Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna
Unia zniszczyła PKP!
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna -> Aktualności dżunglowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 88592
Przeczytał: 167 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 18:30, 07 Sty 2016    Temat postu:

Szyny popękały. Szybkim tramwajem szybko znów nie pojedziemy

Alicja Wirwicka

Popękana szyna - Tomasz Gontarz / Materiały prasowe

Pękające szyny zatrzymały Szczeciński Szybki Tramwaj. Co jest przyczyną defektów? Na razie nie wiadomo. Jak się jednak okazuje, pierwsze sygnały o zagrożeniu pojawiły się już po pierwszej awarii w listopadzie ubiegłego roku. Dlaczego decyzję o zamknięciu torowiska podjęto dopiero teraz?

- Po tym, jak w listopadzie doszło do pęknięcia i wyrwania 37 centymetrów szyny, dokonaliśmy przeglądu całego torowiska, mimo że usterka miała miejsce na trasie, gdzie prace wykonywała firma Strabag - mówi Jarosław Gaszyński, rzecznik firmy Energopol Szczecin. - Wtedy stwierdzono podejrzenie 108 defektów spawów na trasie nowego torowiska. Nie były one jednak na tyle groźnie, by je zamykać. Dopiero teraz, podczas mrozów doszło do około 8 pęknięć w ciągu kilku dni i stąd taka decyzja - dodaje.

Po ubiegłorocznych oględzinach defekty wskazywały jedynie na napięcia w spawach. Utrzymujące się niskie temperatury ujawniły jednak poważniejsze usterki. Obecnie napraw dokonuje podwykonawca, który odpowiadał za położenie torowiska na ul. Gdańskiej i ul. Energetyków, firma Taumer z Krakowa. To ona poniesie konsekwencje związane z usterkami. Na miejscu pracują 4 brygady, które odkrywają i naprawiają spawy, na których stwierdzono defekt. Wkrótce mają dojechać kolejne ekipy.

- Część uszkodzeń będzie można poprawić, jednak w niektórych miejscach będziemy wymieniać odcinki szyn o długości trzech metrów - mówi Gaszyński. - Chcemy, by zostało to wykonane kompleksowo i dokładnie. Oczywiście przepraszamy mieszkańców Szczecina za wszelkie niedogodności.

Wciąż nie wiadomo, co może być przyczyną wadliwości torowiska. Jak podkreśla rzecznik głównego wykonawcy, firmy Energopol Szczecin, na razie najważniejsza jest naprawa torowiska. Przedstawiciel ES zapewnia jednak, że zarówno spawy, jak i same szyny zostaną dokładnie zbadane.

Do pęknięć doszło zarówno na odcinku budowanym przez firmę Energopol jak i Starbag. Mianownikiem, który łączy obu wykonawców, są jednak szyny, które sprowadzone zostały z Austrii. - Czytałem te opinie, że sprowadziliśmy słaby towar z Chin - przyznaje Gaszyński. - Ale szyny pochodzą z największego koncernu w Europie, który znajduje się w Austrii - zapewnia. Według wstępnych informacji Szczeciński Szybki Tramwaj na swoją trasę będzie mógł wrócić dopiero 16 stycznia.

Przypomnijmy, budowa torowiska wzdłuż ul. Energetyków i Gdańskiej zakończyła się w sierpniu 2015 r. Wykonawca spóźnił jej oddanie o blisko dwa miesiące, za co zapłaciła karę. Za prace przy nowej trasie tramwajowej wykonawca, firma Energopol, otrzymał wynagrodzenie w wysokości 75,3 mln zł.

...

Pedzi linio?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 88592
Przeczytał: 167 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:11, 14 Mar 2016    Temat postu:

"Krakowska masakra łącznicą kolejową". W stolicy Małopolski ruch jest sparaliżowany
Robert Kulig
14 marca 2016, 09:03
• Kraków stoi w gigantycznych korkach
• Zatory sięgają kilku kilometrów
• Urzędnicy wstrzymali się z kolejnymi remontami
• Policja próbuje rozładować natężenie i zachęca kierowców do korzystania z tras alternatywnych

Krakowscy kierowcy na długo zapamiętają poniedziałek 14 marca. Za sprawą zamknięcia wiaduktu nad ulicą Wielicką, prawie cała południowa część Krakowa jest sparaliżowana. Już o 6 rano zator miał aż 2 km, czyli do ulicy Kamieńskiego.

Z kolejnymi godzinami sprawy miały się coraz gorzej, ponieważ kierujący przekazywali sobie informację o utrudnieniach, dlatego alternatywne trasy też zostały zablokowane.

Od strony Wieliczki sznur aut ustawił się aż do parku Jerzmanowskich, czyli ok. 5 km. Ulica Kalwaryjska stała, ale to akurat normalna sytuacja w poniedziałkowy poranek.

Przed godziną 9, utrudnienia na Kamieńskiego sięgały skrzyżowania do wysokości pętli na Kurdwanowie, a ulica Nowosądecka zmieniła się w wielki parking.

To wszystko za sprawą inwestycji PKP.

- Budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie - Kraków Krzemionki będzie trudnym okresem, ale też przyniesie wymierne korzyści dla pasażerów. Dzięki niej zostanie skrócony czas przejazdu z Krakowa do Zakopanego i ze Skawiny do Krakowa o około 15 minut. Ponadto przyczyni się do powstania kolejnego odcinka Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej (do stacji w Skawinie), która zdecydowanie szybciej dowiezie podróżujących do centrum Krakowa, niż np. samochód i przyczyni się do odkorkowania tej części miasta. W ramach inwestycji zbudowane zostaną także dwie stacje kolejowe - na Zabłociu i Krzemionkach. Przystanek Krzemionki będzie usytuowany blisko ul. Wielickiej, tak aby umożliwić szybką i bezpieczną przesiadkę - przekazuje ZIKiT.

- Krakowska masakra łącznicą kolejową - podsumował poniedziałkowy poranek jeden z kierowców.

Na szczęście zrezygnowano z rozpoczęcia remontów w poniedziałek w okolicy feralnego punktu. W zamysłach urzędników był remont nakładkowy Zakopianki, Brożka i Skotnickiej. Gdyby, poza budową wiaduktu, ZIKiT dołożył kolejne prace, poranny szczyt rozładowałby się w okolicach późnej nocy.

- Będziemy obserwować sytuację na drogach i spróbujemy tak wszystko zaplanować, żeby nasze poważniejsze prace rozpoczęły się, gdy większość kierowców zapozna się z utrudnieniami związanymi z inwestycją kolejową - mówi Andrzej Olewicz, zastępca dyrektora w Zarządzie Infrastruktury Komunalnej i Transportu.

...

Znowu glópota guro...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 88592
Przeczytał: 167 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:00, 18 Kwi 2016    Temat postu:

"Kolejowej żenady szczyt". Niepełnosprawna podróżowała obok toalety
polsatnews.pl
2016-04-18, 15:17



Skandal na dworcu w Lublinie. Poruszająca się na wózku i korzystająca z psa przewodnika kobieta z kilkutygodniowym wyprzedzeniem zgłosiłam swój przejazd pociągiem PKP Intercity. Mimo to na dworcu nikt nie chciał jej pomóc, a podróż do Warszawy kobieta spędziła przy toalecie w przejściu między wagonami, bo w składzie nie było wagonu dla osób niepełnosprawnych.

...

Super...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 88592
Przeczytał: 167 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 13:14, 15 Cze 2016    Temat postu:

Rośnie liczba pasażerów kolei. Będzie tłok na torach
wyślij
drukuj
adom, kaien | publikacja: 15.06.2016 | aktualizacja: 07:10 wyślij
drukuj
Na torach w Polsce robi się tłok (fot. wikipedia.org/Jjajjo)
Kolej padła ofiarą własnego sukcesu albo krótkowzroczności planistów, którzy nie przewidzieli, że po kosztownej modernizacji przybędzie pasażerów. Na torach zrobił się bowiem tłok – czytamy w „Pulsie Biznesu”.

Wyburzą ponad 1600 dworców. To nie koniec planów PKP
Gazeta podaje przykład między innymi linii z Warszawy do Trójmiasta. Nie zbudowano tam wystarczającej liczby tak zwanych mijanek i torów do wyprzedzania. Nie zdecydowano się także na budowę nowych torów dla pociągów dalekobieżnych w układzie prostym między Legionowem a Nasielskiem. Tak ocenili w analizie eksperci Urzędu Transportu Kolejowego.

Zastanawiają się oni, jak przeprowadzić inwestycje, by po realizacji programu modernizacji do 2023 roku nowe tory nie korkowały się tuż po oddaniu do ruchu. Wskazują między innymi na konieczność odseparowania ruchu dalekobieżnego od lokalnego, zwłaszcza w aglomeracjach, oraz budowy i rozbudowy torów, a także przywrócenie do eksploatacji stacji pozwalających na wymijanie się pociągów.
#wieszwiecej | Polub nas
IAR

...

Faktycznie gdy bylem w zeszlym tygodniu na peronie zdziwil mnie tlum...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 88592
Przeczytał: 167 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 10:24, 07 Lip 2016    Temat postu:

Brytyjskie koleje w opłakanym stanie. Pasażerowie mają dość
wyślij
drukuj
bz, kaien | publikacja: 06.07.2016 | aktualizacja: 21:18 wyślij
drukuj
Pasażerowie brytyjskich kolei nie mogą nigdzie dojechać na czas (fot. Dan Kitwood / Staff / Getty Images)
Brytyjskie koleje są bliskie upadku – sugerują to dane zawarte w dorocznej ocenie sprywatyzowanych linii. 11,5 procent pociągów codziennie dociera na miejsce z opóźnieniem, co trzeci spóźnia się o ponad pół godziny albo w ogóle nie wyrusza w trasę.

Włączył hamulec i kazał paść na podłogę. Maszynista miał sekundy, by ocalić pasażerów
Chodzi o 2 tysiące 760 pociągów dziennie w kraju, w którym wynaleziono kolej. Najgorsze wyniki ma największy z operatorów – firma Govia, która obsługuje co czwarte połączenie w Wielkiej Brytanii. Spóźnia się w niej co trzeci pociąg.

Co szósty pociąg jest natomiast odwołany. Firma boryka się z dzikimi strajkami i bardzo wysoką absencją chorobową. Klienci Govii na podmiejskich liniach Londynu zamieścili nawet w dzisiejszej prasie wielkie ogłoszenia: „Govia nie działa”. Na ogłoszeniu długa, kręta kolejka ludzi i podpis w wolnym tłumaczeniu: „Tak wygląda nasza kolej”.

Obywatelski apel

Ogłoszenie sfinansował swoisty komitet kolejkowy – Stowarzyszenie Użytkowników z hrabstwa Sussex. Skarży się ono, że ludzie spóźniają się do pracy, a nawet tracą ją. „Siądźcie za stołem i dogadajcie się tak jak my i nie odchodźcie, póki nie nabierzecie rozumu” – apeluje stowarzyszenie do Ministerstwa Transportu, związku kolejarzy i dyrekcji.
#wieszwiecej | Polub nas
IAR

....

A to byl wzor do ,,reformowania" PKP!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 88592
Przeczytał: 167 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 14:38, 08 Lis 2016    Temat postu:

RMF 24
Fakty
Polska
Tragedia na strzeżonym przejeździe kolejowym
Tragedia na strzeżonym przejeździe kolejowym

Dzisiaj, 8 listopada (08:05)
Aktualizacja: 48 minut temu

Tragiczny wypadek na przejeździe kolejowym. W Piotrkowie Trybunalskim w Łódzkiem pociąg relacji Łódź Kaliska-Kraków Główny wjechał w samochód osobowy. Kierowca auta zginął na miejscu.
Tragiczny wypadek na przejeździe kolejowym (5 zdjęć)




+ 2

Do wypadku na strzeżonym przejeździe kolejowym doszło tuż po godz. 7 rano.

Jak dowiedziała się reporterka RMF FM Agnieszka Wyderka, w czasie gdy doszło do zderzenia, rogatki na przejeździe przy ul. Moryca w Piotrkowie Trybunalskim były podniesione.

Dlaczego tak się stało zbada specjalna komisja do badania wypadków kolejowych oraz prokuratura. Wiadomo, że dróżnik jest pracownikiem z długoletnim stażem i miał wszystkie konieczne szkolenia.

Podróżni jadący pociągiem nie ucierpieli w wypadku i sami opuścili skład. Trasa kolejowa pomiędzy Piotrkowem Trybunalskim, a Rozprzą była zablokowana. Na zamkniętym odcinku torów pociągi zastąpiły autobusy, a pociągi dalekobieżne skierowane zostały na zmienione trasy. Po godz. 12 ruch został przywrócony.

...

Rzeczywiscie straszna sytuacja.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 88592
Przeczytał: 167 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:55, 13 Gru 2016    Temat postu:

RMF 24
Fakty
Polska
Duża awaria na poznańskim dworcu. Totalny paraliż ruchu
Duża awaria na poznańskim dworcu. Totalny paraliż ruchu

Dzisiaj, 13 grudnia (15:37)
Aktualizacja: 1 godz. 45 minut temu

​Duże problemy na dworcu kolejowym Poznań Główny - informuje reporter RMF FM, Adam Górczewski. Przez kilka godzin nie jeździły pociągi, ponieważ zepsuł się system sterowania ruchem. O 18:00 nasz dziennikarz doniósł, że awaria została już usunięta.

Ruszyły pociągi z Poznania. Kolejarze przywrócili tam do działania system sterowania ruchem, który przez pięć godzin odmawiał posłuszeństwa.

Sytuacja wróci do normy najwcześniej w nocy. O godzinie 18:00 niektóre pociągi miały 400 minut opóźnienia. Te najbardziej spóźnione są wysyłane z Poznania Głównego w pierwsze kolejności.

Na dworcu w Poznaniu koczują setki pasażerów. Dostają oni gorące napoje w budynku stacji i w wagonach barowych stojących składów.

Miałam już dawno temu wyruszyć, o 15:15. Cierpliwość mi się kończy - mówiła nam jedna pasażerek.
Gorąca Linia RMF FM jest do Waszej dyspozycji! Przez całą dobę czekamy na informacje od Was, zdjęcia i filmy.

Możecie dzwonić, wysyłać SMS-y lub MMS-y na numer 600 700 800, pisać na adres mailowy [link widoczny dla zalogowanych] albo skorzystać z formularza [link widoczny dla zalogowanych]

(abs+j.)
Adam Górczewski

...

Znow katastrofa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 88592
Przeczytał: 167 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 18:13, 12 Sty 2017    Temat postu:

O krok od tragedii koło Serocka. Pociągi pasażerskie jechały wprost na siebie
oprac.Arkadiusz Jastrzębski
12 stycznia 2017, 13:14
Zaledwie 150 metrów od zderzenia dzieliło dwa pociągi, które jechały wprost na siebie na jednym torze w pobliżu Serocka koło Świecia w woj. kujawsko-pomorskim. Składy w ostatniej chwili udało się zatrzymać.



Incydent wydarzył się w środę wieczorem. Na jednym torze znalazły się pociągi osobowe relacji Bydgoszcz-Tuchola i Tuchola-Bydgoszcz. Do katastrofy nie dopuścił dyżurny ruchu ze stacji w Serocku, który zareagował natychmiast po zauważeniu niebezpieczeństwa.

- Użył przycisku "radio stop", który zatrzymuje automatycznie wszystkie pociągi w zasięgu kilku kilometrów - mówi w rozmowie z tvn24.pl Joanna Parzniewska, rzecznik prasowy spółki Arriva.

Podczas nagłego hamowania lekko ranny został jeden z maszynistów.

Nie jest jasne, dlaczego składy jechały wprost na siebie. Z nieoficjalnych informacji portalu pomorska.pl wynika, że pociąg z Tucholi do Bydgoszczy, nie zatrzymał się przed sygnalizatorem.


Okoliczności zdarzenia wyjaśnia komisja do spraw wypadków komunikacyjnych.
tvn24.pl, pomorska.pl

...

Co to sie dzieje?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 88592
Przeczytał: 167 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 16:56, 21 Sty 2017    Temat postu:

Złodzieje wykoleili pociąg w Piekarach Śląskich. Nikomu nic się nie stało
oprac.Tomek Orszulak
akt. 21 stycznia 2017, 11:09

Siedem wagonów wykoleili w Piekarach Śląskich złodzieje okradający pociąg, który miał zawieźć węgiel z tamtejszej kopalni do Warszawy. Nikomu nic się nie stało. Jeden wagon przewrócił się, a towarowy tor będzie zablokowany kilka dni, do czasu naprawy infrastruktury.



Jak poinformowało działające przy wojewodzie śląskim Wojewódzkie Centrum Zarządzania Kryzysowego, pociąg wykoleił się tego dnia ok. 3. nad ranem w Piekarach Śląskich. Skład wiózł miał węglowy z miejscowej kopalni Julian (obecnie część należącego do spółki Węglokoks-Kraj zakładu Bobrek-Piekary) do Warszawy.

"Sprawcami zdarzenia byli złodzieje, którzy okradając pociąg przewożący urobek wysypali miał na tory. Siedem wagonów zostało wykolejonych (jeden przewrócił się), a infrastruktura kolejowa - zniszczona. Brak osób poszkodowanych" - podały służby kryzysowe wojewody.

Szlakiem w Piekarach Śląskich nie kursują pociągi osobowe. Prowadzi on do połączenia z tzw. magistralą węglową w Radzionkowie. Tor, na którym złodzieje wykoleili pociąg, będzie pozostawał zablokowany kilka dni, do czasu uprzątnięcia tego miejsca i usunięcia wszystkich uszkodzeń.


Złodzieje przewożonych koleją towarów i kolejowej infrastruktury dają znać o sobie w woj. śląskim często. Kradną przeważnie węgiel, koks i metalowe elementy linii kolejowych, łącznie z szynami. Tylko niektóre kradzieże towarów wiążą się ze zniszczeniami infrastruktury, jak w sobotę. To zwykle następstwa kradzieży trakcji.

Straż Ochrony Kolei podała, że w ub. roku odnotowała blisko 50 proc. mniej kradzieży elementów infrastruktury kolejowej, niż w 2015 r. - dzięki coraz skuteczniejszej prewencji wspieranej przez nowy sprzęt i coraz lepiej wyszkoloną kadrę. Od stycznia 2016 r. do końca listopada ujęto ponad 160 złodziei infrastruktury; co trzeci wpadł dzięki kontrolom skupów złomu.


Kradzieże doprowadzają do wykolejeń towarowych składów, najczęściej na bocznych szlakach i bocznicach, po kilka razy w roku. Powstałe wskutek tego straty liczone są w milionach złotych. Kradzieże węgla szczególnie nasilają się w sezonie zimowym.

PAP

...

To juz sa zbrodniarze. Kradziez szyn to juz SWIADOME NARAZENIE NA SMIERC pasazerow. Nie ma takich glupich co by nie rozumieli co sie stanie z pociagiem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 88592
Przeczytał: 167 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 14:00, 07 Lut 2017    Temat postu:

Mazowsze: Kompletnie pijany maszynista przewoził pasażerów

Wczoraj, 6 lutego (22:29)

​Kompletnie pijany maszynista zatrzymany przez mazowieckich policjantów. Jak informuje reporter RMF MAXX mężczyzna pociągiem technicznym przewoził pasażerów. Na szczęście udało się go zatrzymać zanim doszło do jakiegoś wypadku.
Zdj. ilustracyjne
/Grzegorz Michałowski /PAP


O tym, że jeden z maszynistów może być nietrzeźwy policjantów powiadomiła dyżurna ruchu. Mężczyzna przewoził pięciu pasażerów. Jeden z nich zaalarmował dyżurną, gdy drezyna zatrzymała się kilkaset metrów przed stacją Szeligi na Mazowszu.

Kiedy funkcjonariusze zbadali trzeźwość maszynisty, okazało się, że ma on w wydychanym powietrzu 3 promile alkoholu. 45-latek miał zawieźć pracowników kolei do Warszawy. Ponadto policyjna kartoteka wykazała, że to nie pierwsze przewinienie mieszkańca powiatu opoczyńskiego, który był już kilkukrotnie zatrzymywany za kierowanie samochodem po alkoholu.

Teraz grozi mu do pięciu lat więzienia. Na wyrok poczeka za kratkami - sąd zdecydował o jego tymczasowym aresztowaniu. Polskie Linie Kolejowe zdecydowały o dyscyplinarnym zwolnieniu swojego pracownika.

Przemysław Mzyk, RMF MAXXX

...

Nie tylko sluzba zdrowia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 88592
Przeczytał: 167 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:34, 08 Lut 2017    Temat postu:

Pijany prowadził drezynę po trasie pendolino
oprac.Bartosz Lewicki
8 lutego 2017, 17:08
Prawie trzy promile alkoholu miał w organizmie maszynista, który jechał drezyną po Centralnej Magistrali Kolejowej - podaje TVN Warszawa. Tylko dzięki czujności pasażerów i dróżniczki, nie doszło do tragedii.



Wszystko działo się w miniony czwartek. Drezyna, którą prowadził pijany maszynista, wiozła pracowników po Centralnej Magistrali Kolejowej - trasie, po której pociągi przejeżdżają z dużą prędkością. Niektóre składy rozpędzają się tu do 200 km/h. Kursują nią m.in. pociągi pendolino.

W pewnym momencie pojazd zatrzymał się. Pasażerowie drezyny wezwali na pomoc dróżniczkę z pobliskiej stacji. - W rozmowie z kierowcą drezyny oceniła, że należy sprawdzić stan jego trzeźwości. Zgodnie z procedurą skierowała pojazd na boczny tor i zatrzymała. Na miejsce została wezwana policja - wyjaśniał w rozmowie z TVN Warszawa Karol Jakubowski, rzecznik prasowy PKP PLK.

Okazało się, że operator drezyny był pod wpływem alkoholu. Funkcjonariusze zbadali, że 45-latek miał prawie trzy promile. - Został zatrzymany do wytrzeźwienia. Przedstawiono mu zarzuty, i zabrano dokumenty uprawniające do kierowania pociągami - poinformowała asp. Agnieszka Ciereszko z policji w Żyrardowie.


Mężczyzna stracił również pracę. - Zgodnie z przepisami, w PKP Polskich Liniach Kolejowych S.A. nie ma miejsca dla osób, które wykonują swoje obowiązki pod wpływem alkoholu. Takie zachowanie oznacza dyscyplinarne zwolnienie - stwierdził Jakubowski.
TVNWarszawa.pl

...

Debile.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 88592
Przeczytał: 167 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 13:51, 27 Lut 2017    Temat postu:

Brud odstrasza pasażerów pociągów. Kolejarze myją tylko drzwi
Arkadiusz Jastrzębski
27 lutego 2017, 10:28
Brudne okna i burty wagonów - tak, że nie można nawet odczytać z tablicy relacji, w jakiej kursuje pociąg. Pasażerowie narzekają na nieczyszczone składy spółki PKP Intercity i jako dowód pokazują zdjęcia. Widać na nich, że wagony myte są w dość specyficzny sposób: tylko w pobliżu drzwi. Co na to przewoźnik?



"Narodowy przewoźnik kolejowy chyba przestał dbać o wygląd swoich wagonów. Brakuje szmaty i wody? Przecież auta myje się w minusowej temperaturze, a pociągów nie można?" - pyta w mailu internauta. Do listu pan Piotr dołączył, jako dowód na swoje słowa, fotografie składów PKP Intercity.


internauta/Piotr


"Zdjęcia zrobione podczas przejazdu ze Szczecina do Krakowa w połowie lutego" - napisał pan Piotr.


Sprawdziliśmy, czy nie była to tylko drobna wpadka przy pracy kolejarzy. Sądziliśmy, że może umyli tylko drzwi w wagonach, bo spieszyli się, aby wyprawić w trasę skład, który przyjechał opóźniony z poprzedniego kursu. Niestety, krótki przegląd filmów, które na Youtube umieszczają hobbiści - miłośnicy kolei, wyprowadził nas z błędu.


Youtube.com/screen


Bez trudu wśród nagrań z ostatnich tygodni odnaleźliśmy takie, na których widać, że mycie tylko drzwi i niewielkiej powierzchni obok nich (a nawet tylko klamek) nie jest raczej wyjątkową sytuacją. Brudne okazały się nie tylko wagony najtańszych pociągów TLK, ale także nowe zestawy elektryczne obsługujące połączenia w droższej kategorii IC.



Youtube.com/screen


Co na to przedstawiciele kolejowej spółki? Zapytaliśmy o to, czy w okresie zimy PKP Intercity myje wagony rzadziej niż w innych porach roku, jaką liczbą myjni w całej Polsce dysponuje przewoźnik oraz o to, czy z powodu brudnego pociągu pasażerowie mogą liczyć na zadośćuczynienie. Czekamy na odpowiedź.

...

Juz od dawna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 88592
Przeczytał: 167 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 10:12, 14 Mar 2017    Temat postu:

RMF 24
Fakty
Polska
Wielki absurd na torach. PKP wydadzą 2 mld zł na zbyteczny remont
Wielki absurd na torach. PKP wydadzą 2 mld zł na zbyteczny remont

Dzisiaj, 14 marca (06:21)

Kolej musi wydać miliardy na remont, którego nie potrzebuje, aby nie zwracać pieniędzy do Brukseli. PKP wyremontują za 2,2 mld zł tory, po których składy nie pojadą szybciej, a przejazd zostanie skrócony zaledwie o 5 minut – informuje "Dziennik Gazeta Prawna".
zdjęcie ilustracyjne
/Monika Kamińska /RMF FM


Chodzi o modernizację linii E20 między Warszawą a Poznaniem. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe chce rozpocząć jej modernizację już w czerwcu.

Kolejarze osiągną skrócenie czasu przejazdu dla ekspresów jadących z Warszawy do Poznania o zaledwie... pięć minut - odnotowuje dziennik. Cytuje wypowiedź prezesa Fundacji Pro Kolej Jakuba Majewskiego, który twierdzi, że PKP zaplanowały tę inwestycję w rozdmuchanej skali, aby "przerobić" pieniądze z UE. Gdyby remontu nie wykonano środki trzeba by zwrócić. A to byłoby kompromitacją resortu infrastruktury.

Do wymiany pójdą m.in. tory i trakcja, które mają zużycie na poziomie jedynie 30-40 proc., czyli jeszcze przez wiele lat mogłyby przenosić obecny ruch - wyjaśnia "DGP".

W Europie Zachodniej nikt nie rozbiera torów w dobrym stanie technicznym, żeby położyć nowe i jeździć po nich z taką samą prędkością, czyli nie więcej niż 160 km/h - wskazuje Jakub Majewski.

Reprezentowana przez niego Fundacja złożyła w Dyrekcji Generalnej ds. Mobilności i Transportu Komisji Europejskiej zawiadomienie o nieprawidłowościach w tej sprawie. Jeśli KE potwierdzi te zastrzeżenia i dopatrzy się uchybień, może wstrzymać lub ograniczyć finansowanie. Tu wynosi ono 85 proc. wartości - podsumowuje "Dziennik Gazeta Prawna".

APA/DGP

...

Typowe po 89.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 88592
Przeczytał: 167 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 17:20, 19 Mar 2017    Temat postu:

RMF 24
Fakty
Polska
Nowy prezes PKP zapowiada szybkie wprowadzenie wspólnego biletu
Nowy prezes PKP zapowiada szybkie wprowadzenie wspólnego biletu

Dzisiaj, 19 marca (12:2Cool

Planujesz podróż pociągami z kilkoma przesiadkami? Już niedługo wystarczy ci jeden bilet. Nowy prezes PKP SA Krzysztof Mamiński zapowiada, że w ciągu najbliższych miesięcy w końcu pojawi się zapowiadany od lat wspólny bilet.
Zdj. ilustracyjne
/PAP/Leszek Szymański /PAP

Na początek będzie to współpraca pomiędzy PKP Intercity, Przewozami Regionalnymi i Szybką Koleją Miejską w Trójmieście - poinformował Mamiński. To oznacza, że jeśli planujemy ruszyć np. z Krakowa nad morze z przesiadką i zwiedzaniem Trójmiasta to zamiast kupować bilet na każdy z przejazdów będziemy mogli skorzystać z jednego, a przewoźnicy rozliczą się między sobą. Taki bilet ma być dostępny zarówno w kasie, jak i w sieci czy przez stronę internetową.

Prezes Mamiński nie chce zdradzić szczegółów tego, jak będą rozliczać się przewoźnicy. Podkreślił, że system ma być tak skonstruowany, by do wspólnego biletu mogli przyłączyć się pozostali przewoźnicy - np. regionalne koleje samorządowe.

(mn)
Mariusz Piekarski
RMF FM/PAP

...

Wreszcie! Bo to koszmar! Jaki problem w dobie komputerow podzielic cene biletu na odcinki wedlug kilometrow? Problem jest jak ktos kupuje ogolny bilet i nie wiadomo czym pojedzie. Wszystko jednak jest komputerowo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 88592
Przeczytał: 167 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 19:30, 12 Maj 2017    Temat postu:

RMF 24
Fakty
Ekonomia
​Prezes PKP od ponad dwóch miesięcy pracuje za darmo
​Prezes PKP od ponad dwóch miesięcy pracuje za darmo

1 godz. 29 minut temu

Kuriozalna sytuacja w PKP. Od ponad dwóch miesięcy prezes Polskich Kolei Państwowych Krzysztof Mamiński nie dostaje ani złotówki pensji. Nie ma nawet kontraktu. Cały czas nie może go uzgodnić z ministrem infrastruktury Andrzejem Adamczykiem - ustalili dziennikarze RMF FM.
Krzysztof Mamiński
/Rafał Guz /PAP


Co więcej - w zarządzie spółki nie ma nikogo poza prezesem, bo nie mogą dojść do porozumienia z ministrem.

To zamieszanie wynika między innymi z tego, że minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk oraz prezes PKP Krzysztof Mamiński nie są przyjaciółmi. Adamczyk choćby odrzuca kolejnych kandydatów Mamińskiego do zarządu.

Na domiar złego Mamiński - powołany na prezesa PKP z początkiem marca - do dziś nie ma umowy o pracę, żadnego kontraktu. A więc i nie ma ani złotówki pensji. Pracuje wyłącznie na podstawie aktu powołania - co oczywiście umożliwia mu swobodną pracę, ale za darmo.

PKP nie chciało komentować tych informacji.

Tłumaczenie tej sytuacji przedstawiło nam natomiast Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa - potwierdzając nieoficjalne informacje RMF FM.
Stanowisko Ministerstwa:
Zgodnie z ustawą z 9 czerwca 2016 roku o zasadach kształtowania wynagrodzeń osób kierujących niektórymi spółkami, podstawą zawarcia kontraktu pomiędzy spółką z udziałem Skarbu Państwa a osobą powołaną na stanowisko członka jej zarządu jest uchwała walnego zgromadzenia kształtująca zasady wynagrodzeń członków organu zarządzającego.

W Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa sfinalizowane zostały prace nad projektem uchwały Walnego Zgromadzenia PKP S.A., ustalającej zasady kształtowania wynagrodzenia Prezesa i Członków Zarządu Spółki. Stosownie do przepisów ustawy z 30 grudnia 2016 roku o zasadach zarządzania mieniem państwowym, Minister Infrastruktury i Budownictwa, podejmując na Walnym Zgromadzeniu PKP S.A., jako spółki o istotnym znaczeniu dla gospodarki państwa, decyzję w sprawie uchwały musi działać na podstawie instrukcji do głosowania zatwierdzonej przez Prezesa Rady Ministrów. Formułowanie finalnych zapisów kontraktu prezesa PKP S.A. jest uzgadniane z Kancelarią Prezesa Rady Ministrów i wkrótce ten proces się zakończy. Nie jest prawdą, że brak kontraktu dla Prezesa Zarządu PKP S.A. stanowi jakikolwiek problem w sprawowaniu przez niego funkcji, ponieważ wykonywanie tych funkcji wynika bezpośrednio z obowiązującego Statutu Spółki.

Niezwłocznie po odwołaniu, z początkiem marca br., Zarządu PKP S.A. i powołaniu na stanowisko Prezesa Zarządu Krzysztofa Mamińskiego, podjęte zostały działania związane z uzupełnieniem składu tego organu Spółki. Obecnie Minister Infrastruktury i Budownictwa oczekuje stosownego pełnomocnictwa Prezesa Rady Ministrów.

(az)
Krzysztof Berenda

...

A gdzie nie ma kuriozalnej sytuacji?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna -> Aktualności dżunglowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13  Następny
Strona 10 z 13

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy