Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna
Afera drogowa. Najpierw krzyki, teraz cicho..
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna -> Aktualności dżunglowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133518
Przeczytał: 58 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 12:04, 11 Cze 2018    Temat postu:

Drogowy koszmar. Do domu przez kamieniołom

Do osiedla Łazy w Klęczanach (małopolskie) prowadzi wyjątkowo niebezpieczna, piaszczysta droga, sąsiadująca z kamieniołomem. Przed wjazdem na nią kierowcy dostają specjalną instrukcję, jak się zachować, by przeżyć. Niebezpieczeństw jest wiele: od wypadnięcia ze stromej trasy po zderzenie z koparką.

...

Niesmieszny absurd.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133518
Przeczytał: 58 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 9:36, 14 Cze 2018    Temat postu:

Krwawa wojna taksówkarzy w nadmorskim kurorcie

Wczasowicze, którzy przyjeżdżają do Kołobrzegu, nawet się nie domyślają, że w tym pięknym nadmorskim kurorcie trwa o nich bezpardonowa walka. Walczą ze sobą legalni taksówkarze z piratami. Doszło nawet do krwawej jatki! Marcin W. (37 l.) został dźgnięty nożem przez taksówkarza Leona T. (59 l.). To przestępstwo zagrożone dożywociem. Ofiara leży w szpitalu.

Krwawa wojna taksówkarzy w nadmorskim kurorcieKrwawa wojna taksówkarzy w nadmorskim kurorcie

Od wielu lat zarejestrowani taksówkarze walczą z nielegalnymi, którzy współpracują z tzw. bagażowymi – cwaniakami noszącymi bagaże turystów za słoną opłatę. Co rusz dochodziło, rysowania samochodów, przecinania opon i do bójek z użyciem gazu.

A w końcu w sobotę doszło krwawej rozgrywki między Leonem T. a Marcinem W., pseudonim „Tito”. Jej świadkiem był kolega taksówkarza Marek Micorek (50 l.), który też jeździ taksówką.

– Zauważyliśmy, że „Tito” skaptował trzy panie i prowadził je do czekającej za rogiem taksówki. Pobiegliśmy za nimi z Leonem. Wytłumaczyliśmy tym kobietom, że mogą zostać oszukane. Wtedy one poszły z nami w stronę postoju taxi – opowiada pan Marek.

Później sprawy potoczyły się błyskawicznie. – „Tito” doskoczył do Leona i prysnął mu z pięć razy gazem w oczy. Potem napastnik padł na ziemię, a mój kolega usiadł na nim i krzyczał, żeby wezwać policje. Noża wcale nie widziałem. Leon bronił się przed bandytą – uważa świadek.

Ale ranny „bagażowy”, który trafił do szpitala, ma całkiem inną wersję wydarzeń. – Ten Leon skoczył na mnie z nożem, więc go popryskałem gazem. Działałem w samoobronie – mówi Faktowi, leżąc na szpitalnym łóżku.

Jak ustalili śledczy, taksówkarz użył scyzoryka wędkarskiego. Dwa razy dźgnął nim w brzuch bagażowego.

– Sprawca dostał zarzut usiłowania zabójstwa, za co grozi mu dożywocie. Obrażenia, jakie odniósł poszkodowany, nie pozwalały postawić innych zarzutów – stwierdza rzecznik prokuratury Ryszard Gąsiorowski.
...

Horror.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133518
Przeczytał: 58 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:18, 27 Cze 2018    Temat postu:

Mieszkańcy Chmielewa doczekali się budowy chodnika: coś poszło nie tak...

W skrócie: po latach mieszkańcy Chmielewa doczekali się przebudowy drogi... jednak długo wyczekiwany chodnik powstaje po tej stronie wsi, gdzie nie ma domów. Mieszkańcy i inni zainteresowani zachęcają do komentowania artykułów lub też mailowania na adres podany w komentarzu. Liczymy na odzew!

...

Super.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133518
Przeczytał: 58 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 13:08, 30 Cze 2018    Temat postu:

Senat przyjął kontrowersyjną ustawę o biokomponentach
2018-06-29 14:47DrukujWyślij

null

Nowe przepisy powołują specjalny fundusz, który ma wesprzeć finansowanie rozwoju elektromobilności w naszym kraju. Jednak nie ze wszystkich zapisów ustawy Polacy się ucieszą.


Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email [link widoczny dla zalogowanych] lub poprzez formularz kontaktowy.

Zobacz podobne
Orlen na bakier z fiskusem?
Fiskus sabotuje branżę?
Unia przeciw elektromobilności po polsku?
Rząd zwolni z akcyzy CNG i LNG
Psychologiczna granica przełamana
W piątek 29 czerwca Senat przyjął bez poprawek nowelizację ustawy o biokomponentach i biopaliwach ciekłych oraz niektórych innych ustaw. Nowy akt prawny ma przede wszystkim na celu powołanie Funduszu Niskoemisyjnego Transportu. Jego zadaniem będzie finansowanie rozbudowy infrastruktury umożliwiającej stosowanie w transporcie paliw alternatywnych, tj. energii elektrycznej, wodoru czy sprężonego i skroplonego gazu ziemnego. Dzięki temu ma zostać ograniczone stosowanie diesla i benzyn, uznanych przez rząd za jednych z głównych winowajców emisji szkodliwych substancji do atmosfery. - Mamy dzisiaj do czynienia z sytuacją, w której ta infrastruktura nie jest w wystarczającym stopniu rozwinięta, i z takim nieustającym problemem, czy konsument może pozwolić sobie na kupno takiego pojazdu, jeżeli nie ma zagwarantowanej możliwości ładowania – czy też, w przypadku wodoru, tankowania – na terenie całego kraju – mówił Michał Kurtyka, wiceminister energii, podczas debaty nad ustawą w Senacie.

W trakcie posiedzenia izby wyższej ponownie duże kontrowersje wzbudził zapis ustawy przewidujący, że fundusz będzie zasilany m.in. środkami pochodzącymi z tzw. opłaty emisyjnej, nakładanej na producentów i importerów tradycyjnych paliw. Wielu polityków, ekspertów i część opinii publicznej od kilku miesięcy obawia się, że wprowadzenie tej opłaty wpłynie na wzrost cen na stacjach. - Kilkakrotnie (w przeszłości – przyp. red.) wykonywano ruch w tym zakresie, podnosząc różne części opłat i podatków, które płacimy przy zakupie paliw. Zawsze było tak, że odbijało się to w końcu na ostatecznej cenie paliwa. No, nie może być inaczej. Nie zapłacą za to przecież producenci ani dystrybutorzy, zapłacą za to wyłącznie klienci. I ja jestem przekonany, że tak jak zawsze, zanim przepisy wejdą w życie, jest to już dyskontowane. Okazja była przednia. Zmieniła się sytuacja na rynkach zewnętrznych, więc można było to wszystko ładnie upchnąć i zdyskontować sobie opłatę, która dopiero będzie wprowadzona, być może nawet z nawiązką – grzmiał na sali obrad senator Mieczysław Augustyn (PO).

To nie jedyny kontrowersyjny zapis w ustawie. Nowe przepisy umożliwiają też bowiem tworzenie przez samorządy tzw. stref czystego transportu w miastach, do których nieograniczony wjazd będą miały pojazdy elektryczne, auta napędzane wodorem i gazem ziemnym. Wjazd ten będzie natomiast co do zasady ograniczony dla pojazdów z tradycyjnymi silnikami spalinowym. Co prawda rada gminy będzie mogła dopuścić je do poruszania się po strefie na okres maksymalnie trzech lat, ale pod warunkiem uiszczenie specjalnej opłaty. Ma ona wynosić nawet 2,50 zł za godzinę oraz 25 zł za dobę. Opłata może zostać ustalona w formie opłaty abonamentowej lub zryczałtowanej.

Teraz przyjęta przez Senat ustawa czeka już tylko na podpis prezydenta. Większość jej przepisów wchodzi w życie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Paweł Janas

...

Musi byc rozwaga. Szcsytnymi haslami nie pisze sie ustaw.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133518
Przeczytał: 58 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 11:28, 03 Lip 2018    Temat postu:

Korki Warszawa. Za korki w stolicy winią deweloperów. Te wieżowce są najgorsze
ej
02.07.2018 15:19
7
Otwórz galerię

JACEK MARCZEWSKI
Według analizy Centrum Monitoringu Rozwoju Warszawy, inwestycjami, które w znaczący sposób przyczyniają się do paraliżu komunikacyjnego Warszawy, są biurowce, jak np. wieżowiec Warsaw Spire.
Cezary Holdenmajer ze stowarzyszenia Centrum Monitoringu Rozwoju Warszawy przekonuje, że jednym z podstawowych problemów Warszawy staje się nieograniczony ruch samochodów osobowych w ścisłym centrum miasta.
Korki Warszawa - wina urzędników i deweloperów
"Wraz ze wzrostem podaży powierzchni biurowej wzrasta liczba miejsc parkingowych, co zachęca pracowników do korzystania z transportu indywidualnego i rezygnacji ze zbiorowego" - informuje. Jak dodaje, prowadzi to do sytuacji, gdy większość mieszkańców dojeżdżających do pracy transportem publicznym stoi w korkach, przez nadmierną liczbę samochodów, które oprócz spowolnienia komunikacji miejskiej zatruwają środowisko.
Holdenmajer jest zdania, że miasto nie potrafi kontrolować liczby oferowanych miejsc parkingowych i jednocześnie boi się śmiałych decyzji, co widać na przykładzie uchwały Rady Warszawy z 2006 r. o wskaźnikach miejsc parkingowych.
"Dokument jest archaiczny, a zawarte w nim limity nie są przestrzegane przez
urzędników i deweloperów. Warszawa to miasto, które zmierza do paraliżu komunikacyjnego, a odpowiadają za to deweloperzy i urzędnicy" - przekonuje.
Ukłon w stronę deweloperów

Jak czytamy w raporcie Centrum Monitoringu Rozwoju Warszawy, 10 października 2006 r. Rada Miasta Stołecznego Warszawy podjęła uchwałę ograniczającą liczbę budowanych miejsc parkingowych w nowych projektach biurowych. "Uchwała okazała się jednak ukłonem w stronę deweloperów, którzy otrzymali możliwość budowy,
w ścisłym otoczeniu centrum, gigantycznych parkingów" - czytamy w raporcie.
Jak precyzują twórcy analizy, biurowce zlokalizowane po wolskiej stronie Ronda ONZ mogą dysponować nawet 10 miejscami parkingowymi na 1000 m2. Z kolei niektóre inwestycje biurowe przy doskonale skomunikowanym rondzie Daszyńskiego mogą zgodnie z uchwałą zapewniać nawet 18 miejsc parkingowych na 1000 m2.
Zdaniem autorów opracowania, możliwość skorzystania z bezpłatnego miejsca parkingowego powoduje, że prawdopodobieństwo, iż ktoś będzie podróżował do pracy w pojedynkę, wzrasta do 97 proc.
Najwięksi korkotwórcy - Warsaw Spire, Varso
Według analizy Centrum Monitoringu Rozwoju Warszawy, wśród największych inwestycji, które przyczyniają się lub przyczyniać będą do paraliżu komunikacyjnego Warszawy, są Varso (deweloper HB Reavis) z planowanymi 1100 miejscami parkingowymi oraz Warsaw Spire (deweloper Ghelamco) z ponad 1000 miejsc parkingowych.
Warsaw Spire
Warsaw Spire SŁAWOMIR KAMIŃSKI
- Inwestycje te znacząco łamią regulacje miasta stołecznego Warszawy dotyczące liczby miejsc parkingowych w biurowcach: Varso o około 60 proc., a Warsaw Spire o około 20 proc. Obie firmy mają zresztą za nic regulacje miejskie - prawie wszystkie ich inwestycje łamią uchwałę Rady Warszawy z 2006 r. i doprowadzają stolicę do paraliżu komunikacyjnego – podkreśla Cezary Holdenmajer z Centrum Monitoringu Rozwoju Warszawy.
Kolejną inwestycją, która zdaniem ekspertów nie została dostosowana do uchwały Rady Warszawy jest Wronia 31, która ma przekraczać wskaźniki parkingowe o 22
proc. Jednak, według autorów raportu, niechlubnym liderem przekroczenia norm jest projekt Senator spółki Ghelamco, zlokalizowany w ścisłym centrum Warszawy (okolica pl. Bankowego). Według miejskich limitów, biurowiec liczący 25 tys. mkw powinien dysponować maksymalną liczbą 125 miejsc. Tymczasem Ghelamco wybudowało 322 miejsca parkingowe, przekraczając przy tym normy o ponad 150 proc.
Wronia 31
Wronia 31 Wronia 31/ materiały prasowe

W przypadku budującego się Varso problem jest takim, że za wjazd i wyjazd z tego gigantycznych rozmiarów parkingu będzie odpowiadać mała lokalna ulica Chmielna.
Co na to deweloperzy?
O opinię deweloperów na ten temat zapytał serwis Forsal.pl. Spółka Ghelamco zapewnia, że miejsca parkingowe w przypadku Warsaw Spire wyliczono zgodnie z prawem, zaś duża część parkingu pod wieżowcem jest dostępna publicznie. W przypadku Senatora, Ghelamco zwraca uwagę, że obiekt był budowany na podstawie planu miejscowego z 2001 r., który nakazywał stworzenie min. 20 miejsc postojowych na 1 tys. mkw.
Z kolei Grzegorz Strutyński z HB Reavis tłumaczy, że parking w Varso nie został zaplanowany tylko z myślą o osobach, które będą tam pracować. Około 20 proc. miejsc będzie ogólnodostępnych, w tym dla okolicznych mieszkańców.
Varso Tower ul. Chmielna 69, Wola, Projekt Foster + Partners
Varso Tower ul. Chmielna 69, Wola, Projekt Foster + Partners materiały prasowe
Jedno miejsce parkingowe dla... niepełnosprawnych
Autorzy raportu podkreślają, że za granicą podejście do projektowania biurowców i parkingów w biurowcach jest odmienne. Jako przykład podają Londyn i wieżowiec Shard z 72-kondygnacjami. The Shard ma tylko 48 miejsc parkingowych, a 38-piętrowy The Scalpel – tylko jedno, dla osób niepełnosprawnych, 18 motocyklowych oraz 398 rowerowych, a 46-piętrowy Heron Tower dysponuje jedynie kilkoma miejscami parkingowymi dla niepełnosprawnych oraz 251 miejscami dla rowerów, które zlokalizowane są w garażu podziemnym.
Twórcy analizy informują również, że w Europie nowe miejsca parkingowe budowane są jedynie dla mieszkańców, a pozostali uczestnicy ruchu zniechęcani są do użytkowania transportu indywidualnego wysokimi opłatami za wjazd do centrum lub odstraszającymi kosztami parkowania.
"W Londynie opłata za wjazd do strefy pierwszej (w tym City) kosztuje 11,5 funta za dzień, a opłata parkingowa wynosi od 12 do 32 funtów za godzinę (57-150 pln/h), dlatego większość pracowników centrum Londynu korzysta z komunikacji miejskiej. Władze zachodnich miast coraz częściej rezygnują ze zwiększenia dostępności parkingów w centrach metropolii, faworyzując jedynie właścicieli mieszkań tam zlokalizowanych" - czytamy w raporcie.
W Amsterdamie z kolei opłata za godzinę parkowania na ulicy wynosi 5 euro (ok. 22 zł). Odwiedzający mogą również zaparkować pod biurowcami lub w dużych parkingach typu park & ride, których operatorem jest miasto. Jak twierdzą eksperci z CMRW, kierowcy mają zatem wiele możliwości, a wpływy do budżetu miasta z tego tytułu wyniosły w 2015 roku 190 mln euro.
Jak zauważają, podaż miejsc parkingowych dla podróżujących samochodem jest znikoma. "Trzy czwarte miejsc przy ulicach w centrum jest zajętych przez jego mieszkańców" - informują.
Paryż, Oslo, Madryt
Jeszcze inaczej, jak zauważają, z inwazją samochodów radzi sobie stolica Francji. "Paryż postanowił tak dostosować wysokość opłaty parkingowej, aby była ona dostępna dla mieszkańców, którzy chcą załatwić drobne sprawy w centrum" - podają. Jednocześnie dłuższy czas parkowania znacznie podnosi koszt postoju i ograniczony jest do maksymalnie 6 godzin, co ma zniechęcić pracowników biur do korzystania z transportu indywidualnego.
Wysokość podstawowej stawki za parkowanie w centralnych dzielnicach Paryża to
4 euro/h (strefa 1). Jednak stawka dotyczy tylko pierwszych 2 godzin parkowania, a każda kolejna to znaczne zwiększenie opłat dla kierowców: 3 godzina parkowania - 8 euro, 4 godzina - 10 euro, a 5 i 6 godzina to po 12 euro/h. Wykorzystując więc maksymalny dozwolony czas parkowania w centralnych dzielnicach Paryża (6 h), jak wyliczają autorzy raportu, zapłacilibyśmy 50 euro (ok. 210 zł).
Oslo z kolei wybrało strategię zbliżoną do Londynu. Jak informuje CMRW, od 2019 r. stolica Norwegii chce całkowicie zakazać ruchu samochodowego w centrum miasta. Już teraz wjazd do centrum i parkowanie na jego terenie znacznie zdrożały, zwłaszcza w godzinach szczytu.
Na efekty, jak informują autorzy raportu, nie trzeba było długo czekać. "Spada zarówno liczba samochodów na ulicach, jak i emisja gazów cieplarnianych. W kolejnym kroku samochody mają zniknąć zupełnie, pozostawiając przestrzeń dla pieszych i rowerów. Setki miejsc parkingowych zostaną przekształcone na parki kieszonkowe i ścieżki rowerowe o łącznej długości 60 km. To wszystko zostało skorelowane z polityką subsydiowania zakupu rowerów (dotacja 500-1000 euro)" - czytamy.
Madryt, jak podaje CMRW również stawia na transport publiczny. Władze stolicy Hiszpanii ogłosiły, że od listopada zdecydowana większość centrum miasta będzie zamknięta dla samochodów. Jedynymi pojazdami, które zostaną dopuszczone do ruchu w tej strefie, to będą samochody należące do mieszkańców, taksówki, transport publiczny oraz samochody dostawcze (pod warunkiem zerowej emisji spalin). Madryt motywuje swoją decyzję potrzebą zmiany funkcjonowania miasta, gdzie transport publiczny, piesi i rowerzyści będą traktowani priorytetowo.

...

Jak zwykle patologia i jak zwykle chodzi o kase. Faktycznie rowerem najlepiej. Najszybciej zalatwicie sprawy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133518
Przeczytał: 58 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 7:35, 05 Lip 2018    Temat postu:

Szokujący lot Dreamlinera z Cancun do Warszawy. Ryzykowano z oszczędności

Boeing 787 Dreamliner, wyczarterowany przez PLL LOT, miał poważną awarię silników. Ale zamiast lądować w pobliskim Miami, poleciał aż do Nowego Jorku. Według informatorów, nie chciano płacić dodatkowo.

...

I oplacilo sie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133518
Przeczytał: 58 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 8:24, 06 Lip 2018    Temat postu:

Chińsko-polskie konsorcjum zwycięzcą przetargu na obwodnicę S52

Chińsko-polskie konsorcjum zwyciężyło przetarg na projekt i budowę S52 - północną obwodnicę Krakowa. Konsorcjum zaoferowało wykonanie zadania w ciągu 47 miesięcy za kwotę prawie 1,3 mld zł. poinformowała w czwartek...

..

Co to znowu za,, chinskie"? Nie wiecie ze po cichu chca przejac kontrole?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133518
Przeczytał: 58 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 12:53, 06 Lip 2018    Temat postu:

Sejm przegłosował wyższe stawki za parkowanie. Kierowcy zapłacą nawet 9 zł za godzinę
Marcin Łobodziński MARCIN ŁOBODZIŃSKI • 43 minuty temu
Wczoraj wieczorem – 5 lipca – posłowie przyjęli przepisy pozwalające zwiększyć dużym miastom opłaty za parkowanie nawet do ponad 9 zł za godzinę. Jeżeli którekolwiek się na to zdecyduje, mocno uderzy to w kieszenie kierowców, zwłaszcza przyjezdnych.
Parkometry w centrach będą pobierały wyższe opłaty za postój.
PARKOMETRY W CENTRACH BĘDĄ POBIERAŁY WYŻSZE OPŁATY ZA POSTÓJ. (FOT. MARCIN ŁOBODZIŃSKI)
REKLAMA

Przepis, który pozwala samorządom na drastyczne podniesienie stawek za parkowanie, znalazł się w nowelizacji ustawy o partnerstwie publiczno-prywatnym. Jego projekt przedstawiono w marcu 2017 r. i od tamtej pory nie zgłoszono do niego żadnych poprawek. W myśl nowych regulacji samorządy miast mających więcej niż 100 tys. mieszkańców będą mogły wprowadzać maksymalną opłatę za parkowanie do wysokości 0,45 proc. płacy minimalnej. W 2018 r oznaczałoby to kwotę nie wyższą niż 9,45 zł.

Kiedy przepisy zaczną obowiązywać, w śródmiejskich strefach płatnego parkowania stawka godzinowa za postój będzie mogła być nawet trzykrotnie wyższa niż w pozostałych strefach, dla których maksimum wynosić będzie 3,15 zł (0,15 proc. płacy minimalnej). Ma to pomóc rozładować ruch w centrach i tym samym zwiększyć dostępność do miejsc postojowych, m.in. ich mieszkańcom.

REKLAMA

Podkreślam jednak, że chodzi tu o stawki maksymalne i wyłącznie centra miast. Władze Warszawy sugerowały stawkę na poziomie ok. 5 zł za godzinę postoju w strefie śródmiejskiej. Opłaty za postój mogą, ale nie muszą wzrosnąć także w takich miastach jak Kraków, Łódź, Wrocław, Poznań, Gdańsk, Szczecin, Bydgoszcz, Lublin czy Katowice. Co warto dodać, nowa ustawa ma zezwalać również na pobieranie opłat w weekendy.

Inną, dość istotną zmianą, jaką przewidziano w nowelizacji jest wzrost stawki kary za brak opłaty parkingowej. Obecnie jest to maksimum 50 zł. Po wejściu w życie nowych przepisów, będzie to ustalane procentowo – maksymalnie 10 proc. pensji minimalnej, co na rok 2018 daje kwotę 210 zł.

Na chwilę obecną ustawa przeszła przez sejm i teraz trafi do senatu. Jeżeli nie zostaną zgłoszone żadne poprawki, trafi ostatecznie na biurko prezydenta. Gdzie rzeczywiście wzrosną opłaty za parkowanie? Tego na razie nie wiemy. Wiemy natomiast, że władze większości miast już myślą o skorzystaniu z tej możliwości.

...

Niedlugo trzeba bedzie godzine pracowac zeby godzine poparkowac. Obled!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133518
Przeczytał: 58 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 18:18, 07 Lip 2018    Temat postu:

LOT dementuje informacje w "Fakcie"
Fot. LOT
PLL LOT w wydanym oświadczeniu dementuje informacje opublikowane w dzienniku "Fakt", opisujące a awaryjne ładowane Boeinga 787 tych linii na lotnisku JKF w Nowym Jorku.



Opisując sytuację awaryjnego lądowania polskiego Dreamlinera, wykonującego lot z Cancun, dziennik "Fakt" sugerował, że pilot dokonał niewłaściwego wyboru lotniska awaryjnego, przez co naraził pasażerów na niebezpieczeństwo. LOT dementuje te informacje i zapowiada wystąpienie o zadośćuczynienie.

Z oświadczenia LOT-u dowiadujemy się, że pilot postępował zgodnie z procedurą ETOPS (Extended Range Twin Operations), odpowiednią dla silników samolotu Boeing 787. W momencie stwierdzenia usterki, która sprawiła, że wyłączony został jeden silników, samolot był w podobnej odległości do lotniska w Nowym Jorku i w Miami. Pilot wybrał lotnisko zgodnie z procedurami. Samolot Boeing 787 może lecieć z wyłączonym silnikiem do 4 godzin (procedury LOT zaostrzają ten reżim i piloci tej linii nie mogą przekroczyć 3 godzin lotu z wyłączonym silnikiem). Lot do lotniska JFK od momentu wyłączenia silnika trwał 2 godziny. Nie istniało więc zagrożenie dla pasażerów.

...

A zatem i ja publikuje. Mnie tam nie bylo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133518
Przeczytał: 58 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 15:18, 10 Lip 2018    Temat postu:

Upały w Australii zamieniły asfalt w gorący klej

to może jednak lepiej że u nas nie remontują

...

Pozytywy nieremontowanych drog u nas!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133518
Przeczytał: 58 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:11, 16 Lip 2018    Temat postu:

Nowe prawo przeciw nadużyciom koncernów przy budowie dróg i autostrad

Koniec nadużyć wielkich koncernów budowlanych, które nie płacą podwykonawcom za wykonane prace, mimo że same otrzymują za nie olbrzymie pieniądze od państwa.
Państwo bedzie placic rzeczywistym wykonawcom

Wreszcie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133518
Przeczytał: 58 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 8:23, 18 Lip 2018    Temat postu:

Nietypowe znalezisko po ulewie w Lublinie. Wystarczyła większa kałuża -...

Po ulewie jaka przeszła w poniedziałek nad Lublinem tylko w jednym miejscu aż kilkunastu kierowców zgubiło tablice rejestracyjne.

...

Deszcz tablic. Srubki sie rozpuscily w wodzie? To te za małe?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133518
Przeczytał: 58 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 9:31, 19 Lip 2018    Temat postu:

Burmistrz Kisielic położył drogę z gumowej maty. Pomysł działa świetnie,...

Jeżeli coś jest głupie i działa, to nie jest głupie. Z takiego założenia wyszedł burmistrz Kisielic, kiedy zadecydował o utwardzeniu lokalnej drogi gruntowej za pomocą gumowej maty. Pomysł się sprawdził, a rozwiązanie spotkało się z ogromnym zainteresowaniem innych samorządów. Gumowa...


... Brawo!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133518
Przeczytał: 58 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:27, 20 Lip 2018    Temat postu:

Coraz gorzej z punktualnością LOT-u.

Narodowy przewoźnik nie ukrywa, że wypada coraz gorzej pod względem punktualności, ale zapewnia, że wciąż jest lepszy niż Lufthansa. Podobno robi wszystko, by poprawić sytuację. Jedyne pocieszenie dla pasażerów to chyba ewentualne odszkodowania, ale to dopiero przy opóźnieniu ponad 3h ( ͡° ͜ʖ ͡°)

..

Wstyd nam robia. Przed wojna LOT to byl nr1 na swiecie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133518
Przeczytał: 58 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 21:22, 20 Lip 2018    Temat postu:

Absurdy drogowe. Posiali trawnik dookoła zaparkowanego samochodu

Drogowcy mieli twardy orzech do zgryzienia, gdy zobaczyli z czym muszą się uporać. Na ulicy Szaserów w Warszawie wykonawca dostał zlecenie likwidacji "nielegalnego" parkingu. Niestety, właściciel jednego ze stojących tam pojazdów nie odjechał.

...

Wojny drogowe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133518
Przeczytał: 58 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 12:11, 23 Lip 2018    Temat postu:

Radom zapłaci 350 milionów złotych dla Państwowych Portów Lotniczych?

Ile Radom wpakował kasy w obecne lotnisko? Sporo, ale to nie koniec!! Nie dość, że PPL dostają za darmo lotnisko to Radom ma im zaplacic jeszcze 350 milonow!!!!

....

Co znowu?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133518
Przeczytał: 58 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 13:11, 25 Lip 2018    Temat postu:

Koszty inwestycji rosną ekspresowo, więc coraz mniej firm ma ochotę podejmować się wykonania gigantycznych inwestycji drogowych. Klapą zakończył się m.in. przetarg na S7 pod Krakowem, a to tylko jeden przykład.

Firmy masowo wycofują się z Firmy masowo wycofują się z przetargów. Nie ma komu budować dróg

..

Koszty skoczyly np. prąd... I oto skutki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133518
Przeczytał: 58 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:33, 25 Lip 2018    Temat postu:

Słoną karą administracyjną może się zakończyć podróż dla kierowcy ciężarówki, która w niedzielę rano blokowała wraz z prowadzącym ją pilotem obwodnicę Trójmiasta. Pojazdy spowalniały ruchu do około 40 km/h na lewym pasie ekspresówki, uniemożliwiając wyprzedzenie.

5 tys. zł kary za blokowanie obwodnicy Trójmiasta cieżarówką

...

Istotnie szau mozna dostac jak ci taki klin wjedzie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133518
Przeczytał: 58 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:23, 09 Sie 2018    Temat postu:

Mieszkańcy okolic Puszczy Białowieskiej vs. ekolodzy. Spór o drogę
Mieszkańcy Puszczy Białowieskiej są wścieli na ekologów, którzy blokują remont Drogi Narewkowskiej. 15 km szutru wymaga naprawy i utrudnia codzienne życie, ale remont został wstrzymany, bo ekolodzy podnieśli alarm, że asfalt zniszczy okolicę. Mieszkańcy odpowiadają, że asfaltu w nowej drodze będzie tylko kilka procent. - Nikt bardziej nie dbał o Puszczę, jak nasi ojcowie i dziadkowie, a my to z mlekiem matki wyssaliśmy - dodają.
Mieszkańcy rejonu Puszczy Białowieskiej marzyli o remoncie Drogi Narewkowskiej, która jest ważnym szlakiem turystycznym i komunikacyjnym. Ale teraz muszą o tym zapomnieć.
- Zostało zebrane prawie 2 tys. podpisów za remontem drogi - mówi jedna z mieszkanek okolicy.
Droga Narewkowska ma prawie 15 kilometrów, przechodzi przez Puszczę Białowieską . Na odcinku 150 metrów graniczy z parkiem narodowym. Jest to jedyna droga, która łączy miejscowość Narewka z Białowieżą. Dwa lata temu Lasy Państwowe chciały drogę utwardzić, ale ekolodzy na to się nie zgodzili.
- Nasze stanowisko od samego początku było bardzo jasne: droga tak, asfalt nie – mówi Sylwia Szczutkowska, ekolog z Pracowni na Rzecz Wszystkich Istot.
- Ta droga jest od bardzo dawna, uczęszczana była przez wszystkich okolicznych mieszkańców, leśników, turystów odwiedzających naszą gminę. Wszystko zrobiliśmy zgodnie z prawem i dziwimy się, że droga została zablokowana – mówi Grzegorz Kasprowicz, wójt Białowieży.
- Drogę zablokowała nam jedna organizacja: Pracownia Na Rzecz Wszystkich Istot, która twierdzi, że tu miała być nawierzchnia asfaltowa. A to jest nawierzchnia mineralno-emulsyjna, która jest kładziona „na zimno”, czyli w temperaturze powyżej 10 stopni, a asfalt kładzie się w 300 stopniach. Argumenty te są bardzo rozdmuchane – mówi jeden z mieszkańców rejonu Białowieży.
- To jest technologia, która jest obojętna, jeśli chodzi o środowisko naturalne – potwierdza Katarzyna Gurowska z Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Białymstoku.
- Nie może istnieć rozwój turystyczny, który okrąża Puszczę dookoła. Jeśli Puszcza ma być udostępniona dla turysty, to on ma mieć możliwość wjazdu do tego lasu. Ta droga powstała i była użytkowana przed powiększeniem Parku Narodowego, teraz o 150 metrów bijemy pianę – dodaje mieszkanka rejony Białowieży.
Ekolodzy złożyli protest do Komisji Europejskiej. W czerwcu tego roku Komisja zażądała od Ministerstwa Środowiska wstrzymania prac do czasu wyjaśnienia wszelkich wątpliwości. Droga jest więc zamknięta i nieremontowana.
- Sprawa się toczy, więc nie możemy szczegółów ujawniać, ale co do samej drogi Narewkowskiej warte zauważenia jest to, że od 2001 r. była drogą publiczną, przeznaczoną dla ruchu i to również samochodowego. I przez ten okres naturalne kruszywo się zniszczyło. Nieprawdą są pojawiające się informacje, że droga ma być asfaltowana. Kruszywo, z którego ma być droga modernizowana, to 4 procent asfaltu, więc mowa, że to ma być asfaltowanie, że to tworzenie autostrady, jest bardzo dużą manipulacją – twierdzi Aleksander Brzózka, rzecznik resortu środowiska.
Zmodernizowania drogi chcieliby również przedstawiciele straży granicznej i pożarnej, dla których liczy się czas dotarcia na miejsce interwencji.
- Nikt bardziej nie dbał o Puszczę, jak nasi ojcowie, nasi dziadkowie, a my to z mlekiem matki wyssaliśmy – zauważa mieszkaniec rejonu Białowieży .
Mieszkańcy o drogę będą walczyć . I chcieliby współpracy z ekologami.
- Jest to obiekt przyrodniczy, który został wpisany na listę światowego dziedzictwa i tam jest zapis wprost mówiący o tym, że powinniśmy realizować inwestycje, które służą społeczeństwu, godzić aspekty przyrodnicze i wymogi mieszkańców – mówi Katarzyna Gurowska z Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Białymstoku.
- Proszę zauważyć, że jest to droga leśna. Będzie powodować wypadki z udziałem zwierząt, kolizje z żubrem, łosiem, jeleniem, to jest ogromne zagrożenie dla ludzi. Dodatkowo będzie ruch pieszy, rowerowy i turystyczny – argumentuje Sylwia Szczutkowska z Pracowni na Rzecz Wszystkich Istot.
- Nasze emocje pękły, dlatego chcemy powiedzieć wszystkim w Polsce , że jesteśmy ludźmi, kochamy te tereny, dbamy o nie. Jeżeli turysta przyjedzie i rzuci papierek, to my go podniesiemy, bo my tu zostajemy, kochamy tę Puszczę. Rozumiem, że teoria asfaltu dobrze się sprzedała na Facebooku, ale my mówimy: stop, tu nie ma żadnego asfaltu. Tu jesteśmy my, którzy kochamy puszczę, przyjedźcie sami i sprawdźcie - mówi mieszkanka rejonu Białowieży.*
* skrót materiału
Reporter: Żanetta Kołodziejczyk-Tymochowicz

...

Co to za organizacja? Pracownia Wszystkich Istot? Wyglada z nazwy jak sekta ufodemonologiczna?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133518
Przeczytał: 58 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 15:18, 13 Sie 2018    Temat postu:

Choć spółka jest na minusie , do akcjonariuszy i powiązanych z nimi firm trafiło 400 mln zł

Autostrada Wielkopolska straciła Autostrada Wielkopolska straciła 1 mld zł. Choć opłaty za przejazd są wysokie
...

Co tam sie wyrabia?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133518
Przeczytał: 58 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 9:45, 14 Sie 2018    Temat postu:

Tymczasem, na początku roku opłaty za przejazd autostradą A2 poszły w górę. Przejazd każdym z trzech odcinków autostrady (po ok. 50 km) kosztuje po 20 złotych brutto. Łączny koszt wyniesie 60 złotych, co daje około 40 groszy za kilometr. Droższej autostrady w Polsce nie ma.

Autostrada zarządzana przez Autostrada zarządzana przez Kulczyk Investments, straciła miliard złotych

Rozwiąże ktoś tę zagadkę ekonomii jakim cudem? Szczególnie te odsetki są ciekawe

Autostrada A2: miliard straty i Autostrada A2: miliard straty i odsetki 16 procent!!!!

..

,,Cudy drogowe" ciong dalszy. Sa sprawy o ktorych nie snilo sie filozofom jak powiedzial by mysliciel...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133518
Przeczytał: 58 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 18:54, 14 Sie 2018    Temat postu:

Dziś usłyszeliśmy o strasznej katastrofie budowlanej we Genui a podobne rzeczy mogły się wydarzyć w Polsce. Kontrola wykonana przez inspektorów z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wykazała, że dwa z budowanych przez włoską firmę wiaduktów...

Autostrada A1 – dwa wiadukty Autostrada A1 – dwa wiadukty do rozbiórki.

...

Teraz majo wzmozenie bo sie bojo tego co zobaczyli.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133518
Przeczytał: 58 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:32, 16 Sie 2018    Temat postu:

Jak podkreślają mieszkańcy, pierwotnej drogi nie udało się wybudować, ponieważ na wywłaszczonej działce stały budynki gospodarcze poprzedniego właściciela. Gdy te zniknęły, urzędnicy zamiast dokonać inwestycji, zwrócili działkę spadkobiercom za cenę 510 zł, a ci ogrodzili teren...

Niebezpieczna droga w Zamościu. Mieszkańcy uciekają przed autami

...

Znowu ogradzania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133518
Przeczytał: 58 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 17:01, 22 Sie 2018    Temat postu:

Mieszkańcy Maślic i Pilczyc mają już dość hałasu, jaki dobiega z Autostradowej Obwodnicy Wrocławia. Ich zdaniem Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie panuje nad sytuacją. Budynki, które leżą najbliżej AOW, pękają. Tymczasem mieszkańcy szykują pozew zbiorowy przeciwko GDDKiA.

Wrocławianie skarżą się na hałas Wrocławianie skarżą się na hałas z AOW

...

Co to jest?!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133518
Przeczytał: 58 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:07, 22 Sie 2018    Temat postu:

Aktywiści spalą samochód w ramach protestu. "Przecież to jakiś absurd" - tłumaczy policja
Remonty ulic nierzadko się przeciągają – to truizm. W niektórych przypadkach mieszkańcy nie pozostają obojętni i próbują przyspieszyć proceduralne czy remontowe zastoje. Czasami piszą petycje, a czasem... planują dokonać publicznego spalenia samochodu. Szczegóły w artykule poniżej.
REKLAMA
Do takiego spektakularnego happeningu ma dojść na warszawskim Ursynowie, a dokładnie u zbiegu ulic Wąwozowej i Rosoła. Stowarzyszenie Projekt Ursynów poinformowało nas, że w czwartek, 23 sierpnia 2018 r. o godzinie 9:30, w ramach protestu przeciw przedłużającej się przebudowie ulicy Rosoła, podpalone zostanie auto.
– Obecna organizacja ruchu na skrzyżowaniu Rosoła z Wąwozową stanowi realne zagrożenie dla życia i zdrowia mieszkańców. W związku z tą niebezpieczną sytuacją apelujemy do wojewody i wszystkich miejskich urzędów, które są w tę budowę zaangażowane, by maksymalnie przyspieszyć remont tego odcinka i odłożyć na bok przepychanki między taką czy inną partią polityczną – powiedział nam Kamil Orzeł, prezes stowarzyszenia Projekt Ursynów.
Argumenty są poważne, ale nie ulega wątpliwości, że spalenie samochodu na publicznej ulicy to dość niecodzienna i brzegowa forma manifestacji. Jak wytłumaczył nam prezes stowarzyszenia, auto zapłonie podczas zorganizowanej dla mediów konferencji. – Wydarzenie jest w pełni bezpieczne i jako konferencja prasowa nie wymaga zgłoszenia żadnym służbom – dodaje Orzeł.
O komentarz do zapowiedzi aktywistów poprosiliśmy oficera prasowego Komendy Rejonowej Policji Warszawa II (Mokotów, Ursynów, Wilanów). – Możemy też zrobić publiczny pręgierz, albo publiczne obrzucanie ludzi kamieniami, a wcześniej zgłośmy taki pomysł, żeby było to legalne – przecież to jakiś absurd. Jak można dokonać publicznego spalenia auta, skoro wchodzi to w kolizję z szeregiem ustaw. Choćby ustawie o ochronie środowiska, przepisami przeciwpożarowymi i podejrzewam, że również kodeksem drogowym i to organizator powinien mieć na uwadze. Jeśli byłby to zarejestrowany happening w jakiejś zamkniętej przestrzeni, nie byłoby problemu. Policjanci pojawią się jutro w tym miejscu, by przyjrzeć się całej sprawie – stwierdził w rozmowie z nami asp. szt. Robert Koniuszy.
Z komunikatu, jaki wystosowało stowarzyszenie wynika, że zastój w modernizacji ulicy Rosoła spowodowany jest konfliktem na linii wojewoda mazowiecki – prezydent m.st. Warszawy. Przypomnijmy, że w maju tego roku, urząd wojewódzki uchylił pozwolenie na modernizację ulic Relaksowej i Rosoła, a robotnicy musieli wycofać się z placu budowy. Zresztą podobne incydenty miały też miejsce w 2017 r. Prezes stowarzyszenia wskazuje, że aktywiści domagają się nie tylko, jak najszybszego dokończenia robót, ale i poprawy obecnych warunków bezpieczeństwa.
– Część tego skrzyżowania jest już ukończona. Dawniej pierwszeństwo przejazdu miały auta przejeżdżające z Rosoła w Wąwozową. Teraz natomiast to się zmieniło teraz i uprzywilejowani są kierowcy jadący z Relaksowej w Wąwozową. Kierujący pojazdami są nieprzyzwyczajeni do takiego stanu rzeczy, a poza tym wielkość tej ulicy determinuje to, że ludzie chcą jeździć tak jak do tej pory. Co więcej, na krzyżówce są zamontowane światła, więc wystarczyłoby je po prostu uruchomić. Tych rzeczy jest dużo i bardzo wielu mieszkańców nie pokoi się tym, że wkrótce może tu dojść do tragedii.
W petycji, którą przygotowuje Projekt Ursynów (można ją podpisać podczas jutrzejszego happeningu oraz drogą internetową) wystosowano trzy punkty, za którymi mogą opowiedzieć się zainteresowani:
„jeśli uważają Państwo:
- że w trakcie realizacji inwestycji tymczasowa organizacja ruchu powinna pozwalać na przejezdność ulicą Rosoła w obu kierunkach (wobec planowanego zamknięcia pasa ruchu),
- że obecna organizacja ruchu na skrzyżowaniu ulic Rosoła, Wąwozowej i Relaksowej zagraża zdrowiu i życiu użytkowników ruchu,
- za skandaliczne przepychanki polityczne między Wojewodą Mazowieckim a Prezydentem m.st. Warszawy, w wyniku których została wstrzymana przebudowa ulicy Rosoła, to zapraszamy do podpisania petycji”.

...

Protest tez musi byc z glowa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133518
Przeczytał: 58 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:55, 23 Sie 2018    Temat postu:

Absurdalna sytuacja w małopolskich Krzeszowicach. Urząd gminy chce odebrać część prywatnej działki, by zbudować na niej drogę. Jednak nikt nie powiadomił o tym właściciela terenu. Urzędnicy ogłosili już nawet przetarg. Droga ma być poprowadzona przez Rynek miasteczka.

Urząd gminy chce odebrać część Urząd gminy chce odebrać część prywatnej działki, by zbudować na niej drogę

..

Ruski swiat.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133518
Przeczytał: 58 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 11:53, 24 Sie 2018    Temat postu:

Czym się różni wymijanie od omijania, droga od jezdni, kierowca od kierującego? Czy na pewno wiesz kim jest pieszy, pojazd samochodowy i który obszar można nazwać zabudowanym? Podstawowe definicje mogą się tylko wydawać proste, ale na co dzień...
+

Podstawowe pojęcia kodeksu Podstawowe pojęcia kodeksu drogowego wciąż są niejasne. Często mylimy proste rz...

...

Tworcy kodeksow niech nie komplikuja.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133518
Przeczytał: 58 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 11:08, 28 Sie 2018    Temat postu:

Firma znana z fuszerki i opóźnień ponownie wygrała przetarg

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad została zmuszona, by uznać, że zwycięzcą przetargu na budowę odcinka drogi ekspresowej S7 z miejscowości Widoma do Krakowa będzie włoska firma Salini, która wcześniej została z niego wykluczona.
Włoskie konsorcjum Salini Impregilo jest doskonale znane tym, którzy śledzą roz­wój polskiej siedzi dróg szybkiego ruchu. Firma ta jest sprawcą kilku spektakular­nych wpadek, począwszy od gigantycznych opóźnień na budowie obwodnicy podwarszawskich Marek, poprzez równie imponujące przesunięcia terminów od­dania trasy S7 między Chęcinami a Jędrzejowem, kończąc na niedawnej fuszer­ce odkrytej przez GDDKiA. Ta ostatnia zakończyła się nakazem rozbiórki dwóch gotowych wiaduktów nad autostradą A1 w okolicach Częstochowy.
REKLAMA
To jednak opóźnienia na budowie S8 pod Warszawą sprawiły, że początkowo Salini zostało wykluczone z przetargu na budowę nowego fragmentu S7 pod Kra­kowem. Włoska firma została wyrzucona z placu budowy przez GDDKiA i to było argumentem przemawiającym za wykluczeniem jej z kolejnego przetargu. Niestety, interwencja Krajowej Izby Odwoławczej sprawiła, że Salini otrzymało prawo uwzględnienia tego konsorcjum w przetargu.
Pierwszy wyborem GDDKiA, jeszcze w marcu br., była firma Salini, która zade­klarowała, że zbuduje nowy odcinek drogi S7 za 1,072 mld zł. Tańsza oferta firmy Impresa Pizzarotti została odrzucona ze względu na rażąco niskie koszty (1,022 mld zł). Mimo że oferent odwołał się do KIO, to jednak po uwzględnieniu odwołania, nie udzielił stosownych wyjaśnień. Później jednak GDDKiA wykluczy­ło Salini z przetargu w związku z zerwaniem kontraktu dotyczącego budowy ob­wodnicy Marek. Wtedy zdecydowano się podpisać kontrakt z trzecim oferentem, czyli firmą Polaqua, która zaproponowała cenę 1,077 mld zł. Tyle że Polaqua od­mówiła podpisania umowy, a KIO – do której odwołało się Salini – uznała racje włoskiego oferenta.
Teraz GDDKiA poinformowała, że kontrakt trafi ostatecznie do włoskiej firmy Sali­ni Impregilo. Nowy odcinek S7 ma długość 18,3 km. Ma dotrzeć do węzła Igo­łomska w Krakowie i znacznie ułatwić dojazd do stolicy Małopolski z Kielc, Ra­domia, Warszawy oraz Trójmiasta. Włosi muszą teraz do końca września wpła­cić wadium i potwierdzić zadeklarowaną w przetargu wycenę. Jeśli tego nie zro­bią, umowa zostanie zaproponowana kolejnemu oferentowi.

....

Super. Robcie tak dalej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133518
Przeczytał: 58 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:12, 17 Wrz 2018    Temat postu:

Polska stawia na umierającą technologię. CNG w "osobówkach" to ślepy zaułek

W najbliższych latach na polskich drogach ekspresowych i autostradach może powstać 85 stacji tankowania CNG. Kłopot w tym, że z tej infrastruktury nie będzie miał kto korzystać. Pieniądze zostaną wyrzucone w błoto.

..

Znowu jakis absurd.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BRMTvonUngern
Administrator



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 133518
Przeczytał: 58 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 10:09, 19 Wrz 2018    Temat postu:

Budowa drogi szybkiego ruchu S5. Dzielili domy, zaniżali wyceny

Budowa drogi szybkiego ruchu S5 niedaleko Bydgoszczy u wielu wywłaszczanych mieszkańców okolicznych wsi budziła wiele emocji. Jeszcze kilka miesięcy temu, byli zrozpaczeni, bo wyceny ich majątków były tak niskie, że nie mogli kupić lub wybudować nic nowego.

Gigantyczne dopłaty na budowę dróg

6 miliardów złotych w przyszłym roku, a 36 miliardów w ciągu 10 lat - tyle rząd zamierza dopłacić samorządom do budowy i przebudowy dróg gminnych oraz powiatowych. Budżet państwa ma dopłacić do 80 proc. wartości inwestycji. Pieniądze będą dzielone według zamożności gmin. Im słabsza, mniejsza (...)
.
Polska drogo ustawiona. Jak jeszcze kilka lat temu budowano w Polsce drogi.

Zawyżanie wartości kontraktów i zmowy przetargowe sprawiły, że Polska i Unia Europejska mogły przepłacić nawet 5 mld euro za „modernizację” infrastruktury drogowej.

...

Budownictwo drogowe u nas to dzialalnosc kryminalna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Religia,Polityka,Gospodarka Strona Główna -> Aktualności dżunglowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13  Następny
Strona 11 z 13

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy