwija wiec na pewno bede wracal. Na razie jest az za duzo tresci do przetrawienia!



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BRMTvonUngern dnia Śro 11:26, 14 Mar 2018, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 88633
Przeczytał: 167 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:32, 09 Kwi 2018    Temat postu:

1 mln dolarów. Za te pieniądze stworzą grę Iron Harvest
9 kwietnia 2018by Wojciech Matusiak

Wielki sukces. Zespół tworzący grę Iron Harvest zebrał już na KickStarterze 1 mln dolarów, czyli ponad 3,4 mln zł. Wśród twórców są Polacy – Adam Skorupa i artysta Jakub Różalski.

Iron Harvest to strategiczna gra ukazująca alternatywną historię Europy po 1920 roku. Trzy największe państwa, wśród których jest także Polska, walczą ze sobą.

Obok zwykłych jednostek żołnierzy w grze pojawiają się także ogromne roboty, które sieją zniszczenie, tzw. mechy.

Twórcy Iron Harvest wykorzystali grafiki polskiego artysty Jakuba Różalskiego. W stworzenie gry zaangażowany jest też Adam Skorupa.



Na dzień dzisiejszy zebrano już ponad 1 milion dolarów. Pomysł wsparło blisko 13 tys. backersów. To osoby, które poprzez platformę crowdfundingową KickStarter decydują się wpłacić pieniądze na stworzenie gry. W zamian – w przyszłości, kiedy już gra powstanie – otrzymają egzemplarz dla siebie. W edycji standardowej lub deluxe na PC kosztują kolejno 45 dolarów lub 55 dolarów. 70 dolarów trzeba zapłacić za wersje na PlayStation 4 i Xbox One.

Cel podstawowy zbiórki – 450 tys. dolarów – został osiągnięty w dwa dni. Dzięki zebraniu aż miliona dolarów zespół stworzy dodatkowe funkcje – potyczki w trybie kooperacji, mapy z wyzwaniami w trybie kooperacji oraz dla pojedynczego gracza, oparty na rywalizacji tryb rozgrywki dla wielu graczy (starcia rankingowe, sezony) oraz darmowe cyfrowe dodatki i aktualizacje.

Do końca zbiórki pozostało jeszcze 5 dni.

...

Zgodnie z przewidywaniami oczywiscie zebrali. Czyli powstanie spora gra nie tylko minimum. Bardzo dobrze!



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 88633
Przeczytał: 167 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 9:46, 10 Maj 2018    Temat postu:

Jak zarobić na plagiacie? Prawda o "sztuce" Jakuba Różalskiego.

Dla wielu to nie jest nowość. O tym, że "artysta" Różalski malował na fotkach i kradł grafiki innych wiadomo było od jakiegoś czasu. Zaczął też tworzyć fake tutoriale... i ktoś pozbierał to wszystko do kupy. A co na to sam zainteresowany? Wczoraj otworzył swoja stałą ekspozycję w galerii Smile

...

Adam34564 41 min. temu 0
Toż to ewidentne pomówienia są. Żadnego plagiatu nie ma! Koleś do starych obrazów dorysowywał mechy jak wspomniał @TenebrosuS . Te obrazy są już tak stare, że ich prawa autorskie nie dotyczą.
Oskarżenia, że malował ze zdjęć? Przecież ikona sztuki Andy Warhol też to robił. Wszyscy teraz tak robią.
Że koncept arty są podobne (postać+pies). Tak się robi grafikę do gier. Popatrzcie na okładki gier. Tam zawsze jest jakaś postać ze spluwą.
Wręcz Różalski to powiew świeżości. Koleś ma swój styl, co teraz rzadkie. Jak patrzę obraz i to jego, to go rozpoznaje jako autora

TenebrosuS 1 godz. temu +1
Ale, że co? Przecież jedną z zalet jego prac jest to, że np. do znanych obrazów domalowywał mechy i inne cuda. Zauważy to każdy, kto skończył szkołę średnią, bo niektóre oryginalne obrazy były tam omawiane.

Hi! I’m Jamey Stegmaier, the designer and publisher of Scythe, which features the art and worldbuilding of Jakub Rozalski. I thought I would share my personal perspective here and on the other threads on this topic.

First, I applaud participants of these conversations for looking out for artists. It’s awesome that you’re looking for credit to be given where credit is due, especially to photographers.

Second, if I commission an artist to paint me a picture of a pig, I sure hope they look at photos of pigs while painting them. Artists have been using models for centuries. That said, if a specific element of a specific photo is used as reference for the illustration, credit should be given to the photographer.

Third, Jakub addressed questions about image references 2 years ago on BoardGameGeek: “I used some references, my own photos, and photos from the internet, in several (maybe 10, maybe more), I simply track photo in 1:1, for some elements like: horses or pigs, cow, or specific parts, even some characters.” This is pretty transparent—there doesn’t appear to be any big cover-up or conspiracy.

Fourth, part of the assertation seems to be that Jakub is a hack because he “traced” some animals and people. “Traced” is a bit of a misnomer—if you asked me to trace a photo of a tiger, it wouldn’t look anything close to Jakub’s illustration. I believe Jakub when he says he painted these animals and people while referencing the photographs (not by digitally painting over them). I would point to Jakub’s canvas paintings as evidence that his talents do not require photobashing.

Fifth, perhaps the most troubling accusation was that Jakub created “fake tutorials” (step-by-step in progress illustrations) to make it seem like those illustrations came from his imagination instead of reference photos/images. This is troubling to me because it’s stated as fact, yet no evidence of it is provided. The closest is an image from artist John Park that depicts a sideview of a mech, but the mech is very different from the one in Jakub’s step-by-step illustration.

I’ll end where I began: I believe in giving credit where credit is due. Today I’ve e-mailed with Jakub about crediting any photographers from images where he used a specific animal or person as reference, and he’s going to do his best to find them (this is like me telling you to replicate a specific Google Image search from 4 years ago—it isn’t easy). In turn, I hope you will keep an open mind about giving Jakub credit as well. This is a two-way street. To completely discredit his illustrations—each of which is a complex amalgamation of different elements in the foreground, midground, and background—just because he used some reference photos for some animals and people doesn’t seem fair.

....

Wyjasniam sprawe bo moga byc zarzuty. Macie wypaczone pojecie przez kalitalistow rozne copyrighty ACTA SOPA. To patologie. Sztuka rozwija sie naprawde tak jak wolne oprogramowanie. Jeden zaczynna po nim inni. Dziesiaty konczy. Kod jest otwarty.
To jest normalna praktyka. Przeciez nowoscia jest tu nie to ze przedstawil nowe krajobrazy roku 1920. Nie mogl bo juz ich nie ma. Musi korzystac ze starych obrazow i zdjec! Nowoscia jest dodanie mechów. I to jest swieże.

Polska wieś w sztuce: Chełmoński Babie lato:


Różalski dodaje mechy i to jest nowosc. Nikt nie mowi ze nowoscia jest polska wies! Rozalski nie moze jej malowac bo nie istnieje juz w takiej formie! Musi kopiowac tak lub inaczej. Od poczatku bylo jasne ze nie chodzi o wies tylko o te dodatki, to one wlasnie uderzaja. I niech przerabia klasyke. Powodzenia! Wiecej zrobi przerobkami niz stawianiem kropki po kropce wszystko po swojemu. Zreszta sa bledy! Ja taką wieś jeszcze pamietam bo byla w latach 80 tych! Jeszcze wtedy byly kosy w uzyciu i stawiali recznie kopy siana! On juz tego nie mogl zobaczyc. Kobiety nie kosiły! Bo sa zbyt slabe! Mezczyzni sa z kosami na dawnych obrazach! Mezczyzni kosza kobiety i dzieci wiaza snopy! Odwieczny podzial prac! A tu kobieta z kosą! Najlepszy dowod ze nie kopia a tworczosc wlasna. To juz obecnie fantastyka i nikt normalny inaczej tego nie odbiera!

Mezczyzna kosi reszta zbiera. Tak to wygladalo od wiekow!


A gra to juz zupelnie co innego. Tam istotna bedzie tylko grywalnosc. Bo styl graficzny juz jest.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BRMTvonUngern dnia Czw 10:15, 10 Maj 2018, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 88633
Przeczytał: 167 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:06, 24 Lip 2018    Temat postu:

Muszę przyznać, iż jest to majstersztyk - jako fan twórczości Różalskiego @mr_werewolf jestem pozytywnie zaskoczony połączeniem jego prac wraz z wybitnymi polskimi pisarzami.

#Antologia inspirowana pracami Jakuba Różalskiego

...

Brawo! Porzadnie jest to robione. Zatem i czas na pisarzy. Do gry zamiast scian tekstu dodac literature do czytania po grze. Tylko porzadna nie jakies robione tylko dla pieniedzy. Moja rada napisz powiesc o tym co cie porusza. Potem dodaj wystroj z tej gry. Gdy zaczniesz od wystroju wyjdzie dziadostwo w stylu Warhammer 40k. Do dzis mi niedobrze od tych legionow horusa. Zreszta demoniczny patron. To i tworczosc demoniczna. To ma byc dobre literacko i moralnie.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna -> Wiedza i Nauka / Tam gdzie nie ma już dróg... Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy