Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna
Unia zniszczyła PKP!
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 11, 12, 13  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna -> Aktualności dżunglowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 88592
Przeczytał: 167 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 14:16, 22 Paź 2013    Temat postu:

Logika PKP: musi być wolno, by było szybko

W przyszłym roku dojdzie do kumulacji utrudnień na polskich drogach. Rekordowe inwestycje na torach oznaczać będą potężne problemy podróżnych - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".

Gazeta wyjaśnia, że PKP do 2015 roku powinny rozliczyć się z 21 miliardów złotych dotacji, które są do wydania w ramach obecnej unijnej perspektywy budżetowej. Drugi powód utrudnień to pospieszna modernizacja tras, którymi od grudnia przyszłego roku mają pędzić pociągi Pendolino.

"Dziennik Gazeta Prawna" dotarł do założeń rozkładu, który ma zacząć obowiązywać pod koniec tego roku. Znajdzie się w nim kilka atrakcyjnych propozycji, na przykład skrócenie czasu podróży PKP Intercity z Warszawy do Gdańska do 4 godzin 17 minut. To jednak jeden z nielicznych wyjątków. Więcej jest złych wiadomości - czytamy w gazecie.

Jeszcze co najmniej do połowy 2015 roku z Katowic do Przemyśla pociąg TLK będzie się wlókł sześć godzin. Z Poznania do Wrocławia nie pojedziemy krócej niż 2 godzin 50 minut. Do ponad trzech godzin wydłuży się czas przejazdu z Warszawy do Krakowa i Katowic. Szacuje się, że prace będą trwały w 450 miejscach, podczas gdy teraz utrudnienia są w 250.

....

Odkad pamietam kolej a byly to czasy PRL zawsze byly wolno w imie budowy swietlanej przyszlosci . A dzis widze ze burza to co dawniej mialo byc swietlana przyszloscia w imie bardziej swietlanej . Permanentna budowa swietlanej przyszlosci .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 88592
Przeczytał: 167 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 18:19, 07 Lis 2013    Temat postu:

Rozkłady kolejowe, czyli "niedasizm" ma się dobrze

Znów doszło do sytuacji, w której rozkład jazdy został już opublikowany, a pociągi jednak nie pojadą. I znów można mówić o skandalu, nad którym władze rządowe powinny w końcu zapanować - pisze Paweł Rydzyński.

Na stronie PKP PLK znaleźć można informację o bogatej ofercie SKM Trójmiasto, która zostanie od połowy grudnia br. wdrożona na trasie między Gdańskiem i Tczewem. Tyle że pociągi te na razie nie pojadą (jak dobrze pójdzie, uruchomione zostaną w marcu), bo zmienił się harmonogram modernizacji E-65 i przepustowość odcinka pomiędzy Gdańskiem i Pruszczem nadal nie jest na tyle duża, by zmieściły się tam SKM-ki.

Ta ostatnia sytuacja jest zrozumiała: przesunięcia w harmonogramie są w naturalny sposób wpisane w charakter wielkich inwestycji infrastrukturalnych. Ale to nie ma prawa wpływać na zmianę już opublikowanych rozkładów. Tym bardziej, że w wielu innych przypadkach modyfikacje upublicznionego rozkładu dotyczą odcinków, na których żadne prace się nie toczą. Informowaliśmy chociażby, że od grudnia Przewozy Regionalne na pewno nie dojadą do Wielbarka i prawie na pewno nie dojadą do Guben, a mimo to w materiałach PKP PLK informacje o kursowaniu tych pociągów zostały podane. Chyba nie popełnię błędu, jeśli założę, że tego rodzaju sytuacje dotyczą wszystkich przewoźników pasażerskich w Polsce.

Nie ma klęski żywiołowej, nie ma zmian w rozkładzie

Sytuacja ta jest krańcowo niedopuszczalna. Opublikowany rozkład powinien być świętością. W rozkładzie 2013/14 zaplanowano pięć rocznych korekt, co oznacza, że średnio co 2,5 miesiąca rozkład będzie modyfikowany ze względu na prace inwestycyjne na sieci PKP PLK oraz prawo przewoźników do bezpłatnej modyfikacji swojej oferty. Nie wierzę, że w takich realiach (przy tak częstych zmianach) nie da się wypracować mechanizmów, by z jednej strony publikować rozkład z odpowiednim wyprzedzeniem przed jego wejściem w życie, a z drugiej strony, by po jego opublikowaniu nie miał się on prawa już zmieniać w sytuacjach innych niż wypadki, klęski żywiołowe czy nieplanowane awarie.

Drugorzędną sprawą jest, czy w tej bajce czarnym charakterem jest rząd (jako twórca złego prawa, pozwalającego na obecny stan rzeczy), czy samorządy wojewódzkie, przewoźnicy i zarządcy infrastruktury - jako podmioty, które skrzętnie z tego złego prawa korzystają. Nie ma natomiast wątpliwości, że permanentne zamieszanie z rozkładami pozwala na postawienie wniosku, iż pasażer w dalszym ciągu nie jest traktowany jak klient, który płaci często niemałe pieniądze za usługę, lecz jak bezosobowy składnik pracy przewozowej.

Piłka po stronie rządu

Powtórzę przytaczany już niegdyś wniosek. Problem ten można rozwiązać - narzucając (drogą nowelizacji ustawy bądź stosownego rozporządzenia) zarówno na przewoźników, jak i na PKP PLK obowiązek jednolitej formy publikowania rozkładów, wraz ze ścisłym harmonogramem ich upubliczniania. Jednocześnie, UTK powinien otrzymać ustawowe uprawnienia w zakresie nadzoru nad rozkładami i, co ważne, także w zakresie nakładania kar za nie wywiązywanie się z tych obowiązków.

Minister Sławomir Nowak stoi na stanowisku, że polska kolej nadrabia obecnie dwie dekady zaległości. Skalę inwestycji w infrastrukturę czy tabor istotnie trudno jest kwestionować. Ale jeśli naprawdę chce się mówić o "nowym otwarciu", trzeba też zwracać uwagę na - wydawałoby się - niuanse, takie jak choćby sposób publikowania rozkładów. Bo jak na razie infrastruktura i tabor idą do przodu, ale "niedasizm" trzyma się mocno.

....

Nie tyle brak kasy co brak rozumu u tych ktorzy system wymyslili .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 88592
Przeczytał: 167 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 15:22, 26 Lis 2013    Temat postu:

Pogotowie strajkowe w Przewozach Regionalnych

Związki zawodowe działające w Przewozach Regionalnych ogłosiły pogotowie strajkowe w spółce - poinformował przewodniczący Konfederacji Kolejowych Związków Zawodowych Leszek Miętek. Związkowcy nie wyznaczyli na razie daty strajku.

Ogłoszenie pogotowia strajkowego oznacza, że związkowcy są gotowi w każdej chwili rozpocząć protest. "Mamy przygotowane wszystkie potrzebne dokumenty, przyjęliśmy regulamin strajku, załoga jest na bieżąco informowana" - powiedział PAP Miętek.

Z wyznaczeniem daty protestu związkowcy poczekają na wyniki spotkania z minister Elżbietą Bieńkowską, które ma się odbyć na początku grudnia.

Przewozy Regionalne obsługują niemal dwa tysiące pociągów w ciągu doby. Z usług firmy korzysta codziennie 300 tysięcy pasażerów. W letnim referendum za strajkiem w spółce opowiedziało się 96 procent pracowników.

.....

Determinacja jest duza .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 88592
Przeczytał: 167 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 14:54, 12 Gru 2013    Temat postu:

Druzgocący raport NIK ws. stanu polskich kolei

Wieloletnie zaniedbania to przyczyna wypadków na kolei. Takie wnioski przedstawiła Najwyższa Izba Kontroli, która zbadała stan infrastruktury kolejowej w naszym kraju. NIK wskazuje, że system zapewnienia bezpieczeństwa w ruchu kolejowym ma wiele istotnych luk.

Prezes Najwyższej Izby Kontroli Krzysztof Kwiatkowski mówi, że najczęstszą przyczyną wypadków kolejowych był zły stan torów, rozjazdów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. W stanie dobrym znajdowało się w Polsce tylko 43 procent infrastruktury kolejowej, a w dostatecznym 30 procent. W takiej sytuacji niezbędne są: obniżenie prędkości pociągów, wymiana elementów infrastruktury.

Jak donoszą "Wiadomości" TVP 1 zamiast sprawnego usuwania usterek – PKP PLK znalazły inne wyjście: ograniczenie prędkości. Przez dłuższy czas stosowano je na blisko 60 proc. linii i 35 proc. rozjazdów. Mimo ograniczeń maszyniści przekraczali dopuszczalną prędkość i ignorowali wskazania urządzeń w lokomotywach.

Na naprawę i remonty potrzeba wielu lat i sporo pieniędzy. PKP PLK zapewnia, że do końca tego roku wyremontuje i zmodernizuje 1400 km torów - informuje TVP 1. W przyszłym roku ma to być ponad 2100 km. Tyle Okazuje się jednak, że szybkiego remontu potrzebuje prawie 6000 km torów.

NIK odnotowuje, że w ostatnich latach maleje w Polsce liczba wypadków kolejowych oraz rośnie odsetek infrastruktury kolejowej w dobrym stanie. Polska jednak wciąż zajmuje drugie, po Rumunii, miejsce w Europie pod względem liczby wypadków na kolei.

Liczba ofiar znaczących wypadków kolejowych w Polsce jest najwyższa w Europie i ponad dziesięciokrotnie większa niż w Niemczech, czy we Francji. Według danych Europejskiej Agencji Kolejowej, jedna piąta śmiertelnych ofiar wypadków na kolei w UE ginie na polskich torach, podczas gdy Polacy stanowią zaledwie jedną trzynastą populacji UE.

Rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec zapewnił, że bezpieczeństwo na kolei jest priorytetem spółki, co wyraża się m.in. w audytach bezpieczeństwa ruchu kolejowego, szkoleniu pracowników i modernizacji infrastruktury.

- Wiele z tych działań wdrożono jeszcze przed kontrolą NIK (...) Program poprawy bezpieczeństwa ruchu kolejowego jest konsekwentnie realizowany, a od 2013 roku jeszcze częściej aktualizowany i dostosowywany do bieżących potrzeb - zaznaczył.

Przypomniał, że od lipca tego roku program ten objął ponad 190 inicjatyw, w tym modernizacje przejazdów, zakup urządzeń do wykrywania usterek taboru czy symulatorów. W tym roku rozpoczął się także proces audytów wewnętrznych w spółce.

- Od stycznia do końca listopada przeprowadzono ponad 105 audytów systemu zarządzania bezpieczeństwem. Wszystkie oceny audytowanych obszarów są pozytywne lub pozytywne z uwagami - dodał Siemieniec.

Rzecznik przyznał, że największych nakładów wymaga modernizacja infrastruktury. Poinformował, że w ostatnich miesiącach spółka zwiększa zakres prac remontowych i poprawia warunki kursowania pociągów. Realizowany jest m.in. tzw. projekt przejazdowy, obejmujący modernizację nawierzchni na ok. 1100 przejazdach, i tzw. projekt rozjazdowy - obejmujący zabudowę ponad 3 tys. nowych rozjazdów kolejowych.

- W przyszłym roku PLK planuje zmodernizować i zrewitalizować dwa razy więcej kilometrów torów niż w roku ubiegłym. To będzie kumulacja inwestycji i największy w historii front robót na polskich torach - zaznaczył Siemieniec.

....

Takie zarzadzanie .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 88592
Przeczytał: 167 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:07, 21 Sty 2014    Temat postu:

Internauci kpią ze słów Elżbiety Bieńkowskiej

Z wielogodzinnymi opóźnieniami pociągów zmagają się od wczoraj pasażerowie w całej Polsce. Wszystko przez wywołaną marznącym deszczem awarię trakcji kolejowej w Ostrowie Wielkopolskim. Z powodu oblodzenia sieci ponad 80 składów miało ponadgodzinne opóźnienia.

Wicepremier Elżbieta Bieńkowska pytana w "Faktach po Faktach" w TVN24 o te kłopoty podróżnych odpowiedziała: Pasażerom to można tylko powiedzieć: Sorry, mamy taki klimat. No niestety.

Minister infrastruktury broniła się tym, że przypadki poważnych opóźnień były jednostkowe, a zdecydowana większość składów, która dziś wyjechała na tory przyjechała do docelowych stacji zgodnie z rozkładem.

- Nic nie poradzimy i wszędzie to się zdarza. PKP Intercity zrobiło wszystko, żeby tych pasażerów jakoś zabezpieczyć. Absolutnie nie dam sobie powiedzieć, że dzisiaj coś się stało strasznego. Stało się coś bardzo niewygodnego dla pasażerów dwóch pociągów - mówiła w rozmowie z Kamilem Durczokiem.

Słowa te od razu wywołały burzę w sieci. Na Twitterze pojawiło się wiele uszczypliwych komentarzy. Nie zabrakło także memów.

...

To paprotka dala czadó ... Znowu Donio musi rekonstruowac rzunt SmileSmileSmile

Sorry taki mamy zont .
Sorry takiego mamy Donia.
Sorry taka mamy Bienkowska .
Sorry takie mamy media .

Sorry takich mamy ,,wyborcóf" .



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BRMTvonUngern dnia Wto 20:21, 21 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 88592
Przeczytał: 167 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:08, 21 Sty 2014    Temat postu:

Bieńkowska: Nie doczekacie się ode mnie gładkich słów

- Jeżeli państwo ode mnie oczekują, że ja będę mówiła gładkie słowa, wygładzone przez PR-owców (...) to się państwo tego ode mnie nie doczekają - mówiła na konferencji prasowej wicepremier Elżbieta Bieńkowska. Ja nigdy nie kłamię, zawsze mówię prawdę i jeżeli (...) będziecie chcieli wyrwać z kontekstu pół zdania, to pewnie wam się to uda - dodała.

Spotkanie z dziennikarzami było poświęcone utrudnieniom na kolei, ale na spotkaniu pojawił się również temat niefortunnej wypowiedzi Bieńkowskiej: "Sorry, taki mamy klimat".

????

UPSS Czyli co bluzgi beda ? Bo nie nadazam ?



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BRMTvonUngern dnia Wto 20:20, 21 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 88592
Przeczytał: 167 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:48, 21 Sty 2014    Temat postu:

Nowy model fotela ministerialnego dla zontu Tuska . Model Zima'14 Specjalnie klimatyzowany turbochlodzeniem . Znakomite wlasciwosci ! Rozwiazuje problem grozby utraty stolka . Jak tylek przymarznie to juz nikt nie oderwie !

HAHAHAHAHAHA !!!



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 88592
Przeczytał: 167 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:30, 21 Sty 2014    Temat postu:

Premiera stala sie muzo ! Wieszczowie tworzo na potenge !

[link widoczny dla zalogowanych]

Sorry taki klimat

Shork

drut zerwany trakcji ni ma
szczere pole wszędzie zima
taki klimat

to już szósta jest godzina
brzuszek jeść się dopomina
taki klimat

przyjdzie nam tu spać w trocinach
bo na dworze śnieg zacina
taki klimat

jeden poszedł jak przecinak
oj uświerknie nam chłopina
taki klimat

wrócił a tu gęba sina
horror pełny niby z kina
taki klimat

żeby choć butelka wina
bo chłop kwili jak dziecina
taki klimat

każdy pyta czyja wina
odpowiada groźna mina
taki klimat

mądry ten co pieszo dyma
i rozkładu się nie trzyma
taki klimat

....

Muza negatywna a jak ! Niczym car dla Mickiewicza tez byl mózem negatywnym .



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 88592
Przeczytał: 167 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 17:01, 22 Sty 2014    Temat postu:

Opóźnienia pociągów przez oblodzenie sieci trakcyjnej

Pociągi w regionie notują spóźnienia z powodu oblodzenia trakcji

Przez całą noc kolej pracowała nad przywróceniem ruchu pociągów elektrycznych w okolicy Ostrowa Wielkopolskiego. Środa jest kolejnym dniem, w którym pociągi w regionie notują spóźnienia z powodu oblodzenia sieci trakcyjnej.

Około godziny 10.30 opóźnienie powyżej godziny miało 17 pociągów w całym kraju, osiem miało opóźnienie przekraczające dwie godziny. Rekordzista - pociąg TLK Karkonosze relacji Jelenia Góra - Warszawa - miał pięć godzin opóźnienia.

Jak poinformował rzecznik zarządzającej infrastrukturą kolejową spółki PKP PLK Mirosław Siemieniec, wszystkie szlaki w Polsce są przejezdne, choć kolejarze wciąż borykają się z oblodzeniem sieci trakcyjnej w okolicach Ostrowa Wielkopolskiego.

Ruch pociągów w tamtym regonie odbywa się z wykorzystaniem lokomotyw spalinowych. Odwołano 18 pociągów regionalnych w pełnej relacji oraz pięć pociągów w części trasy. W 12 przypadkach wprowadzono komunikację zastępczą. Pociągi dalekobieżne, które tamtędy przejeżdżają, notują opóźnienia rzędu 80-150 minut, co jest spowodowane koniecznością podłączania do nich lokomotyw spalinowych.

Siemieniec poinformował, że w nocy z wtorku na środę do prac związanych z utrzymaniem ruchu kolejowego Polskie Linie Kolejowe zaangażowały 52 lokomotywy i 74 pociągi sieciowe, które patrolowały łącznie 3,5 tys. km linii i zapewniły przejezdność sieci trakcyjnej w całym kraju.

...

A ile tych mrozow bylo ? Z tego co pamietam bylo minus jeden . Mniejszych mrozow nie ma .



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BRMTvonUngern dnia Śro 17:14, 22 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 88592
Przeczytał: 167 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 15:17, 23 Sty 2014    Temat postu:

Lód na sieci trakcyjnej. Trwają prace przy odkuwaniu

Około 300 km sieci trakcyjnej muszą jeszcze oczyścić służby techniczne w okolicach węzła Ostrów Wielkopolski. 300 km już oczyszczono – poinformowała Zbigniew Wolny ze spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.

W okolicy węzła Ostrów Wielkopolski ruch pociągów odbywa się z poważnymi problemami od poniedziałku. Kolejarze cały czas walczą z oblodzeniem sieci trakcyjnej oraz powstałymi w jego wyniku awariami trakcji. W regionie tym pracuje 11 pociągów sieciowych.

W środę wznowiono ruch pociągów elektrycznych na trasie z Ostrowa do Poznania. W pozostałych kierunkach, czyli do Sieradza, Kluczborka i Wrocławia pociągi prowadzone są przez lokomotywy spalinowe.

W związku z tymi pracami odwołanych zostanie pięć pociągów regionalnych. Zmienioną trasą pojedzie sześć pociągów dalekobieżnych. W środę w regionie odwołanych było 18 pociągów regionalnych.

Jak poinformował rzecznik PKP Mirosław Siemieniec, w nocy ze środy na czwartek PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zaangażowały w całym kraju do utrzymania sieci 59 lokomotyw osłonowych i 76 pociągów sieciowych. Jazdy patrolowe na 1600 km, zapewniły przejezdność sieci trakcyjnej w najtrudniejszych miejscach woj. mazowieckim i warmińsko-mazurskim.

...

Nie wierze ze nie ma jakichs metod skuteczniejszych od recznych ...



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 88592
Przeczytał: 167 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:51, 28 Sty 2014    Temat postu:

Pociąg ze Szczecina utknął pod Olsztynem. Po pasażerów przyjechały... taksówki

PKP coraz lepiej troszczy się o swoich pasażerów. W niedzielę z powodu awarii przed Olsztynem zatrzymał się pociąg "Żuławy" jadący ze Szczecina. Po podróżnych, którzy utknęli w wagonach przyjechały ... taksówki.

Informację podaje olsztyńska Gazeta Wyborcza.

Około godz. 22 pociąg "Żuławy" jadący ze Szczecina stanął w polu kilkanaście kilometrów przed stacją docelową. Powodem była awaria trakcji elektrycznej. "Po godzinie dostaliśmy informację od konduktora, że jedzie po nas transport zastępczy" - relacjonował jeden z internautów na forum olsztyn.gazeta.pl.

Po pasażerów nie przyjechały jednak autobusy, a 20 taksówek, które zawiozły pasażerów do Olsztyna.

Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity tłumaczyła olsztyńskiej Gazecie Wyborczej, że spółka szukała jak najszybszego wyjścia z sytuacji. - Nasi pracownicy uznali, że nie ma sensu czekać na naprawę uszkodzenia [trakcji] i zdecydowali o skorzystaniu z komunikacji zastępczej -powiedziała Czemerajda - Rozważaliśmy różne możliwości, w tym oczywiście sprowadzenie lokomotywy spalinowej, by odprowadziła skład do Olsztyna, ale taksówki były najlepszym i najszybszym rozwiązaniem.

...

W koncu taksowkami woza ! Ile to kosztuje ! KOLEJ NIE MA KOMUNIKACJI ZASTEPCZEJ !!! DOSC TEGO BURDELU !



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 88592
Przeczytał: 167 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:10, 31 Sty 2014    Temat postu:

Piotr Ogórek | Onet
Zwolnienia w małopolskich kolejach. "Rząd jest jak Piłat"

Sytuacja Małopolskich Przewozów Regionalnych nie jest najlepsza i wkrótce może dojść do grupowych zwolnień.

Wokół małopolskiego oddziału Przewozów Regionalnych od wielu miesięcy dzieje się źle. Podobnie jest w innych oddziałach wojewódzkich. Przewozy są największą kolejową spółką pasażerską w Polsce przewożącą około 85 mln osób. Problem w tym, że w większości jest ona nierentowna.

Przewozy tracą klientów i połączenia na rzecz innych firm i spółek. W Małopolsce powstały niedawno Koleje Małopolskie, które staną się na pewno konkurencją dla Małopolskich Przewozów Regionalnych.

A sytuacja i tak już jest zła. Spółka jest zadłużona i być może będzie zmuszono do grupowych zwolnień, które obejmą nawet 250 osób z około tysiąca zatrudnionych. W tej sprawie prowadzone są negocjacje ze związkowcami. Skala redukcji powinna być znana na początku lutego.

10 mln złotych dofinansowania mogłoby częściowo rozwiązać problemy Przewozów, ale na to nie chce się zgodzić zarząd województwa małopolskiego. Spółka dostanie dofinansowanie podobne do kwoty z zeszłego roku, czyli około 75 mln złotych.

Lokalni politycy PiS o złą kondycje spółki obwiniają rząd oraz władze wojewódzkie. - Rząd zachowuje się jak Piłat, umywa ręce patrząc jak degeneruje się wielka państwowa spółka kolejowa – mówi poseł PiS Andrzej Adamczyk.

Niewykluczone, że na kolei dojdzie także do strajków. O takim scenariuszu wspominał Grzeszek, który reprezentuje małopolską Solidarność. Podkreślał jednak, że najpierw będą prowadzone rozmowy, a strajk to ostateczność.

....

Znowu sie zbiera ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 88592
Przeczytał: 167 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:37, 04 Lut 2014    Temat postu:

Związkowcy ogłaszają pogotowie strajkowe w Przewozach Regionalnych

Federacja Związków Zawodowych Pracowników PKP ogłosiła we wtorek pogotowie strajkowe w Przewozach Regionalnych - poinformowali związkowcy na swojej stronie internetowej. Kolejarze domagają się od rządu działań, które uratują spółkę.

"Podczas okrągłego stołu kolejowego w 2010 r. mieliśmy wypracować docelowy model dla Przewozów Regionalnych. Nic z tego nie wyszło. Dlatego oczekujemy konkretów i pilnego rozpoczęcia prac zespołów problemowych zapowiedzianych przez minister Bieńkowską" - powiedział cytowany na stronie internetowej przewodniczący Federacji Stanisław Stolorz.

Związkowcy podkreślają, że czas rozmów już minął, nadszedł czas na działania. Federacja ostrzega, że jeśli rząd nie podejmie działań naprawczych, doprowadzić to może nawet do strajku.

Zdaniem Federacji, działania władz państwowych i samorządowych grożą upadkiem Przewozów Regionalnych, największego przewoźnika w Polsce. "Brak przemyślanej, pełnej i długofalowej polityki transportowej państwa w odniesieniu do społecznej funkcji przewozów pasażerskich będzie skutkował upadkiem regionalnego transportu kolejowego. Najpierw w najsłabszych regionach gospodarczych, a następnie w całej Polsce" - wskazali związkowcy.

Według kolejarzy sytuację w spółce pogarsza polityka właścicieli firmy, czyli marszałków województw. "Każdy z nich prowadzi swoją, najczęściej pozbawioną koncepcji i strategii, politykę kolejowych przewozów pasażerskich. Niektórzy (...) pomimo posiadania udziałów w Przewozach Regionalnych tworzą własne konkurencyjne spółki. Prowadzi to do schizofrenicznej sytuacji ekonomicznej, dzikiego przejmowania rynku, a w konsekwencji do paraliżu komunikacyjnego, zwolnień pracowników i niezadowolenia pasażerów" - ocenili związkowcy.

Przypominają oni, że konsekwencją zaniechań będzie utrata pracy przez 10 tys. osób.

Sytuacja w Przewozach Regionalnych jest trudna: nad spółką wisi widmo strajku, marszałkowie województw nie ukrywają, że nie są zadowoleni z jej usług i kolejno powołują własne firmy przewozowe. Przewoźnik ma też problem z regulowaniem bieżących zobowiązań. Strata największego polskiego pasażerskiego przewoźnika kolejowego sięgnęła prawdopodobnie w 2013 r. ok. 60 mln zł. Władze spółki szacują, że strata za 2014 r. urośnie do ponad 150 mln zł.

Ewentualny strajk w spółce byłby bardzo dotkliwy dla pasażerów: Przewozy Regionalne uruchamiają średnio 1,8 tys. pociągów w ciągu doby, z których korzysta dziennie ok. 300 tys. pasażerów.

....

Kolejny protest .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 88592
Przeczytał: 167 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:29, 12 Lut 2014    Temat postu:

Związkowcy protestowali przeciw cięciom na kolei

Kolejowi związkowcy z Solidarności w Małopolsce podjęli akcję protestacyjną, w ramach której rozdawali ulotki informacyjne na głównych dworcach w województwie. Związkowcy sprzeciwiają się ograniczaniu liczby połączeń regionalnych i zwolnieniom w spółkach kolejowych.

- Chcemy w ten sposób zwrócić uwagę pasażerów, że istnieje problem z kolejami regionalnymi i trzeba coś z tym problemem zrobić. Za to odpowiedzialny jest marszałek województwa - poinformował dzisiaj Henryk Sikora, przewodniczący Regionalnej Sekcji Kolejarzy przy Regionie Małopolska NSZZ "Solidarność".

Według niego z powodu braku zgody urzędu marszałkowskiego na zwiększenie dotacji z budżetu województwa na realizację regionalnych przewozów kolejowych, od 9 marca z nowego rozkładu jazdy może zniknąć blisko 40 proc. połączeń, a 250 osób zostanie zwolnionych ze spółki Przewozy Regionalne.

Związkowcy sprzeciwiają się też powołaniu przez władze Małopolski samorządowego przewoźnika kolejowego Koleje Małopolskie, który do grudnia tego roku zacznie sukcesywnie przejmować wykonywanie pasażerskich przewozów kolejowych w regionie.

- Na gruzach Przewozów Regionalnych za parę miesięcy będzie działać spółka Koleje Małopolskie i temu się przeciwstawiamy, bo uważamy, że nie warto czegoś niszczyć, żeby coś innego miało się działać - ocenił Sikora.

Związkowcy z Solidarności zapowiadają, że jeśli ich postulaty nie zostaną spełnione, zaostrzą swój protest. Przewidują demonstrację wszystkich związków zawodowych działających na kolei przed Urzędem Marszałkowskim Województwa Małopolskiego w Krakowie; rozważana jest również możliwość strajku ostrzegawczego.

Dyrekcja Przewozów Regionalnych wciąż negocjuje z zarządem województwa małopolskiego możliwość zwiększenia dotacji na ten rok, jaką corocznie region przeznacza na dofinansowanie kolejowych przewozów pasażerskich. Zarząd proponuje dotację na poziomie ubiegłorocznym, wynoszącą około 75 mln zł, PR postulują o 84 mln zł.

Według przedstawicieli PR przy dotacji na poziomie 75 mln zł konieczne będzie zmniejszenie od marca liczby połączeń kolejowych i w związku z tym redukcja załogi o 250 osób.

Jak informował wicemarszałek województwa małopolskiego Roman Ciepiela, region nie jest w stanie corocznie zwiększać dotacji przy tej samej pracy przewozowej. Jak przypomniał, pięć lat temu dotacja ta wynosiła około 40 mln zł i wzrosła do 75 mln zł w roku ubiegłym.

Na początku tego miesiąca dyrekcja małopolskiego oddziału Przewozów Regionalnych i działające w nim związki zawodowe podpisały porozumienie w sprawie zasad przeprowadzenia zwolnień grupowych. Z powodu trudnej sytuacji finansowej, spowodowanej malejącą liczbą pasażerów z pracy odejdzie 250 osób zatrudnionych w tym oddziale, z załogi liczącej ponad tysiąc pracowników. Zwolnienia dotkną wszystkie grupy zawodowe.

W ramach negocjacji ze wszystkimi dziewięcioma związkami zawodowymi wypracowano program dobrowolnych odejść. Pracownicy, którzy do 17 lutego zgłoszą się do programu, będą mieli rozwiązaną umowę o pracę za porozumieniem stron i otrzymają odprawę w wysokości 8-krotnego wynagrodzenia.

Według małopolskiego oddziału Przewozów Regionalnych zwolnienia pracowników są podyktowane czynnikami ekonomicznymi, niezawinionymi przez PR. Mniejsze wpływy ze sprzedaży biletów wynikają przede wszystkim z remontów trwających na szlakach kolejowych, co powoduje odpływ pasażerów do innych środków komunikacji.

>>>>

Zatem protest .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 88592
Przeczytał: 167 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 20:21, 14 Lut 2014    Temat postu:

Minister Bieńkowska "reklamuje" materace

"Sorry! Kto źle śpi, ten chory" - bil­l­bo­ard z tą tre­ścią i po­do­bi­zną mi­ni­ster Elż­bie­ty Bień­kow­skiej po­ja­wił się na uli­cach Tar­no­wa.

Pla­kat jest czę­ścią kam­pa­nii re­kla­mo­wej firmy pro­du­ku­ją­cej ma­te­ra­ce. Jej wła­ści­ciel Da­niel Szar­ko­wicz po­wie­dział, że naj­bar­dziej za­le­ży mu na tym, żeby roz­ba­wić od­bior­ców prze­ka­zu. Miesz­kań­cy Tar­no­wa, który roz­po­zna­li na ry­sun­ku panią mi­ni­ster, twier­dzą, że taka forma re­kla­my może być sku­tecz­na i skła­niać do za­ku­pu.



A moze lepiej cos z transportu ? Moze samoloty ?



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna -> Aktualności dżunglowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 11, 12, 13  Następny
Strona 6 z 13

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy