Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna
Idea gier.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna -> Wiedza i Nauka / Tam gdzie nie ma już dróg...
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 82337
Przeczytał: 199 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:21, 03 Kwi 2018    Temat postu: Idea gier.

Kolejny temat poswiecony idei gier. Czyli zasadom. Bo idea to zasada. Nie bede ciagle pisal teoria.

Wszelkie gry maja swoje zasady ale kazda musi stosowac ogolne. Na przyklad.

Twierdzenie.

Kazda gra polegajaca na starciu polega na trzech parametrach.

1.Atak
2.Obrona
3. Ruch
I nic więcej.
Spradzmy.
Szachy. Kazdy klocek ma okreslony ruch wiemy. Ale atak i obrona? Maja! Tylko ze wynosza one 1 i 1. Czyli jeden bije jednego. Bo trudno byloby liczyc. W planszowkach z koniecznosci statystyki sa 1 bo ktoz by liczyl? Gra to nie ksiegi rachunkowe. W komputerach juz jest inaczej. Taki chlop ma 1111 ale smok juz 300. Przelicza komputer. My nie musimy. Ale zasada ta sama.
Karty. Tam jest inaczej. Z reguly karty maja sile od 0 do 51. Atak tez jest rowny obronie. Karty jednak moglyby roznicowac bo sporo mozna na nich zapisac bez koniecznosci pamietania czy pisania. Totez wspolczesne karty sa bardziej rozbudowane np. rozne fantastyczne gry. A ruchem jest kolejnosc wykladania kart nie ruch reki. Kazda karta ma ruch 1 choc to zalezy od zasad. W koncu ktos moze wymyslic inne zasady. Karty nie sa gra jak szachy tylko generatorem losowym na ktory uklada sie gry. Czyli jakby bardziej zaawansowane.

W grze go mamy jeszce prosciej. Tam kazdy pionek jest 111 a liczy sie uklad. Nie jest to scisle gra walki bo tam sie okraza nie zbija. Zatem inny jest typ tej gry. Tak samo gry gdzie rzucamy kostka i posuwamy pionki. Tez moze nie byc bicia ale i to zalezy. Ze przypomne koszmarny Eurobiznes. Tam nie ma bicia pionkow.
...

Zatem w grach bitewnych mamy te 3 parametry. I takze w obecnych strzelankach 3D sa jakies punkty ataku obrony czyli zycia i jakis ruch. Nic wiecej. Wszystko inne to tylko rozmienianie tego na drobne.

...

Na przyklad wezmy to co najlepsze czyli rozbudowane klasyczne fantastyczne gry fabularne na komputer. Szczyt w grach.
Kolekcjnujemy tam punkty ataku czy obrony lub pancerza. Zbieramy bron i zbroje. Nietrudno zgadnac ze to atak i obrona. Wszelkie umiejętności zwiekszajace atak i obrone czy zdrowie tez latwo zidentyfikowac.

A co z takim zbieraniem skarbow? Czy kupiectwem. One tez sluza temu. Przeciez za zloto kupujecie albo bron albo zbroje albo statystyki albo jednostki! To wszystko przeciez sluzy aby polepszyc ruch atak obrone. Nic wiecej!

A identyfikacja przedmiotow? Co indentyfikujecie? Zbroje miecze... Czyli znow atak obrona ruch. Identyfikacja pozwala wam tez zwiekszyc te trzy! Naprawa przedmiotow to samo.
Wykrywanie pułapek? Z reguly ratuje wam zdrowie czyli jest obrona! Cos jeszcze? Umiejętnosci przyspieszajace wbijanie poziomu tez zwiekszaja atak obrone i ruch! Rozne eliksiry alchemiczne? To samo! Wyrabianie przedmiotow? To samo! Zawsze 3 parametry.
Chyba juz wiekszosc umiejetnosci omowilem? Szybkosc? Z reguly szybciej atakujecie czy unikacie ataku lub maciej dluzszy ruch. To samo!

A magia? Pozornie jest duzo zaklec. Ale pogrupujmy. Lot chodzenie po wodzie teleportacje i inne lewitacje to wszystko ruch. Pioruny blyskawice i gromy ale takze przyspieszenie nas czy spowolnienie wroga to atak! To co rzucamy na wroga to wszystko atak. A to co na siebie albo zwieksza nam atak obrone albo ruch. Leczenia oczywiscie zwiekszaja obrone. I moga byc zaklecia ekonomiczne zwiekszajace wartosc przedmiotu. Ale wtedy kupujemy za złoto co? Atak obrone i ruch! Co za zaskoczenie.

Tak naprawde sa trzy zaklecia. Blyskawica, leczenie i lot. Wszystkie inne to ich mutacje! Albo polaczenie. Jedno rzucenie zwieksza wszystkie trzy. Np. magiczne wytwarzanie zlota pomaga na te trzy.
...

Zatem mamy idee czyli twierdzenie ogolne. Kazda gra walki ma trzy parametry atak, obrone i ruch. I wszystko polega na umiejetnym rozmnozeniu tych trzech umiejętnosc w roznych kombinacjach aby wyszlo ze 40 umiejetnosci i 100 zaklec krecacacych sie wokol trzech parametrów. Jestem zresztą zdania ze mnożenie na sile szkodzi. 400 zaklec niekiedy potrafi dac w kosc gdy sie szuka tych potrzebnych w gaszczu. Lepiej 40 dobrze pomyslanych.

Starczy. Wiecej kiedy indziej.

Malo kto zdaje sobie sprawe ze liczne umiejetnosci zaklecia tasiemcowe statystyki to tak naprawde trzy parametry...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna -> Wiedza i Nauka / Tam gdzie nie ma już dróg... Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy